Ácsi! Én nem állitottam azt, hogy vissza kellene állni a lóra, mindössze annyit, hogy a lószarszag kevésbé visel meg mint a szénhidrogének égésterméke.
Én is erről beszélek, próbáld elképzelni a város üzemeltetését. Az, hogy útban hazafelé érezted már hobbiló szagát, nem jelenti azt, hogy össze tudod vetni a lovas üzemmód hatásait a modern közlekedés ártalmaival.
Nem a lószarban kell keresni a megoldást. Az emberiség és a technika átalakul, ennek az átalakulásnak vannak káros mellékhatásai, amiket értelmes társadalom igyekszik minimalizálni.
Sem a dugódíj, sem a hídpénz, sem a lóüzemre való áttérés nem a megoldás megkeresésére és megvalósítására irányul. Ez az én problémám.
Mivel jelenleg sem az ország, sem a város vezetése nem a helyes megoldásokon dolgozik, azt találnám korrekt lépésnek, ha egyszerűen visszavonulnának a közlekedés minden vonatkozásától, feladnák az összes veszteséges tömegközlekedési céget (ezzel persze megszűnnének az aranybányáik), és hagynák, hogy a gazdaság szereplói, az emberek maguk oldják meg közlekedési problémáikat.
Ha kicsit akkor tovább vizsgálja, ha nagyon akkor szerda magasságában kiáll a 35 fokban és elmondja, hogy egy percig sem gondolta komolyan az egészet és a budapestiekért dolgozik.
Igaz, pl. ip.tan. koromban mi még toltuk kordén az alkatrészeket egyik telepröl a másikba, de azért ma nem várható el hogy az élelmiszert vagy bármi mást korfékon tologassák a városba
Ugyanigy azt se hogy iparos villamosozzon, azt se hogy munkábol haza bevásároljon, aztán a gyerekért iskolába ovodába/már aki megengedheti a benzint/
Nem az autó esik át a ló másik felére, hanem a környezetvédők élnének középkori levegőben , de élvezve a század előnyeit is ugyanakkor
A Duna meg nem jácc, mert ha szmog van a városban, minden meteorológus a nyugati szélért sír, ami kihajtja
De tegyük fel jácc a Duna
Miért is kell akkor a Belvárost korlátozni?
A röhej tetetje a Belvár Főutcája
Kint ülnek a járdán az éttermi vendégek és kajálnak, a busz meg fél méterre megy el mellettük
A többi szmognövelő közlekedési baromságrol ne is beszéljünk, mint a lezárt menekülőutak
Értjük, azt szeretnéd, hogy mindenki válassza a tömegközlekedést az autózás helyett. Millió topik, blog, stb. foglalkozott már ezzel a témakörrel...ideje lenne megéeteni, hogy a budapesti tömegközlekedés jelen színvonalán nem versenyképes az egyéni közlekedéssel...
Én évekig BKVztam, jelenleg számomra nem alternatíva. 3 átszállással, majd ezután 25-30 perc gyaloglással válthatnám ki az autót, pontosan 4x annyi ideig utazva. Kösz, nem.
Ha azt gondolod, hogy a hídpénzt majd a közösségi közlekedésre fordítják, szerintem csalódni fogsz.
hát, voltam már számos teraszon a világban, ahol lehetett reggelizni. még délkelet-ázsiában is akad ilyen, meg fekete afrikában is, pedig azért az már húzós néha, ott a majom is megmássza a cuccot. teraszozzon klingon védőpajzs mögött, akinek az jön be, nekem nem.
Szívesen megnéznék egy filmet egy lóvontatásra átállított kétmilliós városról. A mai élelmiszerbiztonsági előírások mellett (mondjuk hogy freon se legyen, lovaskocsival hoznák a jeget is a jégszekrénybe a jéggyárból). A Négy Pata lójóléti sötétzöldszervezet előírásai mellett, ötszáz méterenként kút és legelő a fő közlekedési utak mellett.
Tényleg érdekes lehet, mutasd be, hogy kellene élni egy lóhajtású Budapesten. És hogy ha átállnánk lóra, lemondanál-e a dugódíjról, hídpénzről, vagy meg tudnád oldani a város üzemeltetését ezek nélkül.
Főként azonban arra lennék kíváncsi, hogy mennyire lennél elégedett egy lóüzemű Budapesttel.