Jó reggelit Mindenkinek! Jah, mikor is van a "nagy nap" Holnap lesz az Álomvizsga? Ha szerencséd van utána olyan jó lesz neked, hogy mindegy lett volna, ha fórumozol. :) Ahogy pár régebbi évfolyamtársamat és ismerősömet látom. Sajnos... De egy Triumph-ossal ilyen nem történik. ;)
Erről a páralecsapódásról, illetve kenőolaj lemosásról még nem hallottam. Oké tényleg hidegben azért kell a szivató, vagyis kellett régebben hízogatni mert tényleg kicsapódott a benzin a henger oldalára. Azért általában 1-2 percig mindig jár a motorom, amikor hidegen indítom, mindenesetre 64e. után a vezérműtengelyek és a kuplung fogaskerék amit láttam a motorból, azok nagyon jól néznek ki, a vezérműtengelyen most lehet látni, hogy már volt használva a motor. 40e.-nél még újnak el lehetett volna adni őket.
Jól csinálod! Nem érdemes alapjátaton járatni. A benzin és a vízpára is kicsapódik a henger falán és lemossa a kenőolajat, ill különböző savak tudnak keletkezni és eszik a motor belsejét és a kipufogó rendszert. Én autót se szoktam melegíteni, indulok egyből, csak nem pörgetem nagyon a motort, hamarabb bemelegszik és nem árt a motornak.
Ez jó ötlet, az elején is lehet engedni, a kormánykiflinél...sokat számít majd az is. Eddig mindig az volt a problémám, hogy alacsony a motor:), amúgy nagyon tudom irigyelni az alacsonyabb embereket amikor jól szétfejelek valamit, főleg amikor egy kis szédülés is van a dologban:D
elöl be kell engedni telót nekem LC4 SM-em volt, és hát magasság az nem :) hátul 4-5 centit ült be, elöl 2-3-at fura mód igen stabil lett a motor, de kis szögű kanyarokba nagyobb erővel kellett lenyomni, persze ez csak extrám (pályanap) esetekben jött elő, azaz utcán nem fog nagyon zavarni, mintha eldől a gép oldalra mert magas :)
Hát én annyit szoktam járatni ameddig a víz el nem éri a 40 fokot, utánna óvatosan megyek max 3000, a gond, hogy amikor megvettem már eleve korom fekete olaj volt benne (olajcserék az előző tulajnál nem voltak szent dolgok,kb.1000, majd 10000, majd 25e...), és kb. 100km után az új olaj is korom fekete, pedig egész este csöpög mindig az olaj, meg ide oda mozgatom.
A Castrol szép piros színű, de besötétedik 2-3000km környékén.. Én nem szoktam alapjáraton járatni, de amíg nem éri el a 80 egynéhány fokot, addig nem pörgetem. Amíg melegszik is max 3500rpm. Nem tesz jót, ha alapjáraton melegítik a motort. Sokan pedig ezt csinálják, ami egy über baromság, mert csak kicsapódik némi vízpára a blokkban a lassú melegés miatt, és mocskolja az olajat meg a rendszert is.. Amióta leszoktam a járatom indulás előtt kicsit dologról tovább tiszta marad az olaj...hogy most van-e köze vagy nincs, a frász se tudja.. lehet csak az én képzelgésem... franc se tudja.
Időközben kiderítettem, hogy a szintetikus bázisú "csak" részszintetikus.
Nem tudom, beletegyem-e a Triumphba...megpróbálom eladni, ha nem sikerül, akkor beleteszem egy kicsit,és utánna beleteszem a 10w50 full szintetikusat, hátha tisztul egy picit az olaj is. Tényleg! A tiéd így 45 ezer után. befeketedik az olajcsere után szinte egyből, vagy neked még mindig szép barna?
Persze csak minimálisan, én a helyében a kutyacsontra és az ülésre koncentrálnék (és ha már szét van szedva az üléshuzat ocsón bele lehet tetetni egy ülésfűtést:D ).
Amúgy a cipő is jó megoldás, az egyik barátom régebben Buffaloban nyomta DR. Big-el.:D
Igen jól írták előttem a kutyacsont (de akkor kicsit változik a vázgeometria...),bár sztem a tellón is lehetne kicsit lentebb tekerni (akkor pedig a rugóelőfeszítés lesz puha), ha jól írom, Talán az ülésen a legjobb módosíteni, kérdés, hogy mennyire magas és széles a szivacsozás. Barátomnak is hasonló problémái voltak a Varaderoval, ő bukócsövet vett rá:D, az megvédte a motort amikor feldőlt, de ahogy nézegettem az ülését, ülés magasságából minimálisat, inkább a szélességből kellett volna leszedni. De a tigeren lehet nincs annyira széles ülés azért, sajnos nem emlékszem.
Jana véleményét nem kérd ki, mert neki majdnem, h. kicsi a Tiger is:D
tegnap d.u. fel kellett mennem Pestre, persze, hogy tigris...a Petőfi híd környékén kívül mindenhol sikeresen küzdöttem le a dugókat...hazafelé meg Fehérvárig szinte játék volt a közlekedés
Már említettem korábban, hogy szoktam látni egy újfajta piros Sprint ST-t itt a környékünkön. Ma sikerült vele beszélnem. Elég pofátlan voltam, ezért itt is mégegyszer elnézést kérek tőle. Ő már tudta ki vagyok, merthogy figyeli a fórumunkat rendszeresen. Lehet, hogy egyszer ő is csatlakozik valamelyik túránkhoz. Nagyon sok érdekes infót mondott, amit egyelőre nem akart velünk itt megosztani és ezt most tiszteletben is tartom. Viszont, ami szerintem nyilvános, hogy imádja a motorját, sosem akarja eladni és szeretné a fiára hagyni :). Ismerős hozzáállás, nem?
Lehet, hogy többen is vannak így Triumph-ososk, hogy csak csönben figyelnek bennünket?
Valaki a mai napon a mocimra tett egy névjegyet, hogy van Triumph fórum és klub :) Eldugott helyen áll a moci így azt kell, hogy feltételezzem : a Triumphosok már mindenhová beszivárogtak :)Szerintem alakítani kell egy titkos szervezetet! Ki volt az elkövető ?