Olyan autószerelőt keresek aki bevállalja a kocsim szervizelését, én már feladtam. Trélerrel szálítanám a helyszínre. Tatabánya és környéke előnyösebb lenne.
alapjárat jó,így az adagolófejet nem szekálnám. Kizárólag előtöltéssel próbálkozok, hátha az a baja. Ahogy fordítok az adagolón, változik a motor kopogása. Mivel nincs indikátor órám így kőzöm sincs miképpen állíthatnám be az előtöltést. Javaslat?
Most járok, épp van egy nagycsillagos kardános 5 HP-18-am eladó. Igaz e36 328i-ből van,- de gondolom ez nem probléma. Keveset futott, és jó állapotú. Olcsóért megkaphatod, ha még aktuális. Bp.
Leírok az autómról egy hibajelenséget és a megoldását, hátha valaki hasonló cipőben jár.
e36 2.5 TD motor hidegen kék-fehér füstöt okád és rángatja magát, de úgy, hogy még a kaszni is belebillen. Ahogy melegszik a motor, úgy múlik el, végül teljesen megszűnik. Az autó nagyon megy, szinte lehetetlen vele értelmesen közlekedni (a hátul ülők rendszeresen a hátsó szélvédőbe verdesték a fejüket ütemesen), gázadásnál fekete füst, fogyasztás nagy, 12+ városban, pályán 7-8. Így használtam 2 évig.
Megoldás: adagolón kellett állítani, mert túl sok üzemanyagot kapott. Azt hiszem magán a házon kellett "csavarni", de nem értek hozzá.
Azóta semmi füstölés, lehet vele értelmesen közlekedni, fogyasztás városban max. 8, pályán 6 (130 km/h).
Persze mindegyik szerelő csak hümmögött, hogy nem megy a henger, meg ez meg az, végül 5 ezer forintért egy ismerős srác beállította. Már azon voltam, hogy eladom a kocsit.
adagolófej tesztpadon lett beállítva nema kocsin állítgattam. Egr csövei helyén, turbónyomást nemtudok mérni, de vadi új turbó van rajta. A fehér füst, az nem gőz, mert az elillan pillanatok alatt, még ez beteríti a kocsi hátulját. És kb reggel óta járattam a kocsit a garázsok között, így már ki kellett volna égnije ha valami van a kipufban. Épp ezért nyomozok hogy mitől lehet. Esetleg előtöltés?
Az adagolófejet a kocsin állítottad be vagy csak feldobtad? Turbónyomás nem szökik el valahol? Egr szelep, map szenzor ill. csöve oké? A fehér füst, füst vagy gőz? Ha füst lehet, hogy csak a kipufogóban lévő anyag ég ki. Ha végre jársz vele el kell múlnia egy idő múlva. Ha nem lehet nyomozni.
a másik. Megérkezett végre az adagolóm, a garanciális javításbó. Adagolófejet kellett cserélni rajta. Sajnos a padon való bemérésnél nem derűlt ki a hibája, csak visszaszerelés után. Így most már az is ki lett cserélve egy utángyártott darabra. Kérdés, hogy mitől lehet az, hogy ha jár a motor fehéren füstöl a kipuffogó? És erőtlennek érzem a kocsit.
Dehogy. A motor semmilyen esetben sem jár. 16 fok alatt a board beindít egy üzemanyaggal működő kályhát, ami a hűtőfolyadékot melegíti. Ha a hűtőfolyadék eléri a kb 40 fokot, akkor elindul a fűtőventilátor és fűti az utasteret, de közben ugye melegszik a motor is a hűtőfolyadék által. Én ugy tudom mindegy milyen hőfokon hagyod, mert a klímapanel nem indul be, így nincs hőfok szabályzás, csak meleget fúj.
16 fok külső hőmérséklet felett pedig nem indul el a kályha, csak a fűtőmotor(vízhőfoktól függetlenül), ami ilyenkor csak simán a kinti levegőt fújja be. Ez egy szellőztetés funkció lenne nyáron, hogy ne az 50 fokos kocsiba ülj bele, de nem ér semmit. :) Tehát hűteni nem tudsz, csak fűteni ezzel.
Tehát én így képzelem el. Beállítom a megfelelő időre, és a board beindítja a motort, és elkezdi felfűten az utasteret, és a hűtőfolyadékot. Így a motor is felmelegszik.és az utastérbe a klíma nyomja a meleg levegőt. Kérdéses hogy olyankor a hőfok szabályozót maximum, meleg levegő fokozaton kell hagynom?
manuális klíma van a kocsiban. De nem értem a működését. Hisz a klíma kompresszor, járó motornál megy, vagy nem? Ilyenkor beindítja a kocsit? Vagy hogy képzeljem el a működését?
Én igazából a fűtés miatt tettem bele, hogy gyári kinézete legyen, ne kelljen külön programóra. Amire én használom az az idő, fogyasztás, hőmérséklet meg a fűtés.
Ha gyári az állófűtés és manuális klímás, akkor kb 40 fokos víznél kapcsolja a fűtőmotort 2-es fokozaton és fűti az utasteret. Digit klímánál nem tudom hogyan működik.
Erre gondoltam: hogy ez stimt, de miket lehet beálítani még és hogyan.?
E34 nagyboard "titkos menü":
OBC titkos menü feloldása/lezárása: =============================== A zárolás feloldásához OBC-n először nyomd meg a dátum gombot hogy leolvasd az aktuális dátumot. Add össze a hónap és nap értékét. Tehát, ha a dátum ami megjelenik "0704", akkor a megjegyzendő szám 7+4 vagyis 11.
Nyomd meg együtt az OBC-n az 1000 és 10 gombokat egyszerre. Kiírja "TEST". 10 és 1-es gombokkal add meg a 19-es tesztkódot. Kiírja "LOCK". Írd be a fenti 11-es eredményt és nyomd meg az S / R gombot >> "FREI". Most már használhatod az lábbi tesztkódokat. Ha újra le akarod zárni a titkos menüt (de miért tennéd??) akkor menj ismét a 19-es tesztkódra majd nyomd meg az OBC bal felső sarkában lévő F/C gombot.
Teszt kódok beírása: ============================
! Fel kell oldanod az OBC-t, hogy belépj a titkos menübe !
Nyomd meg az OBC-n az 1000 és 10 gombokat egyszerre. Kiírja "TEST". 10 és 1-es gombokkal megadhatod a teszt kódokat 1-21ig. Miután beírtál egy kódot nyomd meg az S / R gombot. Ha ki akarsz lépni nyomd meg bármelyik gombot az OBC-n.
Teszt kódok: ======================== Tesztkód + Leírás 1 Kijelző teszt (az összes LCD és LED-ek be) 2 Pillanatnyi fogyasztás liter / 100 km 3 Pillanatnyi fogyasztás liter / óra 4 Átlagfogyasztás liter/100 km 5 Pillanatnyi áramfelvétel (Amper) 6 Nem használt 7 Tankban lévő üzemanyag (liter) 8 Aktuális sebesség (km / h) 9 Generátor feszültség (Volt) 10 Ország / nyelv 11 Mértékegység / am.pm 12 Átlagos sebesség (km / h) kiszámítására ETA 13 ETA 14 szoftver verzió 15 jármű egyedi adatok 16 jármű egyedi adatok 17 jármű egyedi adatok 18 Riasztási sziréna beállítása (folyamatos v szakaszos hang) 19 Titkos menü feloldása/zárolása 20 korrekciós tényező az OBC üzemanyag-fogyasztás számításához 21 full reset: hiba kódok, dátum és idő törlése
Másik kérdés, hogy ilyenkor mi történik? Ha az állófűtés működésbe lép mondjuk 30percel a munkába indulásra állítom, akkor a klíma elindúl, vagy hogy működik ez a cucc?
Nagyon köszi! És miket lehet még beállítani ezen a nagy board-on? Tök hülye vagyok hozzá. Látom hogy a fogyasztás, hőmérsékletet, stb mutatja, de hogy mit hogyan kell állítgatni arról semmi fogalmam.
Bal alsó Zeit gomb. Egyszer megnyomod, akkor S/R gombbal direktben indíthatod, Zeit gomb két oldalánál lévő piros ledek villognak. S/R gombbal leállítható, de 30 perc után magától leáll. Ha a Zeit gombot még egyszer megnyomod, akkor a kijelzőn négy vonal és egy T1 felirat lesz. Itt tudod beállítani az első időpontot, S/R gombbal aktiválni, ekkor a Zeit gomb bal oldalán piros led világítása jelzi a beállított programot. Zeit gomb ismételt megnyomása a kettes időpont beállítását és aktiválását teszi lehetővé, ugyanúgy mint az elsőnél. Aktiváláskor a Zeit gomb jobb oldalánál lévő led világít. Ha a program elindul, akkor a led villog. A fűtés csak 16 fok külső hőmérséklet alatt működik. Felette csak a szellőzés indul(fűtőventilátor).
Olyan kérdésem lenne hogy miképpen lehet programozni állófűtést a ha nagy board-om van a kocsiba, egyáltalán van e benne ilyen funkció. (ami azt illeti lövésem sincs mit hogyan kel rajta állítani) esetleg valakinek valami infója, videója leírása vagy bár mi a nagyboard-dal kapcsolatban magyar nyelven azt megköszönném.