A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Annyi változott, hogy több az olyan zavar amihez nem elég a Volános tartalék sem. Ld. pl. múlt héten majdnem minden nap állt a Budakeszi út hosszabb-rövidebb ideig.
Pusztán a bevallott infláció alapján a 2019-es 266 millió, az 2024-ben 413 millió. És hol van a bevallott infláció mondjuk a tömegközlekedési szektor béremelkedéséhez képest...
Pont erről a tavasz óta szituról kérdeztem. Nyáron, kora ősszel gyakorlatilag tényleg nem volt BKV-s kocsi az agglóban, még volt is vmi Volános tartalék, vagy talán több is és arról volt szó, hogy csak azok pótolhatnak. De az utóbbi időben megint többször van on topik kocsi, ezért kérdezem, hogy változott -e vmi.
Alapvetően igen, de amíg a 3-as nem ér át Angyalföldre, addig a Bosnyák kapcsolat miatt a Nagy Lajoson kell maradnia a 32-esnek. Alapvetően én is a Róna- Kerepesi útvonalat támogatnám.
Mert aztán a retrojáratoktól bedől a BKK/BKV költségvetése, ugye? Mások is írták, hogy ez nagyjából kerekítési hiba, és ez a villamosmánia már unalmas. Közben meg van zsé értelmetlen 75-ös hosszabbításra (hálisten január végétől a 73 fog kijárni helyette), a nagyrészt kihasználatlan 107-esre, az inkább felesleges 216-osra, közben meg nem valósul meg:
- a 33 Keletiig vezetése a 107 helyett, ami jóval értelmesebb lenne
- A 80 állandó Blaháig hosszabbítása
- A 32 és a 3-as villamos hétvégi normális hangolás a Nagy Lajoson, hogy ne párban menjenek, utána 10 perc szünettel
- A Hegyvidék buszhálózatának rendbetétele, egyszerűsítése
- A belső kőbányai buszhálózat rendbetétele, így pl. a csúcsban 1 utassal szaladgáló 185 felszámolása
- A 153, 154 helyzetének rendezése, a 153 áthelyezése a 154 útvonalára és a felesleges kelenvölgyi és Tétényi út környéki kacskaringó felszámolása.
Te "infla" felett kaptál bérmelést vagy annyival többért dolgozol ha vállalkozó vagy?Nem hinném.Ti csúszattok,mert feladatokat is átvett az állam,ezt valahogy soha nem emlititek "véletlen"..
Sehol nem is irtam nereséget/profitot...bevételt irtam,ha már alapokról van szó érteni kéne a különbséget.. önkormányzatnak nem feladat profitot termelni,a feladatellátásra kapja a pénzt.
Közgazdaság alapjai, hogy a bevétel nem egyenlő a nyereséggel/profittal, abból még lejönnek a mindenféle adók, járulékok, hozzájárulások, és akkor a működési és egyéb kiadásokról (pl. fizetések, bérek, anyagköltségek, bérleti díjak, . A főváros esetében az irreálisan magas szolidaritási adó, valamint az eddigi bevételek elvonása (pl. helyi iparűzési adó 50%-ka megy az államhoz, korábban 100% helyben maradt).
Kiemelhető az az egy darab szám, ami a te narratívádnak tetszik, de nem garancia, hogy az egyenlő lesz a valósággal.
Hiába van 422 mrd Ft bevételem, ha aztán az elvonások és a költségek összese magasabb ennél, akkor az minden, csak nem egy működőképes helyzet.
Az államnak pedig törvénybe iktatott feladata a finanszírozásba beszállni, de mint látjuk a saját törvényeiket nem tartják be...
2019 bevételek (állami forrásokal együtt):266 milliárd ft. 2024 bevételek (állami forrásokkal együtt): 442 milliárd ft.(mindkét adat bárk iáltal ellenőrizhető a saját honlapjukon aki nem hinné..)Politikus vagy?
Akkor most én is írjak ide hasraütésszerű mennyiségű nullát a tizedesvessző és az egyes közé, hogy mekkora része a költségvetésnek, ha egy üzemben tartott retró busz megy három kört, és akkor megnyertem a vitát?
Nem lehet itt csak pozitivat irni a fővárosról,mert cenzné ura nem tűri mást,de azért nézzed már meg a főváros beszámolóját mennyi,milyen forrást kap,mennyit az államtól,és mennyit fizet be.Mivel az hivatalos irat,hogy is kéne szépen megfogalmazni...nem lehet benne politikai céllal majdnem valóságot állitani(értsd:pofátlanul hazudni) a "kivéreztetésről".
Akkor most újra lehet pótolni Volánt BKV/Arrivával (tudom, nem újdonság, már 1-2 hónapja újra feltűntek BKV-sok a 22-esen, meg talán a 38-ason is volt az elmúlt hetekben)? Vagy az csak a személyzethiányos időszakban volt tiltva? Vagy valami más változott újra? :)
Így szép és jó ,sőt támogatnám pár járattal pluszban.
DE!
Tudjuk hogy, nem szintetikusdízelolaj mondja ki az áment, hanem BKK.
BKK szabja meg nosztalgiaflottára üzemóra keretet és ezt havi bontásra kell leosztani (villamos, autóbusz és trolibusz), és aszerint kell beosztani a járatot(amit szintén nem értek egyet, utazóközönséget szolgálnak és megszabják ennyi üzem óra van...).
Mondjuk amiket felsoroltál, azok pont olyanok hogy kb a bevétel 0,000001%-át teszik ki, cserébe egy kampányban jól lehet velük villogni (már ha lesz még ebben az országban valaha olyan választási kampány amiben bárki bármit mondani akar és nem csak egymás alpári kurvaanyázásából fog állni, de ez már más tészta).
A Fővárosi önkormányzat annyira ki van véreztetve, hogy elengedte a kutyás és kerékpáros jegyeket-bérleteket, és lehet, hogy a 100E felárát is leszállítják a bérleteseknek. Amúgy a retróért is lehet pénzt kérni, ha meg forgalmi számot teljesít, akkor nincs plusz költség. 405-ös kényszerszóló helyett még spórol is.