OMW kúton kérdeztem, h mi a helyzet a külföldről behozott üzemanyaggal, és azt mondta, a extra-dízel/benzin származik külföldről, a többi magyar pancsolás.
Elmúlt 2 évben rengeteget voltam németeknél, érdekes módon azt vettem észre, h az osztrák üzemanyag nagyon jó minőségü, jobban indul/jobban megy/kevesebbet eszik, a német viszont annyira nem volt jó.
Én is mindig röhögök az olyen üzemanyag fétiseken, hogy a mol szar az öemfau meg istencsászár. Én se tapasztaltam még fogyasztáskülönsbéget, se azt, hogy valamelyiktől jobban/rosszabul menne az autó.
A váltólajban is egyetértünk. Biztosan nem csak a gyári ajánlású/márkázott cucc jó bele, de a galád gyáriak nem mondják meg, hogy milyen olaj jó. Csak az egyes olajcégek honlapjain/webshop-jaiban lehet utánnakeresni, hogy SZERINTÜK mi jó egy bizopnyos autótíousba. És ez az, amitől parázom.
egyébként tényleg van/lehet különbség két magyarországi benzin között? én soha nem látom a különbséet sem fogyasztásban, sem lóerőben.....ha igen, akkor van valami sorrend? mi a helyzet a diszkont kutakkal, mint pld az auchan?
Köszönöm az erőfeszítésedet, hogy segíteni próbálsz nekem! Sajnálom a könyvecske rongálódását, de fel is merült bennem, hogy ezért a jó minőségért akartak rólam 11.000 Ft-ot legombolni :):):):) ???
Én elsőre tutam képet csatolni,,,, megpróbálom most is, hogy hogyan is megy:
- Az már biztos, hogy a kép mérete kardinális kérdés...
"megsúgom a shell 95-ös is a mol finomítóból van, ahogyan (ha jól tudom) az ömv-n kívüli minden magyarországi benzin."
Hja.
Ez csak részben igaz, de tegyük hozzá, hogy at ÖMV is csak a Ny-i határszélen teríti a Swechati finomítóból a kútjait. Egyébként minden olajcég a saját adalékaival elegyíti a MOL- os alaplöttyöt. Nézz csak utána, 1 l adalékanyag kisker ára cca. 5- 10 000,- Ft között van. Nagyrészt ez határozza meg a forgalmazott benzin tulajdonságait és persze az árát is.
simán lehet, hogy én vagyok a hülye, de a váltókat sok esetben különböző márkák kocsijaiba is beteszik. utánanéztél, hogy ilyen esetben is uazt az olajat javasolja a két, egymástól független autómárka?
szerintem ez egy kicsit megint túlaggódás. fontos, hogy megfelelő legyen az olaj, nagyon is az, nem töltenék én sem valami akciós nevenincs lét a kocsimba, de a prémium szegmensben, ha minden karakterisztikája megfelel, akkor mindegy, hogy milyen olajat használsz. castrol, liqui moly, selenia nem lehet rossz minőség.
nem hinném, hogy a nissan saját olajkuttal rendelkezik, saját finomítóban finomít, kísérletezik és fejleszt, külön a saját motorokhoz, egyszerűen átcímkéz egy megvásárolt terméket és a meghosszabbított garancia címszava alatt megfizetteti veled a prémium árat egy minden bizonnyal jó, de nissan címke nélkül 30%-kal olcsóbb termékért, aminél (szintén tapasztalat) még sokkal jobbat is vehetsz. a bmw pld castrolt ajánl. ők nem fejlesztgetnek olajat?
olyan egy kicsit ez, mint az, aki esküszik arra, hogy a shell 95-ös benzinnel jobban megy az autója. megsúgom a shell 95-ös is a mol finomítóból van, ahogyan (ha jól tudom) az ömv-n kívüli minden magyarországi benzin.
Hogy a bánatban lehet képet beszúrni egy hsz-be???
Odáig megy a dolog, hogy kiválasztom a beszúrni kívánt kép fájlt, az meg is jelenik alull, de aztán hiába klikkelek a kép melletti "Beillesztés" gombra, nem történik semmi. Aztán amikor elküldöm a hsz-t, akkor persze a kép sehol.
Végre volt érkezésem kimásolnbi az ígért oldlakat. A könyvecske ennek eredményeként most már 3 részre foszlott... :-(
Felívnám a figyelmet a gonoszka 5-ös megjegyzésre az ATF kapcsán. No ezek miatt nem merek én internetes olajat vinni/betölttetni. Nyilván para-fából lettem kifaragva.
A CR-V nekem is megfordult a fejemben, de belülről nem tudtam vele megbarátkozni: Az a váltókar a műszerfalon..... Lehet, hogy kényelmes, de azért nem kéne kisteherautósnak kinéznie. Tiszta Fiat Ducato fíling
Na nem mondom, hogy kempinges tipus lennék én sem már, de volt olyan, hogy a környék összes szállásán teltház volt - pont rendezvény miatt - és jól jött, hogy volt hol aludjunk, viszonylag kényelmesen. A csomagtartóban elfér, úgyhogy mindig velünk van... A srácok már 20 felett mindkettő, így nem igazán járnak velünk. A Path az én vágyam volt...
Na, ez tetszik! Kar, h mar nem aktualis. Anno, boho fiatalkent jo lett volna, igaz, akkor nem volt ekkora autonk. Mondjuk turaztunk berelt, lakoautonak atalakitott hiace-szel.
Három gyerekünk van, akkor még mind gyerekülésben utazott. Három gyerekülés nem sok autóban fér el KÉNYELMESEN. A felségem Renault Gr.Scénic-jében sem. Ott elfér ugyan, de nem kényelmesen. Amikor az előző autóm csereérett lett, nem akartam másik buszlimuzint venni.
Az összkerékhajtás "kellett" (értsd: vágytam rá), mert 1) a telek a mi kis falunk környékén igen fura útviszonyokat eredményeznek és van pár durva emelkedő/lejtő a környéken. 2) Szeretünk síelni, azt meg megint csak csúszós környéken lehet jól művelni. 3) Szeretek pecázni, és ennek kapcsán olykor be kell menni a susnyásba. És akkor nem árt, ha ki is tud jönni onnan az ember. Ezért nézegettem összekerekes autókat.
Végijártuk az ÖSSZES autómárka valamelyik bp-i márkakereskedését, hogy mibe férünk el. Három típus maradt a listán: meglepő módon a Honda CR-V, a Toyota Land Cruiser és a Nissan Pathfinder. Én Subaru-t szerettem volna, de az ajtókat se lehette becsukni a gyerekülésekkel... vicces volt. (Megjegyzem ez a legtöbb márkánál/típusnál így volt, de a Subi-k rettenetesen szűkek vállban.)
A CR-V nekem nem tetszik a csőrös pofájával, a LC túl drága volt nekem (mindenképp új autót szerettem volna), a Pathfinder-t pedig szemérmetlen áron adták a készletkisöprésnél. Ráadásul a Pathfinder tetszett eleve a legjobban... mákom volt. Nagy.
Én szívesen járok Erdélybe a barátokhoz, fesztiválokra, nézelődni.
Bizony simán aludtunk is benne. Igaz a boltokban kapható felfújható vendégágy kb. 5 cm-rel hosszabb a kelleténél, így nem tudom lecsukni, csak lehajtani.
Volt már olyan, hogy Gyergyóban egy fesztiválon a parkolóban arra ébredtünk reggel, hogy rendőrök vigyáztak ránk... Kedves dolog :)
Egy olajcsere után mindig jóval finomabban jár az autó (egy ideig), mint közvetlenül előtte. Úgyhogy ebőől azért nem vonnék le messzemenő következtetést.
Bezony bezony... árgépes keresséssel látszik, hogy a Castrol szerint megfelelő olaj az interneten a márkaszervizhez képest szűk kétharmad áron beszerezhető. (33 helyett 21 ért - ismert/megbízható webáruházból)
Az persze kérdés, hogy ami az olajgyár szerint megfelelő, az az autó szerint is megfelelő lesz-e. Én ezt hozzáértés híján megítélni nem tudom, és ilyenkor lép be nálam a parafaktor. A Renault-nál (a feleségemnek Grand Scénic-kje van) a márkaszervíz megmodta, hogy milyen olajat vegyek, úgyhogy azt az autót egy ideig úgy szervizeltettem, hogy vittem a neten vett olajat. Aztán leszoktam róla, mert ahogy idősödött az autó, egyre nagyobb kedvezményt adott/ad a szerviz az anyagokra és munkadíjra, úgyhogy már nem éri meg vacakolni azzal, hogy szervezni kell a kiszállítot olaj átvételét. Ott most 30% kedvezménynél tartok, a Nissan-nál meg 20%-nál.
A Nissan-nál is próbálkoztam a kérdezéssel (milyen olajat hozhatok), de nem árulták el a gazok ;-) viszont az adást vették a spórolási szándékról, és onnantól kezdve a kétféle megfelelő motorolajból az olcsóbbikat adták. (Tudják, hogy mindig felezem az intervallumot.)
Az ATF-et és egyéb olajakat (osztómű, diffik) is meg fogom kérdezni előzetesen, mert azok cseréje szabadon választott gyakorlat, úgyhogy elvileg annak is örülniük kell, hogy egyáltatlán lecseréltetem, és náluk hagyom a csere munkadíját. Meglátjuk... remélem nem csalódom a híres márkaszervizben :-)
Az enyémben ez van (Edge) november óta. Még a nejem is megjegyezte (még annyit sem ért hozzá mint én), hogy érzékelhetően mennyivel finomabban jár a kocsi.....
Megnéztem. Nyilván én túlspilázom/túlparázom ezt a dolgot, de nem bízom ebben a kiválasztós dologban. Biztosan hibás pl. a szelekciónál az évjáratok teljesítmény adata. A 2006-tól gyártott euro 4-es motor teljesítmény nem azonos a korábbi euro 3 besorolású motoréval. Ha ez hibás, mi más hibás még? Az euro 4-eshez DPF-es olaj kell, tök más, sokkal dráégább, mint a nem DPF-es. Nem derül ki, hogy ez stimmel-e.
Jobb lenne, ha a részletes teljesítmény adatok szerepelnének a paramétereknél, nem csak annyi, hogy normál üzemben mi a csereperiódus.
Ami megoldás lehet az az, hogy ki kell nézni a könyvből, hogy pontosan milyen specifikációjú olaj kell (motorba vátóba osztóműbe diffibe) és keresni kell olyan olajboltot a neten, ami megadja ezeket a specifikációkat. Utána már csak hit/bizalom kérdése, hogy avlóban az van-e a flakonban, mint amit kifizetett az ember. Nagggyon durva rémtörténeteket lehet ez ügyben hallani...
Én is elteszek minden számlát, tehát így is dokumentálom a karbantartásokat.
Érdekes dolgot mondasz ezzel a nincsenek összekötve a márkakereskedések dologgal. Igazából nem az egymással való kapcsolat itt a kérdés, hanem az, hogy az európai központtal össze vannak-e kötve. Annak a kapcsolatnak pedig élnie kell, mert azon keresztül kapnak egy csomó műszaki információt (pl. egy adott autót érint-e egy aktuális visszahívási akció).
Saját tapasztalatom: Az autóm 2007-es gyártású, de "túltárolt"-ként csak 2009 január végén lett forgalomba helyezve nullkilométeresen (illetve 91 kilométerrel az órájában - nyilván elvitték néha egy-egy próbakörre), amikor én megvettem. Erős két év múlva, tehát 2011-ben, valami garancia kéretében elvégezni szándékozott javítás kapcsán derült ki, hogy a "Nissan rendszere szerint" az autót 2007-ben forgalomba helyzték pár napra, majd újra kivonták a forgalomból. Fogalmam sincs, hogy ezt honnan tudta a "Nissan rendszere", de tudta, és ez alapján azonnal meg is mondta, hogy az autóm már nem jogosult garanciális javításra, hiszen a hároméves garancia a 2007-es pár napos forgalomba helyezéssel elindult, és 2010-ben lejárt. Mondtam, hogy itt valami bibi van, mert a hivatalos (okmányirodai) első forgalomba helyezés 2009 január 31 volt, és nekem azt mondták a vásárláskor, hogy az autó onnatól kezdve 3 évig (vagy 100 eKm-ig) garanciális. Ellenőrizték a forgalmit, igazat adtak nekem, és átírták a "Nissan rendszerében" a táves adatot. Mindezt pár perc alatt, ott helyben a márkakereskedésben. Nem abban, ahol vettem az autót, hanem vagy 200 kilométerrel odébb.
Ennek kapcsán kérdeztem meg a munkafelvevőt, hogy mennyire mindenható ez a rendszer. Azt mondta, hogy nem mindenható, de a márkakereskedésekben (bármelyikben) szervizelt autókról minden információ (pl. szerviztörténet) elérhető benne.
Szóval kulcsból nem, de ebből a rendszerből komoly infók nyerhetők ki egy adott autóról.
Az általános feltöltési mennyiségegre lenne szükségem. Mondjuk most olajcserénél jártam épp úgy, hogy megvettem a gyári adatot a motorolajból és nem ment bele mind. 4literes kiszereléseknél pont még vettem plusszba egy 1l flakont.
Tényleg ne ragozzuk tovább, csak még annyit, - ha számít a pénz - hogy pötyögd be gugliba "nissan pathfinder váltóolaj" . Láthatod képen, hogy mind gyári csomagolás és mégis láss csodát van olcsóbb és drágább. Ez minden alkatrészre igaz. Én cégtől vásárolok mindent, tettem ezt eddig is az eddigi autóimnál, a számla számomra garancia. Ilyen vezérműszíjjakra, láncokra pedig vállalnak hosszabb garanciákat. Azért én sem Vaterázok :)