Keresés

Részletes keresés

Warlimont Creative Commons License 2017.05.01 -1 1 1482

Mármint minek az előkészítése halad a tervek szerint? A kamioné? :) Vagy a jövőre startoló Mars utazásé? :)

Előzmény: Rangun (1481)
Rangun Creative Commons License 2017.04.30 0 0 1481

Nincs a Model3-ra régóta várakozó ügyfél, tavaly március óta vesznek fel rá megrendeléseket, a gyártás előkészítése a tervek szerint halad.

Előzmény: Warlimont (1480)
Warlimont Creative Commons License 2017.04.30 -1 1 1480

Ha Model3-ra régóta várakozó ügyfél lennék, most éppen síkideg fejjel keresném a gyógyszerem a szekrényben, a "jó hír" elolvasása után...... Az én kocsim mióta nincs kész, b... meg, közbe meg itt kiderül, hogy ti munka helyett valami kamionnal bohóckodtok?? A prájdra akartok vele menni???

 

.....és ezen a ponton a nejem aggódva megmérné a vérnyomásom.... :)

Előzmény: Platon (1479)
Platon Creative Commons License 2017.04.30 -1 0 1479

A tavaly beígért vasember ruhával!! hogy áll vajon? :)

Előzmény: Warlimont (1477)
mica-r Creative Commons License 2017.04.30 0 0 1478

Elég homályos kép :-)

A valós infók is elég homályosak maradnak még sokáig :-)

 

Előzmény: Warlimont (1477)
Warlimont Creative Commons License 2017.04.30 0 0 1477
Platon Creative Commons License 2017.04.28 -1 0 1476

Hogyne :)

Előzmény: Rangun (1472)
Platon Creative Commons License 2017.04.28 -1 0 1475

Nem mondtam hogy látszik a vége ;)

Előzmény: Warlimont (1474)
Warlimont Creative Commons License 2017.04.28 0 0 1474

"Az oroszok most restrukurálásban, architektúra váltásban vannak"

Platon, kedvelem, értékelem az oroszokat, de ebben már max csak szeretnék hinni. Az oroszok már 90 óta restrukturálásban vannak, és eddig az a helyzet, hogy jelenleg már az se működik, ami korábban működött...

Előzmény: Platon (1471)
Warlimont Creative Commons License 2017.04.28 0 0 1473

"annyit kérnek amennyit nem szégyellnek."

Na, pont ez az! De ez lefelé is áll. Ha pl Kína álpiacgazdasági cégei le akarják egyszer tarolni a piacot, akkor 5 millióért vállal egy indítást, és az állam fizeti a többit, mondjuk 10 éven át, nekik sajnos ez aprópénz.

Előzmény: Platon (1471)
Rangun Creative Commons License 2017.04.28 0 0 1472

Az F9 önköltségi ára nem éri el a 20 milliót sem, hisz az első fokozat többször használható.

Előzmény: Platon (1469)
Platon Creative Commons License 2017.04.28 -1 0 1471

egy amerikai utast 51 millióért visznek fel egy Szojuzon, két másik és valamennyi poggyász mellett, szóval két komplett Proton áráért egy ülés?

 

Volt erről pár éve egy tanulmány, egy utas fellövése az ISS-re cca. 6 millió dollár önköltségben az oroszoknak. Persze az 56 (51?) millióban) a kiképzés is benne van. Viszont más nem tud oda embert vinni, így monopolhelyzetben vannak, annyit kérnek amennyit nem szégyellnek.

 

Az oroszok most restrukurálásban, architektúra váltásban vannak, de ha lesz kapacitásuk külföldi megrendelésekre - jelenleg nem ez a helyzet sajnos - akkor simán alá tudnak ígérni bárkinek Kínát kivéve, 

 

 

Előzmény: Warlimont (1470)
Warlimont Creative Commons License 2017.04.28 0 0 1470

Szerintem a SpaceX a hazai és nyugati versenytársakat akarja kiütni leginkább. A kínaiak egyelőre nincsenek a piacon, csak a saját műholdjaikat lövik fel, alapvetően állami kézben van az egész, átláthatatlan árazás mellett, szerintem a kínaiak kitiltása a nyugati rakétaüzlet nagy szerencséje egyelőre. Az oroszok a Protonnal gyakorlatilag mostanra magukat szorították ki a piacról, még pár megmaradt foglalást teljesítenek, azután maradnak az állami műholdjaik, már amennyi van nekik. Ha ezzel a Protonnal akarnak még valamit, nagyon sokat kéne rá költeni, és szinte veszteséges áron szolgáltatni, hogy a piacon újra képbe kerülhessenek. Kíváncsi vagyok amúgy, hogy a biztosítók hogy árazzák az utakat, mondjuk Protonon, és mondjuk Arianen, mert az is befolyásolja a végső költséget.

 

Másrészt az is látszik, hogy az össze rakétaprogram nagyon szorosan állami háttérrel működik, beleértve a SpaceX-et is, és hogy melyik rakétát kinek mennyiért adják, az szándék kérdése is. Pl azt írod, Proton önköltsége 26m, de közben egy amerikai utast 51 millióért visznek fel egy Szojuzon, két másik és valamennyi poggyász mellett, szóval két komplett Proton áráért egy ülés?

Előzmény: Platon (1469)
Platon Creative Commons License 2017.04.28 -1 0 1469

:) 

 

A proton önköltségi ára 1500 millió rubel ($26,454,352), a Hosszú menetelés pedig vagy 20% olcsóbb még ennél is. 

 

Ezzel kell versenyezni, tetszik vagy sem ha te akarsz a legolcsóbb lenni. 

 

Nagyon messze van ettől a SpaceX

Előzmény: Rangun (1468)
Rangun Creative Commons License 2017.04.28 0 0 1468

Pont ez a probléma, az oroszoknál is olcsóbbak, is kitúrják őket a piacról.

Előzmény: ShaReRe (1466)
Platon Creative Commons License 2017.04.28 -1 0 1467

Attól, hogy ezt hajtogatod folyamatosan még továbbra is közpénz jellegét elvesztett állami pénz marad ;)

 

Mivel 

 

A, Előre kifizették

B, Nem visszterhes

C, Célzottan és bevallottan támogatás

 

És nem. Nem volt olcsóbb. Ezen is végig mentünk már párszor. Pontosan tudod mennyit fizetett ki a NASA és mit kapott érte. Ez az ára. 

 

Drágább bárminél a piacon jelenleg, de persze nem zárom ki hogy ez még változhat.

 

 

 

 

Előzmény: ShaReRe (1466)
ShaReRe Creative Commons License 2017.04.27 0 0 1466

A tisztánlátás kedvéért, meg persze „ismétlés a tudás anyja”:

Ami „állami támogatás” az igazából megnyert pályázati pénz, mérföldköves megoldásban; előbb teljesíts, utána állhatsz be a kasszához. SpaceX eddig minden esetben olcsóbb volt, mint a szintén nyertes versenytársak. Szóval mi is a probléma?

Előzmény: Platon (1449)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.27 0 0 1465

Persze, a vallalat iranyitasahoz es a dontesek meghozatalahoz nagyon fontos informacio, de a befektetoket kevesbe erdekli, nem is nagyon tudnak vele mit kezdeni, mert ezerfele modon lehet szamolni, es napokig lehet vitatkozni hogy mi tartozik bele a gyartasi koltsegekbe.

 

Egy ceg meg altalaban belsoleg definialja az ilyesmit, es mindig mindent ugy szamol, hogy ossze tudja hasonlitani a projekteket.

 

Előzmény: Törölt nick (1462)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.27 0 1 1464

A befektetok szamara valoban csak akkor lenne lenyegi info, ha amugy a gyartosor adamantium szerszamokkal dolgozna es a vasarloi igenyek sem valtoznanak. :)

 

Ekkor valoban csak egyszer kell kifejleszteni es felszerszamozni, aztan meg mar dol a zse :)

Előzmény: Platon (1463)
Platon Creative Commons License 2017.04.27 -1 0 1463

Szerintem úgy értette, hogy a befektetőknek, kívül állóknak, szóval egyről beszéltek talán.

Előzmény: Törölt nick (1462)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.27 0 0 1462

Nem teljesen semmitmondo, de leginkabb a belso info, mert ugye arrol szol, hogy ha mar igyis-ugyis kifejlesztettuk ezt a modellt, ha mar igyis-ugyis felszerszamoztuk a sort, akkor gyartsuk-e tovabb vagy ne. Ennek az eldonteseben segit valamennyit (kitermeli-e legalabb az aktualis mukodesi koltsegeit).

Előzmény: Törölt nick (1458)
Rangun Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1461

Ebben megegyezhetünk, Musk tevékenysége érdekes.

Előzmény: Törölt nick (1460)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1460

Nem tartok ettől, de kíváncsian várom.

Előzmény: Rangun (1459)
Rangun Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1459

Vigyázz, mert jövőre leesik az állad.

Előzmény: Törölt nick (1458)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1458

A fenét. A bruttó profitja ennyi, az egyszerű gyártási költség és az eladási ár különbözete. Valójában ez egy teljesen semmitmondó adat, mert egyáltalán nem foglalkozik sem a költségekkel sem az invesztíciókkal. Annyira semmitmondó hogy a többi cég ezt a mutatót nem is közli mert minek. 

 

A konkurencia ettől sokkal magasabb bruttó profittal dolgozik, egyes szakértők szerint 30% alatt nem is lehet nyereségesen működni.

Előzmény: Rangun (1455)
Rangun Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1457

Egy éven belül eldől Musk cégeinek a sorsa, nem kell már sokat várni, hogy kiderüljön, kinek van igaza, a károgóknak, vagy azoknak, akik örülnek, hogy valaki csinál valami újszerűt, és előremutatót.

Rangun Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1456

Magas ez neked, ha értéket hozol létre, akkor több lesz a pénzed.

Előzmény: Platon (1453)
Rangun Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1455

25% a profitja, minden autón.

Előzmény: Törölt nick (1454)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.26 0 0 1454

Másoknak akkor lesz jó hatótávú EVje, amikor azt majd gazdaságosan lehet gyártani. Musknak ez nem sikerül. Kábé annyira zseniális húzás amit csinál mintha minden eladott Tesla csomagterébe betenne egy köteg pénzt és örülne neki hogy milyen jól viszik...

 

Reménykedik benne hogy a Model 3 már nem ilyen lesz, és kábé ez az egyetlen esélye. Persze a Model 3ban nem is lesz 100KWh akku, csak 55 alapáron...

Előzmény: Rangun (1446)
Platon Creative Commons License 2017.04.26 -1 0 1453

Lássuk csak befektetett 200 milliót, sosem volt profit ezekben a cégekben, de van 16 milliárdja, miközben kicsalt másoktól úgy 30 milliárd befektetést ;) 

 

Elon Musk 200 milliót fektetett a saját pénzéből ezekbe a cégekbe. Ez az amit kockáztatott. A többi 99% az MÁSOK pénze.

 

Előzmény: Rangun (1452)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!