Abbol indulj ki,hogy munkadij,a szerszámozottság,és a szakértelem durván 2/3 -a a teljes javitási összegnek. Egyszóval amit nem te csinállsz meg sk,az kb 3-4 szeresébe kerülhet ,ha "szakműhelybe" viszed. Tavaly kora tavasszal kicseréltem a komplett váltómat egyedül. Szakműhelyek 70 rugóért+sallang vállalták volna el csak a ki-be szerelést. Nekem közel 10 órán át tartott sufnituningal,helyszinen improvizállt szerszámokkal. Rutinos műhelyviszonyoknál ez 1-2 óra. Tehát az arányok,amiket megjelöltek motor ki- javitás -be ,sajnos megfelel a mindennapi átlagnak...
Egy 2010-es W164 ML 350 cdi Grand Edition tulajdonos lettem. Nagy vágyam volt ez az autó de apróbb hibákkal szembesültem a nálam eltöltött egy év alatt. Az autót 172.000 km-rel vettem végig szervizes volt és most 191.000 Km-van benne. Olajfolyást észleltem a motortérből amit a szerviz úgy diagnosztizált hogy a V blokk tömítése adta meg magát ami normális ilyen futásteljesítmény mellett. Elmondásuk alapján ki kell emelni az egész motort a tömítés cseréjéhez amit nagyjából 4-500.000 ft-ot kellene leszurkolni egy Mercedes márkaszervizben. Tapasztalata van valakinek ezzel kapcsolatban?
Igazábol nem is a pedál alatt van...,és nem hidraulikus. Ha fölnyitod a gépháztetőt, a kiegyenlitő tartálytol jobbra látod a gázrudazatot,ami egy elektromos egységet forgat, Na annak vannak különböző funkciói..mivel 6 lábú elektromos socket-be csatlakozik a kábelköteg.. Valami ilyen,csak fejjel lefelé:-)) De ha rosszul tudom bocsi,még nem kellett szétszednem soha.
Azt úgy veszed észre,hogy "föl bőg" a motor a két fokozat között..és érezkető rugása van,mikor betalál a következőbe. Ez rohadt kinos a lámpátol lámpáig araszolásoknál,vagy mikor kicsit bővebb lére szeretnéd engedni a gyorsulásodat,csak közte kapsz 1 szabadot, mint a flippergépen:-)) És a szarabb helyzetbe azt veszed észre,hogy 3000 ezres fordulaton max 60-70 et mész ,és az istennek sem vált föl ezek után.. Ez már azt jelenti szervizüzembe váltott. Motor leálit,ujra indit. Ez már horror. 1 évig ezt éltem át..
Még eszembe jutott.. Ha netán a padlóra taposott (szó szerint!) gázpedál ellenére sem ugrik vissza 1 fokozatot,még nem biztos,hogy valami gebasz van. Az elhergyűlt nyűttes-szőttes-kirojtosodott utólagos padlószőnyeg darab is visszakunkorodhat a pedál alá. Elég az a néhány milliméter kitámasztás ahoz,hogy ez a művelet meghiúsuljon.. Saját tapasztalat... ez is:-))
Köszönöm. Selytettem ,hogy technikailsg v.mi ilyesmi lesz . :). Az ok ,hogy simán kell váltani hidegen és melegen is az autómatának ,de azt miből veszem észre ,ha csúszik 2 fokozat közt az autómataváltó ? ( Bocsi ,ha kukák a kérdések ,de első autómataváltós kocsi lenne )
Hát igen... :-) Öreg gyakorlott mergások tudják nem ez a neve,csak annak nevezzük:-)) A gázpedál alatt van 1 érzékelő,ami teljesen "padló" nyomásnál jelet küld az autómata váltóra,amitőt az a szerencsétlen azonnal visszavált ilyedtében 1 sebességet. Ezt azért hivjuk....pánik gombnak... mert van amikor előzéskor k..rvául kellene gyorsulnunk,mert a szembejövő kamionon már látható a kevicsfelverődés is,de ezt a diesel nem annyira tolerálja..... Esetleg emelkedőnél nem annyira akarná vissza lassulni. Stb-stb. Lényeg,ha un.. xarzárig lenyomod a gázpedált, nagyon rövid gondolkodás után vissza kell váltani a váltónak.. :-))
Én is valamelyik tartó bakra gondoltam de először a váltó tartóra. Nem drágák, lehet kicserélem mindet. Amikor tolatok nem remeg, olyankor nagyon szépen és simán gurul. A felező tökéletesen működik, eleve meg szoktam járatni havonta egyszer. Most viszont a -11 fokban nem indul be valószínűleg még mindig van víz az üzemanyag rendszerben. A tankban lehetett mert már csinált ilyet idén amikor lehűlt -6 fokra, így tettem az üzemanyaghoz spurit hogy feloldja azt és nagyon úgy tűnt meg is oldódott a probléma. Ma reggel azonban ismét ledermedt a gázolaj a szűrőben valószínűleg. Azt 10 percig melegítve beindult legutóbb rögtön.
Sok tréleres a 270 CDI-t használlja. Én 2 éve belenyúltam 1 hibás váltós 2003 as 270 be. Csak akkor tudsz megnyugtatóan véleményt alkotni a váltórol, ha van módod merev hidegen ,és üzemi hőmérsékleten is menni vele. . Nem árt hosszabban pályán,és belvárosi viszonyokat is megkostolni. Időnként ha van rá módod,a "pánik gombot" is meg pilinszkázni a gázpedál alatt. Ez utóbbi viselkedése is képet fest a működéséröl. Ha hidegen-melegen szépen vált föl,majd vissza, pánik gomb elég intenziven visszavált,nagy gondod nem igen lessz vele:-)) Persze 1 mély diag sok mindent eltárol ,amit esetlen nem ütött ki a volt tulaj...
Azt nem tudom, segít-e, de én túl vagyok a fejegység cseréjén.
Az enyémben 2din-es Command 2.0 volt, kivettem, és egy univerzális Pioneer 290BT-t raktam bele.
Egy az egyben passzolt, a műanyag keret és beépítő is. Ami nem lett megoldva, a régi fejegységre ment optika is, azt nem tudom sehova rakni, így lemaradok néhány rendszer üzenetről. Néha a régi kijelzőn megjelent üzenet, pl. low battery. Gondolom ezek jöhettek optikán. Arra nem emlékszem sajna, hogy kellett-e csatlakozó átalakító, de amit a kolléga linkelt, ott meg tudod nézni. Anno én is ott nézegettem.
Még egy kis segítség, ha valakinek gondja van a Low Range kapcsolásával, illetve, ha nem kapcsol be a felező, csak villog a sárga lámpa, 10perces munka, pillanatok alatt le lehet venni az osztómű oldaláról, (úgy néz ki, mint egy ablaktörlő motor) 3 csavar fogja össze motort, óvatosan szét kell húzni és megpucolni a kollektort és a szénkeféket, mert miután ritkán van használva általában, megakadnak a a kefék.....miután a kollektort finoman megtisztitottuk és a réseket kipucoltuk és a kefék is szépen ráülnek, lehet összecsavarozni és mehet vissza a helyére. 3 ML is van a környezetmeben, mindháromnak ez volt a baja.....nulla forintból javítható 30p alatt.
Nekem is volt motortartóbak csere, de az enyém induláskor kattant egyet. Monduk tényleg eléggé fel van hígulva a szakma, mert az első szerelő hátsó difit akart cserélni, mert volt 2 mm kottyanása a tengelynek, aki kicserélte az meg befeszíthetett a váltónak, mert a sebességváltás hol összejött, hol nem és általában vészüzem lett a vége.. Azóta én is bevállalósabb vagyok az ilyeneket megcsinálom magam... :-D
Mint irtam nekem az olcsóbbik (nying-nyang) van...bár szinte mind az,ami úgy kezdődik..."megtévesztésig hasonló az eredetivel" :-) Viszont én nem kaptam beépitő ketetet hozzá. Az "ún" beépitő lemez ami jár hozzá,kicsit előfeszitve pont kitámassza nálam azt a mindössze 5 centi bel mélységet. A lényeg igazábol az a műanyag takaró keret,ami rápattan a fejegységre és tökéletesen kitölti - túlfedi a réseket a fejegység,és a 2dines nyilás széleinél.
Szia, itt a fórumban nem kaptam választ ezért elmentem sok "hozzáértőhöz", annyi faxságot hallgattam végig, h leírni sem tudnám....aztán találtam egy mercis szerelőt, aki nem elméleti szakember, Ő mondta, h ha tolatáskor nem adja azt a hangot akkor motortartó bak....jobb oldali!!!!!!!!!!!!!! A következő tortúra a csere, na ott megint jött a "húbaszkiaziszonyatszopás" kicserélni, dobbetéteket, fél futómúvet le kell venni......aha, nem kell :) ....10perc....2 csavar alúl 1 felül....és olyan lett, mint volt...nincs rezonancia, nincs az a hülye morgás terhelésnél.....Bárdinál a Febi 11000.- :)
Sziasztok! Szia Wave71, az enyém ugyan ezt csinálja. Gyorsításnál van egy finom rezonancia. Kicseréltem a kardán csapágyat mert azt gondoltam, hogy az okozza de nem szűnt meg a jelenség. A következő lépés a váltótartó bak cseréje lesz.
Ha valakinek volt már ilyen jelenség, kíváncsi lennék a tapasztalataira mi okozta.
Egyébként 1 hónapja hoztam az autót Belgiumból 190.000km-rel vettem. Végig Merci szervizben szervizelt autó. Nagyon egyben van imádom! Megcsináltam az olajcseréket motorban, váltóban. Még az osztómű és diffik ezután jönnek. Ami az enyémnél is betegség, hogy a szívósor alól szépen szórja az olajat. Tiszta olaj a blokk oldala. Még decemberben ki fogom herélni a szívósort és kap egy új sortömítést valamint egy teljesítmény optimalizálást. A fogyasztásom 8-8,9 között alakul de nem vadulva hanem normális dinamikával autózva.