Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Az SCTY gyakorlatilag megszűnt mint önálló entitás részvénycserével beolvadta a TSLA-ba. Elvileg jöhet külföldi, de a Google a TSLA ban már rendelkezik egy meghatározó részvénycsomaggal, csőd, vagy csődközeli állapot esetén simán és kikerülhetetlenül meg tudja szerezni a céget bagóért. Ugyanígy a SpaceX üzletrésze is jó eséllyel ilyen célokra lett begyűjtve.
Szóval szerintem végül google logo kerül majd mind az autókra, mind a rakétákra.
A SpaceX-et nemzetbiztonsagi okbol nem fogja az allam engedni eladni kulföldieknek, de a Tesla vagy a Solarcity eseteben felbukkanhat valami sosehallott nevu, am kögazdag kinai tarsasag elöbb-utobb...?
Asszem láttam valahol, hogy negyven százalék felett volt a visszamondott Model S előjegyzések száma. De végül is az is hitel volt, ami nagyon kellett.
Írtam már hogy a mostani tőkeemelés után - Model 3-ra kért pénzt... Vajon nem tűnt fel a vevőknek hogy arra már tavaly kért egyszer? ;) - még idén legalább egy de inkább két Tesla tőkeemelésre számítok? A Q2 900 millió dolláros lyukát betömte a mostanival, de a maradék pár száz millió cash nem lesz elég a SolarCity és a TESLA együttes költségeire. 2-4 milliárd TESLA tőke emelést tippelek idénre még.
A felkuszo ar akar jol is jön, ha kicsi a darabszam, mert fokozza az exkluzivitas erzeset, es a magas ar egyesekre amugy is nem taszito, hanem vonzo hatassal bir.
Mi a különbség? Most miért ne mászhatnának el, miközben eddig mindig elmásztak?
Láthattuk mennyi előjegyzés jött 49 ezerért a Model S re. Ha annak a 10x elmegy a 45 ezerért a Model 3 ból még akkor is orbitális bukta.
A EV elvi okok miatt luxus kategória. A városi kicsi rövid hatótávolságú EV is többe van mint egy közép kategóriás általánosan használható ICE, és még az is túl drága újonnan az emberek döntő többségének.
Model S-el még elmászhattak az árak, látod így is van vevő rá. Model 3-nál nem lehet ezt megtenni. Tesla hosszútávú célja mindig is az elérhető árú elektromos autó volt. Ha ez nem jön össze, lőttek a biznisznek.
A Chevrolet kemény ellenfél, nem emelhet sokat az áron a Tesla. Nem valami szép autó, semmi különös varázsa nincs, de praktikus, tisztességes munka, egy családi autó ami végre hatótávban is teljesíti az elvárható minimumot, nem csak városon belül használható.
Ráadásul nyilván hamarosan jönnek a többiek is. Két különböző példa is van arra, hogy kell akkupakkot összerakni, eltanulják. Nem kell már azzal se megküzdeniük, hogy a töltőhálózatot is ki kellett építeni.
1, A Teslának gyakorlatilag nincs vagyona és szellemi tulajdona, legalábbis az adósságaihoz - ami 6 milliárd felett van -mérhető.
2, Masszívan veszteséges még most is hogy gyakorlatilag nincs konkurencia, de masszív, tőkeerős konkurencia érkezik. - Megjegyzés tőlem: Ez ugye azt is jelenti hogy lőttek a ZEV biznisznek, márpedig az akár a bevételek negyedét is adhatja.
3, Elon Musk ígéretei köszönő viszonyban sincsenek a valósággal. Szép a 35 ezer dolláros Model 3, de ugye anno a Model S et is 49 ezer dollárért ígérte, aztán 71 ezer lett belőle, de még a támogatás után is 63.500 dollár. Az testérek között is harmadával drágább. Kinek fog kelleni a fapados Model 3 45.500 dollárért?
4, Az Akku piacon sincs semmilyen előnyük minden ellenkező híreszteléssel szemben.
A SolarCity egy csődtömeg. Nem véletlenül zuhantak a részvényei $90 körüliről $20 alá. Senkinek nem kellett a részvény az utolsó - a csőd elkerülése végett tett - tőkeemelések döntő többségét a SpaceX vásárolta fel.
A nagy tömegek majd eldöntik jövőre vagy legkésőbb 2019-re kiderül, hogy mennyire lesz sikeres Model3. Addigra talán a versenytársak is előjönnek egy-két jó vagy közelítő modellel.
Solar City üzelti modellje feltételezi a sok-sok hitelt. Ettől még nem lesz fekete lyuk. Akik használják a szolgáltatást, örülnek az olcsóbb áramnak. Hogy ettől a cég mikor lesz (illetve a cégnek ez a része) profitábilis, más kérdés. Magam nem hoznék be egy másik szolgáltatót az alapszolgáltató helyett, inkább megvenném egyben az egész rendszert. De ugye ez sokaknak nem opció.
Ami szép a preziben az a hatalmas munka, amivel összekotort 150 oldalt a netről. Ez is csak azt bizonyítja, hogy Tesla jó úton halad, sikerült ekkora hullámokat vernie az eddigi állóvízben, cégek tucatjai próbálják meg követni minden téren. A kommentjei stílusa pedig a Tiedre emlékeztet :)
"According to SolarCity CEO Lyndon Rive, SpaceX goes through the same process to buy the bonds as any investor, meaning going through the website. But in SpaceX’s case, SolarCity needs to disclose the transaction with the SEC because of the relations between the 2 companies. Elon Musk is CEO and a major shareholder of SpaceX, he is also Chairman of the board and the largest shareholder of SolarCity. Lyndon Rive and Peter Rive are Musk’s cousins and respectively CEO and CTO of SolarCity. They are also both shareholders of SpaceX.
The companies also share several investors with Tesla Motors."
Amit én is csak innen tudtam meg, az az a felháborító tény, hogy ez a csodálatos ember a SpaceX-be folyó űrkutatásra szánt pénzekből fizette a csődtömeg Solar City adósságának egy igen jelentős részét.
Szerintem viszont igen, és ezt tapasztalatból mondom, a németek közül leghosszabban az Audival volt dolgom, de Merci is volt. BMW csak tesztvezetés, valahogy az sose jött be. Persze vita nélkül elfogadom, ha neked más a ranglista, 15-20m felett már nincs rossz autó :) Csak úgy ne szólj le valamit, hogy sose próbáltad, a haverom ismert egy embert, akinek a szomszédjának volt egy.... Szóval nem ilyen alapon, de amúgy ízlések és pofonok.
Az USAban a Model S valoban a large car kategoriaban van. Es tudod miert? Mert egy elbaszott EPA kategorizalas miatt a dupla csomagtarto merete feljebb loki egy kategoriaval :)))
Az EPA ugyanis aszerint sorolja meretosztalyba az autokat hogy mekkora az utaster+csomagter terfogata! Eszerint egy 7es meg egy Model S egy kategoriaban van, holott fizikailag a Model S egy kategoriaval kisebb mezonyben van.