Keresés

Részletes keresés

noaaa Creative Commons License 2007.10.02 0 0 322

Én is valahogy így csináltam... Rengeteg helyen voltam, nyílt napok, egyéb programok, de valami mindig volt, ami nem klappolt. Több helyen például nem lehetett megismerkedni a tanítónénivel (meg sem mondták, ki lesz az :-O). Nekem szempont volt a hely is, vagyis lehetőleg gyalog elérjük, hogy ne kelljen korán kelniük. Másik szempont volt még, hogy ne forgalmas, büdös helyen legyen, mert azért nem mindegy, mit szív be a gyerek napi x órában. Én néztem az osztálylétszámot is: lehetőleg 20 alatt legyen. Aztán leszűkült a kör három sulira. Az oviba eljött több környékbeli iskola bemutatkozni, és akkor megláttam a tanítónéninket... Most lehet, hogy kiröhögtök, de ahogy ránéztem, rögtön tudtam, hogy Ő AZ. Nem vettem zsákbamacskát, mert sok gyerekkori ismerősömnek jár-járt ide a gyereke (valamikor én is ebbe a suliba jártam 8 évig :-) és tudtam, hogy olyan, amilyennek lennie kell. El sem tudom mondani, milyen jól jártunk vele. Az első napon meglátta a gyerekekben, amit meg kellett látnia, és ami a legfontosabb, hogy nemcsak tanítja, de SZERETI is a gyerekeket és ezt minden percben érzik. Egy csepp szorongás sincs bennük, reggel futnak az iskolába, délben ugrabugrálva jönnek haza és hangosan énekelnek az utcán... Nincs gyereknyúzás, vérfagyasztó rendszabályok, olyan az egész, mint egy nagy család. Más osztályok tanítói is név szerint ismereik a gyerekeket, a folyósón megsimogatják a fejüket. Rengeteg a szakkör, nekem ez is fontos volt, mert szeretném, ha mindenfélét kipróbálnának, aztán kiderülne, mihez van hosszú távon kedv és tehetség.

Ami az alternatívokat illeti, ELVBEN nagyon tetszenek azol az elgondolások, amelyekre alapozzák a pedagógiájukat. Ez ugyebár főleg a hagyományos módszer gyengeségeinek kiküszöbölése, viszont úgy gondolom (és most már látom is), hogy egy jól működő hagyományos iskola maga is ki tudja kerülni a zsákutcákat, ha szándék és tudás megvan hozzá. A fő gondom az alternatívokkal (csak azokra értem, amelyeket ismerek és láttam, természetesen), hogy mivel nagyon kevés van belőlük, meglehetősen kontraszelektált a gyerekanyaguk. Tavaly jártunk pl. a NevTan-ba logopédiára és nagyon sok szülővel és gyerekkel megismerkedtem. A gyerekek között volt sok úgymond "problémás, nehezen kezelhető", ezekről egy idő után meg sem kérdeztem, hogy hová járnak, mert biztos volt, hogy ez egyik közeli alternatívba. De más különórán is, ha volt olyan gyerek, aki 8 évesen volt elsős, folyton örjöngött és nem lehetett tőle tanítani, majdnem biztos, hogy ide járt. Ekkor gondoltam végig, hogy persze, ezeknek a gyerekeknek nagyon jók ezek a toleráns iskolák, de szeretném-e, ha az enyémek 25-ből 15 ilyen gyerekkel járnának együtt... A válasz egyértelmű volt...  Egy ismerősöm most menekítette el a gyerekét az egyik Waldorfból, azt mondja, el sem tudom képzelni, mi ment. Semmit sem tanultak, iszonyatos örjöngés volt, és a legvadabb gyerekek szülei egyből befurakodtak az iskolai szervekbe, így aztán nem lehetett velük semmit sem kezdeni. Most a gyerek mindenféle felzárkóztatóra jár, mert nem tud írni-olvasni és valahogy be kéne hozni az elmaradást, hogy normál suliba járhasson. Nem mondom, biztosan nem mindenhol van így, de mivel én pont ilyen esetekkel találkoztam, nem törtem magam ezekre a helyekre.

Előzmény: piglet (319)
házsé Creative Commons License 2007.10.01 0 0 321

hja, s az nem biztos, hoyg ami beválik a Nagynak, az a többieknek is jó lesz :))))

 

Előzmény: cory (318)
házsé Creative Commons License 2007.10.01 0 0 320

egy átlagos, jó képességű gyereknek "hagyományos " iskolatípust keresnék, ahol JÓ módszer szerint tanítják pl olvasni, ahol ( legalább ígéret gyanánt ) nem sietnek karácsonyra írni-olvasni, hanem ráér az év végére, ahol működik a szülő-tanító kapcsolattartás ( nem feltétlenül csak a fogadóórára vonatkoztatva ) , ahol jó az iskolai élet ( szerintem fontos egy alsós számára, hogy sokat legyenek együtt, tanórán kívűl ) , fontos legyen a tanítónak a gyerek....

és háát, igen, tanító keresés, de nem feltétlenül csak tanító, hanem iskola ( mert a tanító már évközben is elmehet szülni, vagy külföldre, vagy egy call centerbe )

 

Előzmény: cory (318)
piglet Creative Commons License 2007.10.01 0 0 319
Én végigjártam egy csomó iskolát, de alapvetően tanítónénit kerestem.
Előzmény: cory (318)
cory Creative Commons License 2007.10.01 0 0 318

Sziasztok!

 

Nagyon örülök a topicnak, bár még csak az első oldalnál tartok, de igyekszem visszaolvasni. Nekem 3 gyerkőcöm van, 6 éves a legnagyobb, most nagycsoportos, épp nagy dilemmában vagyok, milyen sulit szeretnék. Elmesélnétek, ti mi alapján választottatok?

Van még egy 4 évesem meg egy 1,5 évesem.

 

cory

házsé Creative Commons License 2007.10.01 0 0 317
nem, ez egy sorozat számlálás egyik feladata, nem lenne nehéz,egyáltalán, ha pontos lenne
Előzmény: mattoo (316)
mattoo Creative Commons License 2007.10.01 0 0 316
házsé, ez a matekfeladat most nehéz, vagy könnyű (nem tudom, mit is kell tudni 7-ben)?
Előzmény: házsé (315)
házsé Creative Commons License 2007.10.01 0 0 315

9-én megyünk a meixnerbe felmérésre, csuriban az ujjam :))

 

és egy másik, ugyan nem kisiskolás, mert 7.-es, de Apáczais matek könyv feladat:

-9+25:3

 

 

bokor Creative Commons License 2007.09.29 0 0 314
Hát, noaaa magyartanár ismerősei sem nyolc általánost végeztek, és mégis hibának vélték az es-er-nyőt... :-)))
Előzmény: Törölt nick (298)
mattoo Creative Commons License 2007.09.29 0 0 313
noaaa!
Mivel itt mindenről eshet szó, essen már az ikrekről is :-)
Nem tudom, hogy egy hónap iskola után ez látszik-e már, de van-e rivalizálás a gyerekek között? (pl: Én szebben tudok írni...) Mennyire hagyják egymást tanulni? És otthon hogyan tudsz foglalkozni velük, már ha elsőben kell velük tanulni.
noaaa Creative Commons License 2007.09.28 0 0 312
Köszi! :-)))
Előzmény: Törölt nick (311)
noaaa Creative Commons License 2007.09.28 0 0 310
Semmi baj a hosszúsággal, köszönjük szépen a hsz-t! Biztosan lesz még olyan dolog, amiben (amelyben??? :-))) kérjük a segítségedet, ahogy nőnek a gyerekek, egyre inkább, attól tartok! :-)))
Előzmény: Törölt nick (309)
noaaa Creative Commons License 2007.09.27 0 0 306
Mi is komolyan fontolgattuk ezt a sulit, de sajna pont az a tanítónő pár indított idén osztályt, akik a leghaloványabbak. Az ovis bemutatkozáson egyetlen szót sem szóltak a Montessori módszerről, csak valami olyasmit biztonygattak, hogy itt is lehet jó eredményt elérni, mert egy kisfiú is volt matekversenyen :-O. Kb. ennyi volt a lényege a szövegnek, ez tette be a kaput sokaknak :-)
Előzmény: quizas (305)
quizas Creative Commons License 2007.09.27 0 0 305
Szia Dalia,

Érdeklődéssel fogom várni. Remélem, jó élményekkel távoztok. :-)
Előzmény: dalia (303)
noaaa Creative Commons License 2007.09.27 0 0 304
Szerintem kereszteljük át a topicot "es-er-nyő"-nek :-D Egyébként nyelvész ül ott, nincs annyi pénzük, hogy külön közönségszolgálatos macát tartsanak. Amire céloztam: a szabály az szabály, vagyis a "hivatalos" az es-er-nyő, DE amint Derszu írta, elfogadható az e-ser-nyő is, vagyis nem olyan hiba, mint a hüje pl. Nyilván a nyelvészet nem minden ponton totál egzakt tudomány, ennyi az én fogalmaim szerint belefér és nem arra gondoltam rögvest, hogy a Nyelvtudományiban a takinéni ad felvilágosítást. Enyje, de rosszmájúak tudtok lenni :-D
Előzmény: Törölt nick (300)
dalia Creative Commons License 2007.09.27 0 0 303
köszönöm, szombaton megyünk nyiltnapra, majd beszámolok
Előzmény: quizas (292)
piglet Creative Commons License 2007.09.27 0 0 302
Talán inkább az előbbi :-DDDDDDDDDDD
Szőlő, nem? :DDDD
Előzmény: Törölt nick (300)
piglet Creative Commons License 2007.09.27 0 0 301
De hogy az értelmetlen vitát rövidre zárjuk, megkérdezem efelől az illetékes kartácsnőt :-) Aztán biztos mond valami okosat.
Előzmény: piglet (299)
piglet Creative Commons License 2007.09.27 0 0 299
Hát valószínű, de ettől még a szabál az szabál, és onnantól fogadható el valami, hogy ha a szabály az változik. Legalábbis én így tudom.
Előzmény: Törölt nick (298)
piglet Creative Commons License 2007.09.27 0 0 297
:-) Derszu, most éppenséggel ne vitatkozzunk ezen, hogy mennyire kompetens az a személy, akire mi hivatkozunk, és mennyire az, aki ugyan nem takarítónő, de nem feltétlen van igaza, bármennyire is ott ül, ahol.
Előzmény: Törölt nick (296)
hodográf Creative Commons License 2007.09.27 0 0 295
(Nem biztos, hogy ebben a közönségszolgálatosnak a véleménye a döntő....)
Előzmény: noaaa (293)
piglet Creative Commons License 2007.09.27 0 0 294
:-) csak nagyon halkan súgom meg, hogy akitől bokor is még egyszer, biztos, ami biztos alapon megkérdezte, az nem a Küözönségszolgálaton dolgozik, hanem hogy is mondjam - autentikusabb :-DDDDDDD
Előzmény: noaaa (293)
noaaa Creative Commons License 2007.09.27 0 0 293
Ma beszéltem a Nyelvtudományi Intézet egyik munkatársával (közönségszolgálat) és az esernyővel kapcsolatban azt mondta, hogy a szótár tényleg es-er-nyőt ír és tényleg az összetett mivolta miatt, de az összetétel ebben az esetben oly mértékben "elhomályosult", hogy nem igazi hiba az e-ser-nyő szerinti szótagolás sem. :-)))
quizas Creative Commons License 2007.09.21 0 0 292

Dalia,

 

Ma beszéltem egy ismerősömmel, két iskolás gyereke jár a Batthyány utcai suliba, és nagyon elégedettek vele. Még a 17. kerületből kezdték el oda hordani a legnagyobbat, azóta közelebb költöztek.

Előzmény: dalia (285)
noaaa Creative Commons License 2007.09.20 0 0 291
Nem, nem értettem félre :-)) Azt hittem, ő értett félre, vagyis amit írtam, azt minden alternatív sulira értette. Tudok a Kincskeresőről is, tudom, hogy egyáltalán nem Montessori :-)
Előzmény: dalia (289)
quizas Creative Commons License 2007.09.20 0 0 290
Az én férjemet pl. azzal tudták lekötni, hogy másodikban a hatodikos matekkönyvet nyomták a kezébe.
A legnagyobb meg apja fia, éppenséggel elvan azzal, ami érdekli (mostanában a Less nemulass, Finduszt olvassa, másodszor - 128 oldal, nem túl sok képpel), de ami nem, az kínszenvedés. Többek közt azért küldték hallásvizsgálatra, mert olyan szinten nem reagál, ha szólnak neki. Erre most kiderült, hogy az átlagnál jobb, még zajban is 100%-os a beszédértése, gyors beszédet 70%-ban ért... Ha arra figyel. Más kérdés, hogy a vizsgálat végére átprogramozta a gépet és utána ki kellett kapcsolni, a személyzet nagy örömére. :-/
Én azt szeretném, ha megtanulna közösségben lenni és alkalmazkodni, nem magányos farkas válna belőle (és akkor ez a jobbik verzió, a logopédus szerint esélyes, hogy agyonfegyelmeznék és megutálná a tanulást :-().
Megértem, hogy egy huszonfős osztályban nem öröm az ilyen gyerek. De neki is járni kell valahova és joga van ahhoz, hogy a meglévő képességeit kibontakoztassa.
Előzmény: házsé (287)
dalia Creative Commons License 2007.09.20 0 0 289

hát z az ami erősen tanítónénin/bácsin múlik... na majd megnézem őket nyílt napon, de azért továbbra is Kincskereső a favorit.

 

noa, félreértetted quizást, a Kincskereső nem montessori, saját pedagógiai módszertanuk van, az un. Winkler-módszer.

Előzmény: házsé (288)
házsé Creative Commons License 2007.09.20 0 0 288

ahol én voltam, ott pl nincs elslisszolás :))

külön ült le tannéni a gyerkőccel, akinek nehezen, akadozva ment.

 

Előzmény: dalia (285)
házsé Creative Commons License 2007.09.20 0 0 287

Voltam nyílt napon Montessoriban, igaz az "valódi" volt, kerttel, M játékokkal, minimális ( már-már mondhatni vicces ) osztálylétszámmal. Ahol megvalósult az egyéni bánásmód, a figyelem, a közös munka. Voltak szimpatikus részek, pl. a kötelező olvasmány, saját maguk döntötték el 3 könyvből választhattak ( Házteteji Kornél, Harisnyás Pipi és tsai...), és nem olvasó napló van, ahnem vitatkoznak, a könyvről, próbálják a másikat meggyőzni, hogy miért pont azt olvassák, jellem rajzokat hoznak össze...csupa olyan dolgot, amit én a hagyományos iskolába járó gyerekemnél nem tapasztaltam ( pedig jó tanító nénije volt , viszont a szokásos kötelezők pl.) . Ami nem tetszett, az 5 fős osztályon belül voltak igazi eltérések tudásban, egyénileg iS tudott a tanerő foglalkozni velük, viszont, aki előbbre tartott, az nem elmélyítette a megszerzett tudást még több feladattal, hanem haladt előre öles léptékben, így volt, aki második osztályban, áprilisban már a harmadikos könyvet kezdte...

Tetszett, alapvetően, ettől függetlenül. A M eszközök nem biztos, hogy mindig a legdrágábbak, emrt számtalan" másolat "készül pl. a klasszikus színes egyre nagyobb torony, amit egy pálcára kell fűzni is az. Vagy az ikeás golyó pálya is az.

 

noaaa Creative Commons License 2007.09.20 0 0 286
Ja, én csak egy bizonyos Montessori iskoláról írtam, a többi alternatívat nem ismerem közelebbről, így nem is írnék róluk csak úgy vaktában. A kincskeresőről én is sok jót hallottam. Sajna nagyon messze van.
Előzmény: quizas (284)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!