Az oldalkocsin lévő gumi mintázata lehet más mint a motoron lévő gumiké?
Nem kötnek bele vizsgán? Mitas gumik vannak a motoron, de Mitasból a 16-os mintázata más! Bár anno gyárilag is más volt a motoron a gumik mintázata ráadásul mindhárom gumié más volt!
Velorex 562 oldalkocsi ponyvát szeretnék valahonnan beszerezni! Már több webshop kínálatában találtam ,de valójában egyiküknél sincs!!! Rendelkezik valaki ilyen ponyvával esetleg? Ha igen, akkor tudna adni róla pontos méreteket, hogy legyártassam valakivel? Vagy a beszerzésben valakinek valami ötlete?
Köszi a segítséget, a hétvégén kiderítettük a hibát. Az oldalkocsi kereke valamikor meg lett ütve, ezért kicsit kalapálni kellet a felnin, és ki kellett centrírozni, most már jól megy.
1.lépés . igyál egy sört. FIGYELJ NAGYON , HOGY HIDEG LEGYEN ! Rakd össze a kocsit . MZ olalkocsit csak összeszerelt állapotban lehet a motorra felrakni (kapszula-váz ) mivel a teló a kapszulára van felfogatva . 2.lépés A középső felfogatással kezd ! A lengővilla tengelyen legyen a felfogató gömb . A lehető legközelebb a vázhoz .(a gyári egyben van) Fogassuk fel . közben valaki tartsa a motort Függőlegesen vagy enyhén rádölve a kocsira . EZ AZ EMBER LEGYEN KONSTANS . MINDIG FOGJA . 3.lépés. Az első felfogatás beállítása : FONTOS !!!! A motorral párhuzamos vázat úgy állítsd be , hogy a kapszula vízszintes legyen , vagy enyhén emelkedjen az orra !!! Ne bukjon előre , mert az első telót nagyon megterheli . Ha kell vágd rövidebbre a csövet. A motor kerekei és a kocsi kereke enyhén összefele tartson . Ezt Lehessen később állítani . 4..lépés Az ülés és a tank közötti szem felhelyezése. 5.lépés A kocsi felső konzolját úgy állítsd be , hogy a mororkerékpár enyhén rá legyen dőlve a kapszulára . Csak annyira , amikor ráülsz a motor telója megsüllyed és függőleges lesz a motor, vagy egy bolhafasznyit dől rá a kocsira . Ha kifele dől , akkor a jobbos kanyarokban könnyedén felborulhat . A SEGÍTŐ ELENGEDHETI A MOTORT . :)) 6.lépés Közsd be a stabilizátort , féket , vezetékeket .(ami van)
És összeállt a motor !!!!!!!!
7.lépés Most jön a pepecselős része : FINOMHANGOLÁS !!!
A motor kerekeit állítsd be . Lazítsd fel a hátsót , egy hosszú léccel érintőlegesen az első kerékhez nézd meg Futnia kell egyforma gumiméret esetén..(kocsikerék bármilyen lehet .) Ha fut húzd meg a kereket . A léc lógjon túl a motoron. elöl és hátul is ,, az oldalkocsi kerekére is érintőlegesen tegyél egy mási lécet. Mérd meg a távolságot hátul és elöl. Első nekifutásra kb 5cm-rel legyen elöl kisebb a távilság . Állítási lehetőség az első konzolon (lázsd a 3.lépés-ben)
HA NAGYON ÖSSZEFELE TART , MENETKÖZBEN BALRA TOL. HA SZÉTFELE TART , JOBBRA TOL .(MEGESZI A GUMIT)
IDEJE BEINDÍTANI ÉS KIPRÓBÁLNI . UTAS NÉLKÜL ÁLLÍTSD MAJD BE.
HANGOLNI A KERÉKÖSSZETARTÁSSAL TUDSZ . MZ MOTORFÉKNÉL , MENETKÖZBEN NE HÚZZON SEMERRE . EGYENLETES GÁZ MELLETT MENETKÖZBEN EGYENESEN HALADJON . NE HÚZZA A KORMÁNYT SEMERRE .
ERŐS GYORSÍTÁSKOR HÚZZA JOBBRA . HA NINCS FÉK , AKKOR TOLJA BALRA . KOCSI UTAS ESETÉN TUTI . EZEKHEZ HOZZÁ KELL SZOKNI
KORMÁNYSTABILIZÁTOR SZÜKSÉGES . TUDOM AJÁNLANI AUTÓ KORMÁNYSTABILIZÁTORT . (bevállt) Bontókból beszerezhető .én MÉH telepen futottam össze vele. Egyik vége a jobboldali első teló felső csavarjára erősített pici lemezen van . A másik vége oldalkocsi váz legelső felfogatására (4 csavar) .
. JÓ SZERELÉST . HA KÉRDÉSED VAN SZÍVESEN VÁLASZOLOK
Nemrég vettem egy oldalkocsis Jawa-t. Elkezdtem rendbe rakni, de az oldalkocsi beállításánál megakadtam. Papírforma szerint beállítottam mindent (egy nyomtávon fut a motor, a lécekkel beállítottam a távolságot, a kerék dőlést stb.), de még mindig rángat a kormány (jobbra balra mozog menet közben), ez mitől lehet? Szeretném jól beállítani, mert pár nap múlva műszaki.
Jawa velorex 562-es oldalkocsihoz keresnék gumiszegélyt. A plexi alatt lévő peremhez illetve a az ülés körül körbe futó peremre. Sajnos ezidáig boltban nem találtam sehol, esetleg érdekelne valami alternatíva is amivel ez helyettesíthető lenne.
Szerintem Jaffa gépkönyvet, vagy Velorexét nem nehéz szerezni. Abban benne vannak a pontos értékek.
Én az MZ-Superelastik fogatomnál, ha húzott valamerre mindig a kocsi-motor "összedőlését" babráltam.
Nagyon szépen ment, aztán kölcsön adtam egy elismert oldalkocsis srácnak, aki megpiszkálta az összetartást, mert valamerre húzott, és bizony másfél hét alatt a hátsógumi tükrös lett.