Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
No, ilyen mélységben nem figyeltem rá: nekem alap a Marklin, és utánzat a Tóth meg a Deák féle - de igazából csak az érdekel, hogy összekapcsolhatók legyenek... -:)
Szóval kösz a pontosítást, lehet hogy én is utánanézek majd jobban...
Csak a pontosítás végett, ilyen kapcsolókat legjobb tudomásom szerint a Märklin gyár régen nem forgalmaz már! Németországban is utángyártott kapcsolókat kapni első sorban, vagy konkrétan a régi romos vonatokról származó régi eredeti Märklineket. Én konkrétan arra gondoltam, hogy ennek megállapításához kéne kézbe venni, de nincs jelentősége igazából. A kép alapján annyi biztos, hogy nem Tóth kapcsolókról van szó. Amit a Deák árult az a saját utángyártott terméke volt, fogalmazzunk úgy, hogy Marklin típusú, én erre értettem, hogy Deák féle. Mert pl. a Tóth vagonokon is Märklin típusú kapcsolók voltak, amiket anno még a Tóth gyártott, ezek is picit mások mint az eredeti Mäklin, ezeket én Tóth féle kapcsolónak szoktam nevezni, attól függetlenül, hogy nagyon hasonlítanak az eredeti Märklin kapcsolókra. A Deák által forgalmazott kapcsolók első ránézésre jobban hasonlítanak az eredeti Märklinre, ezért nem tudom kép alapján megállapítani, hogy ezeken a vagonokon melyik van, bár valószínűleg a Deák féle. Rutinos szem élőben rögtön látja konkrétan melyikről van szó...
Ezek a vagonok szinte biztosan ügyeskezű modellező munkái. A kapcsolók szerintem Deák félék lehetnek, de ha élőben látnám, ezutóbbit biztosra meg tudnám mondani, ez a korukat is behatárolja. Egyébként szerintem nem régiek, de szépen vannak megcsinálva. Az, hogy több is létezik belőlük, szerintem nem mond ellent annak, hogy nem gyári darabokról van szó -mint ahogy azt korábban más is állította- tehát én is ezzel a véleménnyel értek egyet.
Semmi kétség nem fér hozzá, hogy a Pv Előre mozdonyok mintájául a V55 típusú villanymozdony prototípusa szolgált, míg a Pannónia a végleges változat alapján készült. Egyedül a Helikon volt fantázia mozdony, ami -feltehetően költség megtakarítási okokból- a Pannónia mozdonyok "lebutításával" készült, és egyáltalán nem hasonlít a "Helikon expresszre" ami tulajdonképpen egy Hargita típusú dízel motorvonat volt.
Van nekem valami hasonló tartályom ami így nyílik,arra azt mondták házi munka.Pedig kettő is van és Pannónia forgóvázakon fut,ennyi ilyen fedelet nem csinál senki magának.Szerintem.
ilyet látott már valaki? Nekem egyedi modellnek tűnik, de gyanúsan igényes a kidolgozottsága. A tartálykocsi fedele pl. a zárócsavar meglazítása után felhajtható :-)
Ezeket a jelzőket a Tóth gyártotta az 50'-es évektől, és az unokaöccse a Deák is árulta még a 90'-es években a későbbi változatát. Két féle festéssel létezett az oszlop, és az idők folyamán kb. 4-5 féle variációban készült. A korábbiak kicsit igényesebbek voltak, pl az állítókaron súlykörte volt, a talp még vaslemez, nem alumínium, stb. A képen látható példány már a késői darabok egyike.
Nekem van egy régi példányom amit esetleg elcserélnék, de eladni nem akarom. Ami érdekel: Tóth, Vöröszikra, Meja, Märklin holmik, régi játék vagy vasútmodell katalógus (50'-es évekig ill. attól régebbi), esetleg régi játék, értékegyeztetéssel.
Az Előrék nem voltak teljesen egységes színűek. A gyártási időtől függően változott kicsit a színárnyalat. A képen látható három mozdony közül a két szélső tűnik a korábbi változatnak a festés alapján. Ezekbe pirosra festett kerékkel kerültek a motorok, míg a későbbi változatoknál a kerekek festetlen feketék voltak. A korábbi példányok irányváltójának kívülről látható része barna bakelitszerű anyagból míg a későbbieknek vasból volt. A korlátok hossza is változott -a későbbieken rövidebb lett- és az áramszedők is változtak az idő előrehaladtával. A képek alapján mindhárom mozdony festése eredetinek tűnik.
Eg yújabb darabbal fog hamarosan bővülni a csolnoki pénzverdei gyűjtemény, ezzel a jókora épülettel.
A három Előre mind gyári zöld? Az utóbbi időkben vettem több hiányos mozdonyt átépítésekhez - épült egy 275-ös, BHÉV DM III és majdnem készen van a MOT347-es munkagép a Pannóniához.
A visszamaradt kasznikból egyet megtartottam, a többit a vasúttörténeti park állandó modellkiállátását üzemeltető kollégáknak adtam. Ami maradt, az jóval világosabb zöld, mint amilyen Előrékkel eddig találkoztam. A készletünkben levő E-III-as és a dorogi pincéből előkerült E-I igencsak sötétzöld, amit kibelezve megtartottunk, az viszont jóval világosabb. Feliratai, csíkozása azt mutatják, gyári fényezés.
Jó volt ott lenni.Köszönöm a képen lévő összes úrnak a részvételt és a segítséget.Tibi vasárnap is visszajött és a két nap alatt rengeteget segített,amiért nagyon hálás vagyok.Köszönet Gergőnek a tartály vagonokért,Ervinnek szintén a segítségért és természetesen mindenkinek az információkért,tanácsokért egyebekért.
Külön köszönet Horváth (H0ri) Istvánnak a részvétel biztosításáért.
Remélem több kiállításon is találkozunk egy fejlettebb asztal társaságában.