Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Musk igerete kettös volt. Elöször is megigerte a gyartas elinditasat nyarra, masreszt megigerte, hogy ev vegeig mekkora heti darabszamokat fognak gyartani, amit azutan jövöre.... stb. Szerintem nem a szallitasok formai elkezdese a kerdes, azt mar csak a sajto es a befektetök miatt is el fogjak kezdeni, felmanufakturalis modszerekkel legyarthatnak par szaz autot, amit latvanyosan at lehet adni. Nekem a kerdes inkabb az, hogy ev vegeig megigert egy igen nagy legyartando darabszamot, es abbol mi jön össze, es mikorra fut fel az igert szamokra az atadott autok uteme.
Ilyet mar feltalaltak regen, RoLa vonatszerelvenyek neven, ahol az volt az elsöre frappans ötlet, hogy a kamionokat vonatok vigyek a celpont közelebe, a söförök pihennek, a haladas folyamatos, nincs annyi környezeti terheles, es a kamionnak csak a vegsö kiszallitast a celtelephelyre kell sajat labon megtenni, meg az ut elejet, a RoLa terminalig persze.
Azutan megse forradalmasitotta a közlekedest, Magyarorszagon a kiserlet gyorsan el is halt.
Nekem mindegy, semlegesen állok hozzá (ilyen autót nem szeretnék venni). Szerintem nem lesz készen. Esetleg úgy, ahogyan a 2016-os bemutatón volt "demoautó" állapotban a bemutató példány.
Végül is jövőre eltelik megint az öt év, (2008,2013,2018?) és megint aktuális lesz hogy a Tesla csődbe menjen, Elon eladja a Googlenek, aztán az utolsó pillanatban sikerüljön pénzt szerezni, jó esetben, és újraindítani a gyártást.
Ha júliusban elkezdik a gyártást, akkor mit tartogassák a raktárakban? Persze, mint tudjuk az első példányok saját Teslás vevőkhöz mennek debugolásra. Ettől függetlenül azok is vevőnek számítanak. Gondolom havi jövedelemből kerül levonásra a (talán csökkentett) eladási ár.