Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
Szerintem többen is látjuk a pozitiív hozzáállásodat. Igen, legyetek szívesek szabályozni önmagatokat. A topikba beíró természetjárók közül többeket régebb óta ismerek, más fórumokról, nem azok a tipikus véres-szájú emberek...s láss csodát kinyílt a bicska a zsebükben. Enyémben is. Téged is ejtsen gondolkodóba ez a vehemencia, próbáld meg elhinni, hogy tényleg ekkora a baj. És elég jó beazonosítható az OKOZÓK köre. Nem a személye, nem a járműve, a köre. Nem járok messze a valóságtól, ha azt mondom, többünk a toleranciája utolsó cseppjénél tart. Ugye itt-ott a tettlegesség is szóba került. Azért ezt nem akármi válthatja ki!!!
Senkit sem zavar a falu szélén lévó focipálya. Senkit sem zavar a falu szélén lévó krosszpája. Nem alapból kérdőjelezzük meg a kvadosok hobbiját. Kérlek, hidd el amit az erdőben csináltok az elviselhetetlen. 481-es hsz-ben írtam konkrétumot, de van még személyes "élmény". Ezt nektek kell létesíteni, és csúnya szó, de átnevelni társaitokat. Nekünk is megvannak a magunk építeni/tenni/javítani valóink, tehát azt tudjuk mondani: hajrá! Fogjatok bele!
Nem vagyok jogász, de először be kell szüntetni a vandálkodást, mások veszélyeztetését. Majd törvényes keretek között szabályozni: a gép legyen jármű, azonosítható. Túristajelzésen, erdőben és ezek 1000m-es környezetében tilos tartózkodni( járó/álló motorral is). Versenyek, edzések tartására a terület tulajdonosának/kezelőjének írásos engedélye kelljen.
Én hajlandó vagyok "engedékenyeb" hangon is párbeszédet folytatni, ha befejeződik az ámokfutás. Eddig azonban nem tartottunk ott. (eddig azonban ott tartottunk, hogy látva a kvad/motor helyzetet csakis maximális elutasítás, és durva hangnem jöhetett szóba, és ezzel nem vagyok egyedül).
Tisztelem az elhatározásodat, járj eredménnyel. Bizom a helyzet normalizálódásában.
Pl iskolások akik hangoskodnak az erdőben. Persze ez is rossz az állatok szempontjából de kérdezném a tisztelt kvados kollegákat hallotáttok már a gépetek hangját úgy , hogy nem volt bukó a fejeteken?????? Ne irjatok már ilyen blödségeket. Most majd az jön bebebebebeb ő kezdte...
Rendszám kérdés. Mi az indoka annak , hogy nem adnak rendszámot?
a kiinduló szál az erdészet okozta erózió volt. erre írtam, hogy ez egyáltalán nem jellemző. te viszont gyorsan belekaptál egy új témába.
nem bánom, beszélhetünk erről is, ha nagyon OFF, majd kiabálnak ránk.
a tervszerű erdőgazdálkodás, mint olyan, igazából nem egy régi dolog, és ami a mégrosszabb, sokáig csak terv volt, ésszerüség nélkül. volt Trianonunk, ahol rengeteg erdővagyont vesztettünk el, majd jött pár évtized, ahol a gyorsan, minél többet kiszedni elv érvényesült. ez meg lett spékelve szakmailag védhetetlen döntésekkel, tájidegen fajok telepítésével. ezek szépen meg is hozták a maguk gyümölcsét: talajvíz drasztikus csökkenése, ez miatt kiszáradt tölgyesek !évtizedekkel! előre hozott kényszervágása, hektárszámra pusztuló lucosok, a szú miatt, gyorsan növő, értéktelenebb fajok telepítése. ebből kell egy piaci alapon működő, fejlődö gazdálkodást kialakítani, ami már az erdő természete miatt sem megy egyik évről a másikra. ebben egyáltalán nem segítség a kárpótlásként létrejött magánerdők léte sem, kibogozhatatlan tulajdonviszonyokkal, szakmai tudás nélkül, ahol az alapelv az, hogy az erdő csak úgy nő magától, és majd jól ki kell vágni, és lesz belőle a pénz. ha egy ápolás után a felügyelet nem veszi át a területet, és nem megy a pénz, akkor meg megy a sírás. mindezek ellenére, országosan tekintve, egyre jobban érvényesülnek a szakmai érvek a gazdaságiak mellett (ezek ugyanúgy gazdasági érvek, csak nem rövidtávúak). van még sok hiányosság, de ez melyik ágazatban nincs? ráadásul egy hibás döntés lehet, hogy csak tíz-tizenöt év múlva mutatkozik meg. És igen, az erdőgazdálkodás egyik célja, hogy kivágják a fát, a legalkalmasabb időpontban. egy öt évet túltartott erdőben már súlyos köbméterek jelzik a hibát.
A technikai részét megértettem. A többi meg nem változott : este ha hazaértem, végigolvasom a "termést" . Ha látom értelmét, akkor reagálok is.
Ha nem, akkor nem adom a nevem hozzá, és csak egy utolsó észrevételem lesz - egyúttal (a megfelelő helyen) megkérlek hogy a tagok törlése helyett, a FÓRUM-ot töröld. Köszönöm.
Ahogy a másik topikba is beírtam. Máskor a moderációs topikban üzenj kérlek. Ld. Állásfoglalások, TechHelp (21). Akit elragadnak az indulatok, az hajlamosabb valami később kimoredálandót leírni.
Na jólvan,végigolvastam a cikkeket,most elindulok bringázni(erdőben,túristaúton és ahol jól esik,montival).Ha valami érdekeset találok akkor fényképezek!
az egészet. humbuk. amit ma az erdészet csinál, az katasztrófa, maximum erdőgarázdálkodás (siralmas megújuló energiaforrás hasznosítást jelző mutatóink javítására /euban utcsó/ komplett zempléni bükkösök zakatolnak pl. a kazincbarcikai erőműbe). amikor a dinp -et a piliserdő szabályosan zsarolja azzal, hogy levágja az erdészeti szempontból annyira marhára értékes bokorerdőt, ha a np nem ad ki nekik tarolásra értékesebb állományt, ne beszéljünk már kulturált erdészeti termelésről, szvsz valahol az alapok vannak elkúrva (monnyuk a mindenhol mindenáron nyereségorientált termelés).
az egyben véghasznált területek csökkentése nagyon dícséretes, csak ez a jéghegy csúcsa, amíg eljut akár a szlovén szintre, még van pár lépcső...
A moderálást én kértem legelőször - ezért nagyjából meg kéne köszönnöm.
Fura mód, azonban a quad-os fórumok hemzsegnek a kitiétásról szóló h.sz-ekkel, addig a "természetvédők" nem igazán hőzöngenek e miatt...
Ha ez arra irányul, hogy célzottan tereljék a vita menetét a 'társadalmilag elfogadott' mederbe, akkor meg is értem.
De mivel a szellemi értékek felbecsülése (a másik együgyű írása lapján) nagyobb bűnnek számít, mint a gyilkossági kísérlet kilátásba helyezése : így értetlenül állok előttetek. Talán Árpi bácsi Blogja (kitűnő hangulatkeltésnek - pont ezt akartam elkerülni azzal, hogy NEM quadosokat hívtam ide párbeszédre, hozzánk quados túrázókhoz) ami arra sarkall, hogy így alakuljon.
MINDENKI olvassa el a fejlécet mégegyszer : segítséget kértem és vártam a kívülállóknak. Pl. " Én itt gyalogtúrázom. Zavartok engem ebben. Szerintem xxxx helyre nyugostan mehetnétek (nem a p..ba!) mert közel van, és ott nincsenek gyalogosok sem."
Másik : "Erdőm van. Zavar hogy quadoztok benne. De van egy csapás a szélén, amit amúgy csak benőne a dzsuva, gondozni nem tudom. Ha azon jártok, nekem sem gáz."
Nevüket quados fórumokon százak említenék mint "első fecskék" és GARANTÁLOM hogy nem lenne negatív hang egyikben sem.
A "rendőr-haverom" "kifeszítem a drótkötelet" "meglőlek csapágygolyóval" vagy a szomszéd blogban "szerzek egy puskát, és lövök rájuk" NA EZ NEM HIÁNYZIK !!!
Kedves moderátorok - ha a következő h.sz megfelel mindannak, amiért indítottam ezt a meglehetősen sok résztvevőt és gondolatot vonzó fórumot - akkor minden maradhat. Ha nem, akkor ne tagjainkat töröljétek HANEM AZ EGÉSZ FÓRUMOT !!!
Kis csalódás eddig - remélem este, amikor hazaérek a reagálások közben mosoly ül az arcomra... Béke veletek.
nem tudom, mi olyan nehéz ezen, mi a faszért nem lehet megérteni: 1, eltűritek, minden marad a jelenlegiben, a társadalomban szép általános útálat alakul ki minden motoros és kvados iránt, és akkor tényleg kialakulhatnak aranyos nézeteltérések, akár bármilyen fokú tettlegességgel bezárólag 2, nem hagyjátok, hanem felkutatjátok, feldobjátok, magatok intézitek el (nem érdekelnek a részletek) azokat a szar alakokat, akik miatt a megítélésetek már most is ott van, ahol van. ne magyarázzátok nekem, hogy nem tudnátok. tisztelettel .
Ha szeretnél szarvasbőgést hallgatni akkor ezuton meghívlak hozzám szeretettel hozzám. ha érdekel akkor szolj és ledumáljuk. de csak a jjövöre mert idén már vége.
de szerintem te se fogod elfogadnimint ahogyan megy másik kolégád akit már invitáltam hogy megmutattom neki miröl is beszélek de ő nem válaszolt.
a kéktura utvanlról már töbször volt szó a tvben is. ahogy jól láttam(lehet hogy tévedek) de az utak 90% mind kétnyomu út volt amit látszott hogy sürven használnak.
utak rendbentarása. ezek a dologok szerintem csak arra müködnek ahol hasznot is látnak az ott élő emberek.
de gyere el hozzám éls megmutattom miröl beszélek.
Általában a természetjáró körök, klubok. Utakat jelölnek ki, ha kell bozótot irtanak, hidat építenek, szemetet szednek, forrást tesznek rendbe, tájékoztató táblákat helyeznek ki, tűzrakóhelyet dobnak össze.
Talán nem is kéne mindenhol járhatóvá tenni a kijelölt utakat. Gyalog ugyanis be lehet ott menni, ahol kvaddal, motorral nem. Sőt lehetne olyan gyalogos kanyar-kapukat csinálni, mint pl az Alpokban van, a legeltetési határokon. Azon a gyalogos is csal "lapjával" fér át, a kvad, meg más kétnyomsávos eleve megszívta. A motorosnak is le kell(ene) szállnia, és üggyel-bajjal átszerencsétlenkednie. Ezeknek meg úgy is nehezüre esik akár 2 lépést is lábon megtenni. Jöjjünk össze, segítek ilyet építeni a következő alkalommal.
Választékos hozzászólásodra itt a történet. Nem kitalálom, ezzel nyilván előre akarod sugallni a valótlan voltát. Átlátok rajtad.
2003 február vége, Pákozd, Ingó-kövek. (mivel a térképet úgy sem ismeritek, segítségül az M7-esről kell letérni, és gátlástalanul be a kék/fehér, madarat ábrázoló ovális táblánál). Jelzett út, a köveken ücsörgünk. Tán pont a Pogány-kövek jelentését magyarázom, amikor jön a motorbőgés. Kb 1..2 m-re az amúgy 6..8m széles úttól félrehúzódunk, hogy menjenek a galamblelkű KVadosok. Tök mindegy, hogy enduro, Duad, tank, vagy bármi. A negyedik figura szánt szándékkal ránkhúzta a kormányt, és amikor közvetlen mellénk ért, még maxgázt is adott, hogy MEGALÁZZON, kipörgő kerekével ránkdobálja a hóva kevert törmeléket.
Pilis, 2005 október. Lajos-forrástól délre 1..2 km-re este szavasbőést mentunk hallgatni. A Holdvilág-árok felé vezető jelzésen szemben motorosok. Fekete szkafanderben. Család, társaság többö hölgytagja félre ugrik (UGRIK, mert olyan sebességgel jött a hang, hogy előre tudható volt, hogy gyorsabban jönnek, mint amennyi a kanyar beláthatósága. 3-an férfiak ugrásra készen, de az úton maradtunk. Nagyot fékeztek, összeértek a vállaink. Tehát deciméterekkel mellettem mentek el, illetve álltak meg. Néhány szóváltás, és elviharoztak. Ezt követően több órát ücsörögtünk egy fa alatt, a soká hallatszó motorzajban. Mondanon se kell, hogy egy szarvast, egy vadat sem láttunk. Ennyit az özes-szarvasos, vagy milyen képekről. Azért, mert szegény állat süket volt, vagy nem bírt idejében elfutni, most hamisan hivatkozol rá.
2006 szeptember Tatabánya 30 teljesítmény túra. A cél előtt magányos kvados belehajt a tömegbe, túrázók szétugranak.
2006 október, Pilis, Mária-pad. Második meghiúsult szarvasbőgés a vasaitok miatt.
Xerxesz Aron: általánosítások... Nem tállak téged, mert nem ismerlek, meg amúgy sem szokásom. De kérdezem én, mi a különbség az ÁLTALÁNOSÍTÁS és a TAPASZTALAT között???? Az, hogy egyezik-e a te véleményeddel? Az erdőben semmi technikat sportnak, motorozgatásnak nincs helye. Még 120 (méter lőlávú) íjjal sen szabad gyakorolni védett területen.
jazso/199hsz:
Ha a lovaglás és a kvadozás között nem tudsz különbséget tenni, akkor nincs mit beszélnünk egymással. Valószínű aaz Országos Kéktúrát nem hülyék írták ki, ha jól emlékszem(?), akkoraz lóval is teljesíthető.
Eldobált sörösdobozok, tűzgyújtási tilalom megszegése: az erdőben sok nem odavaló ember van. De nem mind megy kvaddal. Egyébként hitvány dolog ilyenekre hivatkozni.
Közlekedj az úttesten, ott hozzád fér a mentő. Egyébként a mtorosok fel is háborodnak, ha elállja a kiránduló az útját, konkrétan a múlt héten jártam a Lajosforrás-Holdvilágárok útvonalon, 5 motoros állat módon bőgetve a motorját tört-zúzott (szó szerint, a Holdvilágárok megmaradt 3 hídja közül a középsőt most szakították le), az útvonalon szinte végig 20-30 cm-es árkot vájva. És tévedsz: az erdőben pusztító vandál motorosok közt több a durung, mint a kirándulók közt, az ugyanis épp 100 %. Persze veled együtt, ha úgy hiszed, hogy a túristaösvényeken helye van a járműveknek. Elég torz a gondolkodásod-de hát ez a motorosok erőfölényéből, és az ebből eredő mentalításából adódik is. Ez a magnóbömböltetős kiránduló meg baromság, motoros-fantáziára vall, ha láttál ilyet (de valószínűbb, hogy hazudsz), az valszeg egy lerobbant mocis lehetett. Egyébként 'okos' ötlet részedről, hogy minden védett virág mellé tegyenek egy figyelmeztető táblát. Ja, és alkoholgőzös túristát is kevesebbet láttam, mint söröző motorosokat. Miért is ne, az erdő az övék, ugye?
A terpjárósok, motorosok, kvadosok karban is tartják, vagy csak járnak rajta? Tudod, hogy a túristautakat ki tartja karban? Általában a természetjáró körök, klubok. Utakat jelölnek ki, ha kell bozótot irtanak, hidat építenek, szemetet szednek, forrást tesznek rendbe, tájékoztató táblákat helyeznek ki, tűzrakóhelyet dobnak össze. Sok túrista ezt nem tudja, nem érdekli, azt hiszi, hogy "csak úgy van magától". Pedig nem, olyan emberek dolgoznak érte, akik adni is akarnak valamit cserébe azért, hogy jól érzik magukat a természetben. Gyakran kapnak segítséget a terület kezelőjétől, NP-ktől, de van, hogy semmit. Sajnos igaz az, hogy vannak olyan tulajdonosok, akiknek csak az az út fontos, amit az adott időben ő is használ.
Honnan tudod, hogy én mit próbáltam már, és mit nem? Ismerem a másik oldalt is, így aztán merek marha okos lenni. Aki nem fogja fel, hogy a hobbijával tönkreteszi annak alapjait, és másokat zavar, azt továbbra is butának tekintem. A hobbik gyakorlati haszna a lelki egyensúly, de akár a szellemi és testi fittség fenntartása.