Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Próbáld meg levenni és képzeld el, mennyi idő egy autót mondjuk 25 méter mélyre leliftezni, majd lift üresen fel. Na, és persze pénz masszívan befizetős, hol a kártyám, várjál, kp, miért nem veszi el ezt az ötezrest?? Lent az autó lassan rákúszik valami vasúti kocsira, valaki integet, hogy gyere még, gyere, gyere... stooop. Vagy valami lámpás módszer mutatja a megállást, de a hülye szőkenő félreérti, tolat, elakad, rendszer leáll..... Na, de a helyén áll, akkor valahogy a kocsit kötözzük le, hogy kanyarban 200-al ne csússzon le....... Célpont betáplálása... indulás..........
szerinted egységnyi idő alatt hány autó indítható el?
Játsszunk el a gondolattal, hogy Musk őrült terve megvalósulna. Akkor városban mit kötne össze alagút mivel? A főútvonalakat követnék? Az nem megy, mert 200-al bevenni a kanyart autóban ülve nem egyszerű. És hogy lehetne egyik alagútból a másikba átjutni, hogy legalább a 20-30 főb tér között lehessen alagutazni Bpesten? Ezek az alagutak egymás alatt-felett kereszteznék egymást, lenne, amihez 100 méterre kéne leliftezni? És vajon délután négykor hány kilóméteres sor araszolna a liftekhez, amik egyesével-kettesésvel vinnék fel-le az autókat. Ha még nem volt dugó Pesten, ez a bolond terv garantálná.
És a négyes metró alagútját mennyiért fúrták ki....? Egy kis, rövid szakaszt, még ha a lopást le is vesszük a költségekből?
Mindenesetre érdekes elképzelés, hogy négy méter átmérőjű alagútban suhanjon kétszázzal az autód az elektromos szánon :) Klausztrofóbiások szemellenzővel felszerelkezni. Így elsőre azt mondom, hogy az átersztő képesség nem lesz túl nagy. A liftek sebessége fogja meghatározni.
Ez nem is tavalyi, hanem idei adat már. Fene tuggya, 80 ezerre nem szavaznék, de 50 ezerre talán. Az sem rossz. Chevy Bolt megállt havi 1000 darabnál, nem úgy néz ki, hogy ramping up-olnának.
A RoLa az teljesen más, de normál vasutaknál az is jól működik, pl. az USA-ban csak a félpótkocsit vonatoztatják a két part között, vagy eleve csak konténert visznek, de az több ezer km-es távolságra van kitalálva, nem városon belüli, nagy sebességű közlekedésre.
“So when we place parts orders with our suppliers, we’ve told them 1000 a week in July, 2000 a week in August, and 4000 a week in September. These are parts orders. Then the parts need to arrive, and they need to be turned into a car and the car needs to be delivered to customers.”
Based on Tesla’s parts orders and using a 10-day delay, we track a perfect execution of a Model 3 production ramp at about 80,000 units in 2017.
A villanyautozas jelenleg egy nagyon kis respiac, raadasul a jovedelmezosege is erosen kerdeses. Majd ha ez valtozik akkor tobb nemet villanyauto lesz.