Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Az Előrék nem voltak teljesen egységes színűek. A gyártási időtől függően változott kicsit a színárnyalat. A képen látható három mozdony közül a két szélső tűnik a korábbi változatnak a festés alapján. Ezekbe pirosra festett kerékkel kerültek a motorok, míg a későbbi változatoknál a kerekek festetlen feketék voltak. A korábbi példányok irányváltójának kívülről látható része barna bakelitszerű anyagból míg a későbbieknek vasból volt. A korlátok hossza is változott -a későbbieken rövidebb lett- és az áramszedők is változtak az idő előrehaladtával. A képek alapján mindhárom mozdony festése eredetinek tűnik.
Eg yújabb darabbal fog hamarosan bővülni a csolnoki pénzverdei gyűjtemény, ezzel a jókora épülettel.
A három Előre mind gyári zöld? Az utóbbi időkben vettem több hiányos mozdonyt átépítésekhez - épült egy 275-ös, BHÉV DM III és majdnem készen van a MOT347-es munkagép a Pannóniához.
A visszamaradt kasznikból egyet megtartottam, a többit a vasúttörténeti park állandó modellkiállátását üzemeltető kollégáknak adtam. Ami maradt, az jóval világosabb zöld, mint amilyen Előrékkel eddig találkoztam. A készletünkben levő E-III-as és a dorogi pincéből előkerült E-I igencsak sötétzöld, amit kibelezve megtartottunk, az viszont jóval világosabb. Feliratai, csíkozása azt mutatják, gyári fényezés.
Jó volt ott lenni.Köszönöm a képen lévő összes úrnak a részvételt és a segítséget.Tibi vasárnap is visszajött és a két nap alatt rengeteget segített,amiért nagyon hálás vagyok.Köszönet Gergőnek a tartály vagonokért,Ervinnek szintén a segítségért és természetesen mindenkinek az információkért,tanácsokért egyebekért.
Külön köszönet Horváth (H0ri) Istvánnak a részvétel biztosításáért.
Remélem több kiállításon is találkozunk egy fejlettebb asztal társaságában.
Első sorban azoknak írok akik még nem voltak kint a Temofeszten. Mindenféleképpen érdemes meglátogatnotok a Sohajda Kariék asztalát. Neked pedig Kari sok kitartást és örömet kívánok a vonatozáshoz és a kiállításokhoz. Örülök, hogy egy újabb szimpatikus gyűjtőtársat ismerhettem meg. Jó volt vonatozni meg beszélgetni kicsit. Üdv a másik két "jómadárnak" is Tibinek és Gergőnek, jó volt összefutni kicsit. ;)
Köszi a felajánlást, feltétlenül élni fogok vele, csak locsolom még egy kicsit a Roglint, hogy nagyobb legyen. :) Jó estben kivirágzik majd...rajta a rozsda. Hogy is tartja a mondás? A türelem rozsdát terem...? A mi esetünkben -ha mást nem is- azt biztosan. :)
Ha nem túl korán mész szombaton a kiállításra akkor lehet, hogy összefutunk.
Nálam már össze van rakva egy nagy Marklin pálya - kicsit más lett, mint amiről képet küldtem - a Pannónia pálya mellett, jöhetsz és azt futtatsz rajta amit csak akarsz :-D
Ha jól láttam egy valaki lesz Märklin rendszerű pályával, de ahogy kivettem nem régi vonatokkal. Meg aztán inkább arra lettem volna kíváncsi, hogy az itteni társaságból lesz-e kint valaki aki velem együtt értékeli az ilyen öreg vasakat. Odakéreckedi egy terepasztalra, aminek a világába bele sem illenek a játékvasútak, és talán a pálya tulajdonosa is húzná a száját -némi joggal-, hogy mit akarok ezzel a "bádogdarabbal" annak nem feltétlenül látom értelmét. De azért köszi az ötletet.
Nekem is van sok hasonló. Egy részük Marklin felhúzós mozdonyhoz való (40-es évekből), a többiről nincs infóm. Sajnos nagyon elrozsdáltak, már gondolkodta rajta, hogy horganyoztatni kellene...
Vannak olyanok is, amelyket bátyám átszerkesztett szigetelt középső sínszállal Marklin háromsíneshez. Erre is fel lehetne használni...
Szia! De igen, a bakelit talpú fekete kereszteződésen (6) van egy "Z". Illetve az alján valami valami, amiben van egy 21-es is, de lehet, hogy ez anyagmegjelölés..
Kedves szakértő társak! Van egy doboz mindenfajta 0-ás sínem, de nem tudom, hogy mihez valók.. Mindegyik kétsínes, és egyik sem szigetelt, úgyhogy valószínűleg felhúzhatós vonatoké lehettek, és valószínűleg egyik sem magyar. Az összekapcsolhatókba (1, 2) "0, címer, D" van préselve. A fekete keresztsín (6) bakelit talpú, a szürke keresztsínbe (8) meg az van ütve, hogy "KB Germany". A 4-es 5-ös elég kis gyenge, döntött pálya, a 7-es hasonló, de masszívabb, és szintén döntött. Tudtok esetleg róluk valamit? Előre is köszi, szépen!