Keresés

Részletes keresés

Elősiető Creative Commons License 2006.05.16 0 0 375
Azért ne legyél ilyen:

http://www.ebaumsworld.com/videos/hissyfit.html
Előzmény: alexejevics (372)
Elősiető Creative Commons License 2006.05.16 0 0 374
+ba vagy -ba?

Nem forgalom, hanem kihasználó személy.

Azért a kettes metrót sem 6.000.000 ember használja, mert akkro az ország 3/4-ét át kellene áramoltatni a vonalon.
Előzmény: alexejevics (372)
UV 3800 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 373

Vagy inkább arra az időre írta, amikor még új a metró, és mindenki ki akarja próbálni

:-)

Előzmény: alexejevics (372)
alexejevics Creative Commons License 2006.05.16 0 0 372

"5-600000 pösti polgár"

 

Asszem két-három nullával elnézted a dolgot:-)

Előzmény: Elősiető (371)
Elősiető Creative Commons License 2006.05.16 0 0 371
Király!

Pesten épül a négyes metró, Szabolcs és Hajdú bihar megyében meg 10-ből 8 ember havi 10000 forintból él. (Köztük sajna egyik rokonom is... szóval nem légből kapott)

Ez ám az igazi, megvalósult, nagybetűs cocializmus. Ennyi pénzből hány és hány iskolát lehetne felújítani, hány kórházat rakhatnánk rendbe. Most indul a gyermekek szegénysége elleni program, remélem lesz rá pénz ilyen pazarlás ellenére is...

Most akkro mi a nagyobb hülyeség? Az, hogy 10-15 ember itt tépi a billentyűzetet avagy az, hogy 5-600000 pösti polgár metrózhasson a megmaradt 9 millió kárára? Meg kellene kérdezni a keleten élőket: Uram, mit szeretne? A gyerekének enni adni, vagy a négyes metrót? Nagyobb összeggel nem fogadnék arra, hogy a másodikat fogja mondani.

Félreértés ne essék, nem a politikai ideológiát szidom, de a bort inni és vizet prédikálni tipikus esetének gyanúja forog fenn.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (358)
alexejevics Creative Commons License 2006.05.16 0 0 370
Na, ha valakinek volna, 3/4 4-kor Baross, a 67-44 egykori feljárójánál!
Előzmény: alexejevics (369)
alexejevics Creative Commons License 2006.05.16 0 0 369
Emberek! Ma délután elmegyek bejárni a thököly úti vonalat. Van valakinek kedve velem tartani?
alexejevics Creative Commons License 2006.05.16 0 0 368

"Bassz... ezt mért kellett? Szerintem a srác annyira szánalmas volt, hogy a végén már ő is saját magán röhögött ... :)"

 

Hahaha tényleg nagyon vicces volt. De ha valaki ennyire vicces, akkor írjon valamelyik viccújságba és ne büdösítse itt a levegőt.

És ezzel le is zárnám a témát, remélem, többet nem kell kizavarni innen senkit. Mégegyszer hangsúlyozom: nem az ellenvéleménnyel, hanem annak a képviseletével és a stílussal volt bajom.

Előzmény: g86 (366)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.05.16 0 0 367
Kiegészítés: Az eredetileg az Etele úton át a Kelenföldi pályaudvarig hosszabbítani szánt 1-es villamos még ezt a Tétényi úthoz tartozó szakaszt is nagyrészt kilövi, az M3 kapcsolat ezen át megvalósulna. Le is vették a napirendről a villamos hosszabbítását, nehogy utast vegyen el a metrókától... :( /a/
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (363)
g86 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 366
Most olvasom a közleményeket. Bassz... ezt mért kellett? Szerintem a srác annyira szánalmas volt, hogy a végén már ő is saját magán röhögött ... :)
Előzmény: alexejevics (351)
g86 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 365

Leírtam már. De kiváncsi vagyok a te véleményedre is. Szerinted mekkora helyi forgalom várható a Thököly úton és a Rákóczi úton a metró megépülése után? Egy számot várok. x utas/óra/irány.

Előzmény: urál (341)
r_tamas Creative Commons License 2006.05.16 0 0 364

Aki példúl a Bosnyák felöl (7gy,173gy) jön, az se nagyon fogy leszállni , hogy a keletinél, hogy, gyalogoljon/mozgólépcsőzzön perceket a metróig, azért hogy kb 5-7 percel hamarabb érjen pl a móricz-ra...

Előzmény: UV 3800 (362)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.05.16 0 0 363
"A 3 -as az oké a Kálvinon (na végre egy pozitívum)"

Egy picit azért ezt is megrágnám. :)

Honnan nem lehet elérni a Kálvint jelenleg? A 7-es busz budai vonalának azon szakaszáról, ahol nincs 47-es, vagy 49-es villamos. Ebből a szakaszból hány állomása van a négyes metrónak, ahol szintén nincs az előbb említett két villamosjárat? Egy. A Tétényi út.

Újpalota felől pedig egy átszállással messzebb lesz az M3.

Nem akarom dícsérni, de nem is tudom...

/a/
Előzmény: UV 3800 (362)
UV 3800 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 362

A kérdés az, hogy mit tud kiverni magának a DBR iroda. Ha ugyanis megmarad mindkét villamosjárat és kényszerűségből a 7-es buszcsorda is, akkor ki is fog utazni a négyes metrón?

Na ezeaz. Aki a 2 -es mertóval akar továbbutazni, az nyilván nem fog a Baross térig elmenni, hogy ott átszálhasson, hanem inkább 7 -es busszal elmegy az Astoriáig.

A 3 -as az oké a Kálvinon (na végre egy pozitívum)

Viszont aki a Blahán akar átszálni, az megint 7 -essel fog utazni

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (361)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.05.16 0 0 361
A kérdés az, hogy mit tud kiverni magának a DBR iroda. Ha ugyanis megmarad mindkét villamosjárat és kényszerűségből a 7-es buszcsorda is, akkor ki is fog utazni a négyes metrón? Örömmel ki fogják persze próbálni, de a kezdeti lelkesedésből nem fogja futni túl sokáig elég utasra. Azok ugyanis sajnos az alábbi ábra alapján mennének összevissza és csak egy rövid szakaszon, a BB-n kerülnek egy útvonalra:

Előzmény: UV 3800 (360)
UV 3800 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 360

Na ne, most a 49 -essel ugyanazt fogják eljátszani mint a 67 -essel

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (358)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.05.16 0 0 359
Természetesen Szabadság híd, van más elgépelés is benne... /a/
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (358)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.05.16 0 0 358
Jelen pillanatban a következő forgatókönyvet látom a legvalószínűbbnek, ez alapján pedig elég on-topic a helyzet, bár sajnos a főváros közlekedésének egészét tekintve nem jó:

A metró első szakaszát megépítik és átadják, azaz a Keleti pu.--Kelenföldi pu. szakaszt. Ez, ahogy a beruházások eddig is, jelentős költségtúllépéssel fognak járni. A hosszabbítást, ahogy pl. a hármas metró esetén látjuk, "bizonytalan időre elnapolják", ami akármit is jelenthet, a ráckevei HÉV végállomása pl. több, mint száz éve ideiglenes.

A Thököly úton marad a buszkaraván, mert a meg nem épült metrószakasz blokkoló hatása ugyanúgy érvényesül, mint most. Az addigra felújított szabadság hídon eséllyel megmarad a 47-es villamos, a 49-es bizonyosan megszűnik, itt a "kecske és a káposzta" elv érvényesül, hiszen a főváros Bajcsyval kapcsolatos tervei így még megvalósíthatók maradnak. A 7/173 család valamelyest átalakul, de a csonka szakasz miatt lényegesen nem ritkulhat -- viszont valószínűleg az Etele térre már egyikük sem fog bejárni, gondolom a két gyorsjáratot össze is vonják, vagy az egyik a Sasad-busz mintájára és útvonalán halad majd tovább.

A csonka szakasz hiteltörlesztései miatt a továbbiakban csak EU támogatással valósulhatnak meg projectek, ez a városon belül fog gondot okozni.

Kérdés még, hogy az üzemanyagok ára mikor éri el azt a szintet, amikortól kezdve a buszközlekedés fenntartása már lehetetlennel lesz határos. Ha lezárják az Öböl bejáratát háborús cselekmények miatt, akkor nagyon hamar. :(

Ebből a helyzetből tehát igen nehéz lesz tovább lépni. A csonka szakasz vasútba kapcsolása mindkét végponton nagyon nehézkes, Kelenföldnél merőleges a két nyomvonal, a Keletinél valamivel jobb a helyzet, de ott meg a vasút nyomvonala is kerülő, a szintkülönbség pedig mindkét pontban nagy.

Alternatíva, hogy a kezdeti lépések után a kettes metró mintájára huzamosabb időre "alszik" a project, ezalatt lehet komolyabb áttervezéseket elvégezni. Ha csak néhány állomás doboza készül el, nagyobb a szabadság és jobb megoldás jöhet ki, részben kifúrt alagútnál már sokkal kellemetlenebb a helyzet.

Akár így, akár úgy, a Thököly úton a metró akár évtizedekig sem fogja hatását kifejteni, a blokkoláson túl. Ez azt jelenti, hogy az utat ugyan felújítják, de a szükséges buszcsorda miatt szélesebb nem lesz (buszsáv kell), viszont a felszedett vágányok visszaépítése is közel lehetetlenné válik.

Lényegében a legdrágább és legrosszabb változat a legesélyesebb, ahol senki sem nyer.

/a/
Előzmény: Elősiető (330)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.05.16 0 0 357
Biztos, hogy nem, mert az százmilliárdos, legalább négyszer... /a/
Előzmény: UV 3800 (354)
UV 3800 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 354
Ezt ugye az "alsóvasútra" mondtad???
Előzmény: urál (344)
alexejevics Creative Commons License 2006.05.16 0 0 351

Namost urál itt nekem elfogyott a türelmem.

 

Arra, hogy velünk vitatkozz, teljesen alkalmatlannak bizonyultál, mert:

* a hangod nagy;
* ismereteid hiányosak, tévesek, vagy egyáltalában nincsenek;
* a tényszerű cáfolat lepereg rólad;

* olvasni nem tudsz, vagy nem akarsz;

* a források, melyekre hivatkozol, ellentmondanak neked;

* többszöri felszólításunk ellenére sem hagytad abba a Fidesz-szimpátiával való sértegetésedet!

* elegünk van a prüntyőkézésből, mert ld. 2-4. pont

* színvonaltalan hozzászólásaiddal és sorozatos tárgyi tévedéseiddel a fórum színvonalát sikerült drasztikusan csökkentened és embereket elriasztanod attól, hogy ide írjanak; ezt én topiknyitóként nem fogadhatom el!

 

Ezért megkérlek, moderáld ki magad innen, vagy mi tesszük meg ezt!

Előzmény: urál (341)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.05.16 0 0 350
Magam elé képzeltem. :))))

Gábor: Ugyen nem képzeled, hogy elvonod a forrást a metrómtól?!
Ferenc: Mi az hogy! Nagyon is!
Gábor: Nem ebben egyeztünk meg! Azt mondtad, csináljuk meg!
Ferenc: Lárifári! Nincs pénz!


:)

Még egyet is értenék Gáborral és az ő erőlködésével, ha Budapesten csak a Kelenföldi pu. és a Bosnyák tér között lennének súlyos gondok, mindenütt másutt közmegelégedésre üzemelne az ütemes, pontos közösségi közlekedés, korszerű, környezetkímélő járművekkel, költséghatékonyan. Akkor talán azt mondanám, tényleg minden gőzt a sípba... akarom mondani abba az egy vonalba kell összpontosítani, akkor jogos, hogy évtizedes adósságot vállaljon a város, elvonva más, időközben szükségessé váló fejlesztések elől is a pénzt, hiszen másutt nincs gond.

Sajnos a helyzet nem ez.

Többféle forgatókönyv képzelhető el, ezek közt sajnos az egyik legrosszabb az, hogy a metró egy szakasza jelentős költségtúllépéssel elkészül. Ekkor ugyanis egyrészt elhúzódik az átmeneti időszak, nagyobb lesz a hitelteher, emiatt az erőforrások lekötése és a kedvezőtlen hálózati hatások is kifejtik hatásukat. A kettes metróhoz hasonlóan a javítási kísérletekkel kapcsolatos ellenállás is meg fog nőni, mert bár kudarcot elismerni nálunk nem divat, de bekövetkezettel kapcsolatos félelmek miatt minden ellen védekezni, ami változást jelent, igen.

Természetesen egy ÁSz vizsgálat nem ártana. Hívom is mindjárt Ferencet, mostanában úgy is csak ő hívott... :)

/a/
Előzmény: Elősiető (330)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.05.16 0 0 349
A Munkás körút esetén talán a név félrevezető. Azt a körívet, amely északon Aquincumnál, délen Pesterzsébetnél és Albertfalvánál keresztezi a Dunát, ki kell építeni, mert hiányát megszenvedi a város. Tényleg régóta halogatják, de attól ez még egy érvényes koncepció. A "kompromittálódott" név miatt újabban inkább körvasúti körút néven is emlegetik. /a/
Előzmény: Iszmail Amani (336)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.05.16 0 0 348
1973 óta próbálja az akkori közlekedéspolitikai elvek szerint megépíteni, időnként kicsit fazonigazítva. /a/
Előzmény: Iszmail Amani (338)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.05.16 0 0 347
Kérek minden további topicromboló nicket a "Megkérdeztük..."-ben is jelezni, elves on the case"... /a/
Elősiető Creative Commons License 2006.05.16 0 0 345
Persze, mert az imperialista propaganda bemeséli, hogy metrometrometrometro és mindenki elfelejti mi a gazdaságosabb...:-)
Előzmény: urál (344)
urál Creative Commons License 2006.05.16 0 0 344

Hogy két tucat embernek igénye van valamire, az nem indok egy milliárdos beruházásra.

Előzmény: UV 3800 (343)
UV 3800 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 343
Végülis tényleg nem nyomós indok, hogy lenne igény rá
Előzmény: urál (341)
UV 3800 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 342
A fölöslegeseket igen, de a Thököly úti villamosról (rajtad kívül) senki sem mondta, hogy fölösleges ...
Előzmény: urál (325)
urál Creative Commons License 2006.05.16 0 0 341
Prüntyőke! Ezt akárhányszor írod le, csak üres szavak maradnak, ha nem tudod megindokolni, hogy miért!
Előzmény: g86 (334)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!