Keresés

Részletes keresés

Platon Creative Commons License 2017.04.03 -1 0 1209

Az SCTY gyakorlatilag megszűnt mint önálló entitás részvénycserével beolvadta a TSLA-ba. Elvileg jöhet külföldi, de a Google a TSLA ban már rendelkezik egy meghatározó részvénycsomaggal, csőd, vagy csődközeli állapot esetén simán és kikerülhetetlenül meg tudja szerezni a céget bagóért. Ugyanígy a SpaceX üzletrésze is jó eséllyel ilyen célokra lett begyűjtve.

 

Szóval szerintem végül google logo kerül majd mind az autókra, mind a rakétákra.

Előzmény: Warlimont and Nutt (1208)
Warlimont and Nutt Creative Commons License 2017.04.03 0 0 1208

A SpaceX-et nemzetbiztonsagi okbol nem fogja az allam engedni eladni kulföldieknek, de a Tesla vagy a Solarcity eseteben felbukkanhat valami sosehallott nevu, am kögazdag kinai tarsasag elöbb-utobb...?

Előzmény: Platon (1207)
Platon Creative Commons License 2017.04.03 -1 0 1207

Asszem láttam valahol, hogy negyven százalék felett volt a visszamondott Model S előjegyzések száma. De végül is az is hitel volt, ami nagyon kellett.

 

Írtam már hogy a mostani tőkeemelés után - Model 3-ra kért pénzt... Vajon nem tűnt fel a vevőknek hogy arra már tavaly kért egyszer? ;) -  még idén legalább egy de inkább két Tesla tőkeemelésre számítok? A Q2 900 millió dolláros lyukát betömte a mostanival, de a maradék pár száz millió cash nem lesz elég a SolarCity és a TESLA együttes költségeire.  2-4 milliárd TESLA tőke emelést tippelek idénre még.

Előzmény: Warlimont and Nutt (1206)
Warlimont and Nutt Creative Commons License 2017.04.03 0 0 1206

"Model S-el még elmászhattak az árak,"

A felkuszo ar akar jol is jön, ha kicsi a darabszam, mert fokozza az exkluzivitas erzeset, es a magas ar egyesekre amugy is nem taszito, hanem vonzo hatassal bir.

Előzmény: ShaReRe (1204)
Platon Creative Commons License 2017.04.03 -1 0 1205

Mi a különbség? Most miért ne mászhatnának el, miközben eddig mindig elmásztak?

 

Láthattuk mennyi előjegyzés jött 49 ezerért a Model S re. Ha annak a 10x elmegy a 45 ezerért a Model 3 ból még akkor is orbitális bukta.

 

A EV elvi okok miatt luxus kategória. A városi kicsi rövid hatótávolságú EV is többe van mint egy közép kategóriás általánosan használható ICE, és még az is túl drága újonnan az emberek döntő többségének.  

 

 

Előzmény: ShaReRe (1204)
ShaReRe Creative Commons License 2017.04.03 0 0 1204

Model S-el még elmászhattak az árak, látod így is van vevő rá. Model 3-nál nem lehet ezt megtenni. Tesla hosszútávú célja mindig is az elérhető árú elektromos autó volt. Ha ez nem jön össze, lőttek a biznisznek.

Előzmény: Platon (1202)
mmormota Creative Commons License 2017.04.02 0 0 1203

A Chevrolet kemény ellenfél, nem emelhet sokat az áron a Tesla. Nem valami szép autó, semmi különös varázsa nincs, de praktikus, tisztességes munka, egy családi autó ami végre hatótávban is teljesíti az elvárható minimumot, nem csak városon belül használható.

Ráadásul nyilván hamarosan jönnek a többiek is. Két különböző példa is van arra, hogy kell akkupakkot összerakni, eltanulják. Nem kell már azzal se megküzdeniük, hogy a töltőhálózatot is ki kellett építeni.

Előzmény: Platon (1202)
Platon Creative Commons License 2017.04.02 -1 0 1202

:)

 

Na  de mi van a benne felsorolt tényekkel?

 

1, A Teslának gyakorlatilag nincs vagyona és szellemi tulajdona, legalábbis az adósságaihoz - ami 6 milliárd felett van -mérhető.

 

2, Masszívan veszteséges még most is hogy gyakorlatilag nincs konkurencia, de masszív, tőkeerős konkurencia érkezik. - Megjegyzés tőlem: Ez ugye azt is jelenti hogy lőttek a ZEV biznisznek, márpedig az akár a bevételek negyedét is adhatja.

 

3, Elon Musk ígéretei köszönő viszonyban sincsenek a valósággal. Szép a 35 ezer dolláros Model 3, de ugye anno a Model S et is 49 ezer dollárért ígérte, aztán 71 ezer lett belőle, de még a támogatás után is 63.500 dollár. Az testérek között is harmadával drágább. Kinek fog kelleni a fapados Model 3  45.500 dollárért?

 

4,  Az Akku piacon sincs semmilyen előnyük minden ellenkező híreszteléssel szemben.

 

Nézd csak:

 

https://www.tesla.com/blog/tesla-surpasses-1000-reservations-model-s

https://www.tesla.com/models/design

 

Elon Musk igérete:

 

 

És a valóság:

 

 

Előzmény: ShaReRe (1196)
Platon Creative Commons License 2017.04.02 -1 0 1201

A SolarCity egy csődtömeg. Nem véletlenül zuhantak a részvényei $90 körüliről $20 alá. Senkinek nem kellett a részvény az utolsó - a csőd elkerülése végett tett - tőkeemelések  döntő többségét a SpaceX vásárolta fel. 

 

Előzmény: ShaReRe (1197)
mica-r Creative Commons License 2017.04.02 0 0 1200

Nyilván nem valós spórolás volt a cél, a Tesla S nem arról szól. A legnagyobb, legnehezebb, legdrágább EV.

Előzmény: ShaReRe (1199)
ShaReRe Creative Commons License 2017.04.02 0 0 1199

3 éves hitelre vette, gondolom a negyedik évtől még kedvezőbb a kép.

Előzmény: Törölt nick (1195)
ShaReRe Creative Commons License 2017.04.02 0 0 1198

A nagy tömegek majd eldöntik jövőre vagy legkésőbb 2019-re kiderül, hogy mennyire lesz sikeres Model3. Addigra talán a versenytársak is előjönnek egy-két jó vagy közelítő modellel.

Előzmény: Törölt nick (1195)
ShaReRe Creative Commons License 2017.04.02 0 0 1197

Solar City üzelti modellje feltételezi a sok-sok hitelt. Ettől még nem lesz fekete lyuk. Akik használják a szolgáltatást, örülnek az olcsóbb áramnak. Hogy ettől a cég mikor lesz (illetve a cégnek ez a része) profitábilis, más kérdés. Magam nem hoznék be egy másik szolgáltatót az alapszolgáltató helyett, inkább megvenném egyben az egész rendszert. De ugye ez sokaknak nem opció.

Előzmény: Platon (1194)
ShaReRe Creative Commons License 2017.04.02 0 0 1196

Ami szép a preziben az a hatalmas munka, amivel összekotort 150 oldalt a netről. Ez is csak azt bizonyítja, hogy Tesla jó úton halad, sikerült ekkora hullámokat vernie az eddigi állóvízben, cégek tucatjai próbálják meg követni minden téren. A kommentjei stílusa pedig a Tiedre emlékeztet :)

Előzmény: Platon (1190)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.01 0 0 1195

$350-t spórolt egy évben a Teslával? Hát az elég halovány, ha a 10 éves aksi élettartamot nézem. Hogy fogja ez így megérni nagy tömegeknek?

Előzmény: ShaReRe (1192)
Platon Creative Commons License 2017.04.01 -1 0 1194

Leirtam.

 

Az a baj, hogy Elon Musk több százmillió dollár ürkutatásra szánt pénzt a saját döglödö másik vállalatának megmentésére fordított.

 

Persze, bejelentette a SEC nek. És? Ettől erkölcsös lesz? Ettöl még nem lett beledobva solar city nevű feketelyukba? 

 

Előzmény: ShaReRe (1193)
ShaReRe Creative Commons License 2017.04.01 0 0 1193

A magad által hozott linkről:

 

"According to SolarCity CEO Lyndon Rive, SpaceX goes through the same process to buy the bonds as any investor, meaning going through the website. But in SpaceX’s case, SolarCity needs to disclose the transaction with the SEC because of the relations between the 2 companies. Elon Musk is CEO and a major shareholder of SpaceX, he is also Chairman of the board and the largest shareholder of SolarCity. Lyndon Rive and Peter Rive are Musk’s cousins and respectively CEO and CTO of SolarCity. They are also both shareholders of SpaceX.

The companies also share several investors with Tesla Motors."

 

Szóval mi a probléma?

Előzmény: Platon (1191)
ShaReRe Creative Commons License 2017.04.01 0 0 1192

Model S a számok tükrében. Ez a fickó szeret minden lebontani matekra:

 

https://www.youtube.com/watch?v=1HLxm5Q25zM&spfreload=10

 

Platon Creative Commons License 2017.04.01 -1 0 1191

Amit én is csak innen tudtam meg, az az a felháborító tény, hogy ez a csodálatos ember a SpaceX-be folyó űrkutatásra szánt pénzekből fizette a csődtömeg Solar City adósságának egy igen jelentős részét.

 

https://electrek.co/2016/03/22/elon-musk-spacex-solar-bonds-solarcity/

 

Az a szerény negyed milliárd dollár űrkutatásra szánt dollár átirányítva Elon Musk személyes érdekeltségeibe.  

 

 

Előzmény: Platon (1190)
Platon Creative Commons License 2017.04.01 -1 0 1190

Közben találtam egy szép prezit arról, hogy miért is kérdéses a model 3 sikere, és hogy a Tesla valaha is rentábilis lehet. 

 

http://www.businessinsider.com/stanphyls-mark-spiegel-makes-the-case-against-tesla-at-robin-hood-conference-2016-12?op=0#/#-1

Előzmény: Törölt nick (1185)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.31 0 0 1189

Neil deGrasse Tyson, bírom a stílusát.

 

https://www.youtube.com/watch?v=e9yKfVWHnlw

 

Platon Creative Commons License 2017.03.30 -1 0 1188

Simán lehet, csak azok egy kategóriával feljebb versenyeznek. A saját piaci szegmensét a Mercedes E osztály vezeti.

 

Traktorból is többet adnak el mint Ferrariból, mégsem a Zetor vezeti a luxusautó piacot. ;)

Előzmény: Törölt nick (1185)
Platon Creative Commons License 2017.03.30 -1 0 1187

Akkor szépen be lehet tenni mellé mindent a Skoda Superbtől a Toyota Avalonig ;) 

 

De ők nem Large car segmentet mondtak, hanem large luxury cars-t ilyen kategória meg sem az EPA-nál, sem sehol nincsen. 

Előzmény: Törölt nick (1184)
Warlimont and Nutt Creative Commons License 2017.03.30 0 0 1186

Szerintem viszont igen, és ezt tapasztalatból mondom, a németek közül leghosszabban az Audival volt dolgom, de Merci is volt. BMW csak tesztvezetés, valahogy az sose jött be. Persze vita nélkül elfogadom, ha neked más a ranglista, 15-20m felett már nincs rossz autó :) Csak úgy ne szólj le valamit, hogy sose próbáltad, a haverom ismert egy embert, akinek a szomszédjának volt egy.... Szóval nem ilyen alapon, de amúgy ízlések és pofonok. 

Előzmény: Törölt nick (1179)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.30 0 0 1185

Az USAban lehet hogy tobb Model S-t adnak el mint 7est meg S-Klasset. 

Előzmény: Platon (1183)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.30 0 0 1184

https://www.fueleconomy.gov/feg/findacarhelp.shtml#epaSizeClass

 

erre hivatkoznak Muskek mindig. Ezert hasonlitjak az USAban a Model S-t a Mercedes S-Klassehoz es a 7eshez. 

 

https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=37934&id=38525&id=38543

 

specs fulon ott vannak a terfogatok is. 

 

 

Előzmény: Platon (1182)
Platon Creative Commons License 2017.03.30 -1 0 1183

Ha az EPA besorolás szerint nézik, abban igen igen sok autó benne van, úgyhogy úgy se jön ki hogy piacvezetők lennének. 

Előzmény: Törölt nick (1181)
Platon Creative Commons License 2017.03.30 -1 0 1182

Na de várjál az az EPA környezetvédelmi besorolása, nem a market segment. Abban bizony Mid-size Luxury car.

 

A wikin van egy jó kis összehasonlító táblázat. Nem szeretek wikit hivatkozni, de ez nagyon szép összefoglaló.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_size_class

Előzmény: Törölt nick (1181)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.30 0 0 1181

Az USAban a Model S valoban a large car kategoriaban van. Es tudod miert? Mert egy elbaszott EPA kategorizalas miatt a dupla csomagtarto merete feljebb loki egy kategoriaval :)))

 

Az EPA ugyanis aszerint sorolja meretosztalyba az autokat hogy mekkora az utaster+csomagter terfogata! Eszerint egy 7es meg egy Model S egy kategoriaban van, holott fizikailag a Model S egy kategoriaval kisebb mezonyben van. 

Előzmény: Platon (1174)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.30 0 0 1180

"luxus sedan és luxus SUV kategóriában Tesla mennyiségileg is veri a többi autógyártót, mint BMW, Audi, Mercedes."

 

Veri a faxt :) Azt sem tudod mirol beszelsz bakker.

Előzmény: ShaReRe (1169)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!