Pesten épül a négyes metró, Szabolcs és Hajdú bihar megyében meg 10-ből 8 ember havi 10000 forintból él. (Köztük sajna egyik rokonom is... szóval nem légből kapott)
Ez ám az igazi, megvalósult, nagybetűs cocializmus. Ennyi pénzből hány és hány iskolát lehetne felújítani, hány kórházat rakhatnánk rendbe. Most indul a gyermekek szegénysége elleni program, remélem lesz rá pénz ilyen pazarlás ellenére is...
Most akkro mi a nagyobb hülyeség? Az, hogy 10-15 ember itt tépi a billentyűzetet avagy az, hogy 5-600000 pösti polgár metrózhasson a megmaradt 9 millió kárára? Meg kellene kérdezni a keleten élőket: Uram, mit szeretne? A gyerekének enni adni, vagy a négyes metrót? Nagyobb összeggel nem fogadnék arra, hogy a másodikat fogja mondani.
Félreértés ne essék, nem a politikai ideológiát szidom, de a bort inni és vizet prédikálni tipikus esetének gyanúja forog fenn.
"Bassz... ezt mért kellett? Szerintem a srác annyira szánalmas volt, hogy a végén már ő is saját magán röhögött ... :)"
Hahaha tényleg nagyon vicces volt. De ha valaki ennyire vicces, akkor írjon valamelyik viccújságba és ne büdösítse itt a levegőt.
És ezzel le is zárnám a témát, remélem, többet nem kell kizavarni innen senkit. Mégegyszer hangsúlyozom: nem az ellenvéleménnyel, hanem annak a képviseletével és a stílussal volt bajom.
Kiegészítés: Az eredetileg az Etele úton át a Kelenföldi pályaudvarig hosszabbítani szánt 1-es villamos még ezt a Tétényi úthoz tartozó szakaszt is nagyrészt kilövi, az M3 kapcsolat ezen át megvalósulna. Le is vették a napirendről a villamos hosszabbítását, nehogy utast vegyen el a metrókától... :( /a/
Leírtam már. De kiváncsi vagyok a te véleményedre is. Szerinted mekkora helyi forgalom várható a Thököly úton és a Rákóczi úton a metró megépülése után? Egy számot várok. x utas/óra/irány.
Aki példúl a Bosnyák felöl (7gy,173gy) jön, az se nagyon fogy leszállni , hogy a keletinél, hogy, gyalogoljon/mozgólépcsőzzön perceket a metróig, azért hogy kb 5-7 percel hamarabb érjen pl a móricz-ra...
"A 3 -as az oké a Kálvinon (na végre egy pozitívum)"
Egy picit azért ezt is megrágnám. :)
Honnan nem lehet elérni a Kálvint jelenleg? A 7-es busz budai vonalának azon szakaszáról, ahol nincs 47-es, vagy 49-es villamos. Ebből a szakaszból hány állomása van a négyes metrónak, ahol szintén nincs az előbb említett két villamosjárat? Egy. A Tétényi út.
Újpalota felől pedig egy átszállással messzebb lesz az M3.
A kérdés az, hogy mit tud kiverni magának a DBR iroda. Ha ugyanis megmarad mindkét villamosjárat és kényszerűségből a 7-es buszcsorda is, akkor ki is fog utazni a négyes metrón?
Na ezeaz. Aki a 2 -es mertóval akar továbbutazni, az nyilván nem fog a Baross térig elmenni, hogy ott átszálhasson, hanem inkább 7 -es busszal elmegy az Astoriáig.
A 3 -as az oké a Kálvinon (na végre egy pozitívum)
Viszont aki a Blahán akar átszálni, az megint 7 -essel fog utazni
A kérdés az, hogy mit tud kiverni magának a DBR iroda. Ha ugyanis megmarad mindkét villamosjárat és kényszerűségből a 7-es buszcsorda is, akkor ki is fog utazni a négyes metrón? Örömmel ki fogják persze próbálni, de a kezdeti lelkesedésből nem fogja futni túl sokáig elég utasra. Azok ugyanis sajnos az alábbi ábra alapján mennének összevissza és csak egy rövid szakaszon, a BB-n kerülnek egy útvonalra:
Jelen pillanatban a következő forgatókönyvet látom a legvalószínűbbnek, ez alapján pedig elég on-topic a helyzet, bár sajnos a főváros közlekedésének egészét tekintve nem jó:
A metró első szakaszát megépítik és átadják, azaz a Keleti pu.--Kelenföldi pu. szakaszt. Ez, ahogy a beruházások eddig is, jelentős költségtúllépéssel fognak járni. A hosszabbítást, ahogy pl. a hármas metró esetén látjuk, "bizonytalan időre elnapolják", ami akármit is jelenthet, a ráckevei HÉV végállomása pl. több, mint száz éve ideiglenes.
A Thököly úton marad a buszkaraván, mert a meg nem épült metrószakasz blokkoló hatása ugyanúgy érvényesül, mint most. Az addigra felújított szabadság hídon eséllyel megmarad a 47-es villamos, a 49-es bizonyosan megszűnik, itt a "kecske és a káposzta" elv érvényesül, hiszen a főváros Bajcsyval kapcsolatos tervei így még megvalósíthatók maradnak. A 7/173 család valamelyest átalakul, de a csonka szakasz miatt lényegesen nem ritkulhat -- viszont valószínűleg az Etele térre már egyikük sem fog bejárni, gondolom a két gyorsjáratot össze is vonják, vagy az egyik a Sasad-busz mintájára és útvonalán halad majd tovább.
A csonka szakasz hiteltörlesztései miatt a továbbiakban csak EU támogatással valósulhatnak meg projectek, ez a városon belül fog gondot okozni.
Kérdés még, hogy az üzemanyagok ára mikor éri el azt a szintet, amikortól kezdve a buszközlekedés fenntartása már lehetetlennel lesz határos. Ha lezárják az Öböl bejáratát háborús cselekmények miatt, akkor nagyon hamar. :(
Ebből a helyzetből tehát igen nehéz lesz tovább lépni. A csonka szakasz vasútba kapcsolása mindkét végponton nagyon nehézkes, Kelenföldnél merőleges a két nyomvonal, a Keletinél valamivel jobb a helyzet, de ott meg a vasút nyomvonala is kerülő, a szintkülönbség pedig mindkét pontban nagy.
Alternatíva, hogy a kezdeti lépések után a kettes metró mintájára huzamosabb időre "alszik" a project, ezalatt lehet komolyabb áttervezéseket elvégezni. Ha csak néhány állomás doboza készül el, nagyobb a szabadság és jobb megoldás jöhet ki, részben kifúrt alagútnál már sokkal kellemetlenebb a helyzet.
Akár így, akár úgy, a Thököly úton a metró akár évtizedekig sem fogja hatását kifejteni, a blokkoláson túl. Ez azt jelenti, hogy az utat ugyan felújítják, de a szükséges buszcsorda miatt szélesebb nem lesz (buszsáv kell), viszont a felszedett vágányok visszaépítése is közel lehetetlenné válik.
Lényegében a legdrágább és legrosszabb változat a legesélyesebb, ahol senki sem nyer.
Arra, hogy velünk vitatkozz, teljesen alkalmatlannak bizonyultál, mert:
* a hangod nagy; * ismereteid hiányosak, tévesek, vagy egyáltalában nincsenek; * a tényszerű cáfolat lepereg rólad;
* olvasni nem tudsz, vagy nem akarsz;
* a források, melyekre hivatkozol, ellentmondanak neked;
* többszöri felszólításunk ellenére sem hagytad abba a Fidesz-szimpátiával való sértegetésedet!
* elegünk van a prüntyőkézésből, mert ld. 2-4. pont
* színvonaltalan hozzászólásaiddal és sorozatos tárgyi tévedéseiddel a fórum színvonalát sikerült drasztikusan csökkentened és embereket elriasztanod attól, hogy ide írjanak; ezt én topiknyitóként nem fogadhatom el!
Ezért megkérlek, moderáld ki magad innen, vagy mi tesszük meg ezt!
Gábor: Ugyen nem képzeled, hogy elvonod a forrást a metrómtól?! Ferenc: Mi az hogy! Nagyon is! Gábor: Nem ebben egyeztünk meg! Azt mondtad, csináljuk meg! Ferenc: Lárifári! Nincs pénz!
:)
Még egyet is értenék Gáborral és az ő erőlködésével, ha Budapesten csak a Kelenföldi pu. és a Bosnyák tér között lennének súlyos gondok, mindenütt másutt közmegelégedésre üzemelne az ütemes, pontos közösségi közlekedés, korszerű, környezetkímélő járművekkel, költséghatékonyan. Akkor talán azt mondanám, tényleg minden gőzt a sípba... akarom mondani abba az egy vonalba kell összpontosítani, akkor jogos, hogy évtizedes adósságot vállaljon a város, elvonva más, időközben szükségessé váló fejlesztések elől is a pénzt, hiszen másutt nincs gond.
Sajnos a helyzet nem ez.
Többféle forgatókönyv képzelhető el, ezek közt sajnos az egyik legrosszabb az, hogy a metró egy szakasza jelentős költségtúllépéssel elkészül. Ekkor ugyanis egyrészt elhúzódik az átmeneti időszak, nagyobb lesz a hitelteher, emiatt az erőforrások lekötése és a kedvezőtlen hálózati hatások is kifejtik hatásukat. A kettes metróhoz hasonlóan a javítási kísérletekkel kapcsolatos ellenállás is meg fog nőni, mert bár kudarcot elismerni nálunk nem divat, de bekövetkezettel kapcsolatos félelmek miatt minden ellen védekezni, ami változást jelent, igen.
Természetesen egy ÁSz vizsgálat nem ártana. Hívom is mindjárt Ferencet, mostanában úgy is csak ő hívott... :)
A Munkás körút esetén talán a név félrevezető. Azt a körívet, amely északon Aquincumnál, délen Pesterzsébetnél és Albertfalvánál keresztezi a Dunát, ki kell építeni, mert hiányát megszenvedi a város. Tényleg régóta halogatják, de attól ez még egy érvényes koncepció. A "kompromittálódott" név miatt újabban inkább körvasúti körút néven is emlegetik. /a/