A minap egy tudományos híradásban fekete-lyukak ütközésének gravitációs impulzusainak észleléséről adtak tájékoztatást.
A beszámoló szerint az észlelő műszer két 6 km hosszú lézernyaláb segítségével működik. A nyaláb egyikének az impulzus hatására hullámhossz megnyúlást észleltek.
Teóriám szerint a világmindenség "horizontjáról" hozzánk érkező fény vöröseltolódását nem a fényforrás távolodásától, hanem fény útja mentén lévő gravitációs mezők rendszeres változásai idézik elő, mintha impulzusok érnék, ugyan úgy ahogyan a fekete-lyukak találkozásának gravitációs impulzusi is korrigálták a mérőműszer fény nyalábjainak hullámhosszát.
Vegyünk inkább (egyelőre) nagyon masszív és vékony kerékabroncsot!
Ha lejtőre helyezve hagyjuk gurulni és mellette utaznánk egy szánkón, az abroncsot kereknek találnánk, de észrevennénk, hogy egyre jobban összemegy - a kontrakciós tételnek megfelelően,
azaz csökken a kerülete, s egyúttal csökken az átmérője.
(Ha abroncs helyett küllős kerék gurulna, akkor a küllők kihajlanának - a kerék átmérőjének csökkenése folytán.)
" a forgó kerület mentén nem lehet szinkronizálni az órákat, a méterrudak pedig a mérés során mozognak egymáshoz képest, tehát a kerület mérése, definiálása nem egyértelmű. "
Elég 1db óra, az is csak a fordulatszám meghatározásához. Méterrúdból is elég 1db - ami nem mozog - az átmérőt megmérni -, majd kiszámítjuk a kerületet.
Azaz: a forgó kerület mentén nem lehet szinkronizálni az órákat, a méterrudak pedig a mérés során mozognak egymáshoz képest, tehát a kerület mérése, definiálása nem egyértelmű.
Értelek már, de a "kontrakció nuku?" megjegyzésed félrevezetett. Nem nuku, láthatod. Akik utánaszámoltak, úgy találták, hogy az ellipszis (vagy ahhoz hasonló) lesz:
Nem érdemes kerekes vonattal példálózni, mert a kerekeknek még a vonat rendszerében is torzulniuk - zsugorodniuk kellene ( ha a kerék rideg, akkor meg bereped).
A kalauz nem csak azt tapasztalja, hogy a bakter és az állomásfőnök órái lassabbak, hanem azt is, hogy e két jóember órája nincs szinkronban egymással, azaz az állomásfőnöké siet a bakteréhez képest. És ez a sietés biztosítja, hogy még a lassabb járás ellenére is többet mutasson az állomásfőnök órája a kalauzénál a találkozáskor. Aztán a vonat továbbhaladtával ez a sietés persze ledolgozódik.
A kalauz állomáson áthaladáskor megmutatja az óráját az állomásfőnöknek, aki konstatálja, hogy a kalauz órája kevesebbet mutat az állomásénál.
A kalauz belátja, hogy ez vitathatatlan tény, miközben azon töpreng - miként tudná igazolni, hogy az állomások órái lassabban járnak az övénél. Mert ennek állítólag így kellene lennie.
A kalauzé lassabban jár - a bakter mérései szerint. E boldolt rész nélkül nincs értelme a mondatnak. A kalauz mérései szerint pedig a bakteré jár lassabban. Pedig a bakter nem gyorsult fel, ő végig inerciarendszer.
" Jogértelmező itt pusztán elterelő hadműveletbe kezdett. Mert ő valójában azt hiszi, hogy az órák a felgyorsítástól "lassulnak le", és a méterrudak is attól "mennek össze". "
Ácsi, én nem hiszem, hanem vélem!
Amíg a vonat áll, a kalauz órája ugyanúgy jár, mint a bakteré, de ha a vonat már halad (felgyorsult), a kalauzé már lassabban jár. Nincs ezzel semmi gond, ez jön ki az elméletből.
Jogértelmező itt pusztán elterelő hadműveletbe kezdett. Mert ő valójában azt hiszi, hogy az órák a felgyorsítástól "lassulnak le", és a méterrudak is attól "mennek össze". A tudomány által mindez idáig felderítetlen erőhatások következtében. Ezért nem ért egyet veled, s koránt sem amiatt, hogy nem volna szőrszálhasogató. Hasogatna ő, csak épp fogalma sincs, hol a szőr, amit hasogatnia kellene.