Hehe... Ott van az orrod előtt egy láda, mikor kijössz az arénából, enyhe célzásként pontosan arra nézve áll a karaktered. Ott van benne az összes cuccod. Szép is lenne, ha párezer rubelért cserébe elvesztenél többször annyit.
Mondjuk én csak poénból próbáltam ki (akkor olyan 150k pénznél tartottam :), de valahol ott lett elegem belőle, mikor kettő darab, a játék második legerősebb páncéljában (azon felül már kb. csak az exoskeleton van) mászkáló fél-mesterlövész fegyverrel felszerelt fickót kellett volna kinyírni egy Obokannal meg kilencven lőszerrel, valami csíra golyóálló mellényben. Ja, majd biztos.
Azóta már kijöttem onnan azt a bárban lett is 35000 rubelem. Nos, a probléma velem az volt, hogy azt a bizonyos lejáratot egész egyszerűen kihagytam, nem vettem észre. Érdekes, hogy a már sokadik nekibuzdulás után, kikapcsolt lámpával, tökvéletlenül bukkantam rá a harmadik lépcsőre, ami levitt a két kidöntött ajtóhoz. Itt egy gyors mentés és már jött is az a nagy csirke, de azt a méretével ellentétben elég könnyű volt legyakni. Innetől már meglett a második tudós hulla is. A teremben ott az a láthatatlan alak, aki pirózik, a legegyszerűbb egy-két kézigránát. Innentől egy animáció jön, kezd derengeni a multunk, majd meg kell szerezni az irányítópultnál a dokumentet. Itt van jó sok sárga színű medikit is, de a tudós fegyvere, ami egy angol S-80-as, szintén értékes. Amikor elindulsz kifelé, addigra a kézigránát miatt már senki se fogja az ajtót, de megszállják a területet a katonák. De innen is ki lehet jutni, sok mentés és mégtöb gyilok árán, ami már kezd kissé unalmas lenni.
A Stalkerek bázisán az arénaharcot próbáltam , de az csóróknak való, mindened elveszik, és mire végzel, csak annyid marad, amit megnyertél. Most pedig irány az X-16.
gyerek, <14, trainerrel eljut valahova, ahol azért bacik rá, mert felveti a pénz.
de nem tud megszabadulni a zsétől. állítólag valami mennyezet is lehullik ekkor.
van megoldás erre, azon kívül, hogy ne csaljon?
talán az lenne, ahogy a topikot olvasgattam, ha megfogadná a fordító(fusion?) tanácsait, ami azt jelenti, hogy a nem is olyan hard a gém, betarva néhány szabályt.
bocs, hogy így beestem, de apai tenintélyem forog kockán.
mindig én jövök, ha végleg elakad, pedig nem is játszom semmivel.
Nekem nincs ilyen ledermedés, ellenberger néha belassul, és veszettül darál a merevlemez, aztán visszagyorsul. Azaz tipikus swappelési tünetek. Most megnéztem Fraps-szel, és sehol se megy 40-50 alá, de inkább 60-70 az fps, úgyhogy azzal nincs gond. Viszont a kilépéskor megnyílik a konzol, és azt írja, hogy "Memory usage: 23xxxx KByte, azaz úgy láccik, hogy tkp. mintha csak 256 MB-ot használna föl. Vajon hol lehet beállítani, hogy legalább 512-t használjon??
Next level... Ja, én láttam olyat is (főleg a Garbage Cordon-hoz vezető átjárójánál fordult elő), hogy a banditák ott mászkáltak az elérhetetlen területen a kapu túloldalán, azt használták fedezéknek, és onnan lövöldöztek rám. Viszont ugye azt a játékos 10 méternél jobban nem tudja megközelíteni, mert jön a mapváltás. Egy időszakban 4-5 hulla volt folyamatosan a kapu körül, aztán szép lassan eltűntek. Szóval még az is lehet, hogy az így kizárt részeken is zajlik az élet, csak kijutni nem lehet oda.
Nekem nem lapoz észrevehetően 1GB memóriánál, pályatöltésnél molyol egy csomót, aztán már szinte alig. Viszont vannak egyes mapeken olyan helyek, ahol minden előzmény nélkül ledermed 20-40 másodpercre; nem csinál az égvilágon semmit, merevlemez is csendben van, és úgy tűnik, hogy csak a kliens van megfagyva, a szerveren viszont tovább fut a világ, mert ha ez pl. futás közben kapott el, akkor mire magához tért, az elfogyott staminám hirtelen visszaugrott maxra, mintha addig pihentem volna.
1 GB-tal is simán játszható, csak időnként swappelni kezd :)) Érdekes egyébként, hogy nem akkor, amikor egyszerre nagyonsokan vannak a képernyőn, hanem inkább akkor, amikor elindulunk tökön-babon át egy nagyobb terület felé.
Amúgy most a gamefaqs-on elolvastam, hogy már a legelején, miután Wolffal dumcsiztunk, lehet szerezni egy Stalker-rucit, és úgy tényleg sokkal könnyebb a játék. A sima bőrkabátnál középtávolról egyetlen 12-es puskalövedék elég volt ahhoz, hogy hanyek legyen (gondolom, úgy realisztikus), a Stalker-ruhában viszont kell vagy fél tár AK-lőszer ugyanehhez, közvetlen közelről. Az, hogy a pálya elvileg nem érne véget a Move to next level-nél, pont most lett világos, amikor a duplacsövűvel átküldtem egy banditát annak az ajtónak a túloldalára, amin átlépve megjelenik a Move to next level. Szépen átrepült meg minden - de aztán nem tudtam átkutatni! Ha aszontam a kérdésre, hogy No, akkor visszahajított az ajtó előtti szobába, ha meg azt, hogy Yes, akkor továbbdobott jóval.
Mivel épp a magyarítást gyártom hozzá, befigyelt ugyanaz az effekt, mint HL2-nél; a bent felejtett, de használaton kívül helyezett szövegtörmelékeken keresztül van némi rálátásom arra, mi mindent hagytak ki az eredeti koncepcióból (és ez még biztos nem az egész, csak az, amit az utolsó pillanatban vettek ki, és a szöveganyagát már nem törölték). Amit mi STALKER néven ismerünk az az eredeti koncepciónak csak egy borzalmasan megcsonkított változata. :( Ha úgy adják ki, ahogy tervezték, ez a game akkorát ütött volna, mint semmi az elmúlt pár évben.
De sajnos feltrancsírozták, és a darabokból összeraktak valamit, ami egyáltalán nem rossz, de sehol sincs ahhoz képest, amilyen lehetett volna (egyébként gyanítom, hogy az installer is ezért viselkedik olyan furán, eredetileg tényleg 10GB lett volna a játék, csak aztán a content egyharmadát az utolsó pillanatban kidobták a fenébe, az installerben meg valaki elfelejtette átállítani a limitet).
Szerintem például a mapváltás se így nézett volna ki, ugyanis ha jobban megnézed, a mapnek ott, ahol bejön a "Move to next level?" felirat, közel sincs vége. Megkockáztatom, hogy valójában megvan az egész alap map az ugrási pontok közötti részek is, csak "kiszakaszolták" őket ezzel a áttöltögetős módszerrel, ami a mapnek azokat a részeit köti össze, amiket végül meghagytak.
A játék csak a legelején nehéz még novice-on is, miután szereztél valami normálisabb fegyvert, meg főleg egy jobb páncélt (plusz pár védő artifact-ot), már inkább túlságosan könnyűvé válik. Onnan kezdve, hogy a Dark Valley-ben találtam egy Duty armort, normál körülmények között (értsd: nem minimum fél tucat ellenség támad egyszerre) gyakorlatilag halhatatlanná váltam (sima terminátor módban besétálok az ellenséges tűz közepére, és kényelmes tempóban lelövöldözöm őket, néha esetleg nyomok egy bangade-ot vagy medkitet), pedig az még messze nem a legjobb páncél.
Ami kicsit bosszantóbb, hogy bugos vagy csal az AI: teljes takarásban levő célpontot is látják, folyamatosan célra tartanak akkor is, ha köztük meg a cél között ott van a fél map, sőt, néha még lelőniük is sikerül az ellenfeleket falakon, sziklán, meg minden egyében keresztül - és ez arra is vonatkozik, mikor a játékost támadják.
A kezeléssel nekem nem sok bajom volt, a gyógyítást ki lehet tenni hotkeyre, a többi meg harc közben nem olyan fontos; max az lett volna még jó, ha gyorsan lehet artifactokat cserélni olyan esetekre, mikor hirtelen kellene váltani bulletproof, rupture, meg sugárzás-semlegesítő setup között, ami előfordul néha.
Ide tényleg tehettek volna egy kis hintet, bár nekem elég nyilvánvaló volt, hogy azok a tartályok, bennük a fura lényekkel nem csak dísznek vannak ám ott.
Kezdd el lőni bármelyiket (vagy vágj hozzá egy gránátot), és nemsoká felrobbannak, jön egy cutscene, aztán nyitva lesz az ajtó.
Én az X16-nál (Yantar alatt) szívtam nagyot, kikapcsoltam a gépet, aztán még egy fél órát rohangáltam körbe-körbe mint a mérgezett egér, a kijáratot keresve, mire végre észrevettem, hogy a pszi-pofozógép szörnyike mögötti egyik szoba padlóján van egy lyuk, és azon át lehet kijutni. :S
A Lab x18-ban járok én is. A második kód egy másik sárgaruhás tudós hullánál van, egy szinttel lejjebb, mint az ajtó, ahová be kell gépelni a kódot.
Én most megszereztem itt a dokumentumot, amit vissza kéne vinnem a barkeephez, de rohadtul nem lehet innen kijutni, mert azt írja ki, hogy valaki nyomja kívülről az ajtót. Fél óráig rohangálok, mindent ezerszer megnéztem, de nem találok kiutat.
Közepesnél vmivel magasabb beállításokkal tök jól megy nálam (P4 2,8, Sapphire Radeon X1600Pro, 1GB RAM) a játék, de azért érezni, hogy az 1 GB RAM kevés neki, igazán 2 GB-nál hasítana. Nagyon profi, de szerintem probléma az, hogy túl sokat tud egy FPS-hez képest, viszont nem elég stratégiai egy RPG-hez képest. Szerintem THQ-ék öcsém szavával élve "akkorát akartak fingani, hogy végül beszartak". A másik gondom az a játékkal, hogy Novice szinten is túlságosan nehéz. Szerintem egy játék a legkönnyebb szinten legyen könnyű, kicsit amolyan szintbejárós jellegű, a legnehezebb fokozaton meg legyen bazi nehéz. Egy idő után unalmassá válik, hogy nyolcvannyolcszor lőnek ki az ellenségek, közben még figyelni kell arra is, hogy a sugárzás is abálja az életerőmet, de amikor beböknék egy szurit magamnak, vagy innék egy kis vodkát, mindig lelőnek közben. Semmi ideje nincs az embernek arra, hogy magát a pályát figyelje. Pedig megérné, mert nagyon profin megírták a fiúk.
Egy szó, mint száz: adottságait tekintve az évtized játéka lehetne, de a számítógépes kontrollerekkel lekövethetetlenül "túl-realisztikus" kezelés, meg a túlzott, a játékot unalmassá tevő nehézség miatt mégsem lesz az.
Persze hozzáteendő a dologhoz, hogy mindenféle kézikönyvek nélkül kezdtem játszani vele, úgyhogy simán lehet, hogy a kezelés valójában egyszerűbb, mint ahogy én gondolom. Pl. az sem szerepel sehol a bill.kiosztásnál, hogy F6 gyorsmentés, F7 gyorsbetöltés, aztán az elején csomó ideig ki kellett lépnem a menübe, és onnan menteni minden leabált katona után.
Az első sárgaruhás tudóshullánál van az első kód. A második kódhoz ki kell jönni a pincéből?
Más. Eddig két sikertelen Camp elliminálásom volt. A téglagyárnál, ahol a pincében őrzik a faszit, miután minden banditát kinyírtam, mondja a csóka, hogy siessek, mert újabb ellenség érkezik. Kiszaladtam és látom, hogy az udvaron termelődnek újjá. De a szemben levő épületben legalább kinyirtam a polipfejű gonoszt, csakhogy itt is kipróbáltam pár variációt: volt, hogy túl korán adtam a medikitet a sérült stalkernak, az meg felpattant és a kis pisztolykájával nekirontott az épp bejövő polipfejűnek, az meg legyakta, így nem tudtam meg semmit se tőle. Aztán szerencsémer még lecsapott egy a zajra bejövő banditát is.
Megint más. Google Earth-t érdemes nézni, mivel felismerhetők a helyszínek a csernobili övezetben!
Jövök vissza az Army Warehouses-tól a Cordon-hoz hogy megkeressem a Guide nevű fickót, ott heverészik egy épületrom közepén a tűz mellett, és épp mintha egy kenyeret rágcsálna (rajta nem volt maszk, szóval ott működött az effekt szépen). Vigyorogtam.
Vagy; jön egy kutyafalka, elsőt lelövöm, többi szétszalad, pár másodperc múlva visszajönnek, de rám se bagóznak, "kaja!" felkiáltással rávetik magukat az elsőnek ledurrantott egykori haverjukra. Mindegy mi, csak ehető legyen, ráadásul az nem lövöldöz rájuk. :)
De láttam már olyat is, amikor egy falka kutya egy vaddisznót kergetett, asszem el is kapták.
A második kódot asszem nem (effektíve mutatja, csak nem látszik, mert akkor még bőven kilóg a radarképernyőről), mert baromi "mélyen" van, a map legvégén (az első kód szinte pár lépésre volt az ajtótól), de kb csak egy út vezet oda (én nem keresgéltem semmit, csak mentem, amerre lehetett, és belebotlottam); nagyjából arra kell menni mindig, ahol a legsötétebb van. Para rulz. :]
Lenn vagyok a labor alján, megtaláltam a keresendő második számzáras ajtót, azt irja a játék, most kerssem meg a kódot. Egy láthatatlan alak folyamatosan vagdossa a fejemhez a kétszáz literes olajoshordókat, míg az ominózus páncélajtót belülről döngeti kifelé valaki, aki nagyon ideges. De bennt vannak a dokumentek. Merre van a kód?
Persze, minimumon megy csak mert folyamatosan ír a merevlemezre. Az 512-ből egy lebutított vindóz használ minimum 200-at alapból. Érdemes ilyenkor kilőni néhány futó alkalmazást játék előtt.
Nekem is 512 van és szólt hogy kevés a lapozófájlom... Nem is indult el, de megnövelt lapozófájllal már igen! Ezt egyszerűen megtehetjük a rendszer beállításoknál! Igaz minimumon megy a játék, de rohadtul élvezem, úgylátszik gondoltak a fejlesztők az ilyen gépet használókra is!
A bemeneti oldal még annyira nem is volt rossz, mivel a láthatatlan pofozógép jó előre elordította magát figyelmeztetésképpen. Lelőni azért nem semmi mutatvány volt, amilyen sebességgel közlekedett.
De kivezető folyosón az a semmiből hirtelen a hátad mögött megjelenő ultrahangos-zoomolós-távolból pofánverős izé, na attól télleg a frász jött rám, kotortam kifelé onnan mint állat. :)
Sajnos a lapozófájl 2048 Mb-ra való állítása után sem fut a gépemen a játék. A tálcán megjelelenik egy kis hiba üzenet és befejeződik a betöltés. A gépem elég elavult: Abit NF7/2500-as Barton, 512 Ram, Ati Radeon 8500, 2005 szeptemberi Omega driver-al. Esetleg egy driver frissítés segíthet?
Hát jó hogy a HalfLife2 -szóba hoztad. 2004 novemberébe jelent meg. Az nem most volt ugyebár? De a grafika azóta sem változott sokat. Nagyon kicsinyes dolgokkal bírták szerintem "elrontani" a STALKER-t. Na csá!
Híííj, nekem viszont nagyon bejön a game. Half-Life 2 óta nem találkoztam olyan játékkal, ami ennyire magába szippantott volna. Szerintem zseniálisan oldották meg az RPG elemekt egy FPS-en belül.
Rég nem kakáltam annyira össze magam, mint amikor az Agroprom bázisra mentem az alagúton keresztül...
Nekem ez NEEEM JÖN BEEE.... Tényleg 2003-as retro FPS-games. Ennyit erről. Biztos nem adok érte egy lyukas kotont sem. Hát óriás csalódás volt. A tisztelőitől pedig elnézést sem kérek. A JELSZÓ /// UNIN-S.T.A.L.K.E.R///
"Valaki lejjebb emlegetett időgyorsítást, az hol van? Megesküdnék, hogy a Controls listában nem láttam."
Én sem láttam, ezért szoptam be!
tehát:
időgyorsítás: *
lassítás: /
Gondolom hardcoded, és nem lehet átállítani. De ettől függetlenül engedte ráállítani a *-ra a "használ" funkciót. Az működött is, és az időgyorsítás feljebb kapcsolt, minden egyes nyomásra. Ezt persze nem írta ki: csak az inventoryban veszettül pörgő óráról és a gyakori éhhalálokról lehetett észrevenni. Ez azért így, ebben a formában, hatéves fejlesztés után igénytelennek nevezhető.
PDA bugokat még nem csekkoltam, majd nézem. Single playert egyáltalán bétatesztelték ezek?
Az F gombbal tudsz vele dumálni, ha előtte állsz. Kérj tőle melót. A párbeszéd végén kienged, az ajtó(hátad mögött) elé állva nyomj megint F-et (de alul ki is írja) és ki tudsz menni a felszínre.
Sziasztok!
Kérlekszépen ne röhögjetek ki, de már rögtön a játék elején teljesen elakadtam! ;( Ott állok a csávó előtt a kisblaknál. A ládából már eladtam neki a táskát vagy mit, amiért kaptam egy csomó pénzt, de eztán bármit veszek eladok, nem tudok innen kijutni sehova. Kérlek segítsetek, mit kell csinálni, nagyon szeretnék tovább lépn! Help!