Ahogy írtam nekem ezek a képek hasznosabbak, beszédesebbek voltak mint a Mansurov féle kibaszott jó fotók. Sőt, most hogy végre találtam éles részeket a pávás képen, elkezdett érdekelni a masina. :-)
Ami még érdekel az a D800E moiré kérdésköre. Beleférne még a keretbe ez a váz is, de mivel nem használtam még AA filter nélküli szenzorral szerelt vázat, így nem tudom, hogy milyen gyakran fordul elő a probléma, illetve mennyi időráfordítással és milyen minőségben lehet ezt javítani. Mivel rendezvény, esküvő, műterem lenne a fő terület, így a szőtt ruhák elkerülhetetlenek, de ha emiatt egyesével kell javítani minden ilyen képet, akkor az nem nyerő. Másik oldalról viszont vonz az a minőség amit eddig ezzel készítve láthattam. Ha valakinek van tapasztalata, vagy bármi megosztandója ezzel kapcsolatban, akkor örömmel veszem.
Egyébként meg kiemeltünk egy képet a több tucatból. Tényleg igaz, hogy egyik sem az ami miatt az emberek egy része D800-ra vágyik, de sok van köztük ami hasznos infóval szolgál, mégha esztétikai szempontból jóindulatúan is csak átlagosak.
Tüzetesen végignéztem ismét ezt a pávás képet és megtaláltam rajta az élesz képrészleteket. Nézd meg a bal alsó sarokban 1/3-nál, a háttérben levő fenyő tűleveleket, azok élesek. Szóval "csak" melléfókuszált a szerző. Ez bíztató. :-)
Egyébként el tudom képzelni hogy a páva mozgott és minden más fókuszterületen kívül esik ezért nincs egy éles pont sem a képen. Az látszik a medence falán lévő repedéseken is hogy nem mozdultak be, csak már nincsenek az élességtartományon belül.
Ez a kép 1/20 mp-cel lett fotózva, mégis teljesen éles a peron feletti szöveg:
Köszönöm Jani! Kapisgálom, csak pont a miértet keresem.
Klasszikus kompakttal ilyen összevetést nem tudok elképzelni, mert azok általában gyenge minőségű, 15x-ös zoomos objektívjei önmagukban is mindent mosnak. Ehhez még hozzájön a szenzor kiskörömnyi mérete.
Ilyen összevetésben egymás melletti lapkaméretet (MF-FX, FX-DX, DX-3/4, ...) gondolok értékelhetőnek, de lehet, hogy rosszul teszem.
Azonos szenzorterületre értettem, de lehet, hogy rosszul, csak akkor magyaráz el, hogy miért, kérlek.
Értem azt amit te mondasz, ezt is számításba vettem, de talán rosszul tettem fel a kérdést.
Azt kívántam írni, hogy D7000 váz 35mm-es objektívvel, azaz 52,5mm-es gyújtótávon adott képe, az kb. a D800 DX crop módjának fog megfelelni. Az pedig tudtommal ettől a pávás képtől annyiban fog eltérni, hogy a képszélek, azaz a teljes terület kb. 60%-a nem lesz használva. Ezek alapján ha a pávás kép középső 40%-át méretarányosak kivágom, megkapom a D7000 szenzora által lekezelt képméretet, ha ugyanez a 35mm-es objektív van rajta, mint ezen. Itt a D7000 szenzorsűrűsége minimálisan (kevesebb mint 5%), de nagyobb, mint a D800-é. Én pedig erre vetítve úgy gondolom, hogy 1/50-nel általában éles képek születnek a D7000-rel, itt meg tényleg látszik a bemozdulás, ami látszana szerintem akkor is, ha ugyanezt a képet DX módban lőtték volna, hiszen csak a kép szélei lennének lehagyva.
Ha még mindig rosszul értem, akkor örömmel tanulok.
Ugyan az egységnyi területre jutó pixelek száma nagyjából azonos a D7000-el, de ebből nem indulhatsz ki síma terület felszorzással. Gondold el, a körömnyi méretű, 10-12 mpixeles kompaktokkal lehet éles képet csinálni, pedig ott az egységnyi területre jutó pixelszám nagyobb, mint a D800-nál. Sajnos a teljes terület is bejátszik a CoC közreműködésével.
magyarazd mar el kerlek, hogy azonos latoszog eseten, ha a felbontas tobb, mint duplaja, akkor hogyan lesz kissebb a pixelsuruseg? A szenzoron lehet, de annak ehhez semmi koze.
Ezeket még technikailag sem értem igazán. A D7000-nek egy nüansznyival még nagyobb a pixelsűrűsége, de azért 1/50-en, stabilan jó minőséget lehet produkálni vele a 35/1,8-cal, ami ugye kb. 50mm-nek felel meg FX-en. Vajon a technikája volt ennyire gyenge a srácnak, vagy tényleg a váz követel ennyivel többbet általam nem ismert okok miatt?
Elég vegyes, meglehetősen igénytelen, "odaurrantott" sorozat. Bár sok tekintetben árulkodóbbak a képek, mint a műteremben, nagy előkészületekkel készített, pipettával kimért képek. Az minden esetre látszik, hogy komolyabb odafigyelést igényel a használata. Lásd 35mm-en 1/125sec-el bemozdult a kép! (pávás fotó).