Persze, nem kell neki nyomás, az adagoló szivattyúzza magának az üzemanyagot. Egyre figyelj, hogy a kis tartályba vezesd be az adagolóról visszatérő üzemanyagcsövet is, különben hamar kifogy a nafta belőle, mert ami nem kell neki, azt visszatolja a tankba.
sajnos lerobbantam az ors vezer teren a kocsival (berlingo 1.9d sima, 2001es evjarat) uzemanyagellatasi gonddal, valszeg az uzemanyagszivattyu vagy a tankban levo szuro dugulhatott el, mert ha az uzemanyagszuronel levo levipumpaval pumpalnel csak levegot pumpal es ha feltoltom csordultig a szurohazat (szurot csereltem mert eloszor azt hittem az lesz a ludas) akkor beindul a motor, jar par masodpercig majd leall es a hazban levo szint is lecsokken a felere.
az volna a kerdesem h. ejtotartalyos megoldassal haza tudom hozni vajon a kocsit utcarol, vagy keves lesz neki az uzemanyag nyomas (ejtotartalyosan)? probalt mar valaki ilyet?
Nem tudom, hogy ez most gyári-e. Nekem 2001-es Berlingo-m van. A tengelyen átvezetett ablakmosó, az sajnos gyári, és egy katasztrófa. Egy idő után megeszi a folyadék a fém alkatrészeket, és telemegy a motor áttételház vízzel. Az meg rozsdakupaccá alakítja az elektromos érintkező lemezt (mert azt meg acélból csinálják, nem ám drága rézből...). No az enyém megállt mint a szög, és nem azért mert beállt a mechanizmus, hanem mert a rozsda nem vezeti az áramot.
Már hiába javítottam meg mechanikusan, a tengely nem vezette át a vizet, mind a hajtőházba kötött ki.
Úgyhogy vettem az autósboltban befúrható spriccfejet, meg szilikon csövet, meg toldót. Átfűztem a csövet a pótféklámpáig, annak a szélén van "vak" foglalat, oda befúrtam a spriccnit, összekötöttem a csöveket.
Azóta is így működik, tökéletes. A motor is működik azóta is. Egyedül egy visszacsapó szelep hiányzik a rendszerből, mert sokáig tart, amíg újra feltölti a csövet, de lehet jobb is így, legalább nem fagy bele.
A 2. generációban már így oldották meg gyárilag...valszeg nem véletlenül...
Sziasztok! Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy belémjöttek hátulról és a autoszerelő kicserélte a csomagtérajtót. Az "új" ajtón (bontott) pedig a következőképpen néz ki az ablaktörlő mosó: egy gumicső van a lapát közepéhez fűzve. Azt állítja az autószerelő, hogy ez gyári megoldás van amelyik Berningon ez ilyen, és hogy az eredeti ajtóról se lehet visszaszerelni a szerkezetet mert nem kompstibilis a most beépített bontottal. Kerestem a neten sokfelé hogy ennek igy kell-e kinéznie, de szerintem ez az igényten gumicső csak egy maszek tákolmány. Szerintetek van ilyen gyárilag? (Citroen Berlingo 2007)
Ez a gomb, ez igy nez ki. Ezt kell benyomni. Ha nem jon, akkor megakadt a mechanika benne. Ha rangatasra sem jon, akkor szedd le a tartofulet (2 nagy torx a kis ovalis muanyag mogott) ill. a korben levo muanyag idomot, mivel a ful nem fer ki rajta mashogy, esetleg az ulest is ki kell csavarozni alul. Az ules also rogzitojet (a padlon levot) hatra tudod huzni es kiakasztani (normalis mukodesnel az ules elorehajtasaval oldodna).
Lehet elegendo az ovalis ablak mogotti femful lelazitasa es megmozgatasa hogy oldodjon, nem kell tovabb bontani.
Van egy 2002. 12 havi Citroen Berlingom új kora óta nálam van, kb. 2hónapja nem világít az olajnyomás visszajelző lámpa. Olaj gombát cseréltem, nem hozott eredményt, le húztam a stekert de a STOP felírat se világít. járó motornál is teszteltem. Járt már így valaki, esetleg egy javítási típp mit kellene megnézni.
Persze, de csak azért csinálják jól kitoljanak(kulturáltan fogalmazva) az emberrel! :D :D Megettem az ideget már a huncut megoldásokkal az tuti. :D De még kitartunk bár nézegetem az utódot már régen, de ez ami mostanság megy gyalázat. Átvágás a köbön... Hányinger... Így még kínozzuk egymást ameddig bírjuk. Bár ez a végjáték már nem bírunk a rozsdával...
Szóval én már a franciáról csak jót lassan vagy semmit... :D
Elkezdett kattogni a generátorom felől valami. Szabálytalan időközönként pattan valami azon a környéken, és az elektromos fogyasztók számával lehet a kattogás intenzitását állítani. Tehát pl ha ráadom a világítást,ködlámpát, hátsóablak fűtést mindent, akkor kb másodpercenként 3-mat kattan, ha ezeket leveszem és csak a tompított megy, akkor kb 1-et, vagy van hogy meg is szűnik a hang teljesen, de van hogy egyébként is megszűnik mire megyek vele 1-2km-t. Pláne akkor jön elő, ha napokig nem ment az autó.
A neten olvastam, hogy gyakran az önindító szabadonfutó szíjtárcsában lévő csapágy adja a hangot mikor elkezd szétmenni. Ez mennyire sürgős dolog, elmegy még így egy-két hetet a jármű, vagy minél hamarabb kell vinni javíttatni?
Kénytelen leszek, mert eltört a fűtés csővem is. Mire kiszedtem volna, letört a radiátoron lévő csatlakozó is. Most fűtéscső, és radiátor csere elött állok. Akkor meg már a kapcsoló is könnyen hozzáférhető lesz. 😁
Lehet valahol találni a neten berlingóhoz valami műszaki leírást, szerelési kézikönyvet? Nem a primitív, hogy cseréljek izzót, még melyik lámpa mit jelent a müszerfalon, hanem egy kicsit komolyabbat? Köszi előre is.