Keresés

Részletes keresés

van_Persil Creative Commons License 2022.12.07 -16 0 17102

Mozgósítottam a Berlin Connectiont, a hétvégére ígért helyszíni fotót

Előzmény: van_Persil (17101)
van_Persil Creative Commons License 2022.12.07 -16 0 17101

Volna egy kérdésem:

lehetséges-e, hogy ez a helyszín:

https://www.google.hu/maps/@52.4947411,13.3418041,3a,60y,283.56h,84.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgr099ptnaQQy71LZL1ZEfA!2e0!7i13312!8i6656!5m1!1e4?hl=de

ill. egy kicsit arrébbról:

https://www.google.hu/maps/@52.4950529,13.3418169,3a,15y,202.42h,97.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHXA28ypr8nNHPUY979E2mw!2e0!7i13312!8i6656!5m1!1e4?hl=de

megegyezik ezzel:

209425 ?

 

Az adományozó Motzstraßét írt hozzá, de a Motzstraßéban nem találtam (oda-vissza, többször "végigmenve" rajta) egyetlen olyan zárterkélyt sem, ahol van oldalablak+belsö erkély+alacsony téglakerítés kombó, itt (a Motzstraße keresztutcájában) viszont

1. megvan az alacsony téglakerítés

2. a zárt erkély a megfelelö méretü oldalablakkal, sajnos pont az alakja nem látszik a bokor takarásában

3. nyitott erkély boltozattal

4. a földszintig húzódó kiugrás/zárterkély a szomszédban, aminek a mai vakolata hasonló stílusú, mint az egykori lemállott

5. ennek a háznak a vakolata is olyan stílusú, mint amilyen egykor volt rajta.

van_Persil Creative Commons License 2022.11.28 -16 0 17100

Nézegettem a Kärntner Strasse éjszakai képét, és a sikeres megfejtése arra ösztönzött, hogy tegyek még egy kisérletet a cigarettareklámos kép megfejtésére is.

Arra gondoltam, hogy ha ez nem valami aluljáró egy híd vagy a Gürtel alatt, akkor csak egy magasvasúté lehet, elöször a Südbahn vonalán kerestem, a Südtiroler Platzon (nem kanyarodik az út), majd a Matzleinsdorfer Platzon, de ott se kanyarodik. Viszont meglátva ezeket:

https://www.google.hu/maps/@48.180838,16.3591852,3a,30.1y,211.1h,92.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sA0CGiLcGiTx_iok1JvqOGA!2e0!7i16384!8i8192!5m1!1e4?hl=de

hogy téged idézzelek: "volt egy ötletem a témában és bejött", ugyanis bevillant, hogy ott van a Praterstern, (bár gyalog 94 óta nem jártam ott, csak vonaton és átutazóban, de azt is legutóbb valamikor 2000 tavaszán), de mintha ott is lettek volna ilyen bódék (azt ne kérdezd, mi célt szolgálnak, talán a metróhoz kellenek), és mi van, ha ezeket a bódékat látjuk a kép jobb oldalán.

A tér kb 1959-ben lett így átalakítva, elötte a körforgalom az emlékmü környékére korlátozódott, az utak pedig valóban csillag alakban futottak ott össze. A helyszín megmagyarázza a szük ívedet is, a sok sávot is, az út bal oldalán a tükrözödö felületet is, az íves vonalban futó világítást is.

Előzmény: van_Persil (17090)
2ly Creative Commons License 2022.11.27 0 0 17099

Gyalogszerrel a városban

A járdákra visszaszorított közösségi élet

Az emberi mozgás, közlekedés alapértelmezett formája a gyaloglás. A városok évezredes történetében a közélet az utcákon, tereken, „közeli helyeken” zajlott, magától értetődő volt ezek szabad és teljes körű használata. A 20. századi modernizmus a városok gyaloglásra, sétálásra, találkozásra alkalmas „nappalijának” számító közterületeit kizárólagos közlekedési folyosókká és garázzsá alakította. Bereczky Ákos mikromobilitási szakértő írása.

 

Az íráshoz felhasznált archív újságcikkeket az Arcanum Digitális Tudománytár segítségével szemléztük.

Írta: Bereczky Ákos | Képszerkesztő: Virágvölgyi István

A Heti Fortepan blog a Capa Központ szakmai együttműködésével valósul meg.

 

Az eredeti cikk ezen a linken található: https://hetifortepan.capacenter.hu/gyaloglas

faki Creative Commons License 2022.11.19 0 0 17098
Előzmény: Szomaházy (17097)
Szomaházy Creative Commons License 2022.11.18 0 0 17097

Vissza Kishazánkba.

Vajon mi volt Bacsek úr foglalkozása?

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.11.15 0 0 17096

Én csak a (volt) szenvedély miatt szólok közbe: ezzel a márkával volt szerencsém találkozni anno, de, ha a wikinek hinni lehet, mivel export áruról van szó, ezért a nyugat-németek is labdába rúghatnak. Persze a képsorozat többi, szomszédos, tagja leszűkítheti a kört (na, ezt nem néztem meg). Mivel az Export szó 1975 után számüzetés alá került, ennél újabb a kép már nem lehet...

De, ha már Ausztria, miért Bécs, és nem Linz?

Előzmény: van_Persil (17085)
van_Persil Creative Commons License 2022.11.15 -16 0 17095

Akkor csak annyit kutakodtam utána, hogy úgy rögzült be, mintha megfejtettem volna?

Előzmény: Fradista Utazó (17094)
Fradista Utazó Creative Commons License 2022.11.15 0 0 17094

Nem, Ormos Imre képei jóval régebbiek annál, párat meg tudtam közülük fejteni, még 2019 tavaszán. És mindig is ez volt a számuk, ami most. 

Nem is rémlik egyébként, hogy a 173215-öt bárki, bármikor megfejtette volna, de persze lehet, hogy csak elkerülte a figyelmemet, mint a frankfurti temető (173212).

Előzmény: van_Persil (17091)
van_Persil Creative Commons License 2022.11.15 -16 0 17093

szerinted?

Előzmény: edesviz (17092)
edesviz Creative Commons License 2022.11.15 0 0 17092
Előzmény: van_Persil (17091)
van_Persil Creative Commons License 2022.11.15 -16 0 17091

173215

erre a képre tuti úgy emlékeztem, hogy már megfejtettem (vagy ha nem én, akkor most más tollával ékeskedem).

Azt nem lehetne valahogy kideríteni, hogy volt-e ennek a Nagy Számkáoszban 200 ezres száma?

 

Más. sajnos a megfejtéseknél pár éve leírt módszer a csak megfejtetlen képek előcsalogatására sajnos neműködik:

http://www.fortepan.hu/index.php?view=noinfo

van_Persil Creative Commons License 2022.11.15 -16 0 17090

Mi lehet az a helyszín 1962-ben, ahonnét ennyi autó ennyi sávon kijöhet...

A schwechati repülötér indulási oldalának a parkolója? Más helyszínt nem nagyon tudok elképzelni...

Sajnos értékelhetö képet nem találtam róla, mert egy repülötéren általában mindenki a repülöket akarja lefényképezni, vagy a rokonokat.

Előzmény: Fradista Utazó (17089)
Fradista Utazó Creative Commons License 2022.11.15 0 0 17089

A felül lévő két lámpasor, a menetiránnyal párhuzamos elhelyezkedéssel, egyértelműen fedett helyszínre utal. Ráadásul a mennyezeten látszik a két lámpasor visszatükröződése. 

A kép bal szélén pedig, szerintem, egy oldalfal van. A szélső lámpasor is erre utal. 

Az ív túl szűk egy autópályához, vagy hasonló főúthoz. Ráadásul az út bal (a kép jobb) szélén autók parkolnak, ami az alagutakban szintén nem jellemző, sőt. 

 

A parkoló autók mellett (a képen tőlük jobbra) oszlopsor látható, a kép jobb szélén pedig tényleg valami épület. Hasonló lehet, mint a topictárs által is említett gomba? Vagy egysetlen, nagy, összefüggő, a képen látható területet teljesen lefedő mennyezet van? Erről a képről ez nem megállapítható sajnos. 

Előzmény: van_Persil (17088)
van_Persil Creative Commons License 2022.11.14 -16 0 17088

Ahogy nézem a képet, néha azt érzem, hogy valami aluljáró, néha meg, hogy nem az, hanem a szabadban vannak. Azt, hogy mennyire lehet szűk a kanyar, nehéz megmondani, sztem csalóka a kép.

Először azt hittem, kétirányú a forgalom, de most úgy tűnik, hogy csak felénk jönnek legalább 4 sávon, mindezt 1962-ben (azt a cigarettamárkát 1959-ben dobták a piacra), úgyhogy valami új helyszín lehetett.

A Tangentét 1970-ben adták át, úgyhogy onnét semmi se jöhet szóba.

Előzmény: Fradista Utazó (17086)
vadász2 Creative Commons License 2022.11.14 0 0 17087

A jobb oldali kör lámpasor az oszlopsorral és a legszélen egy öveges épülettel olyan, mint ha egy "gomba" (pl. a Móricz Zsigmond körtér) lenne.

Előzmény: Fradista Utazó (17086)
Fradista Utazó Creative Commons License 2022.11.14 0 0 17086

A kanyar túl szűk ahhoz, hogy ez valamelyik főút legyen. Sőt, ha megnézed, a kép jobb szélén látszik egy még kisebb kör lámpasor. Mintha valami kör alakú épületben lennénk. Az út viszont nagyon széles, és a forgalom erős. 

Ráadásul az út bal (a kép jobb) szélén van egy parkoló kocsisor is. Elég furcsa hely, első ránézésre nem tudom hová tenni. 

Előzmény: van_Persil (17085)
van_Persil Creative Commons License 2022.11.14 -16 0 17085

te nálam -pláne, közlekedési szempontból- jobban ismered Bécset, ez:

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=165115

vajon hol lehet? Elöször arra gondoltam, hogy talán a Tangentén, ott van egy hely, ahol házak alatt visz az út, de az nem jó, mert tökegyenes az a szakasz. Talán valami híd alatt? (Vagy a Gürtel?) Mert 1962-ben Unterführung máshol sztem nem nagyon lehetett. vagy mégis? Sztem Ausztria kellett legyen a Smart Export miatt, és ha Ausztria, akkor a többi kép miatt Bécs.

Előzmény: Fradista Utazó (17082)
van_Persil Creative Commons License 2022.11.12 -16 0 17084

Végignéztem az összes, "híd" tag-gel ellátott képet a Fortepanon, és tényleg nincs egy se, az egyetlen kivétel, amikor Loschwitzból nézünk le az Elbára és a Blaues Wunderra.

persze lehet, hogy lappang valahol megfejtetlen-cimkézetlen kép róla, de sajnos nem tudom, hogy lehet a csak megfejtetlen-cimkézetlen képeket elöcsalogatni a keresöben

Előzmény: Fradista Utazó (17072)
edesviz Creative Commons License 2022.11.09 0 0 17083

Kösz, oldalról nem néztem meg, a tetjén az kilátószerüség ilyenre utalt nekem, bár az biztos, hogy kevés magas rakomány járt arra fele.

Előzmény: van_Persil (17078)
Fradista Utazó Creative Commons License 2022.11.08 0 0 17082

Nem, ezt egyszerűen csúnyán elnéztem. Most is ott van, és tényleg egy Rajna-híd (na jó, Hollandiában igazából nincs is Rajna, de ebbe most ne menjünk bele).

Előzmény: van_Persil (17081)
van_Persil Creative Commons License 2022.11.08 -16 0 17081

Valószínü új van helyette. én is megyek csodát várni.

Előzmény: Fradista Utazó (17080)
Fradista Utazó Creative Commons License 2022.11.08 0 0 17080

Első ránézésre rámondtam, hogy tutira valamelyik holland Rajna-híd, de kétszer néztem végig az összeset, és nem találtam. 

Most nézek meccset inkább. 

Előzmény: van_Persil (17075)
van_Persil Creative Commons License 2022.11.08 -16 0 17079

FU amúgy pontosan tudja, hogy ez melyik híd és hogy hol található.

Előzmény: edesviz (17077)
van_Persil Creative Commons License 2022.11.08 -16 0 17078

Qrvára nem emelhetö ez a függöhíd... Nem is értem, hogy juthatott ilyen marhaság az eszedbe, de komolyan

https://de.wikipedia.org/wiki/Blaues_Wunder_(Dresden)

https://de.wikipedia.org/wiki/Blaues_Wunder_(Dresden)#/media/Datei:Blaues_Wunder-_midle-link.jpg

ez csak az oszcillációs rezgések csillapítására szolgáló csukló a híd közepén

Előzmény: edesviz (17076)
edesviz Creative Commons License 2022.11.08 0 0 17077
Előzmény: edesviz (17076)
edesviz Creative Commons License 2022.11.08 0 0 17076

Ez egy emelhető híd lesz, és a jobb oldali része előtt álló lámpaoszlop mellett a túlodali dombra felvezető sikló látható szerintem. 

Előzmény: Fradista Utazó (17072)
van_Persil Creative Commons License 2022.11.08 -16 0 17075

Neked nem ismerös valahonnét ez a Netzwerkbogenbrücke?

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=262823

A duisburgi Brücke der Solidarität hasonló, de azon összesen van 3 sáv, itt meg mindkét oldalon van 3-3.

Az autók nyugat-európaiak, van egy BMW:

meg egy Kacsa:

úgyhogy vagy Franciaország, vagy Németország, vagy Hollandia kell legyen.

ezen a listán mindenesetre nem találtam:

https://structurae.net/de/bauwerke/bruecken/netzwerkbogenbruecken/liste

Előzmény: Fradista Utazó (17072)
van_Persil Creative Commons License 2022.11.08 -16 0 17074

https://landkartenarchiv.de/vollbild_ddr_stadtplaene.php?q=stadtplan_dresden_1960

itt a térképen a 18-as karikánál (Leonardo-da-Vinci-Straße) volt a visszafordító hurok.

Előzmény: Fradista Utazó (17072)
van_Persil Creative Commons License 2022.11.08 -16 0 17073

Ez a vonal egészen Pillnitzig ment, a 90-es években még megvoltak a sínek, a Pillnitzer Landstraße viszont helyenként olyan szük volt, hogy egy vágányra szükült a forgalom.

Itt látható a sín a Pillnitz felé vezetö úton (az Elba bal partján:

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=250135

gondolom, ezt a fórumot ismered:

https://www.deutsches-architekturforum.de/thread/12568-auf-den-spuren-ehemaliger-dresdner-stra%C3%9Fenbahnstrecken/?pageNo=3

Előzmény: Fradista Utazó (17072)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!