Az általad belinkelt oldalon egy Minitrix 16443 cikkszámú modellhez van mellékelve a kép a valódi mozdonyról. A termék leirásában pedig ez áll: "The locomotive looks as it did around 1974" - ez nem azt jelenti hogy a kép 1974-ben készült, hanem azt hogy a képen látható mozdony a kép készültekor is úgy nézett ki mint 1974 környékén. A képen írja hogy "Copyright 2021" tehát a kép 2021-ben készült következésképpen nosztalgia vonat élén halad.
Viszont a másik általad linkelt kép egyértelmű hogy NDK korszakban készült (copyright 1981).
Az 1960-as években egy gyorsvonatot (pl. Modernisierungswagenekkel) húzhatott BR44-es gőzös? A 80-as max sebesség miatt gyanús. Megnéztem az Eisenbahn Journal BR44 különkiadását, de abban csak tehervonattal láttam fotót.
1949 után ez volt a DR "színterv" a gyorsvonati kocsikra. Mivel 1952-ben a középajtósokat is úgy tervezték, hogy akár gyorsvonatba is besorolhatók legyenek, tehát azok is ebben a ruhában jöttek "világra". De még a Modernisierungswagen prototípusok is ezt a két festéket kapták. (A régi WL és WR szintén ilyen lett egy időre.)
Milyen színezés volt a kétféle zöld? Van egy Liliput szettem egy B4ü és egy AB4ü Schürzenwagennel, a revíziós dátumuk 1962/63. Ez valami konkrét vonathoz tartozó festés lenne? A netről vadászott kép alapján már 1956 előtt is volt ilyen (3. osztályú kocsi). Más kocsit csak tiszta zöldben láttam.
Látszik, hogy be van jelölve az 1 és 2 állás az ajtók mellett. Most jön a csavar! A modellt megfordítva, ugyanez a sorrend! Azaz egy festőszitát alkalmaztak, a kasztnit forgatták :))) Így felirat is lett, mindegy melyik az eleje/hátulja :)
Igen. Az alsó kép DAMPFBAHN FRÄNKISCHE SCHWEIZ szerelvénye. Sajnos kerékhiba miatt nem megy a mozdony, kb 2-3 éve. Éppen gyűjtenek a javítására. Itt van még egy-két kép róla.
Nem tudom hol lehet még működőképes VT135-öt megnézni élőben? A Museumsbahn az csak áll, nem közlekedik.