Keresés

Részletes keresés

actionman Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1877
amig a vilagon van 12 igaz/jo ember, addig az igazat/jot nem lehet eltiporni.

Abraham tortenete jutott eszmbe, amikor Sodoma pusztulasa elott alkudozik Istennel, hogy ha akar csak egyetlen igaz is van Sodomaban, azt is elpusztitana a gonoszokkal egyutt? Isten azt mondta: nem. A sztori vege az, hogy elpusztult a varos, nem volt ott egyetlen igaz sem. A precizseg kedveert: Abraham 50-rol 10-re alkudta le az igaz emberek szamat, de biztos vagyok benne, hogy Isten akar egyetlen igazert is megkegyelmezett volna az egesz varosnak.

ActionMan
Előzmény: balacy (1862)
lsr Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1876

Szia komojboj! Új vagy errefelé, vagy csak nick-et váltottál?

Előzmény: komojboj (1872)
komojboj Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1875
Ezt Jeremiásra vonatkozó célzásomra érted?
Előzmény: kalapax (1874)
kalapax Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1874
Az, hogy fogékony volt az újra, nem jelenti azt hogy régi önmagát és azokat a szeretteit, akik megmaradtak a régi hiten, és nemzetiségét megtagadta volna.
Előzmény: komojboj (1873)
komojboj Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1873

"önmagát kiválasztott népnek definiálta..."

Csak oly esetekben nem, mikor "aranyborjak körül táncolt".

S nem kell a "jeremiásokról" sem megfeledkezni, akiknek az Isten Igéjének (alkalmasint ítéletének) hirdetése és a zsidó patriotizmus között kellett választani, és az előbbit választották. Nem Fineások és fiaik, vagy Kajafások írták az Ó- és Újszövetséget.

Előzmény: kalapax (1870)
komojboj Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1872
Mai nyelvhasználat szerint evangélium, régente használták az evangyéliom szót. Görögül eüángélion
Előzmény: balacy (1858)
lsr Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1871

Szia kalapax! Te voltál a 1864-es és a 1867-es hsz.-ek szerzője?

Előzmény: kalapax (1870)
kalapax Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1870
Ó egy kis önmarcangolás sosem állt távol, de mit számít az, ha önmagát kiválasztott népnek definiálta?
Előzmény: lsr (1869)
lsr Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1869

Vajon melyik nemzet örökítette meg apró részletességgel, és hirdette okulásképpen más nemzetek számára a saját ("világi szemmel szégyellnivaló") bukását?

balacy Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1868
itt "termeszetesen" errol szo sem lehet, hiszen a Biblia autentikus forras es Isten altal ihletett. igy minden szava "igaz". legalabbis ezt mondjak...
Előzmény: Törölt nick (1867)
lsr Creative Commons License 2006.02.28 0 0 1866

Szia estebanx!

 

Úgy látom, hogy a Biblia (és benne az Ó-szövetségi iratok is) a zsidó nép nagy bukását (bukásait) is éppúgy rögzíti, mint a felemelkedést (szerintem ez kevésbé is hangsúlyos benne). Tehát igen tárgyilagos (bár aki nem hiszi, az nyílván nem tényként kezeli)...

Előzmény: Törölt nick (1864)
lsr Creative Commons License 2006.02.28 0 0 1865

"Jézus játszik a tanítványokkal... Játssza a naivat Jézus... szórakozik velük..."

 

Úgy látszik, hogy e sorok szerzője abból indul ki, hogy Jézus olyan, mint mi. De a Biblia egészen mást tanít Jézus jelleméről:

"... Krisztus is szenvedett érettetek, néktek példát hagyván, hogy az ő nyomdokait kövessétek: A ki bűnt nem cselekedett, sem a szájában álnokság nem találtatott..." (1. Pt. 2:21-22)

 

Érdemes összehasonlítani az alábbi igéket:

1. Pt. 2:21-22; Zsid. 7:22,26; 1. Jn. 3:5; Ésa. 53:9 <<< vesd össze >>> 1. Jn. 1:8; Préd. 7:20

 

Szerintem a képmutatás, a gúny, a lenézés, a "pökhendi lesajnálás" és a fölényeskedés nem Jézus jellemében található meg, hanem a miénkben...

Előzmény: upi2000 (1863)
upi2000 Creative Commons License 2006.02.28 0 0 1863

Hát, ez elég hosszú, de lehet, hogy elég érdekes.....

 

Gyakran játszom az okos, titokzatos értelmiségit, aki néha furcsa dolgokat mond, és mindenki megrökönyödik. Szeretem provokálni az embereket, és szeretem azt hinni, hogy az emberek nem tudják, hogy mi van bennem. És visszagondoltam erre az én viselkedésemre, és eléggé röhejesnek találtam, ahogy így visszagondoltam erre -- meglehetősen korlátoltnak.”

Jézus tulajdonképpen bújócskázik a tanítványokkal. … Jézus mindenesetre jót szórakozott a tanítványokon szerintem. …. Jézus játszik a tanítványokkal. … fokozza a hangulatot … Játssza a naivat Jézus. …minthogyha Jézus humorizálna a tanítványokkal, játssza a tudatlant, az együgyűt; és játszik azzal a szituációval, hogy a tanítványok nem ismerik fel öt, és őróla beszélgetnek. … Jézus; és akkor ahelyett, hogy Jézus kiállna eléjük, nyíltan bemutatkozna -- "Sziasztok, én vagyok Jézus" --, ehelyett itten szórakozik velük.” … kíváncsi lennék Jézus arcára, hogy hogyan adta át azt a kenyeret. Megint csak, rezzenéstelen volt az arca? Vagy elmosolyodott, amikor odaadta a kenyeret? Esetleg kacsintott egyet a tanítványokra, mielőtt eltűnt? "Na, most lebuktatom magam. Most elárulom magam, hogy én vagyok az."

„Felvetődik bennünk, hogy hát ennek az Istennek már semmi sem szent? … nem tiszteli a mi drámai, mély érzéseinket, és gyakran bolondot csinál belőlünk. Legalábbis itt a tanítványokból bolondot csinált.  Megnézhetjük picit tüzetesebben, hogy hogyan csinál bolondot a tanítványokból.”

„ megállapíthatjuk, hogy Jézussal járni rendkívül frusztráló dolog, mert ritkán látjuk Őt igazából. Olyan emberek vagyunk, akik a külvilággal az öt érzékszervünkön keresztül tartjuk a kapcsolatot -- a szaglásunk, tapintásunk, látásunk, ízlelésünk, hallásunk [által]. De Isten nem ilyen. Istent nem lehet hallani a füleinkkel, nem lehet látni, nem lehet tapintani. Isten kicsúszik a mi birodalmunkból. Csak egy kegyelmi pillanat lehet, amikor egy pillanatra felsejlik lelki szemeink előtt. Egyébként vakon járjuk az életünket, vakon botorkálunk végig, vakon magyarázgatunk Jézusnak, ha úgy tetszik, miközben ö mosolyogva hallgat bennünket. Szóval Istennel járni nagyon frusztráló. És ez is egy olyan oldala a kereszténységnek, amit mi, hívők igyekszünk a szőnyeg alá söpörni. Nemcsak úgy beszélünk a keresőkről, minthogyha ők keresők lennének, és mi már abszolút mindent megtaláltunk volna, hanem gyakran úgy beszélünk, minthogyha nem lenne néha idegesítő Istennel járni…”

„ Istennel járni mulatságos. Persze gyakran saját magunkon kell röhögnünk, hogyha így visszanézünk -- de legalább nevethetünk valakin. Viszont ehhez kell egy érettség, hogy nevetni tudjunk magunkon….   több percet is tudok adni, amikor mindenki némán végiggondolhatja az életének az utolsó részét -- ahogy beszélgetett a hívő testvéreivel, ahogy... elsősorban talán arra gondolnék, ahogy itt, a gyülekezetben viselkedett, ahogy kritizálta a többieket, ahogy magyarázgatott mély teológiai gondolatokat a testvéreinek, ahogy viselkedett akár egy közgyűlésen, akár egy négyszemközti beszélgetésen így a gyülekezeti összejöveteleink után, és képzelje oda Jézust maga mellé, és próbálja meg elképzelni Jézus arckifejezését: hogyan hallgatta a mi beszédünket, és hogyan nézte a mi viselkedésünket. Tehát erre adok néhány percet. Még csak nem is kell [...] mosolyogjunk vele együtt magunkon. Ez nehéz feladat, és mint mondtam, énszerintem ehhez nagyon nagy érettség kell, hogy valaki be merje magának vallani, hogy... hát most, itt bizony nagyon emberi voltam.

 

„Mi azt hisszük, hogy attól, hogy már megtértünk 1 vagy 10 vagy 50 évvel ezelőtt, innentől kezdve már bekerültünk a klubba, innentől kezdve már mindennel tisztában vagyunk, már a helyünkön vagyunk, már mindent láttunk. Pedig attól, hogy Jézussal járunk, még nem feltétlen látjuk Jézust. Azt hisszük, hogy attól, hogy értjük az Írásokat, attól már minden rendben van. Sőt, néha még belelovaljuk magunkat, és a szívünk is felhevül, akkor aztán meg pláne rendben van. Akkor aztán még elkezdünk evangelizálni is, meg különböző cselekedeteket végrehajtunk, és így tovább. De mindezt lehet úgy csinálni, hogy nem látjuk igazából Jézust. Jézussal járunk, de mégis Jézus nélkül járunk. És megpróbáljuk a kereső embereknek megmutatni, hogy hát melyik ige mit jelent, és megpróbáljuk elmagyarázni őnekik az Írásokat. De ez csak egy lépcső ahhoz, hogy Jézushoz közelebb kerüljünk, és nem maga a cél. Hogyan lehet meglátni Jézust, és mit jelent ez, hogy meglátni Jézust? Hát, ezt nem fogom tudni megmondani. De mindenesetre az biztos, hogy többet jelent annál, mint hogy egyszerűen vele járunk, vagy hogy értjük az Írásokat. Úgyhogy amikor hívövé válunk, akkor az a természetes, hogy ha elkezdünk vágyni arra, hogy meglássuk Jézust, és ne képzeljük azt, hogy mi már megtaláltunk mindent. Ezek után csak még intenzívebben kell keresni, hogy meglássuk Jézust. Még nagyobb hiányérzetnek kell a mi szívünkben lenni onnantól kezdve, hogy hívők lettünk. Mert igazából lehet úgy élni, hogy Jézussal, de mégis Jézus nélkül. … Na persze lehet, hogy van egy-két kivétel itt a gyülekezetben, gondoltam is egy-két szent életű emberre itt a gyülekezetben, akiről feltételezem, hogy azért úgy gyakran látja Jézust, de én nem olyan gyakran. És a többségünk azt hiszem, hogyha körülnézek, nem olyan gyakran. Úgyhogy nagyon is korlátoltak vagyunk…”

Előzmény: lsr (1861)
balacy Creative Commons License 2006.02.24 0 0 1862
de ha szétnézel az emberiség házatáján, akkor elég szomorú az erkölcsi állapotunk...

igaz. de valahol olvastam egy indiai bolcs mondasat: amig a vilagon van 12 igaz/jo ember, addig az igazat/jot nem lehet eltiporni. (elegge szabad a forditas, de sehol nem talalom az eredeijet)

en bizakodobb vagyok ezen a teren es remelem, hogy ez az aldatlan allapot el fog mulni, hogy a nihil, a penzsovarsag es az egymas eltiporasa legyen csak a cel.
Előzmény: lsr (1859)
lsr Creative Commons License 2006.02.24 0 0 1861

Ha nem hosszú, akkor biztos elolvasom. :)

Előzmény: upi2000 (1860)
upi2000 Creative Commons License 2006.02.24 0 0 1860

Szia, és kösz a választ!

Ennél azért tovább mennék. Elhangzott egy prédikáció erről a részről, ami nagy vihart kavart. Ha berakok néhány részletet, átnézed? Az egész túl hosszú lenne...

Előzmény: lsr (1856)
lsr Creative Commons License 2006.02.23 0 0 1859

"en azert kicsit bizakodobb vagyok, hogy talan nem mindenki radirozza ki a jot a lelkebol."

 

Én nem írtam olyat, hogy mindenki kiradírozza a jót a lelkéből... de ha szétnézel az emberiség házatáján, akkor elég szomorú az erkölcsi állapotunk... (A Biblia is beszél hasonlókról: "Mert lesznek az emberek magukat szeretők, pénzsóvárgók, kérkedők, kevélyek... Szeretet nélkül valók, kérlelhetetlenek, rágalmazók, mértékletlenek, kegyetlenek, a jónak nem kedvelői." 2. Tim. 3:2-3; "És mivelhogy a gonoszság megsokasodik, a szeretet sokakban meghidegül." Mt. 24:12)

 

"amugy kicsit mas kerdes: evangeliUma vagy evangeliOma a helyes?"

 

Szerintem mindkettő helyes a maga környezetében: o-val régen mondták, u-val pedig mostanság.

Előzmény: balacy (1858)
balacy Creative Commons License 2006.02.23 0 0 1858
Szia!

Igaz. Sokan hallják az "erkölcsi" tanítást, de nem nagyon van foganatja, mert rögtön engednek önös érdekeiknek, és azok gyorsan "kiradírozzák" a hallottakat... Ez a könnyebb út, hiszen így pl. nem kell megküzdeni a saját, kárt okozó kívánságokkal.

en azert kicsit bizakodobb vagyok, hogy talan nem mindenki radirozza ki a jot a lelkebol. az utobbi idoben tobb nagyon onzetlen es segitokesz emberkevel talalkoztam, akik probalkoznak valami pozitiv dolgot csinalni. lehet, hogy csak a tavasz es a jo ido hatasara, de kicsit remenykedobb vagyok abban a temaban, hogy nem veszett ki a Jo a vilagbol, csak eppen sokaknal hatterbeszorult... ami nem is csoda, mert a kornyezet, a media sem azt mondja, hogy legy Jo, hanem azt, hogy tipord el a masikat, legyel sikeres, de ugy, hogy a masikat nyomd le a sarba. ilyen kornyzetetben ellege eltorzulhatnak az ertekiteletek, foleg a fiatalabb koruaknal. de ez valtozni fog szerintem idovel. mar most sokaknak eleguk van ebbol a negativ hatasu kornyezetbol es tudatosan kuzdenek ellene.

a Mt. 15:10-20.: akkor plagizalta a holgy a dolgot... bar az is igaz, hogy elegge sokat olvasta a Bibliat es elegge vallasos volt, bar ezt nem csodalom, amilyen elete volt neki...

amugy kicsit mas kerdes: evangeliUma vagy evangeliOma a helyes?

(mindig az idezett igeknek a biblia.hu-n nezek utana es most tunt fel, hogy eddig mindig U-val irtam es ott O-val van)
Előzmény: lsr (1857)
lsr Creative Commons License 2006.02.23 0 0 1857

Szia balacy!

 

""De ki hallja meg?"... sokan."

 

Igaz. Sokan hallják az "erkölcsi" tanítást, de nem nagyon van foganatja, mert rögtön engednek önös érdekeiknek, és azok gyorsan "kiradírozzák" a hallottakat... Ez a könnyebb út, hiszen így pl. nem kell megküzdeni a saját, kárt okozó kívánságokkal.

 

"ha az Isten szot kicsereli valaki a lelkiismeret szora, akkor mar altalanosabb igazsagot kapunk"

 

Ha a Biblia igaz (hitem szerint az), akkor a lelkiismeretünk által Isten szólít meg bennünket.

 

"nem az a bun ami a szadon bemegy, hanem ami kijon."

 

Ezt már régebben is kifejtették >> Mt. 15:10-20. (Nem teljesen ide vág, de lenne itt egy érdekesség: Dán. 1:8-20. Mintha az értelmi képességeket azért befolyásolná az is, ami "bemegy a szájon". Az értelem pedig segít tisztánlátásban, ami nem elhanyagolható az előbb említett témában sem...)

Előzmény: balacy (1855)
lsr Creative Commons License 2006.02.23 0 0 1856

Szia upi2000!

 

Szerintem a tanítványok hitetlensége (és Jézus türelmes szeretete*) volt az oka annak, hogy nem ismerhették meg rögtön Jézust. Nem hitték el - hogy Jézus feltámadt - sem az asszonyoknak, sem az üres sírnak. Persze meg volt rá az okuk: nagyot csalódtak, hiszen teljesen más elképzelései voltak a megváltóról az egész zsidóságnak: megszabadítás a római igától, földi királyság stb.. (Nem igazán értették még meg, hogy mitől is kívánja őket Isten megszabadítani, és nem látták át tervét, miszerint Jézus halála az Atya szeretetét mutatja be, hogy elfogadjuk megmentő segítségét.)

 

Később, miután ezek az Emmaust megjáró tanítványok bizonyságot tettek a feltámadt Jézusról a többi tanítványnak, még akkor is nagy rémületet váltott ki Jézus megjelenése. Miért? Szerintem azért, mert megkeményedett nézeteikkel nem akartak szembeszállni, és elutasították Jézus feltámadásának lehetőségét. Nem tudtak átlépni a politikai megváltóról szóló nézeten...

 

*Egy nagyon finom közeledést látok Jézus részéről: apránként, a legkevesebb megrázkódtatást előidézve igyekszik meggyőzni tanítványait feltámadásáról... Valószínűleg ez az óvó és türelmes hozzáállás a közvetlen oka annak, hogy az Emmausba igyekvő tanítványok csak este ismerhették föl Krisztust.

Előzmény: upi2000 (1854)
balacy Creative Commons License 2006.02.22 0 0 1855
De ki hallja meg?

sokan. csak eppen a megnyilvanulo josaghoz lato szem is kell. en elegge negativan lattam a temat es ahogy elkezdtem keresni a nyomait, rajottem, hogy vannak ilyen dolgok, csak eppen meg kell latni. az, hogy keves, az meg csak a megiteles kerdese. ami nekem lehet, hogy keves, az aki kapja annak lehet, hogy sok.

ha az Isten szot kicsereli valaki a lelkiismeret szora, akkor mar altalanosabb igazsagot kapunk:

Ha több időt szánnánk arra, hogy elhamarkodott szavaink és tetteink előtt meghallgassuk lelkiismeretunket, akkor magatartásunk sokkal kevesebb szenvedést idézne elő...

amugy az elhamarkodott szora volt nagymamam kedvesanyjanak egy jo mondasa:

"nem az a bun ami a szadon bemegy, hanem ami kijon."

Előzmény: lsr (1853)
upi2000 Creative Commons License 2006.02.22 0 0 1854

Lk. 24: 13-31.

Az emmausi tanítványok története, ahol Jézust nem ismerik fel, csak a végén.

 

Mit gondoltok? Jézus "megtréfálta" a tanítványokat? Átverte őket? Miközben megrendülten mesélték a jeruzsálemi történetet, magában mosolygott a helyzet komikumán?

 

Érdekelne a véleményetek, előre is köszi....

lsr Creative Commons License 2006.02.21 0 0 1853

"... legyen minden ember gyors a hallásra, késedelmes a szólásra, késedelmes a haragra." (Jak. 1:19)

 

Ha több időt szánnánk arra, hogy elhamarkodott szavaink és tetteink előtt meghallgassuk Istent, akkor magatartásunk sokkal kevesebb szenvedést idézne elő...

 

Szólnak a természet szépségei, szól egy halk hang szelíden... Kinek van füle hozzá? ... Szól a megtaposott természet, szól a felebaráthoz beköltöző nyomorúság, szól a lelkiismeret... De ki hallja meg?

actionman Creative Commons License 2006.02.16 0 0 1852
Nem tudok ilyen buntirol. De talan egy zsido autentikusabb ebben nalam :-))

A Mohamed karikatura nalam kb. ugyanaz a kategoria, mint a vizisizo Jezus abrazolasa - nehany magaval kezdeni nem tudo idetlen megbotrankoztatasa.

A ketto hatasa kozott az a kulonbseg, hogy ebben a megfaradt es szekularis Europaban senkit nem erdekel, hogy Jezust kik es hogyan abrazoljak, nem valt ki retorziot, addig az iszlam vilagban ez sulyos visszatetszeseket valt ki. A reakciok lattan elgondolkodtam, hogy helyes-e Mohamedet a fejen bombaval abrazolni, es hat nem a kovetoi (legalabbis a leghangosabban orditok) bizonyitjak, hogy igen?

Mert az egy dolog, hogy adott egy(?) idiota dan ujsag, de pusztan emiatt lerombolni a dan nagykovetsegeket, holott ennek nyilvan semmi politikai uzenete, amit Rasmussen dan elnok is megerositett, ha bocsanatot kerni - nagyon helyesen - nem is volt hajlando. Aztan, ha mar egyszer kimentunk az utcara, akkor vesszen Izrael meg az USA is, szoval elottem nem egy 100-as szemelyisegre vall ez a dolog.

Es ahogyan 1-2 onmagat keresztyennek vallo okozta megbotrankozas miatt gyalazat eri az egesz keresztyen egyhazat (a jogossaga, igazsaga most mellekes), ugyanigy eri az elvakult-elvadult muzulmanok miatt gyalazat az egesz iszlamot Mohamedestul-Allahostul.

ActionMan
Előzmény: balacy (1849)
lsr Creative Commons License 2006.02.16 0 0 1850

Aki nem hisz, az nem küzd. Aki nem küzd, az nem győzhet...

Aki "jó ember", az legyőzte önmagát. Hitt abban, hogy győzhet, küzdött és győzött...

Előzmény: balacy (1847)
balacy Creative Commons License 2006.02.15 0 0 1849
Más:

mivel itt vannak muveltebb emberek is:

valahol hallottam, hogy a zsidoknal megbuntettek* azt az embert, aki nem nosult meg 19? éves koraig. Halltattok errol?

*valami kiuzetes?? kikozosites?? volt a buli lenyege, mar nem igazan emlekszem ra, de most egy masiranyu cikk miatt jutott eszebe.

Mas:

kinek mi a velemenye a Mohamed rajzokrol?

Persze kizarolagosan a vallasos megitelesek a lenyegesek itt. illik? vagy szabad? vagy javasolt? hiszen csak pogany...
mmonitor Creative Commons License 2006.02.15 0 0 1848
Így van.
Előzmény: balacy (1847)
balacy Creative Commons License 2006.02.15 0 0 1847
Sok céltalan, és lelkileg megfáradt emberen segíthetnénk, ha változtatnánk önzésünkön alapuló értékszemléletünkön. Még egy baráti biztatás (vagy akár csak egy kedves mosoly) is kiszínezheti a szürke hétköznapokat... Környezetünkre mindenképpen hatással vagyunk, de mi magunk dönthetünk, hogy viselkedésünkkel az élet, vagy a halál magjait szórjuk szét magunk körül...

de ehhez nem kell hivonek lenni. ehhez eleg jo embernek lenni. IMHO.
Előzmény: lsr (1846)
lsr Creative Commons License 2006.02.14 0 0 1846

"... a lecsüggesztett kezeket és az ellankadt térdeket egyenesítsétek föl, És lábaitokkal egyenesen járjatok, hogy a sánta el ne hajoljon (essen), sőt inkább meggyógyuljon." (Zsid. 12:12-13)

 

Sok céltalan, és lelkileg megfáradt emberen segíthetnénk, ha változtatnánk önzésünkön alapuló értékszemléletünkön. Még egy baráti biztatás (vagy akár csak egy kedves mosoly) is kiszínezheti a szürke hétköznapokat... Környezetünkre mindenképpen hatással vagyunk, de mi magunk dönthetünk, hogy viselkedésünkkel az élet, vagy a halál magjait szórjuk szét magunk körül...

balacy Creative Commons License 2006.02.08 0 0 1845
bocs. maganba akartam kuldeni.... ez valoban nem bibliai tema...
Előzmény: balacy (1844)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!