Az adományozó Motzstraßét írt hozzá, de a Motzstraßéban nem találtam (oda-vissza, többször "végigmenve" rajta) egyetlen olyan zárterkélyt sem, ahol van oldalablak+belsö erkély+alacsony téglakerítés kombó, itt (a Motzstraße keresztutcájában) viszont
1. megvan az alacsony téglakerítés
2. a zárt erkély a megfelelö méretü oldalablakkal, sajnos pont az alakja nem látszik a bokor takarásában
3. nyitott erkély boltozattal
4. a földszintig húzódó kiugrás/zárterkély a szomszédban, aminek a mai vakolata hasonló stílusú, mint az egykori lemállott
5. ennek a háznak a vakolata is olyan stílusú, mint amilyen egykor volt rajta.
Nézegettem a Kärntner Strasse éjszakai képét, és a sikeres megfejtése arra ösztönzött, hogy tegyek még egy kisérletet a cigarettareklámos kép megfejtésére is.
Arra gondoltam, hogy ha ez nem valami aluljáró egy híd vagy a Gürtel alatt, akkor csak egy magasvasúté lehet, elöször a Südbahn vonalán kerestem, a Südtiroler Platzon (nem kanyarodik az út), majd a Matzleinsdorfer Platzon, de ott se kanyarodik. Viszont meglátva ezeket:
hogy téged idézzelek: "volt egy ötletem a témában és bejött", ugyanis bevillant, hogy ott van a Praterstern, (bár gyalog 94 óta nem jártam ott, csak vonaton és átutazóban, de azt is legutóbb valamikor 2000 tavaszán), de mintha ott is lettek volna ilyen bódék (azt ne kérdezd, mi célt szolgálnak, talán a metróhoz kellenek), és mi van, ha ezeket a bódékat látjuk a kép jobb oldalán.
A tér kb 1959-ben lett így átalakítva, elötte a körforgalom az emlékmü környékére korlátozódott, az utak pedig valóban csillag alakban futottak ott össze. A helyszín megmagyarázza a szük ívedet is, a sok sávot is, az út bal oldalán a tükrözödö felületet is, az íves vonalban futó világítást is.
Az emberi mozgás, közlekedés alapértelmezett formája a gyaloglás. A városok évezredes történetében a közélet az utcákon, tereken, közeli helyeken zajlott, magától értetődő volt ezek szabad és teljes körű használata. A 20. századi modernizmus a városok gyaloglásra, sétálásra, találkozásra alkalmas nappalijának számító közterületeit kizárólagos közlekedési folyosókká és garázzsá alakította. Bereczky Ákos mikromobilitási szakértő írása.
Én csak a (volt) szenvedély miatt szólok közbe: ezzel a márkával volt szerencsém találkozni anno, de, ha a wikinek hinni lehet, mivel export áruról van szó, ezért a nyugat-németek is labdába rúghatnak. Persze a képsorozat többi, szomszédos, tagja leszűkítheti a kört (na, ezt nem néztem meg). Mivel az Export szó 1975 után számüzetés alá került, ennél újabb a kép már nem lehet...
Nem, Ormos Imre képei jóval régebbiek annál, párat meg tudtam közülük fejteni, még 2019 tavaszán. És mindig is ez volt a számuk, ami most.
Nem is rémlik egyébként, hogy a 173215-öt bárki, bármikor megfejtette volna, de persze lehet, hogy csak elkerülte a figyelmemet, mint a frankfurti temető (173212).
A felül lévő két lámpasor, a menetiránnyal párhuzamos elhelyezkedéssel, egyértelműen fedett helyszínre utal. Ráadásul a mennyezeten látszik a két lámpasor visszatükröződése.
A kép bal szélén pedig, szerintem, egy oldalfal van. A szélső lámpasor is erre utal.
Az ív túl szűk egy autópályához, vagy hasonló főúthoz. Ráadásul az út bal (a kép jobb) szélén autók parkolnak, ami az alagutakban szintén nem jellemző, sőt.
A parkoló autók mellett (a képen tőlük jobbra) oszlopsor látható, a kép jobb szélén pedig tényleg valami épület. Hasonló lehet, mint a topictárs által is említett gomba? Vagy egysetlen, nagy, összefüggő, a képen látható területet teljesen lefedő mennyezet van? Erről a képről ez nem megállapítható sajnos.
Ahogy nézem a képet, néha azt érzem, hogy valami aluljáró, néha meg, hogy nem az, hanem a szabadban vannak. Azt, hogy mennyire lehet szűk a kanyar, nehéz megmondani, sztem csalóka a kép.
Először azt hittem, kétirányú a forgalom, de most úgy tűnik, hogy csak felénk jönnek legalább 4 sávon, mindezt 1962-ben (azt a cigarettamárkát 1959-ben dobták a piacra), úgyhogy valami új helyszín lehetett.
A Tangentét 1970-ben adták át, úgyhogy onnét semmi se jöhet szóba.
A kanyar túl szűk ahhoz, hogy ez valamelyik főút legyen. Sőt, ha megnézed, a kép jobb szélén látszik egy még kisebb kör lámpasor. Mintha valami kör alakú épületben lennénk. Az út viszont nagyon széles, és a forgalom erős.
Ráadásul az út bal (a kép jobb) szélén van egy parkoló kocsisor is. Elég furcsa hely, első ránézésre nem tudom hová tenni.
vajon hol lehet? Elöször arra gondoltam, hogy talán a Tangentén, ott van egy hely, ahol házak alatt visz az út, de az nem jó, mert tökegyenes az a szakasz. Talán valami híd alatt? (Vagy a Gürtel?) Mert 1962-ben Unterführung máshol sztem nem nagyon lehetett. vagy mégis? Sztem Ausztria kellett legyen a Smart Export miatt, és ha Ausztria, akkor a többi kép miatt Bécs.
Végignéztem az összes, "híd" tag-gel ellátott képet a Fortepanon, és tényleg nincs egy se, az egyetlen kivétel, amikor Loschwitzból nézünk le az Elbára és a Blaues Wunderra.
persze lehet, hogy lappang valahol megfejtetlen-cimkézetlen kép róla, de sajnos nem tudom, hogy lehet a csak megfejtetlen-cimkézetlen képeket elöcsalogatni a keresöben
Nem, ezt egyszerűen csúnyán elnéztem. Most is ott van, és tényleg egy Rajna-híd (na jó, Hollandiában igazából nincs is Rajna, de ebbe most ne menjünk bele).
Ez a vonal egészen Pillnitzig ment, a 90-es években még megvoltak a sínek, a Pillnitzer Landstraße viszont helyenként olyan szük volt, hogy egy vágányra szükült a forgalom.
Itt látható a sín a Pillnitz felé vezetö úton (az Elba bal partján: