Keresés

Részletes keresés

annyi baj legyen Creative Commons License 2006.11.21 0 0 486
röhögés helyett részletezhetnéd, mit találsz benne mulatságosnak.
Előzmény: hsoma (483)
hsoma Creative Commons License 2006.11.21 0 0 485
nem tudom, mi olyan nehéz ezen, mi a faszért nem lehet megérteni:
1, eltűritek, minden marad a jelenlegiben, a társadalomban szép általános útálat alakul ki minden motoros és kvados iránt, és akkor tényleg kialakulhatnak aranyos nézeteltérések, akár bármilyen fokú tettlegességgel bezárólag
2, nem hagyjátok, hanem felkutatjátok, feldobjátok, magatok intézitek el (nem érdekelnek a részletek) azokat a szar alakokat, akik miatt a megítélésetek már most is ott van, ahol van. ne magyarázzátok nekem, hogy nem tudnátok.
tisztelettel .
Előzmény: kutya. (456)
jazso Creative Commons License 2006.11.21 0 0 484

Ha szeretnél szarvasbőgést hallgatni akkor ezuton meghívlak hozzám szeretettel hozzám. ha érdekel akkor szolj és ledumáljuk. de csak a jjövöre mert idén már vége.

de szerintem te se fogod elfogadnimint ahogyan megy másik kolégád akit már invitáltam hogy megmutattom neki miröl is beszélek de ő nem válaszolt.

a kéktura utvanlról már töbször volt szó a tvben is. ahogy jól láttam(lehet hogy tévedek) de az utak 90% mind kétnyomu út volt amit látszott hogy sürven használnak.

utak rendbentarása. ezek a dologok szerintem csak arra müködnek ahol hasznot is látnak az ott élő emberek.

de gyere el hozzám éls megmutattom miröl beszélek. 

Előzmény: Vargabetű (481)
hsoma Creative Commons License 2006.11.21 0 0 483
ezen most kurvanagyot röhögök.
Előzmény: annyi baj legyen (459)
Vargabetű Creative Commons License 2006.11.21 0 0 482

Általában a természetjáró körök, klubok. Utakat jelölnek ki, ha kell bozótot irtanak, hidat építenek, szemetet szednek, forrást tesznek rendbe, tájékoztató táblákat helyeznek ki, tűzrakóhelyet dobnak össze.

Talán nem is kéne mindenhol járhatóvá tenni a kijelölt utakat. Gyalog ugyanis be lehet ott menni, ahol kvaddal, motorral nem. Sőt lehetne olyan gyalogos kanyar-kapukat csinálni, mint pl az Alpokban van, a legeltetési határokon. Azon a gyalogos is csal "lapjával" fér át, a kvad, meg más kétnyomsávos eleve megszívta. A motorosnak is le kell(ene) szállnia, és üggyel-bajjal átszerencsétlenkednie. Ezeknek meg úgy is nehezüre esik akár 2 lépést is lábon megtenni. Jöjjünk össze, segítek ilyet építeni a következő alkalommal.  

Előzmény: papugaja (478)
Vargabetű Creative Commons License 2006.11.21 0 0 481

Választékos hozzászólásodra itt a történet. Nem kitalálom, ezzel nyilván előre akarod sugallni a valótlan voltát. Átlátok rajtad.

 

2003 február vége, Pákozd, Ingó-kövek. (mivel a térképet úgy sem ismeritek, segítségül az M7-esről kell letérni, és gátlástalanul be a kék/fehér, madarat ábrázoló ovális táblánál). Jelzett út, a köveken ücsörgünk. Tán pont a Pogány-kövek jelentését magyarázom, amikor jön a motorbőgés. Kb 1..2 m-re az amúgy 6..8m széles úttól félrehúzódunk, hogy menjenek a galamblelkű KVadosok. Tök mindegy, hogy enduro, Duad, tank, vagy bármi. A negyedik figura szánt szándékkal ránkhúzta a kormányt, és amikor közvetlen mellénk ért, még maxgázt is adott, hogy MEGALÁZZON, kipörgő kerekével ránkdobálja a hóva kevert törmeléket.

 

Pilis, 2005 október. Lajos-forrástól délre 1..2 km-re este szavasbőést mentunk hallgatni. A Holdvilág-árok felé vezető jelzésen szemben motorosok. Fekete szkafanderben. Család, társaság többö hölgytagja félre ugrik (UGRIK, mert olyan sebességgel jött a hang, hogy előre tudható volt, hogy gyorsabban jönnek, mint amennyi a kanyar beláthatósága. 3-an férfiak ugrásra készen, de az úton maradtunk. Nagyot fékeztek, összeértek a vállaink. Tehát deciméterekkel mellettem mentek el, illetve álltak meg. Néhány szóváltás, és elviharoztak. Ezt követően több órát ücsörögtünk egy fa alatt, a soká hallatszó motorzajban. Mondanon se kell, hogy egy szarvast, egy vadat sem láttunk. Ennyit az özes-szarvasos, vagy milyen képekről. Azért, mert szegény állat süket volt, vagy nem bírt idejében elfutni, most hamisan hivatkozol rá.

 

2006 szeptember Tatabánya 30 teljesítmény túra. A cél előtt magányos kvados belehajt a tömegbe, túrázók szétugranak.

 

2006 október, Pilis, Mária-pad. Második meghiúsult szarvasbőgés a vasaitok miatt.

 

 

Xerxesz Aron: általánosítások... Nem tállak téged, mert nem ismerlek, meg amúgy sem szokásom. De kérdezem én, mi a különbség az ÁLTALÁNOSÍTÁS és a TAPASZTALAT között???? Az, hogy egyezik-e a te véleményeddel? Az erdőben semmi technikat sportnak, motorozgatásnak nincs helye. Még 120 (méter lőlávú) íjjal sen szabad gyakorolni védett területen.

 

 

jazso/199hsz:

Ha a lovaglás és a kvadozás között nem tudsz különbséget tenni, akkor nincs mit beszélnünk egymással. Valószínű aaz Országos Kéktúrát nem hülyék írták ki, ha jól emlékszem(?), akkoraz lóval is teljesíthető.

 

 

Eldobált sörösdobozok, tűzgyújtási tilalom megszegése: az erdőben sok nem odavaló ember van. De nem mind megy kvaddal. Egyébként hitvány dolog ilyenekre hivatkozni.

 

Várom a további szerecsenmosdatásotokat.  

Előzmény: cs.imre (207)
kónyupapa Creative Commons License 2006.11.21 0 0 480
Közlekedj az úttesten, ott hozzád fér a mentő. Egyébként a mtorosok fel is háborodnak, ha elállja a kiránduló az útját, konkrétan a múlt héten jártam a Lajosforrás-Holdvilágárok útvonalon, 5 motoros állat módon bőgetve a motorját tört-zúzott (szó szerint, a Holdvilágárok megmaradt 3 hídja közül a középsőt most szakították le), az útvonalon szinte végig 20-30 cm-es árkot vájva. És tévedsz: az erdőben pusztító vandál motorosok közt több a durung, mint a kirándulók közt, az ugyanis épp 100 %. Persze veled együtt, ha úgy hiszed, hogy a túristaösvényeken helye van a járműveknek. Elég torz a gondolkodásod-de hát ez a motorosok erőfölényéből, és az ebből eredő mentalításából adódik is. Ez a magnóbömböltetős kiránduló meg baromság, motoros-fantáziára vall, ha láttál ilyet (de valószínűbb, hogy hazudsz), az valszeg egy lerobbant mocis lehetett. Egyébként 'okos' ötlet részedről, hogy minden védett virág mellé tegyenek egy figyelmeztető táblát. Ja, és alkoholgőzös túristát is kevesebbet láttam, mint söröző motorosokat. Miért is ne, az erdő az övék, ugye?
Előzmény: Nduroride (455)
papugaja Creative Commons License 2006.11.21 0 0 478
A terpjárósok, motorosok, kvadosok karban is tartják, vagy csak járnak rajta?
Tudod, hogy a túristautakat ki tartja karban?
Általában a természetjáró körök, klubok. Utakat jelölnek ki, ha kell bozótot irtanak, hidat építenek, szemetet szednek, forrást tesznek rendbe, tájékoztató táblákat helyeznek ki, tűzrakóhelyet dobnak össze.
Sok túrista ezt nem tudja, nem érdekli, azt hiszi, hogy "csak úgy van magától". Pedig nem, olyan emberek dolgoznak érte, akik adni is akarnak valamit cserébe azért, hogy jól érzik magukat a természetben.
Gyakran kapnak segítséget a terület kezelőjétől, NP-ktől, de van, hogy semmit.
Sajnos igaz az, hogy vannak olyan tulajdonosok, akiknek csak az az út fontos, amit az adott időben ő is használ.
Deibler úr Creative Commons License 2006.11.21 0 0 476
A másik oldal túlzott fikázása törlésekhez és tiltásokhoz vezet, ahogy az az előző figyelmeztésben is szerepelt.
jazso Creative Commons License 2006.11.21 0 0 468
Attól hogy én megyek a rendes uton ahol más mezőgazdasági gépek is járnak rendszeresen. attól még tarhatom tiszeteletben a természetet. nem?
Előzmény: annyi baj legyen (464)
papugaja Creative Commons License 2006.11.21 0 0 467
Bihar (336)
Előzmény: BX_thomas (466)
BX_thomas Creative Commons License 2006.11.21 0 0 466
te, figy a tátra nem romániában, vagy tévedek? mert már 2x emlegetted a románokat, mikor kutya meg bulldog a tátrát említi... :O
Előzmény: eke (342)
papugaja Creative Commons License 2006.11.21 0 0 465
Honnan tudod, hogy én mit próbáltam már, és mit nem?
Ismerem a másik oldalt is, így aztán merek marha okos lenni.
Aki nem fogja fel, hogy a hobbijával tönkreteszi annak alapjait, és másokat zavar, azt továbbra is butának tekintem.
A hobbik gyakorlati haszna a lelki egyensúly, de akár a szellemi és testi fittség fenntartása.
Előzmény: frpeter (462)
annyi baj legyen Creative Commons License 2006.11.21 0 0 464
felőlem általánosíthatsz.
én az összevissza kódorgókra is háklis tudok lenni.
meg úgy általában a természetet tiszteletben nem tartókra.


Előzmény: jazso (461)
igen7 Creative Commons License 2006.11.21 0 0 463
"Amúgy a gyalogtúra is csak egy hobbi, annak sincs gyakorlati haszna."

de nem is zavar senkit.
Előzmény: frpeter (462)
frpeter Creative Commons License 2006.11.21 0 0 462
Honnan tudod hogy én mit élvezek, mikor még nem is próbáltad a dolgot? Én gyalogtúrázom is, ellenben azt bírom amikor mindenki marha okos, pedig csak az egyik oldalt ismeri. Egy egy rossz példa miatt az egész társadalmat elítéli.
Amúgy a gyalogtúra is csak egy hobbi, annak sincs gyakorlati haszna.
Előzmény: papugaja (458)
jazso Creative Commons License 2006.11.21 0 0 461
Akor mi (quadososk) ne általánosítsunk a szemétszóró magnot bömböltető "turázokat" a normális és kuturált turázokhóz?
Előzmény: annyi baj legyen (460)
annyi baj legyen Creative Commons License 2006.11.21 0 0 460
"..a sajat zajuk nem irritalja, lattam mar olyat is aki magnot bomboltetett"


igen, vannak seggfejek. de ez nem érv az erdőben motorozás mellett.

Előzmény: Nduroride (455)
annyi baj legyen Creative Commons License 2006.11.21 0 0 459
"tarvagasok miatt joforman egesz hegyoldalak tuntek el az erozionak hala"

na ez az, ami a magyar erdőgazdálkodásra most már nem jellemző.
szigorú feltételei vannak külön részletezve domb és hegyvidéken az egyszerre kitermelhető terület nagysága, a kitermelés módszere, az újraerdősítés , és ez be is van tartatva, a leghatásosabb módszerrel, a pénzzel.

a problémák a magánerdőkben vannak, és teljesen más témában, de ez itt OFF.
Előzmény: caponord (452)
papugaja Creative Commons License 2006.11.21 0 0 458
"A mi hobbink,hogy ugyanugy élvezzük a természetetcsak egy kicsit nagyobb területet szeretünk bejárni és nem azért mert száguldozunk!"

Ugyanúgy mint kicsoda?
Te az erdőben motorozva/kvadozva nem élvezed a természetet, mert ahhoz hallanod kellene a lombzúgást, a madárdalt, a patakcsobogást, de ehelyett mást is megfosztasz ettől.
Nem élvezed, mert ahhoz érezned kéne a friss levegőt és az illatokat, de mást is megfosztasz ettől.
Nem élvezed, mert ahhoz látnod kellene a vadakat, madarakat, de ehelyett mást is megfosztasz ettől.
Mindenki mást zavarsz a hobbiddal, kivéve néhány más motorost, akik eleve ugyanúgy elzárják magukat az élvezettől, mint te magadat.
Egyszerűen buta vagy.
annyi baj legyen Creative Commons License 2006.11.21 0 0 457
bizonyos esetekben el is kell távolítani a gyalogosokatt is.

ha meg nem tetszik a törvény, attól még be kell tartanod, és engedelmeskedned, ha az ottlévő erdész, hivatásos vadász felszólít a távozásra.
Lehet lobbizni a választott parlamenti képviselődnél, hogy konkretizálják a vad zavarásának fogalmát.
Előzmény: caponord (450)
kutya. Creative Commons License 2006.11.21 0 0 456

miért nem tudjátok úgy megszervezni, hogy aki szemétkedik, azt úgy rúgjátok picsán, hogy élete végééig megemlegeti? - Értem. Tehát ezentúl mindenki baseball ütővel járjon-keljen, és ha valaki áthajt autóval a piroson, vagy megáll elakadás-jelzővel a belső sávban, annak somjon le egy irdatlan nagyot.

Vagy ha a kollégád elcseni a tűzőgépet a cégtől, akkor nyugodtan vágd le pár ujját...

 

Ez nem így megy. Mi jó példával "elöl járunk" , és lehetőségeinkhez mérten terjesztjük is ezt. Örömmel tapasztalom, hogy az új gépeket vásárlók ELEVE olyan kéréssel fordulnak hozzám gyakran (nem sportquad-ot, hanem ATV-t vásárlók) hogy MINNÉL HALKABB legyen a gép átadáskor...

Én pedig, a már említett, azonosíthatóságot biztosító 'rendszám-félét' ajánlom fel a motorhoz - ezzel is tovább növelve az 'épeszűek' táborát.

Előzmény: hsoma (407)
Nduroride Creative Commons License 2006.11.21 0 0 455
ennyi erovel szerintem a motoros is mondhatna azt, hogy mit kepzel a turista hogy elallja az utjat mikor o motorozik az erdoben. ha a turistat zavarja a zaj, akkor a motorost is zavarhatna ugyanugy a turista. masreszt erdekes altalaba a termeszetjarokat a sajat zajuk nem irritalja, lattam mar olyat is aki magnot bomboltetett, no comment. a magam reszerol elitelem azokat a motorosokat akik a vedett novenyek kozt szantanak, vagy "uj" osvenyeket alakitanak ki, viszont a dologhoz hozza kell tenni (ezt sajat tapasztalatbol mondom), hogy az erdokben nagyon keves a tilto, vagy vedett novenyekre figyelmezteto tabla (esetleg behajtani tilos, egy bizonyos utszakaszra stbstb). viszont azt rendkivul gusztustalannak tartom, mikor a nagy erdo vedok elkezdenek onbiraskodni, es drotokat feszitenek ki a fak kozott, szoges deszkakat raknak ki. engem fel eve akart megtamadni egy turista csoport 2 tagja (alkoholgozosen feltehetoleg) mikor elmentem melettuk direkt lelasitottam h ne suketuljenek meg. kerdem en hogy mi van ha sikerul lerangatniuk a motorrol akkor addig vernek amig pislogok? az erdo kozeperol hogy visz el a mento ha ez megtortenik? ezzel az egesz irassal csak azt szerettem volna erzekeltetni, hogy az eremnek mindig ket oldala van, bar erre ez a rendkivul "objektiv" cikk nem igazan vilagit ra, de nyugodtan kijelenthetjuk, hogy a turazok kozott is legalabb annyi igenytelen bunko paraszt van mint a motorosok kozt.
caponord Creative Commons License 2006.11.21 0 0 454
nem a jog torvenyi ertelmeben emlitettem a dolgot . csak annyit mondtam hogy az elni es elni hagyniban nekem belefer hogy van aki gyalog jar egyes erdoket , van aki szalonnat sut , van aki olyan helyre megy ahol simogatni lehet az ott nem oshonos allatokat - es van aki kulonbozo helyeken motorral bejar olyan helyeket ahova normal ember gyalog el sem jut - fel tud fuzni egy nap het hagot a dolomitokban , a nap vegen szerpentinmergezessel szallni le a geprol , van aki tizenotszor esik egy sartocsan amig vegul atjut , es amikor legkozelebb sarfelhordast talal az uton , akkor nem esik el forgalomban , van aki kimegy a wagonerrel a prerire es a csaladdal a semmi kozepen ejti meg a vasarnapi ebedjet - ezek mind emberek es nem akarom korlatozni oket - nem akarom megmondani hogy mit egyenek , mennyit es miert . amikor zavarjak egymast , akkor majd szepen lerendezik a dolgot . attol hogy en motorozok , nem mondom azt hogy az osszes erdo motorosjatszoter kell legyen - forditva sem kene ezt ilyen mereven eroltetni . de vegulis az en erdombol nincs kitiltva senki - en ennyit tudok tenni .
Előzmény: alto (453)
alto Creative Commons License 2006.11.21 0 0 453

Ne keverjük ide a jogot: itt a természetben való viselkedni tudásról van szó.

 

Szokás ma mindenre a jogot emlegetni. Leginkább az agresszív, másokra tekintettel nem levő emberek hivatkoznak rá, amikor valaki ellenük szegül. Hogy nekik ahhoz joguk van, amit csinálnak.

 

Csak hát az emberi együttélést a jogon kívül még szabályozza néhány dolog: pl. az ízlés, az illem, a szokások, az igazságérzet, a belátás, stb.  Ezekkel a jog nem foglalkozik. A csak jogra alapuló társadalom - bármennyire is furcsa - a legigazságtalanabb társadalom. Mert a jog messze nem tud mindent szabályozni.

 

De visszatérve hozzászólásodhoz: az a baj ezekkel a motoros szerkentyűkkel, hogy zajosak, agresszívek, tolakodók. Divathóbort, kivagyiság, nem pedig valami valós szükséglet megjelenési formája. És ismét mondom: nem a helyén van, amikor a természetbe tolakodik. Nem oda való. Ahogy templomot nem illik fürdőruhában látogatni, úgy nem illik zajos masinákkal a természetbe menni.

 

Abban egyébként egyetértek veled, hogy az a gyalogos, aki szanaszét szórja maga körül a saját szemétjét, éppúgy nem való a természetbe. Aki nem tud itt viselkedni, méltóztasson otthon maradni.

Előzmény: caponord (452)
caponord Creative Commons License 2006.11.21 0 0 452
lehet hogy tanacsos lenne figyelembe venni hogy nem akarjak a motorosok kisajatitani az osszes erdot maguknak - a masik fel miert szeretne ezt olyan nagyon ? miert erzi hogy ehhez joga van ?
egy kockaerdo pl halalosan unalmas - az intenziv erdogazdalkodas ertelmetlenne teszi a hely latogatasat . az erdogazdalkodas maris kisajatitott par hegyet ahol a tarvagasok miatt joforman egesz hegyoldalak tuntek el az erozionak hala - de az elsoszamu kozellenseg megis a motoros aki szeretne hodolni a szenvedelyenek ami szamomra nem magasabb vagy alsobbrendu mint masok hobbija akik szerenek egesz nap azzal kuzdeni hogy megtegyenek harminc km-t gyalog , mezitlab , lehetoleg hatrahagyva a civilizacio minden vivmanyat .
Előzmény: alto (451)
alto Creative Commons License 2006.11.21 0 0 451

Meglehetősen elkerülte a figyelmed (nem csak a tiéd) az "általában" szó, amit nem véletlenül írtam.

 

Igen, valójában nem való a motoros jármű az erdőbe. Más az, ha a helikopter mentést végez a szakadéknál, ha az erdőgazdálkodás használja a maga gépeit, ha egy turistaház ellátását autóval oldják meg.

 

Ezek szükséges dolgok, amiket annak ellenére el kell végezni, hogy motoros eszközzel végzik őket.

 

De ez a maximum, ami elfogadható. Az, hogy Gipsz Jakab pusztán szórakozásból, mert neki olyanja van, hogy quaddal akar "tombolni" bemenjen az erdőbe és bömböltesse a gépét, az nem fogadható el. Mert SEMMI SZÜKSÉG RÁ, nincs valós szükségleten alapuló oka. Az nem ok, hogy én ezt szeretem, én most éppen quadozom, mert ez olyan jó, és nem érdekel sem a többi kiránduló, sem maga az a környezet, ahol csinálom.

 

Ugyanez vonatkozik persze a terepjárós vadászra és a crossmotorosra is. Neki sincs ott semmi keresnivalója. A vadász menjen gyalog, de előtte olvasson Széchenyi Zsigmondot és akkor megtudhatja, mi különbözteti meg a vadászt a vad gyilkosától. A crossmotoros pedig menjen a kijelölt crosspályára és ott gyakoroljon.

 

És hagyják az erdőket azoknak, akik valamiféle agybaj miatt szeretik a csendet, a nyugalmat és nem igazán értik, minek kell őrülten és nagy zajt csapva rohangálni négy(két)kerekű masinákkal az erdőben, mikor erre találták ki az aszfaltutakat.

 

Azzal meg ne haragudj, ne gyere, hogy mennyi szemetet szednek össze terepjárós klubok. Egyrészt ez nem megoldás az erdők elszemetesedésére, hanem egy propagandafogás, marketing a nem túl rózsás imázs javítására. Másrészt meg inkább elviselem a bokor alatt csendben lapuló sörösüveget, mint az erdei utakon ziháló terepjárók bűzét.

 

 

Előzmény: elf (165)
caponord Creative Commons License 2006.11.21 0 0 450
ez egy jo kis osszefoglalo . igazni gumiparagrafus - ez alapjan az osszes lovast , kerekparost , kutyasetaltatot , egyalatalan letezo embert ki lehet tiltani akarhonnan .
felelmetes . talan ezert is ilyen a helyzet
Előzmény: annyi baj legyen (449)
annyi baj legyen Creative Commons License 2006.11.20 0 0 449
és?
az sem jó dolog, de ez a topic a quadról, és társairól szól.

sima egyszerű gyalogos túristák is hatalmas böszmeségeket csinálni, őzgida simogatás, mert "elhagyta az anyja", ami utána persze el is hagyja. Ez az önmagát beteljesítő jóslat?

viszont gyenge érvelésnek tartom azt, hogy "de más is".


Vtv. 28. § (1) A vadászatra jogosult nem veszélyeztetheti a nem vadászható állatfajok, az élő szervezetek, valamint a vadászterületre meghatározott legkisebb vadlétszám fennmaradását.
(2) A vadászaton kívül a vad nyugalmát mindenki köteles megóvni. Tilos vadászaton kívül a vad fennmaradását bármilyen módon veszélyeztetni.
(3) A vad védelme érdekében tilos a vad búvó-, lakó-, és táplálkozási, valamint szaporodási vagy költési helyét zavarni. Nem minősül zavarásnak az okszerű mező- és erdőgazdálkodással összefüggő tevékenység, ideértve a halastavak lehalászását is.
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.20 0 0 448
Nem neked mondtam. Rád az vonatkozott, hogy egyetértek.
Előzmény: igen7 (270)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!