Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Nehezen tudnám elképzelni a Tesla térnyerését, egyszerűen nincs benne annyi. Kevés a járműipar mögötte, időt is veszít ezáltal. Kína is japánok is többre képesek. Kína szokásos egyszerűbb dömpingtermékkel, de látható mennyiségben.
Nem látok semmi olyan érdemben is működő megoldást amit más már sok sok évvel korábban ne csinált volna meg. Egy kerozinos LEO képes rakéta és egy buta teherűrhajó nem világszám hanem napi rutin a világ egy jó részén. Pláne nem a legolcsóbb nem space rated alkatrészekből, konstans minőségi problémákkal terhelve.
Ahogy az újrafelhasználás is majd akkor lesz eredmény ha stabilan és gazdaságosan működik. Addig csak pont annyit ér mint a Space Shuttle boosterei. Visszaszerezte, de minek...
Mi lenne ha visszatérnénk erre, ha Elon Musk eljutott a Marsra vagy kénytelen volt eladni az egész kócerájt egy stratégiai befektetőnek (reméljük a csőd nem opció) és majd akinek a véleményről kiderült hogy helytálló kap egy sört a másiktól.
2020-ban majd tisztább lesz a kép, a Teslanak nagy ívű tervei vannak, a kínaiak tervei nem ismertek, viszont a Tesla nagy előnye, hogy ők a világot szeretnék átalakítani, nem kényszerből gyártanak EV-t, ezért, ha a környezettudatos egyén jobb világot szeretne, akkor inkább Teslat fog vásárolni, mint bármi mást, mert a többi autógyár könnyen felhagyhat az EV gyártással, ahogy erre már korábban is volt példa, a Toyota, vagy a GM esetében.
Kína hozza is a hozzá beváltott "reményt". Legalábbis mennyiségileg Kínában fut az utakon a legtöbb EV. Tesla nem piacvezető Kínában és nem is lesz az.
"Olyan cégek fognak elektromos autógyártásba, amik korábban nem léteztek, itt a lehetőség, hogy legyen magyar autóipar is, te meg még ott tartasz, hogy ez továbbra sem lehetséges, a horvátoknak már van elektromos szuper sportkocsija, , holott egy sokkal kisebb lakosságú ország, de van a lengyeleknek, és cseheknek is.."
Te Rangun, te siman össze-vissza beszelsz, ha ezt nekem irtad. Hogy jön ide a magyar autoipar? Hol irtam azt, hogy lehetetlen elektromos autot kesziteni? Azt viszont irtam, hogy autot epiteni nem egyenlö az akkumulatorral, ezt valtozatlanul fenntartom, de ezt ne keverd össze azzal, hogy elektromos auto gyartasat lehetetlennek tartom. De az, hogy manufakturalis modon, joreszt kezzel, kesz muszaki alapokra pl a horvatok összekokanyolnak valamit, azt ne keverjuk az autogyartassal. Mint ahogy az alkatreszkatalogusbol kezzel, muhelyben összerakott, egyedi chopperek sem motorgyartas.
Anno a 80-as evekben meg az NDK-s Barkasnak is volt magyar atepitesu elektromos verzioja prototipuskent, söt az egesz keleti blokk foglalkozott az elektromos jarmuvek ötletevel.
Olyan cégek fognak elektromos autógyártásba, amik korábban nem léteztek, itt a lehetőség, hogy legyen magyar autóipar is, te meg még ott tartasz, hogy ez továbbra sem lehetséges, a horvátoknak már van elektromos szuper sportkocsija, , holott egy sokkal kisebb lakosságú ország, de van a lengyeleknek, és cseheknek is..
A monopóliumot úgy értsd, hogy sok tőke kell egy modern ICE motor kifejlesztéséhez, de elektromos autót ahhoz képest aprópénzből ki lehet fejleszteni, amit sok garázscég is bizonyít.
Így nehéz lesz a GM-el és a többi óriással versenyezni, arról nem is beszélve hogy a nem adunk el alkatrészt direktben sérti a Clayton Act rendelkezéseit, szóval ha bárki bíróságra viszi, akkor nagyon megütik a bokájukat.
Gyanítom úgy van ez hogy papíron adnak el, csak nem veszik fel a telefont, elveszik az email stb. másnak, a levél alapján, de ez nem fogja meghatni a szövetségi bírót.
Erös kerdes bennem, hogy ez a szintu, kerdöjel nelkuli fanatizmusod mennyire normalis. Autot ezutan se lesz egyszeru gyartani, es teljes tevuton vagy, ha azt hiszed, hogy auto=akkumulator.
.
Felhasznaloi velemenyek:
.
"Model S - Prior to the purchase - I thought I had done all my homework. But after recently reading and viewing photos of some Tesla vehicles in minor accidents -- I now realize that the car is anything but durable as so many posters unknowingly here refer to it as. Durable means strong and long-lasting. What they don't know is that the chassis is made of Aluminum, which is very light weight compared to Steel, (outdoor painted aluminium will eventually fade) and when your vehicle hits or is hit by something, even a very minor rear-end tap may cause the liftgate, liftgate window, both rear panels and the bumper to crumple into an awesome mess, which is extremely costly to repair.
And since Tesla makes their own parts, and is busy making the parts to meet their new delivery numbers - a simple 1 month accident repair with another car -- can and does take up to 6 months for Tesla to supply the parts to their own authorized Body Shops; you can only use their authorized Body Shop. So now I'm more worried than the average person of becoming involved in an accident. And that takes all the fun of owning a Tesla."
.
"I have a 2015 Model S and have been waiting 6 weeks for Tesla to send the parts to repair the car (which are only number parts). Tesla reports that it will be at lease another 2 weeks. I could have ordered a new car in that period of time. I have read other posts with the same issue. This has really scarred what has been an otherwise good experience.
Updated on 12/08/2016: I just over a month ago on the problems you may encounter when you attempt to repair your Tesla. At that time I had been waiting 6 weeks for the parts to repair my front bumper. It has now been over 10 weeks. The shop informed me that they were only waiting for the spoiler for the front bumper over a month ago, it has still not arrived. I called and left messages with Tesla and received absolutely no response. I emailed Tesla and received no response. The odd thing is, I could have ordered and received a brand new Tesla Model S by now so obviously this is a very real service problem Tesla needs to correct."
.
"I had an accident with my Tesla Model S about 2 months ago and to date still have no car. Tesla cannot get parts for it and no one from the corporate office can resolve. Personnel do not even call back and I am still paying a lot of money for a vehicle I cannot use. How would you feel?"
.
"I own a body shop in Arvada, CO. A repeat customer brought in his 2013 Model S to repair a scrape on his front bumper. We repaired the damage, but when it came to ordering the 3 small parts we needed for the vehicle the service department would not return our calls. They seem to be telling their customers that only their service centers can repair their vehicles and are making it impossible for my business to buy their parts. I know that it is illegal for an insurance company to tell you where to have your car repaired, they call it "steering". Allowing only Tesla repair centers to repair their vehicles is a type of "steering" and is not a good thing for the consumer. It promotes price gouging and is unfair to other businesses."
.
Nyilvan van velemeny mindenfele, de azt pl latszik, hogy az alkatreszutanpotlas minimum döcögös a regota gyartott ModelS-nel is, ami a Model3 gyartasfelfutasi igereteit is erösen ködösse teszi.