Keresés

Részletes keresés

marky-511 Creative Commons License 2014.03.15 0 0 8461

Ez megint függ attól, melyik kereszteződésről beszélünk.

 

A Bethlen Honvéd utca felőli végén pl. többen kanyarodnak balra, mint jobbra. A Szoboszlói útról is többen térnek a buszvég fele, mint ahányan a Miklósra mennek tovább, csak baromi rövid a zöld jelzés. A Vágóhíd utcáról is a legtöbben a Nagyállomás fele térnek.

 

Szóval ez veszélyes fegyver. Hiába gyorsítja a forgalmat, a közlekedőknek keresztbe tesznek vele. Elég arra emlékezni, milyen káosz van néha a Honvéd vagy a Thaly Kálmán utcáknál. Akkora forgalmat már alig bírnak el, plusz, mivel a Péterfia utcának van elsőbbsége, gyakoriak a kifordulás miatti balesetek.

 

Ha jól emlékszem, ez a téma pont a Honvéd utca miatt merült fel. Igen, sok a balra térő autó. Ennek az a fő oka, hogy a Hadházi úti kereszteződésnél sincs balra térési lehetőség, így aki az Egyetem sgt. fele akar közlekedni, meg van lőve.

Előzmény: KSKs (8460)
KSKs Creative Commons License 2014.03.14 0 0 8460

Épp ezaz, hogy balra kanyarodik 5 autó, ami nem jelent terhelést más utcákra. Viszont ha azokon a forgalmi rend jól van kialakítva akkor elbírja.

Viszont kérdés, hogy a torlódás, a lassítás, túlterhelés a mellékutcán legyen ott duzzasszunk vissza vagy inkább a fő(bb)utakon? Hm?

 

A villamos nem szól jelentősen közbe ki lehet használni azt, hogy a Hunyadi mesterrel párhuzamos. Tökéletesen illeszkedhet, sőt kétszer kaphat zöldet is akár.

 

(Itt nem a villamos a lényeg, alapjában véve globálisan - más kereszteződésekben - is vizsgálandó kérdés a balkanyar tiltás. Villamos nem mindenhol van, csak az esetpélda volt ilyen.)

Előzmény: marky-511 (8459)
marky-511 Creative Commons License 2014.03.14 0 0 8459

Van ennek sajnos más veszélye is, pl. túlterheltté válnak a csatlakozó utcák.

 

Bár én pont a Szoboszlói út - Miklós utca - Erzsébet utca kereszteződésnél gondolkodtam el azon, hogy a Szoboszlói - Külső vásártér-, valamint a Miklós utca - Erzsébet utca irányban tiltani kellene a balra kanyarodást. Ez majd akkor lenne aktuális, ha megépülne a kiskörút új szakasza (vagy inkább az egész). Az pl. botrány, hogy a harmadik zöldre ér át a 19-es.

 

De a Bethlen utcánál ez már nem működne, és pont a villamos miatt. Addig gyorsította a forgalmat, hogy a Bethlen utcáról nem lehetett a Fórum fele hajtani, ma már felesleges lenne a tiltás, mivel a villamos így is - úgy is bekavar. Nem beszélve az új jobbra kanyarodási sávról a Hunyadi utcáról a Bethlenre, ahol másfél perceket kell várni.

 

Én inkább körforgalom-párti vagyok.

Előzmény: KSKs (8456)
KSKs Creative Commons License 2014.03.14 0 0 8458

Nem ez volt a kérdés.

 

 

A 120 mp-be max a villamosnak tudsz kétszer zöldet adni, minden buszos irány kétszer nem fér bele. Viszont ekkor a hangolást lehet elrontod a nem villamosos kereszteződéssel. (attól függ hol értelem szerűen)

Előzmény: NZA (8457)
NZA Creative Commons License 2014.03.14 0 0 8457

120 mp-es periódus mellett is lehet tömegközlekedés előnyben részesítést csinálni. Pl. egy körben kétszer is meg lehet adni a szabad jelzést.

Előzmény: KSKs (8454)
KSKs Creative Commons License 2014.03.14 0 0 8456

Nem kell megkerülni. Kérdés mit akarunk. Hagyjuk ami van így jó, mindenhol mindenhová lehet kanyarodni, marad a 2 perces várakozás a kereszteződésekben és marad a sok autó, a buszok, villamosok állnak. Vagy újragondoljuk az egészet és lesznek tiltva erősen balkanyarok,felgyorsul a közlekedés, újraosztjuk  területeket közutat stb.

 

(Kérdés lenne.)

Előzmény: marky-511 (8455)
marky-511 Creative Commons License 2014.03.14 0 0 8455

Csak az szív vele, aki balra szeretne térni, és helyette a fél várost megkerülheti.

Pesten már hozzá igazították a forgalmi rendet, ismerve a hazai helyzetet itt nem menne.

Előzmény: KSKs (8454)
KSKs Creative Commons License 2014.03.14 0 0 8454

A balkanyarokat sok helyen meg lehetne tiltani. Előnye, hogy a leghosszabb idejű műveletek és egyben a legveszélyesebbek is eliminálva vannak. Így a 120-as periódusidő 90-re, helyenként 75 vagy 60-ra is csökkenthető lenne. Így felgyorsulna a forgalom, a kis kapacitású forgalmakat pedig el lehet vezetni. Ez a közútnak sokkal jobb. Valamint elkezdődhet a közúti terület újrafelosztása, ami szintén előnyös. A tömegközlekedés így indirekt módon (kvázi statikusan) előnyben részesül, mert nem várakozik, rövidül a menetidő, kevesebb eszköz kell vagy ugyan ennyi eszközzel sűríthetsz.

 

A Bethlen utcánál a balkanyar (egyik irányból sem) hiányozna, ha okosan elvezetnék őket, megoldható simán. Így a Bethlen utca É és D -i ágai egyszerre kapnának zöldet.

 

A Kishegyesi úton is van pár fölösleges balkanyar, ami miatt sokat kell állni.

Előzmény: marky-511 (8448)
by-169 Creative Commons License 2014.03.13 0 0 8453

37-es és a 11-en láttam csuklóst. 

Előzmény: Caf 518 (8452)
Caf 518 Creative Commons License 2014.03.13 0 0 8452

Az S1, S2 járatok a Ritmikus Gimnasztika VB idején közlekednek március 13 és 16 között 

 

Más téma: 
mai fotó csuklós 19-es a Piac utcán 

 

Előzmény: 31Nagyállomás (8450)
LMG041 Creative Commons License 2014.03.13 0 0 8451
S1 járat is volt. nem tudom mi lehet de elvileg köze van a Főnix Csarnokhoz.
Előzmény: 31Nagyállomás (8450)
31Nagyállomás Creative Commons License 2014.03.13 0 0 8450

Én ma köpni nyelni nem tudtam mikor a Tanítóképző előtti lámpánál a Fórum felé a 15Y mellé beállt egy S2 jelzéssel közlekedő szólóbusz, amin vmi SHUTTLE BUS volt a kijelző második sorában, a felette lévő sort nem láttam sajnos. Pár ember ült mindössze rajta, érdekes jelenség volt. Az eset 7.30 fele történt.

LMG041 Creative Commons License 2014.03.13 0 0 8449
Nem hiszitek el amikor mentem a 23Y-vel a Campus felé akkor az Oláh Gábor utcára fordul egy 51E a Martinovics utcáról....
marky-511 Creative Commons License 2014.03.13 0 0 8448

Csak ne az legyen a vége, mint Pesten a körúton...

 

Kisebb utaknál praktikus, de annak pl. nem sok előnye volt, hogy a Bethlen utcáról nem lehetett a Kölcsey fele fordulni.

Ugyanez van a Kossuth - Klaipeda saroknál.

Előzmény: LoLkA (8446)
marky-511 Creative Commons License 2014.03.13 0 0 8447

A déli részen melyik szakaszra gondoltál? A Vásáry környékére?

Szvsz ott még épp el lehet lenni lámpa nélkül is. De a Honvéd utca környéke botrány. Plusz ott a Thaly Kálmán utca, ahol ki se lehet rendesen látni a Péterfián parkolók miatt. És még balra is ki lehet hajtani. Na, OTT tényleg meg kellene tiltani a balkanyart. A Honvéd utcához pedig egy lámpát tenni.

Előzmény: Yooha (8445)
LoLkA Creative Commons License 2014.03.13 0 0 8446

Debrecenben elég sok helyen meg kellene tiltani a balra kanyarodást.

Előzmény: Yooha (8445)
Yooha Creative Commons License 2014.03.13 0 0 8445

Először a déli végére gondoltam, de lehet, hogy Te az északira. Az tényleg gáz, mert egy csomó balra kanyarodó feltartja az egészet. Megoldás: balra fordulni tilos kellene.

Előzmény: marky-511 (8443)
Yooha Creative Commons License 2014.03.13 0 0 8444

Hát igen, ha lámpa van, a lámpa mondja meg, mikor jössz.

Ha nincs lámpa, akkor az agyad mondja meg, mikor jössz.

Az első tényleg könnyebb.

Vagy körforgalom, de mi azt sem tudjuk rendesen használni.

Előzmény: marky-511 (8443)
marky-511 Creative Commons License 2014.03.13 0 0 8443

A legnagyobb gondok a Honvéd utcánál vannak közlekedésbiztonsági szempontból. Én nem vagyok lámpapárti, de oda elkéne.

Előzmény: LoLkA (8442)
LoLkA Creative Commons License 2014.03.13 0 0 8442

Az egyes vonalon egyébként rengeteg a baleset, persze nem az a megoldás, hogy lámpásítsák, de a felújításkor erre is megoldást kell majd találni.

Előzmény: Yooha (8439)
NZA Creative Commons License 2014.03.13 0 0 8441

Eszerint 48 perces volt egy kör (+ végállomási tartózkodás), és a grafikon szerint pontosan 11 percet töltött a jármű lámpa előtt szabad jelzésre való várakozással.

 

Ha ezt meg lehetne spórolni, az kb. két járművel kevesebbet jelenthetne a 2-es vonalon.

 

(Két jármű = 1,2 Mrd Ft)

Előzmény: Yooha (8439)
ZotyaJ Creative Commons License 2014.03.13 0 0 8440

A 44 perces menetidőhöz képest sok, hiszen nem tudják tartani a menetrendet. A 31-es buszhoz képest is sok, hiszen a 2x24 percet az is tudta hozni... Főleg kora délután.

Előzmény: Yooha (8439)
Yooha Creative Commons License 2014.03.13 0 0 8439

Ez a 48 perc oda-vissza nem is rossz! Bár így is an jópár perc ácsorgás, de azok gondolom lámpák, az máshol is van. Itt amúgy azért áll, mert keresztbe tényleg van forgalom, vagy csak játszásiból áll 1-1 percet?

Meg eleve, a Dózsa Györgyön miért kellett mindenhova lámpa? A Simonyin is vígan elvan a villamos lámpa nélkül. Ott is, meg szerintem itt is ha jön valami, akkor nem fordulok ki elé és kész. Na mindegy, nem értek hozzá.

Előzmény: ZotyaJ (8438)
ZotyaJ Creative Commons License 2014.03.12 0 0 8438

Igen, nagyon lassú. Ezeken látszik is hogy, hol és miért.

Előzmény: RIKA424 (8437)
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.11 0 0 8437

Ma megtettem a havi Bp-Debrecen-Bp kocogásomat. (458 km) 7,3 l/100km

Kihasználtam az alkalmat és mentem egy fél kört a 2-es villamossal.

Kisbolt pénztárban vettem 2 db villamos jegyet. Ez tetszett, mert régebben ilyet Bpesten is lehetett venni, ma már sajnos nem.

 

10.55-kor szálltam fel, az elméletileg 10,49-kor érkező/induló villamosra.

Mivel a villamosom (talán 520 ??) késésben volt 6 perccel, így mögötte már ott volt a következő.

 

Ülőhely még volt, mert a Doberdo utáni megállóban szálltam fel.

A belvárosig nagyon tele lett a villamos.

Érthetően.

A mögöttünk kb. 1-1,5 percre jövő másik villamos persze nagyrészt üres volt.

 

a villamos csendes.

ez a legfőbb erénye.

További pozitívum, hogy megállóba érkezéskor bemondja : ............ez a 2-es villamos, a Nagyállomásra közlekedik...........

 

Ez a vakoknak nagy segítség, bár az önálló szakaszon nyilván csak ez az egy villamos jöhet.

Budapesten is tudta sok buszt ezt, de kiszerelték, illetve nem használják.

 

Kellemes utazás volt, bár nagyon lassúnak tünt.

sokat áll a villamos a lámpáknál.

 

Az 1-es becsatlakozásig utaztam, majd az 522-vel vissza.

 

 

 

 

Caf 518 Creative Commons License 2014.03.10 0 0 8436

Jó estét, ma délután zavar volt a troliközlekedsbe, olyan 16:30-tól. Arra lettem figyelmes, hogy a 342-es Solaris,( Helyközi Autóbuszállomás megállóhely) 346-os Maz (Segner tér) és a 404-es Ikarus ( Nyugati utca) vesztegel. A Dkv-s kocsi a Segner téri tárolóba ügyködött vmit a felső vezetékkel. Érdekesség, hogy agregátoros Solarisok jártak csak, nem volt TROLIPÓTLÓ busz.  Ezek szerint csúcsidőben nincs elég busz ? 

by-169 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 8435

Néztem a menetrendet és ténylég jelöli a nem rokkant kocsikat. Kiváncsi leszek holnap lesz e ikarus a 3-son. Elég hülye menetrend több féle jelölés hogy eddig ez meg az közlekedik de mindennap jár az adott járat. 

Előzmény: Caf 518 (8410)
by-169 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 8434

Matrica az egyik szolon.

by-169 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 8433
torqmatic Creative Commons License 2014.03.07 0 0 8432

Hát a technológiája mondjuk tök más ;)

Előzmény: ckg471 (8430)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!