Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kymbreak Creative Commons License 2018.01.27 0 0 122827

A csatlakozókat is érdemes szétszedni.

Előzmény: kymbreak (122826)
kymbreak Creative Commons License 2018.01.27 0 0 122826

Szia Ati !  Tavaly januárban szedtem szét az ajtót úgy, hogy akkor láttam ilyet először.

Így utólag nem olyan bonyolult, biztosan meg tudod csinálni Te is. Néha nyitott, néha zárt. 

Úgy gondolom, nem elég azt fújkálni, hanem kivenni és leápolni. Patentok nem törtek.

Úgy rémlik, hogy az ablak körüli műanyag borító csíkot is leszedtem.

 

 

 

Előzmény: szucsati (122805)
Papalac Creative Commons License 2018.01.27 0 0 122825

Igen. Azt a csövet kell fogdosni ☺

Előzmény: sbojan (122823)
bananatree Creative Commons License 2018.01.27 0 0 122824

OK, nem gond, csak készülj fel pénztárcailag :)

Sógornőm is imádja az övét, ezért is kezdtük el rendberakni, de aljasul újabb és újabb tételeket dobált...

 

Az övé egy 508SW, ami Peugeot márkaszerviz dolgozójáé volt. 2012-es. 2014-ben, 70e km-mel vette meg a férje. Illetve az autóban volt 70e km, a motort meg éppen akkor cserélték ki garanciában (igen, komplett motorcsere).

Tehát egy kvázi 0km-es autót vettek :) 

(Így utólag egyértelmű, hogy akkor, 70e-nél ment el először a vezérlés.)

De nem, ez sajnos nem jelenti azt, hogy az "újabb" motor jobb lenne.

Tavaly, 115e (tehát 45e km futás után!) indult a rejtélyes hibakódokkal, vészüzemre kapcsolásokkal. Kokszosodás. Novoth műhelyben megoldva. Fékekkel együtt 320e volt a vége, (a fékek cseréjét nem lehet a motornak felróni, de maga a pucolás is 150 körül volt). Erre még én beszéltem rá, gondolván, hogy egy 40e km-es motort megéri takarítani, és utána király lesz.

Hát nem...

Elment vele 3-4.000-et vészüzem nélkül. Aztán újra vészüzem, de hibakódok nélkül. Vezérlésnek olyan hangja lett, hogy Novoth egy tesztkörre se volt hajlandó elvinni, mert nem kockáztatja meg a szakadást.

~50.000km volt a motorban...

Tréler, márkaszervizben vezérléscsere, mert az én kedvezményem a márkaszervizben nagyobb, mint amit a szintén csak gyári alkatrészekből dolgozó Novoth tud ajánlani. 

De így se volt ingyen, 245eFt a számla, plusz a tréler 15e. 

 

És a legszebb, hogy 1 hónap után jött a 3. felvonás. Újra vészüzem hegyek. Hibakód nélkül, de legalább az megvolt, hogy mindig nagyobb gázadásra csinálta, és 5 indítás után nullázott.

 

Turbó. Nem a turbó maga halt meg, hanem van a wastegate szelep rajta, és annak van egy karja, ami mozgatja. A kar átvezetése (forgópontja) kikopott, öblösödött, ezért néha megakadt valamelyik helyzetben.

Egy gyári új turbó 500e felett van...

Márkaszervizben jó fejek, van több cég is, akivel javíttatnak turbót, biztosan meg tudják csináltatni. Hát pech, mert ezt a melót egyik cég se vállalta el. Mivel nem a forgó részeket kellett volna felújítani, ezért hozzá se akartak nyúlni. A 4. cég elkezdte szétszedni, de akkor kiderült, hogy a ház el van repedve, a vízhűtés köre sérült (mert ez ugye vizes hűtésű turbó).

Ez mondjuk magyarázza, hogy miért tűnt el 2 havonta a kiegyenlítő tartály vize...

Gyári "ajánlású", utángyártott turbó (az RP-s cikkszámmal), kedvezmény hegyekkel, 250e.

 

Hogy ne unatkozzunk, "közben" volt 2 ablakemelő csere a jobb oldalon, 3-4 hónap különbséggel, de 75+65e Ft.

 

Drukkolok, hogy nálad ne legyen ez. Én reméltem, hogy a 15e-re levitt olajcsere ciklus segít a motoron, és rajtunk. De nem...

Van a neten olyan weboldal, ahol 1.6THP tulajok gyülekeznek (több mint 20.000 tagja volt tavaly májusban), és petíciót adtak be a PSA-BMW duónak, hogy tiltsák be ezt a motort.

De a gyártók leszarják. A kokszodásra egy "príma" vegyszeres pucolást ajánlanak (hogy ne kelljen szétszedni a motort), amit gariidő alatt kedvezményesen végeznek el (csak a szert kell kifizetni, a munkát nem), de a kamera szerint lófüttyöt se ér, csak 1-2 hónapig hibakódmentes az autó. A Novoth féle dióhéjszórásos pucolás (szemmel láthatólag) eltünteti a kokszot, és a motort se kell szétszedni, de így is 1 napos meló.

Az alulméretezett vezérlés alkatrészekre az a válasz, hogy javítottak rajta idő közben. De ez sovány vígasz azoknak, akiknek a szar alkatrészeik vannak. Ráadásul magát a konstrukciós hibát (a túl vékony láncot) és a szar feszítőt így sem tudták alapjaiban megváltoztatni. Legalábbis az én szememben az 50e-t bíró "javított" változat nem erre utal.

Félelemmel telve várom, hogy a mostani szett meddig fog tartani. 

 

Olajat évente, vagy 10.000km-enként cserélj, és csakis a gyárit tegyél bele.

Ez a vezérlésnek jót tud tenni, de sajnos ennél a motornál ez sem elég.

Lutri.

 

 

 

Előzmény: sbojan (122821)
sbojan Creative Commons License 2018.01.27 0 0 122823

Előzmény: sbojan (122822)
sbojan Creative Commons License 2018.01.27 0 0 122822

A pirossal bekarikázottra gondolsz?

 

 

Előzmény: Papalac (122820)
sbojan Creative Commons License 2018.01.27 0 0 122821

Dehogy adom ... tegnap előtt léptem át a 15 ezret vele. És amúgy imádom. :-)

Előzmény: bananatree (122819)
Papalac Creative Commons License 2018.01.26 0 0 122820

Elég egy csövet felismerni ☺

A kép alján, jobb szélén van a cső ami előre jön a hűtőhöz. Azt kell fogdosni. Csak akkor lehet meleg, amikor kinyit a termosztát. Ha egyből beindítása után langyosodik, akkor nem zár jól a termosztát, csere.

Előzmény: sbojan (122818)
bananatree Creative Commons License 2018.01.26 0 0 122819

1.6 THP?

mikori évjárat, és mennyi km van benne?

Ugye tudsz a vezérlés, turbó, kokszosodás mumusról?

Sógornőm 508SW-je nemrég evett meg 1M Ft-ot, 3 felvonásban.

Addig add el, amíg tünetmentes.

 

Előzmény: sbojan (122814)
sbojan Creative Commons License 2018.01.26 0 0 122818

Hát Lacikám :-), azt az említett "két kört" én fel nem ismerem. IT-s vagyok, olyat láttam már belülről (mármint sz.gépet), de a kocsikkal hadilábon állok. :-)

Ja, nem dízelem van...

Előzmény: Papalac (122817)
Papalac Creative Commons License 2018.01.26 0 0 122817

Nem kell megbontani semmit. Álló helyzetben beindított motorral is ellenőrizhető a termosztát működése.

1, a hőfokjelző műszerrel. Folyamatosan kell emelkedni a hőmérsékletnek és a termosztát nyitásakor kicsit visszaesik. Mondjuk a dízel elég lassan melegszik.

2, kézzel a motortérben. Két kör van, az egyik a fűtés az utastérbe megy, a másik előre a hűtőhöz. Az utastéri folyamatosan melegszik, ahohgy jár a motor, míg a hűtőhöz menő hideg marad a termosztát nyitásáig. Ha az is langyoaodik együtt a fűtéssel, akkor nem zár le a termosztát és azért melegszik lassan. Dízelnél 6-7 km nem sok.

Előzmény: sbojan (122816)
sbojan Creative Commons License 2018.01.26 0 0 122816

Pont ez az - én sem szeretném megbontatni. Ezért vagyok kíváncsi, hogy milyen más módszer van a tesztelésre - ha van egyáltalán.

 

De abban sem vagyok biztos, hogy megfelelően működik minden, ha 6-7 kilométer kell ahhoz, hogy beinduljon a fűtés.

 

Igaz, ennek eldöntéséhez meg mások tapasztalatára is szükségem lenne, akik 1.6 THP motorral bírnak... :-)

Előzmény: opel123 (122815)
opel123 Creative Commons License 2018.01.26 0 0 122815

A termosztátot leellenőriztettem a 207-esemen a szerelővel.  Kivette és megnézte, hogy mikor nyit, melegvízzel hőmérővel.  Jó volt.  Aztán rá 4 hónapra elengedte a vizet a termosztátház tömítése, az egészet cserélni kellett.  Én nem bontatnám/bontanám meg csak azért, mert gyanús, mert egy 30-as volt nekem, ha nem bántom ma is jó lenne.  

Előzmény: sbojan (122814)
sbojan Creative Commons License 2018.01.26 0 0 122814

Sziasztok!

Azoktól kérdezném, akiknek 1.6 THP motor van a kocsijukban: nálatok hány kilométer megtétele után kezd érezhetően meleg levegőt befújni a fűtési rendszer a kocsiba ilyenkor, azaz 0 fok vagy az alatti hőmérséklet esetén?

 

Jena és a szakemberektől pedig: hogyan tudom házi módszerrel leellenőrizni, hogy a termosztátom működőképes-e? Esetleg az abban lévő szonda?

 

Köszi előre is.

szasza0211 Creative Commons License 2018.01.26 0 0 122813

Sziasztok

Aki már csereltetett kettős tömegűt a kocsiján az

mennyit fizetett munkadijra?

Az enyémet most csinálja a szerelom és 

kíváncsi vagyok kinek mennyibe volt ez!

Köszönöm

feco6512 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 122812

Szia nekem az 1.6HDI csinált hasonló tünetet csak hidegen! egy egr lefalazás megoldotta nem volt nekem sem semmi hiba kod!!!

Előzmény: aYvEl (122798)
hayabusa123 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 122811

Szia  BSI-ről beszélsz?Az ebay.com-on 28 ezerért vettem használtat, postával mindennel 1 ütt,vissza cserélhető,ha nem jó.

 

Előzmény: K.Peti. (122810)
K.Peti. Creative Commons License 2018.01.24 0 0 122810

Valamelyik nap nekem sem nyílt ki, de nem a kapcsoló volt a baj, hanem a zárszerkezet volt beszorulva. Bemásztam és az utastér felől, csavarhúzóval kinyitottam, és kenőanyagot spricceltem a zárba. Aznap még nem nyílt sajnos, de másnapra már jó lett. Szerintem neked is megérné befújni, mielőtt teljesen szétbontod.

Előzmény: szucsati (122805)
bobace Creative Commons License 2018.01.24 0 0 122809

Fejlemény.. megvolt a hibafeltárás. A biztosítéktábla ment ki valahogy, a mérések ide jutottak.

Ez viszont elég húsbavágó, gyári alkatrészt kell rendelni, majdnem 70 ropinak mondják. Bontottat persze nem szívesen, utángyártott nincs. Ez tényleg ennyi, ha bontottan teljes komputer immóval táblával együtt van 50-ért? Sajnos nem értek ehhez a részhez semennyire.

Előzmény: Smíró (122678)
ifulop Creative Commons License 2018.01.24 0 0 122808
Előzmény: nagyfej64 (122584)
szucsati Creative Commons License 2018.01.24 0 0 122807

Köszi, akkor még a talink előtt megszakértem, ha le tudom venni a burkolatot.

Előzmény: Zolysys (122806)
Zolysys Creative Commons License 2018.01.24 0 0 122806

mikrokapcsoló yess

Előzmény: szucsati (122805)
szucsati Creative Commons License 2018.01.24 0 0 122805

Sziasztok,

ha a csomagtér ajtó nem nyílik, akkor mikrokapcsoló környékét és a csatit nézzem meg? A club oldalon csak arra van leírás, hogyha nem csukódik. Ez már faceliftes, break.

Hátsó ajtó burkolatot hogy tudom levenni minnél kevesebb bolhatöréssel? Ha jól láttam itt az ajtóban lévő két mélyedésben már nincs 2 torx csavar.

Kösz.

Laudat Creative Commons License 2018.01.23 0 0 122804

Köszi szépen.

Előzmény: Zolysys (122803)
Zolysys Creative Commons License 2018.01.23 0 0 122803

break be nem csak az SW be ami üvegtetős!

Előzmény: Laudat (122802)
Laudat Creative Commons License 2018.01.23 0 0 122802

Sziasztok.

307 break- ben mindegyikbe be lehet tenni a hátsó sorba a 2 db pótülést, ki van épitve a hely csak meg kell venni a 2 db ülést ? , tudom hogy a forgalmiba is kell szerepelni , hogy 7 fő.Köszi.

applausexi Creative Commons License 2018.01.22 0 0 122801

Tanácsot kérek. 1.4 16v kfu 2004

Kb. 2400 fordulattól kb 3000-ig gyenge csörgő hang hallatszik. Pici gázadás esetén elhallgat, majd gáz tartása után újra előjön. Minden sebesség fokozatba jelentkezik.

Miként induljak el a jelenség keresésének.

 

Hcsaba1975 Creative Commons License 2018.01.22 0 0 122800

nekem van

Előzmény: tom407 (122795)
Zolysys Creative Commons License 2018.01.22 0 0 122799

hajtókar zömülés, deformálódás pl

Előzmény: aYvEl (122798)
aYvEl Creative Commons License 2018.01.22 0 0 122798

Sziasztok! Segítségetek kérném ! Édesapám 2008-as 2.0 HDI RHR (136le Citroen Jumpy) autója hidegen rezonál, fehér füst(felhő) jön belőle, s mintha 3 henger menne... 2-3perc melegedés után szépen helyreáll, minden hiba megszűnik... volt szervízbe, diag semmi hibát nem ad, injektorra gyanakodtak, elküldték letesztelni, de semmi bajuk... hengerfejre is gondoltak, de se vizet se olajat nem eszi... Mivel lehet a gond?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!