Sajnos a legrosszabb történt vele ami részben az én hibám is: elszakadt a vezérmű szíj.
150 ezer km környékén terveztem cserélni mivel még csak 136 ezerben van az autó de elkéstem vele, mert nem vettem számításba, hogy 2 évet állt a garázsba és megérett a szíj.
Na de ez van, az idén nem nyaralunk. De legalább lesz alkalmam megnézetni az olajpumpát is :))
meg tudnátok mondani ,hogy melyik motorkódosok a siemens pd elemesek, és melyikek amik a "jók".a BMT ha jól tudom egy jobbik motorkód.és mi a gond a 170 lovasokkal,mert azt sokan szídják.
Sziasztok, már jó ideje követem a bejegyzéseket ezen az oldalon, mert nekem is 2.0 PD TDI motorral szerelt 2006-os Passatom van.
Eddig nem volt különösebb próbléma az autóval a Siemens injectorokat leszámítva, amit díjmentesen cseréltek.
Viszont a tegnapi nap egyszerűen leállt a motor semmi hibajelzés nélkül és többet nem is indult be. Útközben történt a dolog, 3-as sebbeségben gyorsítottam 2500-2600 fordulatszám körül mikor semmi zaj vagy ütés nélkül bedöglött az autó. Hibajelzést nem mutatott ki ezért megpróbáltam ujra indítani kétszer de nem sikerült, hajtás van de nem robban be csak 400-500 fordulaszámon hajtsa az inditómotor (semmi küönösebb zaj nélkül).
A mai nap folyamán fogom megnézni számítógéppel, de gondoltam írok előbb ide, hátha valamelyikőtök járt már így.
Fogalmam sincs mi mehetett tönkre benne de a későbbiekben jelenkezek majd a részletekkel.
Menj el a legközelebbi drogériába és vegyél körömlakk lemosót, meg kozmetikai vattakorongokat és hajrá! (amíg ezek rajta vannak addig a polírozással csak ártasz, mert amíg a pötty le nem jön addig a környékén a fényezés bizony kopik. A lemosós kezelés után kaphat egy polírt, meg valami jobb keményviaszt!
Van egy fekete (metál) B6-os Passatom és tele van millió apró fehér kis pöttyökkel! Fa alatt állt ( napközben)napokig meg méh-ek is voltak a környéken, gondolom 2 lehetőségből valamelyik okozta..Segítségeteket kérem ,hogy milyen vegyszerrel tudnám lemosni a kocsiról. Az üvegekről nagy nehezen lejön víz meg jégkaparóval, de a fényezett elemekről nem, a gépi autómosó se segít!! :( ( azt mondák, hogy egy teljes polírozás lehozza, de ezt szeretném utolsó körre hagyni..)
Na hogy ma is történjen valami, meghalt a gyári 8 éves akkum :(( Bent áll a kocsi a garázsban 2 napja, ma menni akarok vele, erre semmi, csak kerreg az önindító...este töltőre teszem hogy ki tudjak vele állni egyáltalán, aztán jöhet az új akku. Azért sokat bírt, 8 év, 288.000km, ki tudja mennyi indítás...
Ma megnézettem egy másik klímással az autót, szerinte a kompresszor gyengélkedik. A hűtő ventillátorok működnek szerencsére. Egy hete akárhova megyek, maxon járatom a klímát, az intenzív használat jót tett neki :D
Álló helyzetben 8- 9 fokos levegőt fúj, ha megyek az autóval akkor hidegebbet. Egyelőre nem cseréltetem ki a kompresszort, ha a nagy melegben is viszonylag hamar elkezd majd hűteni akkor hegyom. ha nem, akkor kénytelen leszek, mert sokat megyek városban, és megsülök a dugóban ....
A Nagy nyomás 9-12 bar között van, / a szerelő szerint 15 nek kéne lennie, a Kis nyomás pedig 2,8-3 bar között van. Állítólag ez is alacsony. Nem tudom mennyi a gyári referencia érték.
Nekem is gyenge egy kicsit a hűtés, úgy érzem a kijövő levegő nem elég hideg, autópálya menetnél rendben van ott a menetszél is besegít. Szerintem a venti megy rajta, de majd holnap kihallgatom. Ma mentem a kisteherautómmal, a nagy meleg óta először klímával, abban meg lehet fagyni. (14 éves Hyundai)
Jövő héten elviszem megnézetem a rendszer, kevés lesz a gáz benne...
A skodáknál ez a hiba csak a 2 ventilátoros modellek kisebbik ventijét érinti és ha ez bekövetkezik akkor a másik állandóan maximális fordulaton dolgozik, így ez nem okoz teljesítménycsökkenést a klímánál.
Pedig a megoldás kézenfekvő! Én ezt az Octavia fórumról olvastam, hogy a vetillátor feneke van kifelé, vagyis a hűtőrácson át jövő mindenféle szart kapja. És a szénkefék e miatt megszorulnak, e miatt a légkondid hiába megy, agyszerűen nem tudja leadni a plussz hőt, a radiátoron, mert a ventillátor nem működik!Akkor tud hűlni, ha van menetszél, vagy ha 2. fokozatba kapcsol a ventillátor (nem is értem mi határozza meg azt, hogy 2. fokozatba kapcsoljon; Miért van rajta eleve 2 venti?!).
Egyszerűen lehet diagnosztizálni a dolgok! Kapcsold be a klímát és várj pár percet! Nem fog bekapcsolni a ventillátorod, akkor az a ludas!
Millió video van fenn a youtubeon a szénkefe javításról. A 2 db utángyártott venti kerettel együtt kb. 70eFt...
én sem csináltattam még meg, de idén már nagyon érik bennem.
Le lett ellenőrizve, a nyomáskapcsolók is működnek. Még egy dolog lehet, az expanziós szelep . Állítólag ha az beragad, akkor a belső párologtatóban nem tud rendesen áramlani a gáz, emiatt nem hűt rendesen. Valószínüleg amiatt nem kielégítő a hűtés :/
Kimostam a hűtőt, amíg a víztől hideg volt a hűtő picit jobb volt. Nem értem mitől lehet ez, hogy menetszél nélkül nem tud rendesen hűteni a klíma. NAgyon sok Passatostól hallom ezt, de megoldást még senki nem írt :( Pedig pont a városban lenne igazán fontos a klíma, mert haladás közben, ha már van menetszél az ablakot is le lehet engedni. és ott is jön a kellemes huzat. :)
Próbáld + lemosni a klímahűtőt elöl sterimóval, de csak óvatosan nehogy a kis lamellák elhajoljanak. Én évente szoktam eltömődik a sok bogártól. Sokat jelent.
Én megnézettem a klímagázt, mennyiségre rendben volt, azt mondták hogy a minőséggel sincs probléma. Én úgy gondolom hogy tényleg a kompresszorral lehet valami probléma, mert azt mondta a "szakember", hogy az alacsony nyomású oldalon nincs rendben valami érték, és emiatt nem tud rendesen hűteni. Nyomáspróbát csináltak, azzal sem volt gond. Mondjuk elég bosszantó, de szerintem ez kompresszorcsere lesz ... :( Sajnos
Az enyem neha "sohajtozik". Olyan hangokat hallat, mintha valami terelo ide-oda terelne benne a levegot. A ventillator fordulata nem valtozik, csak "sohajtozik" es idonkent "hideget boffent". Nem tudom pontosabban leirni a jelenseget, ami egyebkent nem zavaro, minden rendben mukodik, es szagtalan, inkabb csak erdekes a viselkedese, ami az elejetol ilyen.
Az enyém is pontosan ezt csinálja. kb 15-20 perc után kezd el hideget fújni, de onnantól rendben van. A márkaszervíz szó nélkül kompresszort akart cserélni, le sem merem írni mennyiért. Utána olvastam, és van ahol azt írják hogy a gáz mennyiségét és mínőségét (kenőanyag tartalom) csak lefejtés után lehet megállapítani. Nem tudom nálad így csinálták-e. Most készülök klímáshoz, először tömítettség vizsgálattal és gázcserével kellene szerintem kezdeni. Régebben mikor még jól működött bekapcsoláskor kicsit visszafogta az autót. Most nem érzem, ezért gondolom hogy kevés lehet a gáz benne.