Keresés

Részletes keresés

Platon Creative Commons License 2017.04.26 -1 0 1422

Biztos csak véletlen lehet hogy a Nissan Leaf a piacvezető, és nem a Tesla....

Előzmény: Törölt nick (1421)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1421

"Ezzel szemben a Model S igen!"

 

Mekkora nagy mutatvany volt, 600 kilo akkut bepakolni egy autoba... Zsenialis, tenyleg.

Előzmény: ShaReRe (1417)
Platon Creative Commons License 2017.04.26 -1 0 1420

Khm.

 

A Model 3 at 2014 ben jelentették be....

Előzmény: ShaReRe (1416)
Platon Creative Commons License 2017.04.26 -1 1 1419

1, Konkrétan at STS sokkal többet visszahozott. És kutyát nem érdekel hogy mit hoz vissza, a költségek a lényegesek, azok meg magasabbak, tehát ez nem eredmény, hanem visszalépés.

2, Az EV forradalmához a Teslának éppen nem sok köze van, ezt már számtalanszor kitárgyaltuk. A Toyota indította el a Priussal, és a Nissan Leaf vitte sikerre. A nullához tartó (2400) példányszámú Tesla Roadster csak egy kuriózum, nem több, nagyságrendileg a GM EV1 kategória, csak az ugye sokkal korábban volt.

 

Egyszerűen megpróbálod elbagatellizálni a Falcon-9 nél sokkal fejlettebb STS rendszert, mert nem tetszik a perspektíva. Általában túlértékeled Elon Musk termékeit. Nem vagy vele egyedül, pont erre épít.

 

Ettől még tény marad hogy az STS rendszer sokkal fejlettebb, és nagyobb arányban újrafelhasználható rendszer volt mint a Falcon-9.

 

Ahogy az is hogy a költségeket kéne csökkenteni, de az eddig éppen nem sikerült, a reusable rakéta pont ugyan annyiba kerül a SpaceX nél mint a sima, és ugye emlékszel mennyi vitattátok hogy nem kell felújítani, de közben megépül a felújító üzem.

 

A tavalyi RUD után ugye azt is beismerték Elonék, hogy a COPV hélium tartály rétegei, amit szervizelhetetlenül a LOX tartályba tettek, már a fellövés előtt elkezdenek szétnyílni. A motorokat tisztítani kell, a visszatért fokozatokon strukturális sérüléseket javítani, az elgörbülő lábakat cserélni. (most majd titánra, ami horror ár megint) 

 

Szép látványos kóklerkedés, amit megpróbáltok sikernek eladni. Ha siker lenne akkor nem építenék át a rendszert negyedszer is igaz?

 

Megint ott vagyunk mint a sokat tagadott minőségi problémákkal. Aztán csak beütött a baj. 

 

A haladás legfőbb ellenségei pedig az Elon féle kókler szélhámosok, mert a lufik mindig kipukkadnak végül.

 

Komoly fejlesztésekre és üzletileg is fenntartható van szükség, olyat pedig nem nagyon látunk Elonéktól. Ők a meglévő dolgokat legózzák össze és adják el forradalomként, és az állami pénzek lehúzásával pótolják az üzleti tervet. 

 

De mondok mást. Elon Musk hazudik. Rendszeresen és folyamatosan, sok példát hoztam már rá, de mondok egy újat.

 

Elon Musk valójában nem akar a Marsra menni, ő állami pénzeket akar.

 

Ha tényleg a Marsra akarna menni, akkor kommunikációs relét, mars imaging műholdat, in orbit dockingot, űrállomás modult fejlesztene. A hosszú távú tartózkodás ELENGEDHETETLEN feltételeit. A Kínaiak sem viccből ezeket fejlesztik. 

 

Nyoma sincs ezeknek, csak  életszerútlen gigászi rakéta tervekkel dobálódzik, hátha csurran cseppen egy kis zsé. 

Előzmény: ShaReRe (1417)
mica-r Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1418

Biztos 2.5 tonnás 100-as akksival jó és zöldebb jövőképet mutat?

Előzmény: ShaReRe (1417)
ShaReRe Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1417

1. Ez a LEO kapacitás visszahozza booster rakétáját, ami jelenleg egyedülálló. STS sehol sem volt ehhez képest, nem kell erőltetni.

2. Ez a "semmi érdemi változás" csupán az EV forradalma :) Szinte minden autógyártó próbál előrukkolni vmi okossággal EV téren. Ilyen sem volt, p. Nissan Leaf után sem, mert nem volt hatótáv, nem győzte meg a piaci szereplőket. Ezzel szemben a Model S igen!

 

Amire te játszol az "downplaying", de előbb-utóbb el kellene dönteni, hogy haladsz vagy maradsz :)

Előzmény: Platon (1415)
ShaReRe Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1416

Most megnéztem újra a Model 3 bejelentés videóját, ami 2016.03.31-én volt. A 17.percnél annyit ígér Elon, hogy "end of next year". Ehhez képest mostanában júliusról beszélnek, tehát legalább egy negyedévvel előrébb is hozták a gyártás beindítását. Korrigáld magadban :)

Előzmény: Warlimont (1407)
Platon Creative Commons License 2017.04.26 -1 1 1415

hányan alakították át a mérnök ismerőseid közül, az űrhajózást, vagy az autóipart.

 

Na ezt kéne Elon Musnak is, nem egy századik LEO kapacitást forradalomként eladni, vagy gazdagoknak gyártani széthulló luxus autókat, amik semmilyen érdemi változást nem tudnak gyakorolni az autó iparra. 

Előzmény: Rangun (1412)
Warlimont Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1414

Bullshit. A karosszeriat mar minden autonal ilyen sorba allitott robotok heggesztik, a Fiat500-tol az S-Merciig, ami nyilvan latvanyos resze a gyartasnak. Csak azutan jön az a resz, amikor a biszbaszokat be kell szerelgetni.

 

Kezdjuk kicsiben, Fiat lengyelorszagi gyara, 01:15-ig itt se latsz egy embert se.

 

https://www.youtube.com/watch?v=bdn7mhP6xv4

Előzmény: Törölt nick (1406)
Rangun Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1413

Az aksi gyártás sokkal könnyebben robotizálható, mint az ICE motor gyártás, nem véletlen, hogy a motorgyárakat olcsó bérű országokba telepítették.

Előzmény: ShaReRe (1405)
Rangun Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1412

Te egy olyat sem láttál még, mesélj, hányan alakították át a mérnök ismerőseid közül, az űrhajózást, vagy az autóipart.

Előzmény: Platon (1411)
Platon Creative Commons License 2017.04.26 -1 0 1411

Ilyen egy bátor vállalkozó, 

 

Dehogy vak, Bátor!!!

 

Ha tudnád hány ilyen bátor embert láttam már...  Tudod a "bátor" mérnök az szitokszó mifelénk. 

Előzmény: Rangun (1390)
Platon Creative Commons License 2017.04.26 -1 0 1410

Még prototípusuk sem volt tavaly. Ha úgy felszerszámoztak, akkor biztos a katasztrófa.

 

De nem hiszem hogy ez történt, most kezdik csak és 2018 előtt nem lesz itt elő-széria sem azon a gépsoron. 

Előzmény: ShaReRe (1397)
Platon Creative Commons License 2017.04.26 -1 0 1409

És még milyen szép lesz ez a több száz robot amikor kiderül hogy benéztek valamit és újra kell szerszámozni...

Előzmény: ShaReRe (1405)
Warlimont Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1408

Az lehet, hogy felig kezzel azert összeraknak par Model3-at majd, hogy lehessen mutatni, hogy elindultak az atadasok idöben....

Előzmény: Warlimont (1407)
Warlimont Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1407

Nem olyan reg meg nyar elejere igertek a Model3-at, ez mar azota csendesen atkuszott szeptemberre, lassan majd jöhet a "meg ev vege elött" verzio, es onnantol mar adja magat a 2018 legelejen kezdetu mantra.

Előzmény: Törölt nick (1404)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1406

"Közelít-e bárki is a vízionált "nincs munkás a soron" elképzeléshez?"

 

A Tesla sem fog jobban kozeliteni hozza mint barki mas.

Előzmény: ShaReRe (1405)
ShaReRe Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1405

Szép ez a többszáz robot. Kérdés, hogy egyéb autógyárakban mekkora penetrációt értek el mára a robotok? Közelít-e bárki is a vízionált "nincs munkás a soron" elképzeléshez?

Előzmény: Rangun (1401)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1404

ha ezek a robotok meg dobozban vannak akkor itt kurvara nem lesz szeriagyartas a kozeljovoben. Lehet iden mar nem.

Előzmény: mica-r (1402)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1403

baromsag.

Előzmény: Rangun (1401)
mica-r Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1402

Valószínűleg lesz is gond belőle

Előzmény: Rangun (1401)
Rangun Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1401

A Teslanal más a munkatempó, mint  többi autógyárnál: https://electrek.co/2017/04/25/tesla-model-3-robot-production-line-pictures/

 

 

Előzmény: ShaReRe (1397)
mica-r Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1400

Most kellene elsózni a csíkszeműeknek tényleg!

Előzmény: Rangun (1390)
mica-r Creative Commons License 2017.04.25 0 0 1399

Opel Zafira kis egyterű is volt 200 lóerővel, de teljesen periférikus. Nem átlag modell.

Előzmény: Rangun (1389)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.25 0 0 1398

meg vagy 10 evig.

Előzmény: Rangun (1396)
ShaReRe Creative Commons License 2017.04.25 0 0 1397

 

A végleges szerszámozás sztem már tavaly meg kellett történjen. Egyébként nem lehetne júliusi gyártás indulással számolni.

Előzmény: Platon (1387)
Rangun Creative Commons License 2017.04.25 0 0 1396

még

 

Előzmény: Törölt nick (1395)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.25 0 0 1395

A nyereseg igy is megvan belole.

Előzmény: Rangun (1394)
Rangun Creative Commons License 2017.04.25 0 0 1394

A világ két legnagyobb piacán semmit nem adnak el belőle, csak itt erőltetik Európában.

Előzmény: Törölt nick (1393)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.25 0 0 1393

amibol meg mindig millioszamra adnak el?

Előzmény: Rangun (1392)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!