Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Pontosan. Ha tényleg a spórolást számítana minden áron, akkor bemenne a sétáló övezetbe. Annál rövidebb útvonal nincs. És az még az utasigényeknek is megfelelne.
Ez baromi jó. Körülbelül csak a belvárost kerülik el a pótlók, ami a fő célpontja volt a villamossal utazóknak.
Akik újkertben laknak és mondjuk Kálvin/Kossuth körül volt az úticéljuk, azoknak sikerült 600 m-es gyaloglást beleiktatni pótlóbuszozás mellé.
Arról már nem is beszélek hogy óránként 4 indulás még csuklóssal nem tud pótolni egy korábban 8 percenként járó villamost. (Illetve egy módon igen: még nagyobb utasvesztés alakul ki, mert ilyen gyatra szolgáltatás mellett nem fogja senki igénybe venni, inkább kocsiba ül, biciklizik, rollerezik)
3-as troli(pótló), ha esetleg csúcsidőn kívül utazol és soká jönne, a 24-es busz is jó, amire a kb. 5 perc sétával elérhető Segner téren tudsz felszállni.
A Piac utca buszmegállónak nincsen párja, ott a villamosmegállóban kell megállnia a pótlónak. Szerintem ez nem olyan nagy gond, bár éppen a másik irányból is megállhatna ott. Talán nem akarják a villamossínekre engedni a buszokat, csak ahol nagyon muszáj?
Van lába a kedves utasnak, majd sétál ha a belvárosba szeretne eljutni.
Ez az útvonal kb. 600 m-rel rövidebb, mintha a Burgundia fele menne a 2-es pótló. Egy nap 74 indulás van, ami 74*1,2 km spórolás, azaz kb. 90km. Nem tudom mennyi lehet a buszok fogyasztása ekkora távon, mondjuk 40 l? 700 Ft-os gázolaj árral az 28000 Ft. Ennyi a spórolás egy nap.
Ha végig a kiskörúton menne a busz az még 300 m-el rövidebb lenne, 74*0,6, azaz kb 45 km-ert spórolnának egy nap. Ez kb. 14000 Ft-nyi gázolaj ára lehet.
Az meglepett, hogy nem ugyanarra megy a 2 pótló. A 15 percezést nem tudom, hogy a fenébe gondolják vasárnap este. Titkon bíztam benne, hogy legalább akkor sűrítenek egy kicsit, de ez így vállalhatatlan lesz.
Nem az a baj, hanem hogy össze - vissza áll meg. Oda irányban a Piac utca megállóban, visszafelé a Szent Anna utca villamos megállóban. Miért nem lehet oda - vissza ugyanott megállni?
Amikor megláttam a követési időt, akkor az jutott eszembe, hogy ennél hülyébbek már nem lehetnek. Aztán ránéztem az útvonalra, és arra jutottam, hogy de, lehetnek.
Amúgy remélem, hogy nem úgy gondolják hogy az egyik pótló csak a Kálvinig jár majd, és onnantól lehet várni a másik pótlót. Ez 12 perces követési időknél közel sem vicces. Ha amúgy is km hiánya van a buszoknak, nyugodtan járhatnak a teljes vonalon.
Én a munkahelyi leállás idejére vettem egy félhavi bérletet, holnapig érvényes. Pont azt látom, hogy növekszik az utasszám. Én se véletlen tettem le a kocsit. Ha nincs halaszthatatlan dolgom (pl. munkába járni, ami DKV-val +1 óra lenne), akkor nem adok ki közel 700 forintot egy liter benzinért.
Szóval utas úgy ahogy van, inkább a közöny a probléma.
Nem feltétlenül, csak sok mindent úgyse tudnak csinálni, aki tehette, az meg régen leszokott már a tömegközlekedésről, kb az idősek, a diákok, meg a csórók maradtak... Hétvégente 1-2 fővel szaladgálnak a járművek, ami nonszensz.
Jó, tudjuk, hogy itt az a fő cél, hogy a haveri cég jól járjon, aztán ehhez találnak ki mindig valami ürügyet, most épp az "energiaválság". A Hajdú Volános időkben trolipótlás kb soha nem volt, villamospótlás is csak indokolt esetben, az utóbbi 10 évben viszont valamiért állandóan pótlóbuszokat kell járatni, hadd pörögjön a km számláló és hadd fizessen a város....
November 14-étől sikerült úgy átírni a menetrendet, hogy az első szoboszlói busz érkezése előtt megy el a 3-as troli, amivel sok ember továbbutazott volna a Kassai út felé. Az 5-ös trolira pedig több mint 15-20 percet kell várni...
Amúgy ha a menetrenddel foglalkoznának egy picit, akkor lehet, hogy még értelmezhető számú utas is lenne, de ez így vicc, hogy pl a Segner térről elindul 2 troli és 2 busz kb azonos irányban, aztán jó ideig megint semmi... Ja, meg ugye még büszkén ki is jelentik, hogy csatlakozás nincs, ha az orrod előtt megy el a jármű, akkor így jártál. Ha ezt a jóval nagyobb Budapesten meg lehet oldani, akkor itt miért nem?
Természetesen az utolsó pillanatban bejelentve az egészet. Menetrend meg minek is hozzá? Még a végén fel tudnának készülni az utasok az egész szarságra.
Kicsit off: Vicc az egész. Enyhén szólva ciki és gáz a városra nézve, hogy Nyíregyházán a két nagy lakótelepről (Jósaváros, Örökösföld), amik fele akorra lakosságúak, mint a Tóci meg az Újkert már kb. sűrűbb közelekedés van a nyíregyi belvárosba, mint itt mondjuk a Tóciból a Belváros felé. Kiemelném, hogy ez nem Nyíregyháza érdeme, hanem Debrecen szégyene.
Nyilván így lenne a logikus, de van jópár trolivezető, akiket nem képeztek át buszra, és nekik is kell valamit melózni. Meg műszaki oka is van, például ha a vezeték jeges lesz, mindenképp kell töretni, mert ha sokáig meg vagy fagyva, az nem tesz jót neki. Meg az elmúlt időszakban összeírták, hogy melyiknek milyen hibái vannak, és most majd tudnak velük foglalkozni, hogy hétköznap nem kell jóformán az összeset kiadni.
Az óránkénti 4 induláshoz egyáltalán hány troli van kiadva? 4-el is meg lehetne csinálni, kiadnak mondjuk 6-ot?
Ha "javarészt" betesznek pl. 4 buszt és 2 trolit, akkor már teljesen értelmetlen a trolikat is használni, legyen inkább busszal kiadva a két vonal. Vagy rosszul gondolom?
Menetrend még nincs (nem is kell azt elkapkodni), de azt nagyon remélem, hogy mind a két pótló a Nagyállomástól fog indulni. Nehogy eszébe jusson valami nagyokosnak, hogy a 2-es pótló elég lesz a Kölcsey-től is.
A Csokonai giminél már új, térkövezett megállót is csináltak egy fb komment szerint. Ez is jelent valamit.