Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Az, hogy lufit fujtak, az mindig utolag (!) derul ki, es a lufi nevet is utolag kapja. A Teslat azonban nem tartom lufinak, a ModelS letezö auto es nem ponzi sema, de azt tippelem, hogy amikor a többi nagy autogyar is valoban rapörög az elektromos auto vonalra, akkor a Teslat "megeszik" a versenyben, es Musk igergetö, evekig halasztgato stilusa nem lesz tarthato, amikor mindenhonnan elkezdenek temposan jönni az uj EV autok. A ModelS hany eves mar...? 2009-es bemutato, 8 eves. Lassan valtani kene valodi autogyar modellciklusaban, de hol az utodmodell? Sehol, es a Model3 elinditasaval se boldogulnak mar miota. Lassan az is elöregszik, pedig meg el se kezdtek gyartani. Eles versenyben meghalnanak, egyelöre nincs versenytars, az a szerencsejuk.
A Tesla elinditott valamit, az EV miattuk kerult reflektorfenybe, ez elevulhetetlen erdem, de kerdes, hogy az eredmenyt is ök aratjak-e le.
Musk tavaly (is) jol atverte a nepet, amikor a hosszu vajudas utan vegre bemutatott valami Model3-nak vezett dolgot (Makett3 :) ), amiröl kiderult, nem is volt kesz, specifikaciok se veglegesek, stb. Igy akik elörendeltek, max a legendat vettek meg, amugy szerintem az elörendelök nem kis resze sima spekulans, aki arra jatszik, hogy a rendkivuli erdeklödes miatt az elsökent atvett autokat nagy haszonnal lehet egyböl tovabbadni, kb mint anno a Merkuros idökben. Edesapam kihozta 87-ben a nagypolszkit a györi merkur "szalonbol" :), elsö ut a benzinkut ugye, ahol tankolas közben a kutas kp ajanlotta volna az altalunk fizetett listaar duplajat.
A SUV szerintem nem cseng le, es remelem, nem is fog, mert rendkivul praktikus autok. Klasszikus terepre, a mezöre-sarba a franc se akar menni, de:
- az összkerekhajtas rendkivul hasznos telen
- a magasabb epites miatt birja a padkakat es fekvörendört (utobbit a hulye svedek nagyon szeretik)
- de szamomra a döntö szempont, hogy sokkal jobban nez ki, mint a halottaskocsi kullemu lapos kombik, viszont ugyanannyi, söt több cucc is elfer benne, ha költözni kell, vagy boltbol hazavinni valami meretes cuccot. Hatso ulest elöre döntöm, es szinte barmi elfer benne, na jo, a zongora eppen nem.
- plusz kenyelmes, nagy utazoauto, kulön tetszik, hogy a magasabban levö ulesbe jobb beulni, mint egy lapos(abb) normal autobol ki-be tapaszkodni.
Nálunk is élnek Orbán fanok, szóval az nem garancia semmire sem, hogy ott élsz, lásd Trumpot is megválasztották, de ellenben a törvények, és a jogállam az működik, ha Musk csaló lenne, akkor már rég börtönben ülne.
Látszik, hogy fogalmad sincs Amerikáról, ott a pénz nem számít, ha bűnöző vagy, be fognak zárni, sőt a pénzügyi bűnözőket jobban elítélik, mint a gyilkosokat.
A nehéz súlyú ólomlábú versenyzők annyit is érnek, lásd az orosz rakétaipart, ma már nem győzik támogatni őket, holott még Musk el sem kezdte az újrafelhasználást, de már így is veri az oroszokat, és szorítja ki az orosz rakétákat a piacról.
2013ban mar meg is voltak a szerzodesek, csak Musk felhajtott egy kis penzt valahonnan az utolso idopontontban, igy megmenekultek a csodtol es az eladastol.
A SUV Bumm már lecsengőben van, a model 3 meg szerintem nagyon elkésett. Még csak pár hete rakták össze az első prototípusokat. Mire felfut a gyártás, már egy telített piacon kell versenyezni nehézsúlyú tapasztalt tőkeerős ellenfelekkel, nyomott áron, miközben hatalmas befektetés és adósság hegyet kéne kigazdálkodni.
És egyetértek. Szerintem is végül a Google-nál fog kikötni Elon Musk birodalma, mindenki megelégedésére.
A Boltban 60KWh az akkucsomag, a Tesla Model 3 alaparon kisebb akkucsomagot fog adni, valoszinuleg 50-et vagy 55-ot.
A fogyasztasa nem lesz annyival kisebb hogy nagyobb legyen a hatotavja. Termeszetesen penzert lehet majd bele nagyobbat rendelni...
Szerintem sokan ezert fogjak lemondani az elorendeleseket, amikor kijonnek a vegleges specifikaciok es arak, egy csomo pletyka, igergetes nem lesz igaz, ill. felaras lesz, es nem fog beleferni a 35e dollaros alaparba ( ami itt Europaban 38-39e euro lesz) . Nem lesz ingyenáram, uvegteto, autopilot, nagy akku...
Lesz helyette egy borzalmas belso, nuku muszerfal, es egy monitor kozepen...
Fapados alap verziónak lesz 215 mérföld a hatótávja, de lesz 300 mérföld feletti hatótávú Model 3 is, ugye Bolt nincs olyan.1 millió autóból lesz jó pár Y Modell is, aminek a gyártását 2019-ben kezdik majd.A részvényesek meg nem a nyereséggel törődnek, hanem a növekedéssel, nyereséget majd akkor kell termelnie, ha már nem lesz ilyen gyors a növekedésük.
Bolt-nak nem nagyobb a hatótávja, mint a Model3-nak lesz. Persze erről még felesleges vitatkozni is.
A Bolt EPA certified hatótávja 238 mérföld. A Model 3 ra Elon 215 mérföldet igér. Eddig az EPA ratingok nagyjából Elon ígéreteit hozták, kicsit alatta, de még belefér szerintem.
Félmilliós darabszámot már nem emlegetnek
Értem hogy a cél 1 millió Elon utoljára 500 ezret jelölt meg nullszaldónak. Ha már egymillió annál rosszabb. De lehet hogy ez csak cél, és a nullszaldó maradt, nem tudom. Mindenesetre ezen az áron elég nagy kihívás lesz fél milliót eladni pláne 3 év múlva mire felfut a gyártás.
A kimondott cél az EV elterjesztése.
Ez rosz hír a Tesla részvényeseknek ha érted mire gondolok...