Keresés

Részletes keresés

nohabrok Creative Commons License 2014.09.23 0 0 812

Ez egy jó fotó.

 

pv-vonat Creative Commons License 2014.09.23 0 0 811

Nem.  De annak az alvázára lett felépítve.

nohabrok Creative Commons License 2014.09.23 0 0 810

Szerintetek ez egy PV tartálykocsi?

 

pg54 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 809

Ezért kár volt... -:(

 

Nem biztos, hogy érdemes általánosítani abból, hogy Téged mi nem érdekel vagy irritál...

Előzmény: budapestjatekgyar (800)
nohabrok Creative Commons License 2014.09.13 0 0 808

Azt hittem ezt az oldalt elkerüli a civakodás, veszekedés. Ez a hang, amit itt megütöttél nem vall túl jó modorra. 

Előzmény: budapestjatekgyar (803)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.09.13 0 0 807

Tyb !

 

Ez valóban nem volt szép húzás !

 

Egyébiránt köszönöm az információkat - amiket más is szívesen olvasott volna nyilván a Te általad meghirdetett játéknál- mint információt.

De ha ez a véleményed erről az oldalról és a klubtagok levelezéséről, akkor Te miért itt és nem az aukciós portálokon hirdeted az eladósorba került játékaidat ?

Vásárlóerőnek jó mégis a tagok ezen köre ???

Nem értelek, miért volt jó ez a kirohanásod. ?

Szerintem mindenki - köztük én - szívesen olvastam Árpád írását például.

Lehet nem ide való - na és ?

Akit nem érdekel átlapozza. Ennyi.

Szerintem tiszteletet érdemel, aki időt energiát szán rá, hogy akármilyen információt megoszt a társaival.

 

Üdv !

Ervin

Előzmény: budapestjatekgyar (799)
Qqberci Creative Commons License 2014.09.12 0 0 806

Lehet, hogy neked ez triviális, de nekem érdekes információ volt...

Előzmény: budapestjatekgyar (800)
H0ri60 Creative Commons License 2014.09.12 0 0 805

Ez nem volt szép!!!

Előzmény: budapestjatekgyar (800)
kekvillam Creative Commons License 2014.09.12 0 0 804

Szia!

Írtam Neked e-mail Skoda mozdony ügyben, válaszra sem méltattál.

A facebookos fekete fehér képről mi eladó?

PV-s vagonok érdekelnének!

Hogyan lehet ajánlatot tenni, licitálni?

Üdv

Előzmény: budapestjatekgyar (803)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.09.12 0 0 802

Sziasztok !

 

A kiállítással kapcsolatban: többen jelezték - akikkel személyesen eddig találkoztam - , hogy a szombat délelőtt lehetne tartani egy "össznépi" fórumos találkozót... ami lehet, hogy estébe hajlana :-D

 

más: tudna valaki nekem adni egy Pannónia személyvagon lépcsőt ?

( a legjobb lenn egy komplett - bontott - aminek a felső füle is megvan ) , de természetesen egy "simának" is

nagyon örülnék...

 

Üdvözlettel !

Ervin

ps: Kari megválaszoltam emailben a kéréseidet.

Üdv !

Ervin

 

budapestjatekgyar Creative Commons License 2014.09.12 0 0 801

                                          Eladó:

 

 Egy Görgőkészítő készlet szép dobozban, kulccsal, papírral. Csere lehetséges. Csak privátban: budapestjatekgyar@freemail.hu

Előzmény: karikaV43 (798)
budapestjatekgyar Creative Commons License 2014.09.12 0 0 800

 Kedves Árpád!

 

 Tisztelem az elmélyültségét a témában és bocsásson meg észrevételemért de egyrészt nem értem mit keres itt fölöslegesen a Mikromat készlet ilyen terjengős leírással csak azért mert önnek egyéni köze van hozzá? Ha valaki akarja megtalálhatja a honlapját. Másrészt annak a réz MÁV pulykának a története enyhén szólva sántít, ha jól tévedek. Nagyon fog egy szűk réteg örülni az oljakút látványának de ez kicsit offtopic. Ne haragudjon a levelemért de ez ütötte ki a biztosítékot nálam mert szívesen olvasgatnék építő hozzászólásokat de itt állandóan vagy émelyítő segg-körbenyalások rabolják az időm vagy autista részletekbe menő megfogalmazások/bekopizások a majdnem semmiről. Én szívesen postolnék bármilyen Magyar játék vasútról de pont ezek miatt egyszerűen kedvem sincs feljönni. Üdvözlöm.

Előzmény: Gondos Arpad (794)
budapestjatekgyar Creative Commons License 2014.09.12 0 0 799

A kérdéses mozdony Ikaria - Chemoplast, természetesen Csehszlovák. De kérlek ne itt levelezzünk mert számomra émelyítő és óvodás az itteni egyéni levelezgetések. Ezért is nem írok ide de szinte soha.

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (776)
karikaV43 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 798

Sziasztok!

 

Alapítványunk részt vesz a Temofeszten és kérnék némi segítséget.

Szükségem volna alkatrészekre Pannónia mozdonyhoz ill. Helikonhoz.

Email-em publikus ott tudom részletezni,hogy ne terheljük a topicot.

 

Köszönettel

Karika

H0ri60 Creative Commons License 2014.09.08 0 0 797

Ez fantasztikus lesz!!!Megyünk.

Előzmény: Gondos Arpad (794)
H0ri60 Creative Commons License 2014.09.08 0 0 796

Persze!Természetesen!

 

 Budapesten,a Vasúttörténeti Parkban,az október 10.-i hétvégén.

Szeretnénk,ha minél többen ott lennétek,három nap alatt csak sikerül kiérni-ráérni...

Esetleg ,ha valakinek van mozdonya,de nincs pályája,futtatási lehetősége,nálunk megjárathatja.Rögzített,szerkesztett pályánk van asztalra szerelve.

Előzmény: Emperor_ (793)
pg54 Creative Commons License 2014.09.08 0 0 795

OFF

Kicsi a világ!

Kovács Mihály tanár úrral sok-sok csodálatos szombat-délutánt töltöttünk el a fizika szertárban...

On

Sohse gondoltam volna, hogy a mikromatnak modellvasúti felhasználása is lesz!

Nagyon kiváncsi vagyok rá, bár nem biztos, hogy eljutok a kiállításra.

Előzmény: Gondos Arpad (794)
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.09.08 0 0 794

Pénteken nyílik és vagy 8 napig látható is lesz.

 

http://mavoe.eu/

 

Ami idevaló téma: bemutatjuk a Mikrolin, MEJA gyűjteményeinket, lesz némi Pénzverdei vasút is, igaz, a tavalyi nagyobb pálya helyett most egy kisebb lesz (orosz 0-ás sínkeen fognak futni a járművek): Előre I gép pőrekocsival, kétharmados többségű fehér-arany Helikon, E-275 (Görgőkészítő KTSZ óraműves mozdonyrom összeépítve egy szintén romos Előre mozdony gépészetével, komplett óraműves személyvonati készlet összerakva, de sajnos nem működik a mozdony. A kocsik futóképesek. Pajtás, MEJA fémépítőkből összerakott jókora olajkút modell (mindkét felhasznált készlet 1960-as évek eleji). A himba MEJA, a motorja Pajtás, tápja pedig egy Előre III trafó 1958-ból, sajnos a védelme nem működik, vonatozásra nem nagyon használható. A MEJA gyűjteményt, mivel kevés a pályaanyag hozzá, saját vágányzatán fogjuk bemutatni, futtatni egy jókora 3 sínes, fémágyazatos Marklinen fogjuk (ha megtalálom, lesz Stuka villamos is, igaz, sokat nem várjon tőle senki, igencsak csúnya a kasznija, hogy miért, arról régebben írtam már itt). A Mikrolin pálya érdekessége, hogy hogy egy hiányos készletből (csak sínek, azok sem mind jók-négyet szigetelt sínekké, megszakítókká alakítottunk át)-két vonat járhat egyszerre, az egyik megállóhelyből elektro-mechanikus térköz őrhely lesz, Mikromat vezérléssel (a 4 elemes pultból három hibátlan, egy nagyon romos, sérült, a relés kis számítógép e helyett lesz felhasználva. A gyerekeknek két régi trafikjáték villamos (piros+zöld, piros+kék, illetve egy Rába dömper lesz egyelőre, rajta vagyunk a játéklehetőség bővítésén, a vasutakat a nagyobbak is kezelhetik majd felügyelet mellett, illetve lesz valódi kis gőzgép is, melyet időnként, ha összejön egyszerre kb 10 látogató, be is fogunk fűteni és járatjuk.

 

A Mikrolinhoz jelenleg egy üzemképes, minden szempontból eredeti állapotú gépünk van, a másik vonathoz egy eredetileg MÁVAG-os asztaldíszt, egy 342-es modellt fogunk felrakni.

Ennek is érdekes a története.

 

A Csolnoki Bányász Hagyományőrző Egyesület

MÁV 342-es szertartályos gőzmozdonyának modellje

 

Eredetileg MÁVAG (Magyar Állami Vagon- és Gépgyár, Budapest) asztaldísz volt, első tulajdonosa megpróbálta működő vasútmodell mozdonnyá átépíteni, de nem fejezte be, egy budapesti vasútmodellezőnek, gyűjtőnek eladta, aki folytatta és befejezte az átalakítást, majd meghirdette eladásra egy számítógépes világhálón működő használtcikk kereskedős oldalon.

Sokáig nem jelentkezett rá vevő, pedig nagyon szép és különleges modell (gyárilag H0 - 1:87-es - méretarányban csak a tatabányai Mikrolin KTSZ gyártott hazai gőzmozdonyt, a MÁV 275-öst.

Kiállításokon, börzéken előfordul még egy szinte teljesen gyári alapú magyar gőzösmodell, a MÁV 410-es sorozatából. Ezek német eredetű, porosz G8 (BR55) német sorozatú gépek voltak. Idegen vasutak festésével, feliratozásával különböző modellgyártók kínálatában folyamatosan szerepel (MÁV kivitel gyárilag ma sem létezik). Főleg a kelet-német PIKO modelleket építették át igényesebb vagy egyszerűbb formában MÁV 410-esnek megfelelőre (volt olyan példány a MÁV-nak, ami alig tért el a német BR55-től). Egy felszámolt gyűjteményből származó igényesen MÁV-osított modell nekünk is van, hozzáillő teherkocsikkal.

 

Bővebben a Mikromatról.

Fizikai Szemle honlap

Fizikai Szemle 1994/01 35. o.

ATOMFIZIKA, SZÁMÍTÁSTECHNIKA A PIARISTA GIMNÁZIUMBAN (1950-92)

Kovács Mihály

Piarista Gimnázium, Budapest

Részlet

A Mikromat a számítógép működésének a megértését célozta meg.

 

 

Lényegében a legkisebb, 4-bites, jelfogós „számítógép” volt a javából. Játékos módon meg lehetett vele érteni a nagy számítógépek működési alapelveit. A hozzá mellékelt 150 oldalas „Vezérkönyv, használati utasítás” tette lehetővé a fiataloknak is a nem könnyű ismeretekben való eligazodást.

Az ötletet hozzá egy kanadai gyártmányú, Minivac 601 elnevezésű eszköz adta, amely ott a számítógépes szakemberek előképzését szolgálta, de volt benne sok saját újításunk is. Például a közel száz összekötő huzalt nyomtatott áramköri technikával helyettesítettük.

 

 

A prototípust Wojnárovich Ferenc III. osztályos tanulónk építette meg. A Budaörsi Kisipari Szövetkezet hamarosan vállalta a nagyreményű eszköz gyártását. (Szerződés: 1966. június 15.) - Egy ügyes, és ízléssel is rendelkező technikus segítségével történt a gyártás előkészítése.

A 25 X 25 cm-es, 5 cm magas, hátrafelé kissé emelkedő doboz fedőlapja nyomtatott áramköri lap volt, vagyis mintegy 2 mm vastag szigetelő anyagból készült lap, alul bevonva néhány tizedmilliméter vastag vörösréz fóliával. Ez akkoriban volt a rohamosan fejlődő technika újdonsága. Ezen 188 csőszegecset kellett elhelyezni, és még a nyolc égőnek, a négy szubminiatűr jelfogónak, a négy kettős kapcsolónak, négy váltókapcsolónak és az egy főkapcsolónak szükséges nyílásokat. Az eszközt 4,5 V-os zseblámpaelemmel, vagy más, 4-8 V-os áramforrással lehetett működtetni és még volt rajta egy védő biztosíték is.

Számítógépes szakkifejezésekkel: a négy váltókapcsoló volt a beadóegység, a négy kettőskapcsoló a memória vagy másképpen tároló, négy jelfogó a műveleti egység, felül négy égő a kijelző vagy kimenő egység. A középütt levő négy égő általában előtét-ellenállásként szolgált.

A vörösréz fóliát még a doboz összeszerelése előtt maratással az egyes alkatrészeket összekötő vezetékekké alakították. Így más összekötő huzalokra egyáltalán nem volt szükség. A csőszegecsekbe lehetett bedugni a „programozó huzalok” végén levő kúpos alakú végződéseket. Így történt az egyes kapcsolások összeállítása.

A nálunk újdonságnak számító nyomtatott áramköri technika tréfás bonyodalmakhoz vezetett a gyártás és árusítás folyamán. Amikor az első mintapéldányokat megkaptuk megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a rézfólia és a rászegecselt csőszegecs között nincs vezetői kapcsolat. Hosszas vizsgálattal derült ki a szinte érthetetlen jelenség oka. A csőszegecseket felülről dugták be a lyukakba. A szegecseléshez meg kellett fordítani a lemezt. A megfordításkor azonban a csőszegecsek könnyen kihullottak. A műveletet végző munkás nyilván sok bosszankodás után újított. Vékony selyempapírt tett a lemezre és így dugdosta be a csőszegecseket. Ekkor azok a megfordításkor nem hullottak ki. A szegecselés után pedig gondosan letépdeste a selyempapírt a lemezről. Az mindenhonnan lejött, csak éppen a szegecs és a vezetékként szolgáló fólia között maradt meg és kiválóan szigetelt.

 

Olajkút modellünk leírása:

 

Kőolaj mélyszivattyú működő, fémépítőből épült modellje

A motort 1954-es és 1961-es PAJTÁS, a himbát 1960-as évek eleji MEJA TECHNOKID készletekből szereltük össze.

PAJTÁS fémépítő

Fadobozos alapkészlet

Gyártó: Finommechanikai Művek, Békéscsaba, 1954.

Egyszerűbb modelleket lehet összerakni a két fejezetből (I. és II.) álló mintalapokból.

Az ötletfüzet adatai:

Békési Nyomda, Békéscsaba 13 403; felelős nyomdavezető: Botyánszky Pál;

Felelős kiadó: Vandlik Pál 1954. IX.26. 10 000 db.

villamos PAJTÁS fémépítőkészlet

Papírdobozos készlet elektromos alkatrészekkel, a zsebelem nem volt tartozék.

Eredeti ára: Elektromos Pajtás Fogy. ár: 170 Ft

Gyártó: Bács-Kiskun megyei Finommechanikai Vállalat, Kecskemét; 1961.

78 mágneses, elektromos kísérlet leírása képekkel, rajzokkal.

A doboz adatai: 61.2478 Békés megyei Nyomdaipari Vállalat Gyoma Made in Hungary

Az ötletfüzet adatai: 62.2552 Békés megyei Nyomdaipari Vállalat Gyomai Telepe

Felelős kiadó: Gulyás István

Az alkatrészjegyzék adatai: 62.3720 Bács-Kiskun megyei Nyomda V. Kecskemét

MEJA TECHNOKID

Három változatban (0, 00 és 1 megjelöléssel) készült.

Gyártó: Budapesti Városi Tanács Hangszer- és Játékgyára, 1960-as évek eleje, közepe táján.

A modell tulajdonosa a Csolnoki Bányász Hagyományőrző Egyesület.

Készítette Gondos Árpád, Budapest, 2014.

Emperor_ Creative Commons License 2014.09.07 0 0 793

Hol lesz, lehet tudni?

Előzmény: H0ri60 (792)
H0ri60 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 792

Mi is ebben bízunk!A kiállítás előtti héten is teszek fel emlékeztetőt ide is.

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (789)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.09.06 0 0 791

Szia Szabolcs !

 

Köszönöm a jelentkezést, írtam Neked.

 

Üdv !

Ervin

Előzmény: winky80 (790)
winky80 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 790

Szia.

 

Nem publikus az E-mail-ed, keress meg a winky80@gmail.com-on. Van két kasznim fölös, nincs ütközőjük, forgóvázuk és jelenleg elég sötét kék MÁV festésben pompáznak. 

 

Üdv:

Szabolcs

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (784)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.09.06 0 0 789

Igen, köszönettel vettem !

A világért sem hagynám ki a pajtásaimmal való találkozást !

Remélem ott több fórum taggal lesz szerencsém személyesen megismerkedni.

 

Üdvözlettel !

Ervin

 

Előzmény: H0ri60 (788)
H0ri60 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 788

Ahová Ervint én már meg is hívtam Elnök uram!

Előzmény: karikaV43 (787)
karikaV43 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 787

Köszi Ervin,meglett.Sajnos elég leharcolt darab,megpróbálok a miénkbe életet lehelni,mer megy a Temofesztre asztalostól.

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (782)
jgyurka Creative Commons License 2014.09.04 0 0 786

Nekem egy rozsdás, ütött-kopott, működésképtelen pannónia mozdony kéne :) az talán még a helikon hajtásnál is gyakoribb :)

Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.09.04 0 0 785

Továbbá keresek - hátha van valakinek - komplett helikon hajtást.  ?

( mert az ilyen minden rendes háztartásban előfordul, nekünk is épp fogyott el, de úgyis megyek kenyérért, meg tejért, majd veszek a boltban ezt is :-D  )

( tudom, ha már ott vagyok, vegyek még párat - ha van .

De csakis akciós áron, mert drágán bárhol kapni. )

 

Üdv !

Ervin

Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.09.04 0 0 784

Sziasztok Klubtársak !

 

Azt szeretném kérdezni, hogy lenne valakinek eladó 2 db pv 6 ( Pannónia személyvagon ) kasztnija a számomra. Elég lenne csak a kasztni, ablak ívek sem kellenek bele, és lehet akármilyen a festése, mert az egészet át szeretném festeni. ( alvázam van alájuk , persze, ha lenne még, az sem gond :-)  )

 

Üdvözlettel !

Ervin

a_hollo Creative Commons License 2014.09.03 0 0 783

Jól mutat a gyűjteményben, örülök hogy sikerült végre megszerzni! Én egy olyan gázszállítót szeretnék már régóta :-)

Előzmény: nohabrok (780)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.09.03 0 0 782

Helló Kari !

 

Átküldtem mailben a linket.

Nem semmi, hogy 2 nap alatt már 160 emberke látta.

Kíváncsi vagyok, hogy  hol ( és kinél ) fog megállni a vége.

 

Üdv !

Ervin

Előzmény: karikaV43 (781)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!