Uraim, rég jártam itt és örömmel látom, hogy még mindig aktív a Fórum.
Tanácsot kérnékTőletek.
Szezon végén cserélném a gyári lemezfelni gyári csavarjait, viszont sok a gyártó és elég szórt a darab/ár. 300-700, sőt 1.000Ft felett is fellelhető különböző webáruházakban.
Van a minőségükben / méretükben különbség? Hosszú távra terveznék velük, igaz csak az ősz/tél szezonokban, épp ezért nem szivesen pengetnék le több mint 10.000.- et, 16 csavarért...
Ha jól tudom a FL előttiek 30 perc után kapcsolnak át (az enyém mindig, még 15 évesen is a 3. akksival) a FL utániak pedig már figyelik a fogyasztókat.
Ha nem húzza fel, akkor a tiéd sajnos nem tudja. Az enyém igen.
A Tiéd:) Mert az enyém igen és sokunknak is igen. Na azt ki lehet kapcsolni, ha jól tudom. Ami a VW csoportnál más, hogy nyitáskor az vissza is húzza addig, ahol az ablak állt felhúzás előtt. A 307 nem. Csukom az ajtót, gomb hosszan nyom, tükör be, ablakok fel. Ha meg van szuperretesz is az autódban, akkor azt is zárja.
Ezt nagyon szépen,lényegre törően leírtad és én is így vagyok ezzel.Ezekhez csak annyit fűznék,hogy 12 éve van velem a verda.Gondolná bárki is,hogy ha az első 4-5 évben szívatóra vett volna a gép, akkor még megvolna ?
Mellesleg,van egy Volvós ismerősöm és a szép autó hetek óta szervízben van motorhibával.
Már ott tartanak,hogy venni kell bele 1 motort ! Akkor ,hogy is állunk ?
De ,hogy Jenát idézzem:"lehet,hogy háttal ülnek a témának" :D:D
Talán azért változik az idő, mert az autó figyeli az akkumulátor feszültségét. A renaultom is kikapcsolja a rádiót és az ablak felhúzásához alapból gyújtás állásra kell kapcsolni, igaz beindítani nem, dehát nincs is benne ecomod. Szerintem egy autót nem arra terveznek, hogy benne éljünk, hanem közlekedésre. A közponzizár működik, tehát ki lehet szállni, bezárni az autót és bemenni egy kávézóba 😀
30perces?? ez van amikor 10 perc után,van amikor 15 ,de fél órát soha nem bír. kulcsra pedig semmit nem húz fel....(nem VW)...Berlingo egyébként,de egy kutya.
Nekem a 2. Szegény nagyapám mindig emlegette, ő szerette a "kirándulós" Peugeotot, még a '30-es években, talán ez hagyott nyomot bennem, na meg a 7 ülés lehetősége 3 gyerek mellett és így lett 307. De visszatérve az első sorra: szóval aki kis pénzért jut Peugeothoz, majd szidja, mint a bokrot - és ilyenek vannak szép számmal -, csak egybe nem gondolnak bele: leharcolt sz*rt vettek, amire a gazdája nem költött, csak beletolt 100 ezret és eladta. Más megvette, ezt-azt kicserélt, és tovább adta, mert újabb hiba jött. Aztán a 3-4. vevő meg sohatöbbéfranciátozik, amíg él.
Akkor nyisd ki a szemed/füled és olvass buzgón, hogy aki 10-20-30 millás vadonat új német, amerikai, japán (na jó, abból kevesebben) kocsival kerül szopóágra, az mit szól. És ezek után sohatöbbénémetet, stb? Szerintem mielőbb szállj ki belőle, nem érdemes olyanba ülni, amit gyűlöl a "zember". Valahogy érzi a kocsi is és jól be is tart ilyenkor. A 20 perc rádiózás meg nehogy akkora baj legyen már. Inkább gáz, hogy a rádió vételi jele gyatra. De ma már van netrádió, meg Alis bt hangszóró (kihangosító), ami megkockáztatom jobban is szól a gyári rendszernél, és bír vagy 10 óra lejátszást minimális mobilnet fogyasztással, szóval ha csak ennyi gondod van, ez legyen a legnagyobb.
A használttal egyébként én is megszívtam, már 3 nap múlva, ahogy elhoztam. Aztán folyamatosan. Kifogtam. A Peugeot meg a 307 óta - amelyik először volt az év autója - néhány csudajó masinát lerakott az asztalra. Ha tehetném, és lenne annyi pénzem, továbbra is márkahű lennék azt hiszem. Ha tehetném, azért elgondolkoznék esetleg valamilyen kisebb koreai szedánon, de még mindig jól jön a 7 ülés és nagy raktér, pedig a lányaim már ritkán utaznak velünk. De nem tehetem, így nem is gondolkozom ezen. Ennyit ehhez.
Szia Sbojan:) Én is így vagyok ezzel, és nem hagynám cserben a verdát, amit ez sem tett meg velem. Én is minden rezdülését ismerem, el nem adnám, legfeljebb oda, de a lányaim Pesten/Amsterdamban nem sokra mennének vele, inkább nyűg lenne nekik. Hibamentest a Citrohoz is:)
Ma épp olyat csinált, hogy direkt nem nyúltam hozzá, így pácolódtam kicsit, de kb 5 perccel később beállít a hőmérséklet kb arra, amit beállítottam. Erre varrjak gombot.
A futóművel lehet,hogy minden rendben,csak a toronycsapágy,- szilent elkopott.A közepén van egy persely és az koccolgatja a telószárat + vissza :) Egyszerű a csere.......
Sziasztok, valaki tud ajánlani megbízható 307esben jártas futóművest Budapesten? ha lehet válogatni, akkor a dél pesti régióban. A kocsi bal elejéből (307sw 2003 2.0hdi RHS) kisebb döccenökön, díszburkolaton fura fémes hang hallatszik. Elvittem már egy szerelőhöz, de nem tudja mi okozza, szerinte minden rendben van a futóművel.
Most mit mondjak én? A Picassoban 2-3 perc múlva jön az Eco mód - annyi idő alatt még egy számot/híreket/reklámblokkot sem lehet végig hallgatni... :-)
Hát, azért tud olyat is, hogy kiszállsz, nyomod a zárás gombot 2 mp-ig és felhúzza az ablakokat. Nem kell se gyújtás, se indítás. Szerintem Eco módban is. Mondjuk 15 év alatt nekem nem volt gondom a 30 perces Eco móddal, de ha választani lehet a halott autó vagy a ráindítás között a rádió miatt én az utóbbit választanám.
A középkonzol jobb oldalán, felül 8a rádió magasságában) van 3 kis kb. 1 cm-es rés. Amögött van egy hőmérő meg egy ventilátor - ezek segítségével méri az utastér hőmérsékletét a kocsi. Lehet, nem forog a ventilátor, így "téves" adatot érzékel a hőmérő? Ez csak egy kósza gondolat persze, nem a tutit mondtam meg...
Nem hagytam cserben a 307-est - ma már annyit ér, pontosabban annyit nem ér, hogy megérje eladni. A gyermekeim lassan megszerezhetik a jogosítványt (sőt, egyiknek már meg is van), így totál értelmetlen lenne ezt eladni s hasonló árban venni egy másik, ki tudja, milyen előéletű autót. Erre legalább vigyáztunk, minden nyűgjét-baját ismertük, ismerjük. Persze a kor meglátszik rajta, a nikkelezett hatású tetőlécek, ajtókilincsek pl. szépen elkezdtek sötétedni, pontosabban a festék lepattogzani róluk, de majd a gyermekeim költenek rá, ha nekik így nem tetszik. :-) Motorikusan egyben van, de nyilván lehetne minden évben csiszolgatni itt-ott. De ott még sehol sem hagyott - hogy az itt (is) divatos formulával éljek.
Az "új" beruházásom - ami azért már nem annyira új, mert 2014 nyár végén történt - egy Citroen Grand C4 Picasso 1.6 THP (xenon, DLR, navi, panorámatető, stb.)
Gyanítom, hogy most sokan felhörögnek, akik ezt olvassák, de én nem vagyok betojva a motortól - annak tudatában vettem meg, hogy miket írnak róla. Ha be lettem volna, akkor már a 307-est sem vettem volna meg 2002-ben, mivel akkoriban (és azóta is) az első szériás 307-esekről olyan hírek keringtek, hogy azok alapján normális észjárású ember meg nem vette volna azokat (elsősorban a gyakori elektromos hibái miatt.)
Amúgy azért tettem fel itt a kérdésemet a THP-s kocsik utastér fűtésével (majd később a termosztáttal) kapcsolatban, mivel Picassot igen kevesen vesznek ilyen motorral - ott egyértelműen a dízelek uralkodnak. Amúgy imádom a kocsit, a motor kifejezetten harcias, pedig a 2 literes benyás 307-es sem volt rossz, de a különbséget mégis zongorázni lehetne. No, de be is fejezem egy másik típus fényezését ezen a fórumon. :-)
Hát szomorúan hallom, köszi!--Szerintem ez inkább idegesítő mint hasznos, nyáron is megállsz ,vársz a kocsiba, hallgatod a rádiót ,egy idő után kikapcs, utána még ott is akarod hagyni a kocsit,akkor azért indítsd be h felhúzd az ablakot!--sorolhatnám!--vicc! én sajnos tévedésből vettem franciát,,jó olcsón jött,de SOHA!
Ahogy írtam az előző kommentben, az egyik hőmérséékleten jó, eggyel magasabban nagyon meleg. Azt vettem észre, hogy mindegy hány fokon van a beállítás, indulás után a fűtéskor meleg lesz és kész, lehet az 18 is. Ha egy fokot lejjebb veszem, szépen hűvösödik, ha vissza, melegszik. Tehát valami beragad nála vagy nem tudom. Látott már valaki ilyet, tudja mi lehet?
Hétvégn szét akarom szedni, megnézni a kis fogaskereket, hogy nincs-e elrepedve, de nem vagyok biztos benne, hogy ez a gond..
Igen,ahogy írod.Az eco mode aktiv funkciót nem lehet eltüntetni.Ez azért van,mert a fedélzeti PC magát védi az alacsony akkufeszko ellen. Ha nagyon alacsony akkor némely alk.része károsodhat.(nem minden esetben... ).
Biztos volt már úgy egyik-másik topiktársunk,köztük én is,hogy tekeri,tekeri,de nem indul az oroszlán.
Ilyenkor már a PC takarékon van,úgy is mondhatnám,h vegetál kis energia forrásán,mint a növények :-)
Szóval nem vezérli a befecskendezést,főleg ahogy az önindító sokat levesz a maradék fesz.ből.
Nálam ezt az akku 8,5 éves korában csinálta.Az ind.mot. forgatta a motort,de nem indult.Pár perc várakozás után,csak gyújtás ráadásnál, megtolásra indult.Mondjuk a bimm-bimm hang figyelmeztetett szinte minden inditáskor az akku problémára :))
Olyan is van pl,hogy ha a tőltés nem megfelelő,generátor,akku,vagy egyéb probléma miatt,akkor előveszi
az eco módot és lekapcsolja a nagyfogyasztókat,mint pl. téli közlekedéskor a páramentesítést,fűtést,ködlámpákat..... Modjuk ezekből nem tudni melyiket
hagyja és melyiket kapcsolja le.Tehát az ECO MODE funkciónak vannak jó oldalai is.Milyen jó,ha a meló végeztével mondjuk éjszaka, indul a gép (ez természetes ) és irány az otthon......pedig hoppsz,délután rajta maradt a tompított..... :DD