Keresés

Részletes keresés

V43 1346 Creative Commons License 2010.08.07 0 0 35188
Alapvetően csak az a problémám, hogy a képen SEMMI érdekes nincs és semmi sem indokolta a feltöltését (hírérték 0 stb.). Vicinális és Bz - ok, de azért így...
Előzmény: manhattani (35184)
gbeatle Creative Commons License 2010.08.07 0 0 35187
Amikor a jómúltkor fekve maradtunk a 2191-es Csörgővel Pannonhalmán, készítettem a "szappantartómmal" pár képet, feltettem a Győr-Veszprém topicba, erre nemhogy örülnének, hogy valaki ott volt és dokumentálta az eseményt (mást nem láttam fényképezőgéppel kolbászolni a környéken), hanem mindjárt az jött, hogy furcsák a képek színei, stb. :-(
Előzmény: Törölt nick (35186)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.07 0 0 35186
Köszönöm. Általában egyébként ki szoktam írni, hogy ,,dok. jelleggel". Ezt most elfelejtettem, már jönnek a szidások :(
Előzmény: manhattani (35184)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.07 0 0 35185
Nyúl vasúti megálló előtti átjáró előtti füves rész. :) Rosszul becsültem a ,,zoom"-ot, azért sikeredett félre. Itt van másnap másik oldalról:
Előzmény: gbeatle (35181)
manhattani Creative Commons License 2010.08.07 0 0 35184
>Nem fontos minden mocskot felrakni.

Magam sem vagyok jó véleménnyel a Bz-ről, de azért ilyen keményen nem fogalmaznék... :-))

Te, vannak, akiknek a képek tartalma a fontos, nem a "vasútfényképészek" szigorú esztétikai és fotótechnikai elvárásai :-))
Tedd fel a te jobb képeid, ha annak tartod őket, örülünk neki! Üdv! :-)
Előzmény: V43 1346 (35179)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.07 0 0 35183

Vonatkilométer??

 

Ülőhely-kilométer! :)))

Előzmény: hmsoft (35182)
hmsoft Creative Commons License 2010.08.07 0 0 35182
Egy lenyesett Bz...

Úgy tűnik, a vonatkilométer-korlátozás áldozatául esett...

hm
Előzmény: Törölt nick (35178)
gbeatle Creative Commons License 2010.08.07 0 0 35181

Ez hol készült? Gondolom 11-es vonal, de pontosan? :-)

(a tippem Écs környéke)

Előzmény: Törölt nick (35178)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.07 0 0 35180
Nem minden mocskot teszek fel, sajnos elég sok van:S
Előzmény: V43 1346 (35179)
V43 1346 Creative Commons License 2010.08.07 0 0 35179
Szoktál néha szelektálni? Nem fontos minden mocskot felrakni.
Előzmény: Törölt nick (35178)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35178
Jó estét!
Egy lenyesett Bz...
gbeatle Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35177
Valahogy úgy, ahogy Hentes2 olvtárs csinálta? :-)))
Előzmény: Törölt nick (35170)
Wsz Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35176
Mondjuk nem árt ha már úgy gondolod, hogy mások "hülyeséget" írnak akkor pontos forrásokkal cáfold!
Előzmény: Törölt nick (35175)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35175
Jobb lett volna, ha teleírom a topikot fondok és polcok római és arab számaival? Kell ide annyira pontos hivatkozás? Mi ez itt, talán doktori disszertáció?
Előzmény: Wsz (35174)
Wsz Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35174
Ez aztán pontos válasz!
Ilyet bárki tud írni!
Az írásaidat én is tudnám minősíteni mondjuk "keresetlen szavakkal" de talán az érvelés való egy fórumba!
Ebben a kötetben erről is van szó meg hivatkozás egy akkori tanulmányra!
Este kiírom a pontos adatokat!
Előzmény: Törölt nick (35172)
Wsz Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35173
Pontos a folytatás, akkor is számítottak a költségek a 3. tengelyes megoldás került a legkevesebbe, sőt a meglevőket is át lehetett alakítani
Előzmény: mdbz (35165)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35172
Forrás: évek (sőt most már mondhatom: évtizedek) alatt levéltárakból és eredeti iratokból gyűjtött információk.
Előzmény: Wsz (35171)
Wsz Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35171
Az idézett forrásban ez van leírva, utána lehet járni, ha meg vannak más adataid akkor a forrásokat jelöld meg!
Előzmény: Törölt nick (35168)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35170
A megoldás egyszerű: az összes Trabantból kisvasúti mozdonyt kell építeni:)
Előzmény: manhattani (35169)
manhattani Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35169
Jéézus Mária, hova kerültem!! :-))
Van Trabant motoros sárkányrepülő. A Trabantban is olyan motor van, oszt elég ritkán látni Trabantot repülni! Ha mégis, akkor nem a motorjától, és nem is tartósan... :-))
Előzmény: mdbz (35166)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35168
"1931-ben vagyunk, a probléma lényege, hogy a 23,6kg-os sineken a 11,4 t tengelynyomású Bcmot nem közlekedhet, ezeknek a pályáknak a cseréje belátható időn belül nem valósítható meg."

Ne haragudj, de amit írtál az tömény hülyeség.
1.: 23,6 kg-os sínekren az engedélyezett tengelyterhelés 12 tonna volt akkor is és ahol még van ilyen, ott is annyi. Ha figyelmesebben elolvastad volna a szakirodalmat amit reklámozol, akkor kiderül az igazság: a mellékvonali hálózat az 1930-as években még tele volt 20,0; 21,75 és 22,3 kg-os sínekkel. Nos, azok valóban nem bírták a 11,4 t tengelyterhelést (de ilyen sínek ma már csak kisvasutakban vannak, főleg a kecskemétin találhatóak).
2.: Ezeknek a pályáknak a cseréje éppen az 1920-30-as években vett nagy lendületet.
Előzmény: Wsz (35153)
gbeatle Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35167
Na igen, a Trabantban például pontosan akkora teljesítményű motor van, mint a B26-os keskeny nyomközű mozdonyban (19 kW), a Trabi mégse húzna el akkora vonatot. :-)
Előzmény: mdbz (35166)
mdbz Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35166

"A Bz is van kb. olyan erős, mint egy M28"

 

A Trabant is volt olyan erős mint az U28, mégsem szántottak vele:-))

Előzmény: manhattani (35163)
mdbz Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35165

"Az már a légies 50-es évek terméke. :)"

 

Igaz, nem figyeltem az időpontra, csak a paraméterekre:-(

 

Wsz által elegetett 3. variáció a 150 éves a Ganz c. könyvből:

 

"A ganz-gyár harmadik javaslata mellékvonali 4 tengelyes motorkocsi volt. A 15915 mm hosszú, 10000 mm forgócsaptávolságú járműbe 8 hengeres, kb. 140 LE (90 kW) teljesítményű dízelmotort szántak. ía tervek szerint az utastérben 16 db II. és 34 db III. osztályú ülőhely került volna kialakításra. Sámítások alapján a motorkocsi legnagyobb tengelyterhelése 8,4 t volt. A MÁV a várhatóan magas beszerzési, üzemeltetési és fenntartási költségek miatt elvetette a 4 tengelyes mellékvonali motorkocsi koncepcióját."

Előzmény: hmsoft (35148)
gbeatle Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35164
A motorja erősebb, de a tapadási tömege csak feleakkora, mivel csak egyik tengelye hajtott (a teljes tömege kb. megegyezik az M28-aséval).
Előzmény: manhattani (35163)
manhattani Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35163
A Bz is van kb. olyan erős, mint egy M28, ami pl. a Hámán rendes tolatógépe volt hosszú időn keresztül. Annak ugyan nem jutott Gigant, de Szili már igen.
Előzmény: gbeatle (35161)
Wsz Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35162
2005-ben Tapolcán az induláskor! fekve maradt digitális csörgőt Bz-vel vették le a vonatról, aztán a hagyományossal jöttünk kb 20 perc késéssel!
Előzmény: gbeatle (35161)
gbeatle Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35161
Győrben meg Szilit, Gigantot mozgatnak Bz-vel időnként a fűtőházi vágányokon...
Előzmény: hmsoft (35150)
rm40 Creative Commons License 2010.08.06 -1 0 35160
Valószínűleg a közutak kiépítettsége volt összehasonlíthatatlanul kisebb. Azt hiszem, akkoriban a "pormentes út", mint fogalom volt ennek a fokmérője.
Nem hinném, hogy a mellékvonalakkal többé-kevésbé párhuzamos földutak kiépítése volt az elsődleges. A két háború közötti helyzetben valószínűleg annak is örültek, ha a főbb utak/vasutak korszerűsítése szóba kerülhetett.
ON: ekkor még a vonalak nagy részén is csak 14 t volt a tengelyterhelés...
Előzmény: hmsoft (35158)
gbeatle Creative Commons License 2010.08.06 0 0 35159

OFF

Nálam is szokott így lenni mostanában néha.

ON

Előzmény: manhattani (35156)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!