Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FeZ_ Creative Commons License 2018.01.31 0 0 122857

Azon, hogy mennyi idő után kapcsoljon be (ill. ki) elvileg lehet állítani gyári szintű diaggal, de teljesen nem lehet kikapcsolni tudtommal.

 

Előzmény: Barracuda- (122852)
Papalac Creative Commons License 2018.01.31 0 0 122856

Márciusban vettem, még nem tudok véleményt mondani. Igazából nem volt vele gond. Vizsgán átment. Kapott új vezérlést, új felniket, gumikat és vizsgára első fék lett cserélve. Mindent ki kell próbálni rajta, a tető folyamatosan működjön, érdemes alánézni és lehetőleg ne legyen törött, mert mindent lehet javítani, de egy elhúzódott alvázt nem.

Előzmény: Malloy88 (122854)
Smíró Creative Commons License 2018.01.31 0 0 122855

Ez vele született. Nem igen orvosolható. Szerintem.

Előzmény: Barracuda- (122852)
Malloy88 Creative Commons License 2018.01.31 0 0 122854

Értem és köszönöm!Megbízhatóság szempontjából hogy remekelt?Tudom persze hogy az ilyen idős autoknál már sokat tesz az is a latba kik használták.

Előzmény: Papalac (122853)
Papalac Creative Commons License 2018.01.31 0 0 122853

A CC 1,5 tonna, azért kell lóerő a mozgatásához. Nekem a 177 lovas 8,3-at evett autópályán, de városban , országúton le lehet vinni 7,5-re 😀 Annyit megeszik az 1,4-es Thaliam is.

Előzmény: Malloy88 (122851)
Barracuda- Creative Commons License 2018.01.31 0 0 122852

ÜDV mindenkinek!

 

Ezt az eco mode-t ,,,,a rádió is kikapcsol egy idő után,,, hol vagy hogy lehet kikapcsolni?? lexiával vagy psa-com??

köszi!

Malloy88 Creative Commons License 2018.01.31 0 0 122851

Értem!Akkor inkább több értelme lenne 2.0 benyának mert akkor mostmár tudom hogy 10 et eszik cserébe nem is megy nagyon

Előzmény: Zolysys (122850)
Zolysys Creative Commons License 2018.01.30 0 0 122850

10 literrel számolj

Előzmény: Malloy88 (122849)
Malloy88 Creative Commons License 2018.01.30 0 0 122849

Üdvözletem!307 cc vásárlása elött állok viszont nem sok mindent tudok a tipusról azon kivül hogy tetszik.1.6 benzin lesz a befutó szóval ezzel kapcsolatban szeretném ha leírnátok a tapasztalatokat.90%ban városba lesz használva ezért a városi fogyasztásra is kíváncsi lennék!Azért mert cabrio drágábbak-e hozzá az alkatrészek, mint sima 307es társához képest?Előre is köszönöm a válaszokat!

tisvol Creative Commons License 2018.01.30 0 0 122848

1.6 THP-vel kapcsolatban olajfogyasztás?

Ez elég brutál:

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/441430.html

Volt, hogy 2-3 ezer km-eneként belemen 0,5-1 liter olaj.

És ez teljesen átlagos, más felhasználónál is rendszeres az olajtöltögetés.

Én is 5008 felé kacsingatok, de sajna a szűk motorválaszték miatt le kell róla mondanom. Dízelt nem akarok, benzinesbőól van ez a hulladék 1.6 THP, meg az 1.6 VTI. A VTI-nél nem is érdekelne, hogy csak 120 LE, hanem az a gond, hogy ezzel a motorral nincsenek jól felszerelt autók, inkább csak fapadosak.

Előzmény: bananatree (122824)
Bubba76 Creative Commons License 2018.01.30 0 0 122847

Koszonom a valaszt. Volt mar ezzel az autoval tele emberekkel+csomag plafonig GB-HU 7,4-es atlagom is.

Előzmény: soryton (122846)
soryton Creative Commons License 2018.01.29 0 0 122846

...ne csak a fedélzetire hagyatkozz , inkább számold magad tankolástól-tankolásig ... nekem Berlingó-ban volt ez a motor de 7,5-8-nál többet  sosem fogyasztott pedig sokszor melós autóként volt használva szerszámmal , anyaggal megrakva ... biztos vagyok benne hogy lehet még ezen a fogyasztáson faragni ...

Előzmény: Bubba76 (122840)
Bubba76 Creative Commons License 2018.01.29 0 0 122845

Szia. Koszi. Akkor ez viszonylag normaliynak nez ki.

 

Előzmény: Trabee (122842)
Bubba76 Creative Commons License 2018.01.29 0 0 122844

Szia. Koszi a valaszt! Az atlag az 9/100. Korabban vezettem fabia kombit ahol 3 meglett felnottel 150-nel volt 9 liter az atlag. Akkor ezek normalus ertekek?

Van meg egy amit kifelrjtettem. Mekeg mozor autopalya. A hofok 90 majd lekuszik 80ra majd vissza 90 rs megint le 80ig. Enbek oka hol keresendo?

 

 

Előzmény: Papalac (122841)
bobace Creative Commons License 2018.01.29 0 0 122843

Sziasztok!

2006. 1.4 KFU kétzónás digit klíma kérdés elsősorban.

Most jött vissza az autó Antipollution Fault-os kirándulásáról megint. Egy trafó, 4 gyertya és egy BSI csere lett a vége, piszkosul fájt.

Hát elég szokatlan volt beülni ráadásul a Clio után, amit az elmúlt egy hónapban használtam. Nem tudtam eldönteni, hogy a Pözsi lett ennyire szar vagy már előtte is ilyen volt, csak nem emlékszem. Nem megy úgy (Clio harapott az 1.2-es motorral is), a váltó a gangokat nehezen találja (ezt már éreztem azért, csak most lett nagyonfurcsa. Ez kuplung csere lesz??) , minden olyan puha ( szervó, pedálok).

És a slusszpoén a fűtés. 19 fok kellemes, 20 fok megdöglök. Egy fél fok állítás rajta, megint jó. Irányítom fel-le-középre, nagyjából csinálja is, de középen mindig fúj. Ez normális? (egyszer már cseréltem a kis lapátirányító műanyag bigyót, akkor semerre nem állított).

Hozzátartozik, hogy csontra merült az akksi vontatáskor, alig lehetett életet lehelni a kocsiba. Lehetséges, hogy ez vágta szét a rendszert, rendszereket? Vagy lehet a BSI miatt is? Esetleg 3. ok? Olvastam itt korábban,hogy talán vezérlő, vagy szenzor, valakinek valami tipp?

Köszi előre is!

 

Trabee Creative Commons License 2018.01.29 0 0 122842

Szia! Nekem pályán 120 tempomattal 7,5l, csak város télen 8-9, nyáron 7,5. Országúton nem sokat járok, ott 6,5 körül mutat. Tankolás alapján az átlagom 7,5 alatt sosem volt. 130-al nem szoktam menni, mert ott 8,5-t mutat már, amúgy elég pontos nekem a fedélzeti.

Előzmény: Bubba76 (122840)
Papalac Creative Commons License 2018.01.29 0 0 122841

Amit nézel az a pillanatnyi fogyasztás. Az értékek teljesen normálisak. Az elötte levő érték mutatja az átlagfogyasztást, az nem változik ilyen gyorsan. Megtett távolság, átlagsebesség, átlagfogyasztás, pillanatnyi fogyasztás, tankolásig megtehető távolság. Valami ilyesmi a sorrend, ahogy nyomkodod az ablaktörlő végén a gombot. Lehet, hogy az első kettő fordítva van.

Előzmény: Bubba76 (122840)
Bubba76 Creative Commons License 2018.01.29 0 0 122840

Sziasztok. Fogyasztassal kapcsolatos tapasztalataitokra, tanacsotokra lenne szuksegem. Peugeot 307 2003as 1,6 benzin, kombi. Tegnap bekapcsoltattam a fogyasztasjelzest a fedelzeti computeren. Tudtam, h sokat eszik de az adatok megdobbentetrek. Az utvonal Miskol-Debrecen autopalya. 130as tempo 4000es fordulaton 9,7-11 liter kozotti fogyasztas. Volt olyan szakasz, ahol a10-rol felkuszott 11-re holott semmi nem indokolta. Varosban 4ben 50el is 6.6-7 melegen. Egy egy gyorsitasnal felugrik akar 17 literre is. 136 km tavon kozel 2 osztast fogyott az uzemanyag. Kicsit eszi az olajat tehat vmilyen tomitetlenseg fennal. Lehet ez is az oka az ilyen magas fogyasztasnak? Mennyi a normalis fogyasztasa? Milyen okok indokolhatjak ezeket az ertekeket? Amugy a ket holgy utazotarsam egyutt nem ad ki 80kgnal tobbet es en sem vagyok vastag :)

Koszi a valaszokat!

kymbreak Creative Commons License 2018.01.29 0 0 122839

Csavar ? ... nem rémlik. Először a felső kárpit csík, utána a két oldalsó, majd ami ténylegesen kell.

A 31 sz. nyitásvezérlőt szedd szét ! Hozzáférsz egy műanyag laphoz, ami körül por, piszok lakozik. Ehhez ér az ujjad, amikor nyitod az ajtót. E lap mögött van a mikrokapcsoló. Nem hinném, hogy tönkrement volna, inkább kosz lehet ott.

     

Előzmény: szucsati (122837)
bocios2 Creative Commons License 2018.01.29 0 0 122838

A valos km allas nekem is ugy kb 230-250ezernel lehetett (nem tudom, hogy 100 vagy 120e -et tekertek -e vissza pontosan), amikor a kuplung megadta magat.

Jobban mondva olyan kemeny volt, hogy paros labbal kellett nyomni, de tette a dolgat! Csere 180ezer Ft volt munkadijjal, ket het utan ugyanolyan kemeny lett es

tobbe mar nem csereltem ki, soha nem adta jelet, hogy konkretan tonkre ment volna benne barmi, egyszeruen csak komoly izom munka volt mondjuk dugoban araszolni :)

 

Ez egy a sok kozul, probalom felidezni es felirni mi tortent.. 300ezernel kellett turbot felujittatni utana eladasra kerult.

 

Mondjuk en nagyon mellefogtam, nem csak a valotlan km allas miatt, hanem azert is, mert alig kapott a kocsi torodest  - hozzaertobb szemely talan meg sem vette volna. Miutan nalam szinte minden rendben lett teve remek volt a gep, ezert is maradtam a markanal, Kivancsi vagyok, hogy az 5008-asnal (ha megmarad addig) vajon hasonlo hibak jonnek -e majd elo :)

Előzmény: szasza0211 (122836)
szucsati Creative Commons License 2018.01.29 0 0 122837

Szia, köszi, akkor csak patentok vannak, csavar nincs sehol a faceliftesben?

Előzmény: kymbreak (122826)
szasza0211 Creative Commons License 2018.01.29 0 0 122836

Az én verdam 1.6 HDI valós 254000 km amikor is 

a gyári kettős tömegű meghalt. Szereztem bele Sachs

Komplett szettet 100 ert. Plusz összes olaj és szűrők.

Munkadíj 35 volt. Most tökéletes a kuplung és a váltás!

 

bocios2 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 122835

Ha autó választás ügyben esetleg valakit érdekel szívesen megosztok egy-két tapasztalatot. 

7 évig volt meg egy 307 SW 2.0 Hdi (RHS) ami alatt elég sokat használtam, évekig csak városban aztán 90% hosszú utakra. 

Sok minden történt ez idő alatt, kezdve a kisebb elektromos problémáktól, a kuplung / részecskeszűrő, befecskendezés, majd motorbontás (hengerfejes lett), stb.. közel 1.5 milliót költöttem rá ez idő alatt, de cserébe soha sehol nem hagyott ott. 

A történethez hozzátartozik, hogy visszatekert órásat fogtam ki (vételkor volt benne 220.000km, órába 100ezerrel kevesebb) nem olyan sokat kb. 100ezret tettem bele, tehát ~320.000 km -el adtam el amikorra az autó 80% -a már ki volt cserélve / javítva lett. (Peugeot 5008-ra váltottam)

Smíró Creative Commons License 2018.01.28 0 0 122834

RHR-ről ugyanaz a tapasztalatom. 11 éve lesz pont egy hónap múlva, hogy megvettem az autóm, azóta tökéletes. Tegnap ugyan megdobott (178 ezer km után) az élete első - na jó, 2., mert amikor benzint sikerült tankolnom dobott egy hibaüzenetet, de az az én hülyeségem volt -, sárga lámpájával és hibaüzivel. 130 km/h környékén poroszkáltam este hazafelé és jött egy ABS-ESP hibaüzenet páros, egyszerre így 2 lámpa is "világolt" egy darabig. Egészen pontosan addig, amíg le nem álltam és az újrainduláskor el is felejtette a malőrt. Én nem. Mire lehet vélni ezt? Csak egy kis meleg front a PUG agyban, vagy nagy fejfájásra én készüljek?

 

(Üdv:)) Sbojan az egyik legrégebbi topiktárs, csak hol eltűnik, hol felbukkan, de figyel:) Mibe ruháztál be? Látom, nem hagytad cserben a 307-et sem:)

 

Már gondoltam arra, hogy talán nekem sem kellene megvárni, hogy elkezdődjenek a kiadások - főleg, ha Jena mindig megújuló autóparkját látom -, de egyszerűen nincs szívem megválni tőle. Péntek-szombat Gyula-Pest-Szolnok-Pest-Gyula autópálya és 4-es úton vissza, pesti autókázással 5,4 l átlagfogyi, és meg is voltunk pakolva. Nem fogyasztásra gyúrtam, mert lakott területen kívül mindig a közigbírság határán megyek. Semmi rossz érvet nem tudok a PUG ellen felhozni. Amit más autóból irigylek: a LED, vagy xenon pilács, esetleg gyári deréktámasz - de ez egy memóriahabos párnával megoldva -, meg talán az automata váltó. Mivel úgy veszem észre, egyre szűkebbek a helyek parkoláskor - vagy én vénülök? -, újítok egy tolató kamerát, mert tolató radarom sincs benne, az tényleg hiányzik, bár eddig (kopkopkop) még nem koccoltam le semmit.

Előzmény: hegizoli 307 SW (122833)
hegizoli 307 SW Creative Commons License 2018.01.28 0 0 122833

Én is annak tartom a 2.0 HDI-t  RHS 110 lovas tipusban. Nekem 7 szem.(7ülés) SW-s van.12.éve,h nálam van de még nem hagyott cserben.Olyan volt,amikor a G.szűrőt nem viselte tovább és cseréltem útközben,de van nálam mindig 1.

Nagyobb kiadás: Kettőstömegűt kicseréltük,a CR nyomásszabályzó szelepet,toronycsapágyat,ezeken kívül

a 8,5 éves akksit,téli-nyári guma alufelniken :) Apróságok pl: ablaktörlő lapátok elsők,hátsó,izzók.....stb.

A motorja kiváló, Jena felnyomta a lovakat amennyire kell :) Addig sem volt lusta,de azóta  hmm.... akinek ilyen van tudja miről szónokolok.

Ami fontos,az olajcsere + szűrő(k),idő előtt cserélem.A jó motor titka.Még nem volt szétszedve,max két porlasztó a tűzkarika miatt,meg kapott 1 kis UH tisztitást. 270 ezer van az oroszlánban,de nem veszek észre teljesítmény csökkenést.Pedig észrevenném,41. éve vagyok az utakon különböző autókkal.

A  fogyasztása 6 literből kijön pályán is,sokat ott használom itt van 1500m-re.Ált.úton ami 90km seb.,ott 5 L alatt.

Minden működik rajta,a tempomattól kezdve a hátsó ablak törlőig.Nincs lelakva,kárpitok,ülések gyári áll.

Szóval csak arra akartam rávilágítani,hogy mennyire takarékos gép ez.Persze a tulajtól is függ....Mondj egy autót amiken a fenti

dolgok nem fordulnak elő,na + az árak :-))

Előzmény: bananatree (122832)
bananatree Creative Commons License 2018.01.27 0 0 122832

Ha tuti jót akarsz, akkor vegyél 206 vagy 206SW-t, 1.4HDI-vel.

Az a motor tényleg zseniális, és ha olajat cserélnek benne, akkor kimegy a világból.

Toyotákat megszégyenítően nem lehet rá költeni.

 

Az 1.6HDI nagyon finom motor, de sok olyan alkatrésze van, amit előbb utóbb cserélni kell, csak akkor vegyél olyat, ha a lelkednek nem gond, hogy a pénztárcádat rendszeresen meg kell terhelned.

Én a 2.0HDI-t tartom a második legjobb (legolcsóbban fenntartható) motornak. De arra is kell költeni, ha megjárta a hold-nap távot 3x.

 

Előzmény: hayabusa123 (122830)
bananatree Creative Commons License 2018.01.27 0 0 122831

Amiket leírtam, azok közül az ablakemelők és a féktárcsák+betétek voltak motorfüggetlen kiadások.

 

Az összes többi dolog viszont sajnos az 1.6THP hibája.

És ugyanez van a Mini-kben is, meg 1-es BMW-kben is.

rá lehet keresni, "prince engine problems", de csak ha nagyon sok időd van.

A BMW azt mondja, hogy a PSA hibája, mert szarul gyártják. A PSA szerint a BMW hibája, mert alul tervezték a lánc részét.

Mondjuk ha beleolvasol BMW fórumokba, akkor tényleg lehet látni, hogy a kortárs nagyobb BMW motorok vezérlése is problémás.

Csak ott meglépték a továbbfejlesztést.

Én is Peugeot buzi vagyok.

Kettő is áll az udvarban, apósomnak is azt vettünk, de nem véletlenül dízeleket.

Sógornőm benzinesét nem én vettem, de hittem benne, hogy 10e-s olajcserével, gondoskodással majd jó lesz.

Hát ez a k...a autó nem a hálás típus...

 

Előzmény: sbojan (122829)
hayabusa123 Creative Commons License 2018.01.27 0 0 122830

Az is dilemma benzines vagy diesel a jobb választás?

Előzmény: sbojan (122829)
sbojan Creative Commons License 2018.01.27 0 0 122829

Azért a Bananatree által felsorolt problémák egy része nem az 1.6 THP motornak róható fel, másrészt amik igen, azok sem jelentkeznek minden ilyen motorral bíróknál.

 

A francia autóktól is mindenki "óvott", eltanácsolt anno, ennek ellenére a 2002-es 307 SW-m már 15 és fél éve rója szépen az utakat. A legkomolyabb alkatrészek, amiket kicseréltek, az egyik lambdaszonda és a gyújtótrafó volt, de, mint később kiderült, utóbbit teljesen feleslegesen.

Előzmény: hayabusa123 (122828)
hayabusa123 Creative Commons License 2018.01.27 0 0 122828

Szia köszi a leírást nagyon fain vagy ,várom a fejleményeket.

Ilyen motorral szerelt autót bíztos nem veszek.

Előzmény: bananatree (122824)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!