Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

muszak01 Creative Commons License 2019.03.29 0 0 46762

Nem hízelgésképp mondom, de ez a motor a korához képest igen jó állapotú. A motor üzemképes, kipróbálható volt, a külső hiányosságok jól láthatóak, papíros rendszámos. A váznyaktáblán valószínűleg feltüntetésre került a teljesítményverzió is. Igy már utólag felesleges fanyalogni, a gépecske megfelelő gyújtásbeállítás és porlasztórendbetétel esetén fojtottan is tud 90-100-at. Persze rendbe kell szedni ehhez, a gyári beállításokat meg kell csinálni.

Sajnos nem lehet 20-25 éves gépeket újszerű állapotban olcsón venni papírokkal. Vagy csak ritkán, de ez olyan mint a lottónyeremény: sokat kell rá várni.

Előzmény: Bakancs4 (46758)
muszak01 Creative Commons License 2019.03.29 0 0 46761

Ugyanilyen gépe volt egy barátomnak, ugyanígy nem akart menni. Gyűrűzés. hengerfej, porlasztók rendbetétele, gyújtás átvizsgálása. Többszöri nekifutás után néha a gép szárnyakat kapott, de nem sokáig. Hónapokig próbálkozott, megunta.

Az eladás mellett döntött. Az új gazdi egy óra múlva jelentkezett: fülig érő szájjal újságolta hogy a hibát megtalálta, kijavította, a gép tolja a 120-at.

Persze ő ismerte a típushibát: a háromfázisú generátor 2 kivezetése törött volt, így szegény gyújtás nem mindig kapott elegendő energiát a rendes működéshez. Ez okozta a problémát.

Előzmény: Bakancs4 (46758)
muszak01 Creative Commons License 2019.03.29 0 1 46760

A mókolás fogalma nálam: nem szakszerüen. nem megfelelő kivitelezéssel, nem megfelelő anyagokkal. alkatrészekkel javított jármű. Ami általában nem megbízható, balesetveszélyes.

Más típushoz való alkatrész beépítése pl. kormánygömbfej, vezérműszíj, szűrők, stb. megfelelőség esetén teljesen rendben van. Még futómű lengőkart is lehet sokkal jobbat "utángyártani" a gyárinál: megfelelő szakmai felkészültség és felszerelés esetén.

De ide már profiság kell a pontosság mellé.

Az előző írásomban szereplő mopedautó javítása egy afrikai őserdei törzs szakmai, technikai és felkészültségbeli tudását,  alkatrészekhez való hozzáférését tükrözte. 

Egyébként őket sem kell lebecsülni, mert nagyszerűen megoldanak minden olyan problémát amihez tudásuk és technikai felkészülésük megvan.

Speciel a mopedautó javítás  nem szakterületük.

Lawicska Creative Commons License 2019.03.29 -1 0 46759

Muszak 01 kolléga már léírta nem ismétlem mert semmi értelme!D Nincs mit ezen szépíteni  nagyon sokan sajnálják a kocsitól az uj alkatrészt főleg ha tovább értékesítésről van szó  inkább mókolnak!!Aixam 400ba nem belevaló tipusidegen  motortartó gumibakok + az egész motortartó átthegesztve mókulva,semmi nem úgy működött ahogy kellett volna .Egy példa a sok mókolasból amit eddig láttam.Sorolhatnám 2napig.Muszak01 kolléga irásából is ez tükröződik.Sajnos nagyon sok a kontár mekkmester mókmester mindegy minek nevezzzük.Litáníát irnom meg magyarázkodni felesleges nincs értelme ez van.Az 500.4 goldomon 4db hatsó kerékcsapágy miatt kelett cserélnem a fékdobokat újra.Annyira csapágyas volt hogy a dob is tönkrement.Nem foglalkoztak vele csak hajtották.Mikor hozzámkerült én azonnal észleltem a hibát de már késő volt 2 hátsó fékdob kuka ez van.

Bakancs4 Creative Commons License 2019.03.28 -3 2 46758

Szilárd pár éve eladta a Honda CB125T motorkerékpárját . A vevő a Honda Dax fórumban panaszkodott az előző tulajdonosokra -- pontosabban ránk , mert minket ismert , noha az általa felsorolt hibák közül az összes megvolt már a jármű hozzánk kerültekor .

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138352884&t=9175215

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143563591&t=9175215

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143670173&t=9175215

 

Végülis nem reagáltunk rá , fölöslegesnek tartottuk a mentegetőzést . Amikor erről leveleztem Szilárdal akkor írtam neki ezt :

 

Az értelmező szótár szerint gányolás : a járművön az előző tulajdonosok által elvégzett , nem gyári technológiájú javítások és változtatások összessége . Rokon fogalma az egyéni  fejlesztés , ami a jelenlegi tulajdonos által elvégzett , nem gyári technológiájú javítások és változtatások összességét jelentik . 

Az egyéni fejlesztésnek megtévesztő a neve , mert van negatív fejlesztés is , amikor súlycsökkentés vagy   anyag-költség megtakarítás céljából elhagynak bizonyos funkciókat ( pl. leszedik az irányjelzőket ) vagy a gyárinál olcsóbb technológiákat alkalmaznak ( pl. a kályhaezüstös festés ) .

 

A mopedautók egynémely megoldását valóban nem túl nehéz túlszárnyalni bizonyos megoldásokkal , de a normál járműveken is lehet javítani , mert valami iszonyatos spórolási kedvvel gyártják őket . A leharcolt céges VW Transporterünk a héten jött vissza a műszakiról , majd háromnegyed milliót fizettünk érte -- volt is baja bőven . A kocsi ma reggel már nem indult el ;  nem én használom , de ha jól értettem valami izzítási gondja van , ami néha  jelentkezik , de látni ugye nem lehet mert a kontroll-lámpa független a tényleges izzítástól . Aztán persze nyektetik aksimerülésig . Hasonó okok miatt a saját kocsimban van egy visszajelzőlámpa , hogy ténylegesen van-e áram a gyertyákban . Illetve a piros Ligierben jelenleg ampermérő és voltmérő is -- ezekből egyértelműen lehet látni , hogy van-e ténylegesen izzítás . Egy ilyen beletákolt visszajelző LED minek számít ? Gányolásnak ?

Az üzemvezető lényegesen jobb állapotú Opeljével is vannak gondok , hidegben kétséges az indíthatósága -- azt se lehet megállapítani , hogy elegendő árammal tölt-e ? Bár az már a főnököm tetűsége : arra nem képes , hogy beletoljon a szivargyűjtóba egy 1500 Ft-os voltmérőt . Persze ő se akar mókolni , a gyár meg kispórolta belőle . Meg le is szoktatták az embereket az információ értelmezéséről , vagyis 10 emberből 9 nem tudná mi jelent a kijelzőn látható érték . Akkor meg minek ?

Előzmény: WooDoo (46756)
Lawicska Creative Commons License 2019.03.28 -4 0 46757

Én azt értem mókolásnak és életveszélyesnek is egyben amit imént kolléga írt.De ez csak 1 példa a sok közül.A fék nem játék ha más nem legalább az legyen tökéletes.De ahogy az írásából kiderült ez egy közúti közlekedésre alkalmatlan életveszélyes tákolmány volt.

Előzmény: WooDoo (46756)
WooDoo Creative Commons License 2019.03.28 0 3 46756

Van olyan is, amikor a "mókolt" alkatrész jobb mint a gyári.

Pl. a gyári kipufogó flexicsövek ritka hitványak, a hűtéstechnikás wibratig flexicső 100x tartósabb.

Hűtőből se vennék gyári alu hűtőt, sokkal tartósabb egy olyan, amibe a hűtős "belemókol" egy utángyártott réz betétet, és még sokkal olcsóbb is.

Az 500-as Aixam kormány gömbcsuklókból se vettem meg a méregdrága gyárit, negyed annyiból összehoztam Fiat axiál csuklóból és szélső gömbfejből. 

Vagy a golyóscsapágyasra átalakított variátort is említhetném, az is sokkal jobb, mint a gyári szénperselyes.

 

Előzmény: Lawicska (46754)
muszak01 Creative Commons License 2019.03.28 0 1 46755

A mókolások sajnos sűrűn előfordulnak, Rendszámosan vett, előtte kipróbált autó otthoni átnézés során az alábbi közel sem teljes hiba listát produkálta:

Alváz törött, beledugott zártszelvény darabok segítségével összecsavarozva, bal oldalon nem rávaló 4cm-rel kisebb féktárcsa, 4db fékbetét helyett 3db volt beépítve, ebből 2 vasig kopva, féknyergek úszó ágyazásról fixre rögzítve, fékolaj elfolyva, vízhűtőt csak a csövek tartották, tartószerkezetnek nyoma sem volt, motortartó váznyúlványok töröttek, laposvasból fabrikált csavarozott elemek tartották a motort. A műanyagkarosszéria sem volt hibamentes, bár jól mutatott elsőre. Hiba még ezenkívül is volt de ezt ne részletezzük. 

A vásárlás során annyi látszott hogy a fékrendszert gatyába kell rázni, az olajszórást megszüntetni a motortérben, a vezetékelést. elektromos rendszert rendbe kell szedni.  Az otthoni tüzetes átvizsgálás után volt tulajdonosnak felajánlottam hogy az adásvételt csináljuk vissza, hát nem igazán díjazta, örült hogy megszabadult tőle végre, miután szét.....a.

A felújítás elindult, teljes szétborítás, üvegszálas karosszériajavítás, alvázhegesztés/alu/ motor-variátor-irányváltó rendbeszedés, fékrendszer helyreállítás, villamosság rendbetétele stb..

Most már lesz belőle valami. Szeretek közel 100 százalékos jármüvekkel közlekedni.

Slusz poén: Közben vettem egy donor autót kispénzért, szinte hibamentesen, a motort minimális költségből sikerült elindítani. Mondjuk másodjára semmit nem bíztam a véletlenre, mindent megnéztem tüzetesen, az autót felemeltem, az alját is sikerült felderíteni, a kerekeket is levettem a fékvizsgálathoz, alváz átnézéshez.

 Mondjuk nem sok eladónál lehet ezt megtenni.

Javaslatom szerint olyan valakivel menj vásárolni aki a konkrét típust már javította, és tüzetesen nézzetek át mindent -persze ha az eladó megengedi. Lehetőség szerint aknára állni!  Ha mindent rendben találtok, akkor is szinte biztos lehetsz benne hogy rövid használat után problémák jönnek elő.

Nem a kedved akartam elvenni, csak figyelmeztetni hogy könnyen ingoványra tévedhet aki mopedautózásra adja a fejét. Az alkatrészek árai nem olcsók. Bármilyen átlagautót kevesebből tudsz javítani.

Előzmény: Huszák Zoltán (46752)
Lawicska Creative Commons License 2019.03.28 -2 1 46754

Egy kis segítség a választáshoz.

 

Én csak aixamot vennék a motorja Japán kubota nagyon megbízható.Költségmentes mopedautót nem fogsz találni.Itthon  sajnálják az új alkatrészeket inkább MÓKOLNAK és végül az egész autó egy nagy tákolt szemét lesz.Tisztelet a kivételnek aki nem sajnálja az új alkatrészeket a kocsitól és nem MÓKOL!Kintről behozott is hasonló szitu  nagyon sokat kellene rá költeni hogy átmenjen műszakin.(Csak itt nálunk örök műszakis.)de ha kintről hozod 1x kpm vizsgán kell hogy résztvegyen ami megint zsebbenyúlós téma ha hulladék az autó! Új alkatrészek nem olcsók egyik típushoz sem.pl Aixam 400as új hatsóteló 40e ft/db stb...Amit fentartásban megsporólsz alkatrészben odafizeted. 

Előzmény: Huszák Zoltán (46752)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.03.26 -2 2 46753

melyik mopedautót éri megvenni,

 

Én ennyi paraméterből nem tudom megválaszolni ezt a kérdést . Hogy visszakérdezzek :

  • -- mennyi pénz van rá ?
  • -- milyen előképzettsége van autószerelés terén a használónak , vagy valakinek a családi-ismerősi körben ? És van-e hol végrehajtani az esetlegesen előadódó  szereléseket ?
  • -- miért akar mopedautót venni ?
  • -- mire akarja használni ?
  • -- ki fogja használni  ?

A válaszol ismeretében mondhatom azt is , hogy soha semmilyen körülmények között ne vegyen mopedautót , de azt is : bármit megvehet .

 

 

Huszák Zoltán Creative Commons License 2019.03.26 0 0 46752

Sziasztok!Szerintetek melyik mopedautót éri megvenni,megbízhatóság,javíthatóság,alkatrész ellátottság szempontok alapján?Persze nem a legújabb típusokra gondolok?

Bakancs4 Creative Commons License 2019.03.23 -1 1 46751

Szerintem nincs ezzel gond . A magyar KRESz-ben 40 a megengedett sebesség , a kategória maximális sebessége , illetve némely országban a megengedett maximum 45 . A magyar hatóságot nem kötelezi a 45-ös tervezési sebesség , hogy felemelje 45-re a segédmotorok megengedett sebességét .

Az általános sebességkorlátozások is eltérhetnek országonként .

Van olyan ország ahol vihet utast a kétkerekű segédmotor , van ahol nem .

Van olyan ország ahol 14 éves kortól lehet segédmotort vezetni , van ahol 16-tól .

Nem mindenhol kell a jogosítványszerzéshez egészségügyi alkalmasságot igazolni .

Előzmény: oljeg12 (46747)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.03.23 0 0 46750

Pontosítás :

Hasonló példa a KÉTKEREKŰ  segédmotor utasszállítása . A gyár kiadja  a kétszemélyes kétkerekű kismotort , aztán országa válogatja , hogy vihet-e utast egyáltalán , és ha igen akkor milyen feltételekkel . Nálunk nem a kétkerekű vihet .

brömbi Creative Commons License 2019.03.23 0 0 46749

Bakancs4🤔

                40

Előzmény: Bakancs4 (46745)
Lawicska Creative Commons License 2019.03.23 0 0 46748

Az én 500.4 Goldom forgalmijába celldömölki okmányiroda 45km /h korlátozást írt be.

Előzmény: oljeg12 (46747)
oljeg12 Creative Commons License 2019.03.23 -2 0 46747

Ez amit Te ollóztál be és amit én ollóztam be, az a két jogszabály ezek szerint nincsenek összhangba. Mert az egyik 40-et, a másik meg 45-öt ír.

Előzmény: Bakancs4 (46745)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.03.22 0 0 46746
Előzmény: Berci666 (46742)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.03.22 0 0 46745

1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet

a közúti közlekedés szabályairól

Sebesség

26. § (1)189 Az egyes járművekkel – ha e rendelet másként nem rendelkezik – legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:

194 teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,

 

Szóval : van egy valamilyen jármű , aminek adott a gyári spedifikációban a maximális sebessége . Ennél a sebességnél garantálja a gyártó , hogy a teljesen megterhelt jármű még fékezhető , irányítható , kanyarban nem borul fel és nem hullik darabokra az első döccenőnél . Azonfelül egyes járműkategóriáknál vannak hatóságilag maximált sebességek , mint a kategóriában tartás feltétele .

Ez teljesen független attól , hogy egy országban mennyi a kérdéses járműcsoport megengedett sebessége . A fórumtárs hozzászólásában példaképpen hozott Mercédes a 240-es matricájával jó példa ; függetlenül attól , hogy legálisan , civil jármű Magyarországon 130-nál gyorsabban nem mehet(ne) . Sőt , a legtöbb helyen annyival se , van 110 , 90  illetve 50-es korlátozás  , de táblával jelölt utakon akár 5 km/órás maximuma is lehet a száguldásnak . Ettől még a gyártó szavatolhat  200 fölötti biztonságos mozgást .

Ha átmegyünk mopedautóval olyan országba ahol a megengedett sebesség 45 km/óra ( nem tudom hol ennyi , van-e ilyen egyáltalán ) akkor ott annyival lehet repeszteni -- büntetlenül  .

Hasonló példa a segédmotor utasszállítása . A gyár kiadja  a kétszemélyes kismotort , aztán országa válogatja , hogy vihet-e utast egyáltalán , és ha igen akkor milyen feltételekkel . Nálunk nem vihet .

 

Előzmény: oljeg12 (46737)
brömbi Creative Commons License 2019.03.22 0 0 46744

Mi nem közlekedünk, csak legfeljebb

40-el  :-))

Előzmény: Berci666 (46742)
brömbi Creative Commons License 2019.03.22 -1 0 46743

Na akkor ezek szerint, egy Mercedes farára, meg fel kellene ragasztani egy 240-et.

Pirossal bekarikázva.

Előzmény: oljeg12 (46741)
Berci666 Creative Commons License 2019.03.21 -2 0 46742

 Nekem is 40 van beleírva a forgalmijába, mivel segédmotorkerékpár közúton megengedett sebesség ennyi. DE senkit nem szeretnék rosszra biztatni, de én még nem láttam vagy hallottam olyan robogóst (akikre ugye szintén ez vonatkozik) hogy betartotta volna vagy a be nem tartásáért büntették volna. Persze ha 50-s táblánál 60 feletti tempóval kapnak az más.

Előzmény: oljeg12 (46741)
oljeg12 Creative Commons License 2019.03.21 0 0 46741

Akkor az a 45 szerinted mit jelen a beollózott törvény részletbe?

 

Előzmény: brömbi (46739)
brömbi Creative Commons License 2019.03.21 -1 0 46740

szabálysértés>>>Bűncselekmény€€€& [  ]

Előzmény: brömbi (46739)
brömbi Creative Commons License 2019.03.21 0 0 46739

a Törvény40

MAX

Előzmény: oljeg12 (46737)
brömbi Creative Commons License 2019.03.21 0 0 46738

A logika szerint...

Akkor (kell) megjelölni, ha fel mehet olyan útra is, ahol az eng.sebesség több, mint a járműre megengedett. 

Előzmény: Bakancs4 (46734)
oljeg12 Creative Commons License 2019.03.21 0 0 46737

"Én sehol se találok erre vonatkozó jogszabályt -e gyébként 40-es matrica vonatkozna Magyarországon a segédmotorra ."

 

Nem 40, hanem 45-ös a matrica kellene, ha kellene.

 

 

2. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez1
1 Megállapította: 90/2015. (IV. 9.) Korm. rendelet 14. § (2), 2. melléklet. Hatályos: 2015. IV. 10-től.
Nemzetközi kategóriák a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013.
január 19-től
„AM” kategória Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű
segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy
háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória),
amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve
azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25
km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik), és az alábbi
jellemzőkkel rendelkeznek:

 

a) kétkerekű típusnál a motor:
- hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű
motorok esetében, vagy
- folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye
nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében;
b)2
2 Megállapította: 516/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet 23. § (1), 4. melléklet. Hatályos: 2017. XII.
30-tól.
háromkerekű típusnál a motor:
- hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső
gyújtású motorok esetében,
- legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál
egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy
- folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye
nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében;
Könnyű négykerekű motorkerékpárok (mopedautó),
amelyek terheletlen tömege nem több
425 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó
legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek
esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és
amelyek
- hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső
gyújtású motorok esetében;
- legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 6 kW-nál
egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy folyamatosan
leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 6
kW-nál elektromos motorok esetében.

Előzmény: Bakancs4 (46730)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.03.20 -3 0 46736

Köszönöm a figyelmességet -- a képet legföljebb küld át privátban .

Jelenleg ott tartok ezzel a Robi-Babetta rettenettel , hogy összeforrasztottam pár napja egy kapcsolást , de még nem próbáltam ki :

 

Előzmény: muszak01 (46735)
muszak01 Creative Commons License 2019.03.20 -3 0 46735

Tisztelt Bakancs4! Múltkor beszéltünk és szóbajött a robi 55 gyújtás, ami tulajdonképp Babetta. Találtam hozzá anyagot, kimásoltam. A kép nem biztos hogy átmegy.

 

Szia! Ha a CDI gyújtás gyári töltő tekercsre gondoltál, a gyári csévetest mérete kicsi hozzá. Amúgy a ceglédi tekercselő javít maga is Babettákat, a gyári 5mm-es vasmagú gyújtás töltő tekercset szét szokta bontani, és nagyobb csévetestre tekeri újra a gyújtás töltő tekercset, ami már jóval könnyebb indítást és erősebb gyújtószikrát biztosít. Babettára már ez is elég jó, de én az erősebb 12mm-es vasmagra tekert gyújtás töltő tekercset használom, amit a Simsonosok a Babetta beépített CDI gyújtáshoz nagy megelégedéssel használnak.

Ugyan már leírtam 1x, a tekercs teljesítménye nagyban függ a vasmag keresztmetszetétől, nyilván a 12mm-es vasmag jóval többet tud, mint az 5mm-es vasmag. A vasmagra tekert tekercshez használt zománchuzal keresztmetszete nagyban befolyásolja a működő tekercsben indukált váltóáram erősségét, nyilván a 0.10-es vékony gyári zománchuzal kevesebb váltóáramot ad le, mint az újratekert vastagabb 0.15-ös zománchuzal által leadott váltóáram. A tekercs menetszáma befolyásolja a kész tekercs által leadott váltófeszültség értékét, nyilván egy 160-210Ω ellenállás közötti gyári gyújtás töltő tekercs leadott feszültsége alacsonyabb, mint egy 240Ω ellenállású nagyobb menetszámú újratekert gyújtás töltő tekercsé.

A gyújtás töltő tekercs által leadott teljesítmény ( A x V ) továbbá függ még a légrés méretétől, a lendkerék mágnesek erősségétől, a lendkerék aktuális pillanatnyi fordulatszámától.

A képen fent látható az áttekert 5mm-es vasmagú gyújtás töltő tekercs, lent a 12mm-es vasmagra tekert gyújtás töltő tekercs, középen az újra tekert eredeti gyújtás jeladó tekercs. A tekercsek profi kivitelűek, impregnáltak és utána több száz fokon hőkezeltek. Ezek biztos nem lesznek rövid életűek.

 

Bakancs4 Creative Commons License 2019.03.20 -1 0 46734

csak a KRESz-ben van ilyesféle utalás .

 

1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet

a közúti közlekedés szabályairól

Sebesség

 

26. §(3) Olyan járművel, amelynek megengedett legnagyobb sebességét a műszaki megvizsgálás során az (1) bekezdésben foglaltaknál alacsonyabban állapították meg és ezt a jármű forgalmi engedélyébe (igazolólapjába) bejegyezték, legfeljebb a megállapított sebességgel szabad közlekedni.

 

 

Előzmény: Bakancs4 (46730)
Lá He Creative Commons License 2019.03.20 -1 0 46733

Köszönüöm!

Előzmény: emilijo (46721)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!