Keresés

Részletes keresés

pg54 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 902

No, ilyen mélységben nem figyeltem rá: nekem alap a Marklin, és utánzat a Tóth meg a Deák féle - de igazából csak az érdekel, hogy összekapcsolhatók legyenek... -:)

 

Szóval kösz a pontosítást, lehet hogy én is utánanézek majd jobban...

Előzmény: Roglin (901)
Roglin Creative Commons License 2014.11.05 0 0 901

Szia Pg54!

 

Csak a pontosítás végett, ilyen kapcsolókat legjobb tudomásom szerint a Märklin gyár régen nem forgalmaz már! Németországban is utángyártott kapcsolókat kapni első sorban, vagy konkrétan a régi romos vonatokról származó régi eredeti Märklineket. Én konkrétan arra gondoltam, hogy ennek megállapításához kéne kézbe venni, de nincs jelentősége igazából. A kép alapján annyi biztos, hogy nem Tóth kapcsolókról van szó. Amit a Deák árult az a saját utángyártott terméke volt, fogalmazzunk úgy, hogy Marklin típusú, én erre értettem, hogy Deák féle. Mert pl. a Tóth vagonokon is Märklin típusú kapcsolók voltak, amiket anno még a Tóth gyártott, ezek is picit mások mint az eredeti Mäklin, ezeket én Tóth féle kapcsolónak szoktam nevezni, attól függetlenül, hogy nagyon hasonlítanak az eredeti Märklin kapcsolókra. A Deák által forgalmazott kapcsolók első ránézésre jobban hasonlítanak az eredeti Märklinre, ezért nem tudom kép alapján megállapítani, hogy ezeken a vagonokon melyik van, bár valószínűleg a Deák féle. Rutinos szem élőben rögtön látja konkrétan melyikről van szó...

 

Üdv: R.

Előzmény: pg54 (900)
pg54 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 900

Ezek egyértelműen Marklin-kapcsolók (nyilván utángyártott, amiket Deák is árult).

Előzmény: Roglin (899)
Roglin Creative Commons License 2014.11.04 0 0 899

Szia ahollo!

 

Ezek a vagonok szinte biztosan ügyeskezű modellező munkái. A kapcsolók szerintem Deák félék lehetnek, de ha élőben látnám, ezutóbbit biztosra meg tudnám mondani, ez a korukat is behatárolja. Egyébként szerintem nem régiek, de szépen vannak megcsinálva. Az, hogy több is létezik belőlük, szerintem nem mond ellent annak, hogy nem gyári darabokról van szó -mint ahogy azt korábban más is állította- tehát én is ezzel a véleménnyel értek egyet.

 

Üdv: R.

Előzmény: a_hollo (892)
Roglin Creative Commons License 2014.11.04 0 0 898

Szia Nohabrok!

 

Semmi kétség nem fér hozzá, hogy a Pv Előre mozdonyok mintájául a V55 típusú villanymozdony prototípusa szolgált, míg a Pannónia a végleges változat alapján készült. Egyedül a Helikon volt fantázia mozdony, ami -feltehetően költség megtakarítási okokból- a Pannónia mozdonyok "lebutításával" készült, és egyáltalán nem hasonlít a "Helikon expresszre" ami tulajdonképpen egy Hargita típusú dízel motorvonat volt.

 

Üdv: R.

Előzmény: nohabrok (895)
nohabrok Creative Commons License 2014.11.04 0 0 897

Még egy.....

 

H0ri60 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 896

Nagyon komoly!

Előzmény: nohabrok (894)
nohabrok Creative Commons License 2014.11.04 0 0 895

A novemberi Indóházban találtam.  Nagyon hasonló lett az Előre mozdony. Ti hogy látjátok?

 

nohabrok Creative Commons License 2014.11.04 0 0 894

Nagyon szépek. Nézzétek meg az ütközőket! Szuper!

 

Előzmény: a_hollo (892)
karikaV43 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 893

Van nekem valami hasonló tartályom ami így nyílik,arra azt mondták házi munka.Pedig kettő is van és Pannónia forgóvázakon fut,ennyi ilyen fedelet nem csinál senki magának.Szerintem.

Előzmény: a_hollo (892)
a_hollo Creative Commons License 2014.11.03 0 0 892

Sziasztok,

 

ilyet látott már valaki? Nekem egyedi modellnek tűnik, de gyanúsan igényes a kidolgozottsága. A tartálykocsi fedele pl. a zárócsavar meglazítása után felhajtható :-)

 

 

nohabrok Creative Commons License 2014.11.03 0 0 891

Egy kis ízelítő...

 

Előzmény: pg54 (890)
pg54 Creative Commons License 2014.11.02 0 0 890

Hűha!!!

Előzmény: nohabrok (888)
Roglin Creative Commons License 2014.11.02 0 0 889

Kedves Nohabrok!

 

Ezeket a jelzőket a Tóth gyártotta az 50'-es évektől, és az unokaöccse a Deák is árulta még a 90'-es években a későbbi változatát. Két féle festéssel létezett az oszlop, és az idők folyamán kb. 4-5 féle variációban készült. A korábbiak kicsit igényesebbek voltak, pl az állítókaron súlykörte volt, a talp még vaslemez, nem alumínium, stb. A képen látható példány már a késői darabok egyike.

Nekem van egy régi példányom amit esetleg elcserélnék, de eladni nem akarom. Ami érdekel: Tóth, Vöröszikra, Meja, Märklin holmik, régi játék vagy vasútmodell katalógus (50'-es évekig ill. attól régebbi), esetleg régi játék, értékegyeztetéssel.

 

Üdv: R.

Előzmény: nohabrok (885)
nohabrok Creative Commons License 2014.11.02 0 0 888

Van elég jó vasutas, és közlekedési bélyeg gyűjteményem is. 

Előzmény: pg54 (886)
nohabrok Creative Commons License 2014.11.02 0 0 887

Megértelek......

Előzmény: pg54 (886)
pg54 Creative Commons License 2014.11.02 0 0 886

Nekem van egy, de nem szeretnék megválni tőle...

Bocs!

Egyébként 70-ben vettem a Váci utcában.

Ez persze nem nagy segítség...-:)

Előzmény: nohabrok (885)
nohabrok Creative Commons License 2014.10.26 0 0 885

Tudjátok mit szeretnék még? Egy ilyen szemafort. Ki tud segíteni?

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.22 0 0 884

Igaz nem pénzverdei, de 0-ás: Eladó egy 0-ás Zeuke óraműves személyvonat T48 feliratú gőzössel plusz oválpályával.

 

18 ezer forint lenne az ára

Roglin Creative Commons License 2014.10.20 0 0 883

Szia Árpád!

 

Az Előrék nem voltak teljesen egységes színűek. A gyártási időtől függően változott kicsit a színárnyalat. A képen látható három mozdony közül a két szélső tűnik a korábbi változatnak a festés alapján. Ezekbe pirosra festett kerékkel kerültek a motorok, míg a későbbi változatoknál a kerekek festetlen feketék voltak. A korábbi példányok irányváltójának kívülről látható része barna bakelitszerű anyagból míg a későbbieknek vasból volt. A korlátok hossza is változott -a későbbieken rövidebb lett- és az áramszedők is változtak az idő előrehaladtával. A képek alapján mindhárom mozdony festése eredetinek tűnik.

 

Üdv: R.

Előzmény: Gondos Arpad (882)
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.10.19 0 0 882

 

Eg yújabb darabbal fog hamarosan bővülni a csolnoki pénzverdei gyűjtemény, ezzel a jókora épülettel.

 

A három Előre mind gyári zöld? Az utóbbi időkben vettem több hiányos mozdonyt átépítésekhez  - épült egy 275-ös, BHÉV DM III és majdnem készen van a MOT347-es munkagép a Pannóniához.

 

A visszamaradt kasznikból egyet megtartottam, a többit a vasúttörténeti park állandó modellkiállátását üzemeltető kollégáknak adtam. Ami maradt, az jóval világosabb zöld, mint amilyen Előrékkel eddig találkoztam. A készletünkben levő E-III-as és a dorogi pincéből előkerült E-I igencsak sötétzöld, amit kibelezve megtartottunk, az viszont jóval világosabb. Feliratai, csíkozása azt mutatják, gyári fényezés.

nohabrok Creative Commons License 2014.10.18 0 0 881

Megértelek, igazad is van, de ..... meg is fogod bánni.

Előzmény: Stangazinger (880)
Stangazinger Creative Commons License 2014.10.16 0 0 880

Megmondom őszintén, hogy engem nem nagyon villanyoz fel ez a vasút modell dolog.

Bár simán előfordulhat, hogy 10 év múlva majd megbánom, de most a karácsonyra várt kisfiamnak szeretnénk inkább valami hasznosat venni az árából.

Előzmény: nohabrok (878)
nohabrok Creative Commons License 2014.10.16 0 0 879

Egy lelkes kis társaság. Szép az asztalotok.

 

Előzmény: pv-vonat (873)
nohabrok Creative Commons License 2014.10.16 0 0 878

Sikerült! Nem fáj a szíved eladni őket?

 

Előzmény: Stangazinger (876)
nohabrok Creative Commons License 2014.10.16 0 0 877

Nem tudom megnézni.

 

Előzmény: Stangazinger (876)
Stangazinger Creative Commons License 2014.10.16 0 0 876

Tisztelt uraim, és Kedves hölgyeim!

 

Eladóvá válik hagyatékból maradt PV vasútmodell készlet.

Sínekkel, váltókkal, mozdonyokkal, és egy házilag készült tároló dobozzal.

 

Fotók az alábbi linken találhatók, egyben szeretném, ha gondoskodó kezekbe kerülne.

 

https://onedrive.live.com/?cid=cb9cdc9ac8d9cc69&id=CB9CDC9AC8D9CC69%2111711&ithint=folder,jpg&authkey=!AIuy3y4Ox0VJ4Dw

 

Ajánlatokat kérem a stamas80kukacgémélpontkomra küldjék.

 

Remélem tényleg gondoskodó kezekbe kerül.

Amit érdemes tudni, az az, hogy csak az egyik mozdony üzemel, a másiknak van valami baja, de nem akarom még jobban elrontani.

 

Köszönöm az esetleges érdeklődéseket.

 

Üdv.:

Stamas80

karikaV43 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 875

Jó volt ott lenni.Köszönöm a képen lévő összes úrnak a részvételt és a segítséget.Tibi vasárnap is visszajött és a két nap alatt rengeteget segített,amiért nagyon hálás vagyok.Köszönet Gergőnek a tartály vagonokért,Ervinnek szintén a segítségért és természetesen mindenkinek az információkért,tanácsokért egyebekért.

Külön köszönet Horváth (H0ri) Istvánnak a részvétel biztosításáért.

Remélem több kiállításon is találkozunk egy fejlettebb asztal társaságában.

Előzmény: pv-vonat (873)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.10.13 0 0 874

Sziasztok !

 

Szép kis "kompánia" :-D !

 

Szívesen maradtam volna még, de a családom már azt sem tudta, hogy élek-e még egyáltalán az éjszakás műszakom után ?

( mert a vonatzajtól ( :-D ) semmi esélyem sem volt, hogy meghalljam a telefont... )

 

De ami fontosabb !

 

Nagyon nagyon jól éreztem magam én is (itt csatlakozom Gerihez ), szuper volt végigvonatozni a délelőttöt !

 

Nagyon köszönöm Hori60 Istvánnak (is) a gondoskodást, le a kalappal a csapat előtt !!!

 

Köszönettel és üdvözlettel !

Ervin

Előzmény: pv-vonat (873)
pv-vonat Creative Commons License 2014.10.12 0 0 873

Egy kép a "vasgyüjtőkről"  az ASZTALNÁL .  Balról jobbra: GERGŐ KARCSI GERGŐ TIBI.  ERVIN már lelépett addigra.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!