Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FeZ_ Creative Commons License 2020.12.04 0 0 2917

Persze, nem kell neki nyomás, az adagoló szivattyúzza magának az üzemanyagot. Egyre figyelj, hogy a kis tartályba vezesd be az adagolóról visszatérő üzemanyagcsövet is, különben hamar kifogy a nafta belőle, mert ami nem kell neki, azt visszatolja a tankba.

Előzmény: Aranyossy Csaba (2916)
Aranyossy Csaba Creative Commons License 2020.12.04 0 0 2916

sziasztok,

sajnos lerobbantam az ors vezer teren a kocsival (berlingo 1.9d sima, 2001es evjarat) uzemanyagellatasi gonddal, valszeg az uzemanyagszivattyu vagy a tankban levo szuro dugulhatott el, mert ha az uzemanyagszuronel levo levipumpaval pumpalnel csak levegot pumpal es ha feltoltom csordultig a szurohazat (szurot csereltem mert eloszor azt hittem az lesz a ludas) akkor beindul a motor, jar par masodpercig majd leall es a hazban levo szint is lecsokken a felere. 

az volna a kerdesem h. ejtotartalyos megoldassal haza tudom hozni vajon a kocsit utcarol, vagy keves lesz neki az uzemanyag nyomas (ejtotartalyosan)? probalt mar valaki ilyet?

PGSC Creative Commons License 2020.11.26 0 0 2915

Üdv!

 

Köszi!

 

Előzmény: soryton (2914)
soryton Creative Commons License 2020.11.21 0 0 2914
Előzmény: PGSC (2913)
PGSC Creative Commons License 2020.11.21 0 0 2913

Üdv!

 

Nem tudom, hogy ez most gyári-e. Nekem 2001-es Berlingo-m van. A tengelyen átvezetett ablakmosó, az sajnos gyári, és egy katasztrófa. Egy idő után megeszi a folyadék a fém alkatrészeket, és telemegy a motor áttételház vízzel. Az meg rozsdakupaccá alakítja az elektromos érintkező lemezt (mert azt meg acélból csinálják, nem ám drága rézből...). No az enyém megállt mint a szög, és nem azért mert beállt a mechanizmus, hanem mert a rozsda nem vezeti az áramot.

Már hiába javítottam meg mechanikusan, a tengely nem vezette át a vizet, mind a hajtőházba kötött ki.

Úgyhogy vettem az autósboltban befúrható spriccfejet, meg szilikon csövet, meg toldót. Átfűztem a csövet a pótféklámpáig, annak a szélén van "vak" foglalat, oda befúrtam a spriccnit, összekötöttem a csöveket.

Azóta is így működik, tökéletes. A motor is működik azóta is. Egyedül egy visszacsapó szelep hiányzik a rendszerből, mert sokáig tart, amíg újra feltölti a csövet, de lehet jobb is így, legalább nem fagy bele.

A 2. generációban már így oldották meg gyárilag...valszeg nem véletlenül...

 

Üdv!

Előzmény: vegyaszzsolt (2911)
soryton Creative Commons License 2020.11.21 0 0 2912

...ez minden csak nem gyári ...ott ahol neked ki jön a cső , ott a szórófej lakik... 

Előzmény: vegyaszzsolt (2911)
vegyaszzsolt Creative Commons License 2020.11.21 0 0 2911

Sziasztok!
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy belémjöttek hátulról és a autoszerelő kicserélte a csomagtérajtót. Az "új" ajtón (bontott) pedig a következőképpen néz ki az ablaktörlő mosó: egy gumicső van a lapát közepéhez fűzve. Azt állítja az autószerelő, hogy ez gyári megoldás van amelyik Berningon ez ilyen, és hogy az eredeti ajtóról se lehet visszaszerelni a szerkezetet mert nem kompstibilis a most beépített bontottal. Kerestem a neten sokfelé hogy ennek igy kell-e kinéznie, de szerintem ez az igényten gumicső csak egy maszek tákolmány. Szerintetek van ilyen gyárilag?
(Citroen Berlingo 2007)

ISTI 11 Creative Commons License 2020.11.19 0 0 2910

Köszönöm.

"Fez":Örömmel tölt el, h meg osztod velünk a tudásod és a tapasztalatod.

Előzmény: FeZ_ (2909)
FeZ_ Creative Commons License 2020.11.19 0 0 2909

5w-30-ból is van alacsony hamutartalmú olaj és olyat kellene beletenni abba a motorba. (A gyári ajánlás a Total Ineo ECS 5w-30)

A nem megfelelő olaj a részecskeszűrő idő előtti eltömődését okozhatja.

 

 

 

Előzmény: ISTI 11 (2908)
ISTI 11 Creative Commons License 2020.11.19 0 0 2908

Üdv mindenkinek!

Szeretném kérdezni, hogy gyakorlati szempontból, van jelentősége, hogy milyen olajat töltünk, egy 1,6 HDI részecskeszűrős motorba?

Nekem 5W-30 A3/B4 olajat tettbele. Van ahol 0W-30 C2 ajánlják. Mondván, a "C" a részecskeszűrőshöz való. A szakértőknek mi a tapasztalata?

BerlingosGabesz Creative Commons License 2020.11.18 0 0 2907

Sikerült. Köszönöm!

Előzmény: pH03N1xM (2905)
BerlingosGabesz Creative Commons License 2020.11.15 0 0 2906

Köszi a gyors választ! Neki is ugrok.

Előzmény: pH03N1xM (2905)
pH03N1xM Creative Commons License 2020.11.15 0 0 2905

Ez a gomb, ez igy nez ki. Ezt kell benyomni. Ha nem jon, akkor megakadt a mechanika benne. Ha rangatasra sem jon, akkor szedd le a tartofulet (2 nagy torx a kis ovalis muanyag mogott) ill. a korben levo muanyag idomot, mivel a ful nem fer ki rajta mashogy, esetleg az ulest is ki kell csavarozni alul. Az ules also rogzitojet (a padlon levot) hatra tudod huzni es kiakasztani (normalis mukodesnel az ules elorehajtasaval oldodna).

 

Lehet elegendo az ovalis ablak mogotti femful lelazitasa es megmozgatasa hogy oldodjon, nem kell tovabb bontani.

Előzmény: BerlingosGabesz (2903)
pH03N1xM Creative Commons License 2020.11.15 0 0 2904

A STOP vilagit gyujtast raadva, szoval ez eleg konnyen tesztelheto.

Előzmény: izs85 (2899)
BerlingosGabesz Creative Commons License 2020.11.15 0 0 2903

BerlingosGabesz Creative Commons License 2020.11.15 0 0 2902

Nincs mit benyomni. A pici gomb ami felugrik ha a nagyot lenyomod meg se moccan. A nagy helyén meg nincs gomb csak egy mélyedés.

soryton Creative Commons License 2020.11.14 0 0 2901

...???...próbáltad benyomni...?

Előzmény: BerlingosGabesz (2900)
BerlingosGabesz Creative Commons License 2020.11.14 0 0 2900

2006 Berlingoban a duplaülést, hogy lehet előredönteni? A ledöntő gomb helyén a gomb gyárilag hiányzik csak a műanyag elem van ott.

izs85 Creative Commons License 2020.10.26 0 0 2899

Sajnos nem tudom tesztelni, de a stop felírat nem sűrűn, talán egyszer kipróbáltam, hogy működik-e lehúztam a stekkert, akkor jó volt. 

 

Előzmény: siletto (2898)
siletto Creative Commons License 2020.10.26 0 0 2898

Nem égett ki az olajnyomás lámpa véletlenül, na meg a STOP is? Persze valószínűleg nem, de egy ellenőrzést megér a dolog.

Előzmény: izs85 (2897)
izs85 Creative Commons License 2020.10.24 0 0 2897

Sziasztok

 

Van egy 2002. 12 havi Citroen Berlingom új kora óta nálam van, kb. 2hónapja nem világít az olajnyomás visszajelző lámpa. Olaj gombát cseréltem, nem hozott eredményt, le húztam a stekert de a STOP felírat se világít. járó motornál is teszteltem. Járt már így valaki, esetleg egy javítási típp mit kellene megnézni.

 

Nagyon köszönöm a segítséget.

 

Üdv: IZS

a.k. Creative Commons License 2020.10.23 0 0 2896

Persze, de csak azért csinálják jól kitoljanak(kulturáltan fogalmazva) az emberrel! :D :D Megettem az ideget már a huncut megoldásokkal az tuti. :D De még kitartunk bár nézegetem az utódot már régen, de ez ami mostanság megy gyalázat. Átvágás a köbön... Hányinger... Így még kínozzuk egymást ameddig bírjuk. Bár ez a végjáték már nem bírunk a rozsdával...

Szóval én már a franciáról csak jót lassan vagy semmit... :D 

Előzmény: FeZ_ (2894)
siletto Creative Commons License 2020.10.22 0 0 2895

Sziasztok!

 

Elkezdett kattogni a generátorom felől valami. Szabálytalan időközönként pattan valami azon a környéken, és az elektromos fogyasztók számával lehet a kattogás intenzitását állítani. Tehát pl ha ráadom a világítást,ködlámpát, hátsóablak fűtést mindent, akkor kb másodpercenként 3-mat kattan, ha ezeket leveszem és csak a tompított megy, akkor kb 1-et, vagy van hogy meg is szűnik a hang teljesen, de van hogy egyébként is megszűnik mire megyek vele 1-2km-t. Pláne akkor jön elő, ha napokig nem ment az autó.

 

A neten olvastam, hogy gyakran az önindító szabadonfutó szíjtárcsában lévő csapágy adja a hangot mikor elkezd szétmenni. Ez mennyire sürgős dolog, elmegy még így egy-két hetet a jármű, vagy minél hamarabb kell vinni javíttatni?

FeZ_ Creative Commons License 2020.10.21 0 0 2894

Csak arra írtam, hogy nem volt normális, aki kitalálta, de túl sok hasonlóan nem normális tervező van az autógyárakban akkor.

Nem csak a franciáknál. Mert már kezd pejoratív lenni, azt hittem már te is....

:-)

 

Előzmény: a.k. (2893)
a.k. Creative Commons License 2020.10.21 0 0 2893

Ne izguljak!? Szerintem ezt nem nekem akartad címezni. :D 

Én ilyenektől tudok nyugodtan aludni (már)...:D 

Előzmény: FeZ_ (2889)
nagydajab Creative Commons License 2020.10.21 0 0 2892

Beugrott a neve: Haynes félé kézikönyv! Ha lenne link, vagy pdf ben valakinek?

Előzmény: nagydajab (2891)
nagydajab Creative Commons License 2020.10.21 0 0 2891

Kénytelen leszek, mert eltört a fűtés csővem is. Mire kiszedtem volna, letört a radiátoron lévő csatlakozó is. Most fűtéscső, és radiátor csere elött állok. Akkor meg már a kapcsoló is könnyen hozzáférhető lesz. 😁 

Lehet valahol találni a neten berlingóhoz valami műszaki leírást, szerelési kézikönyvet? Nem a primitív, hogy cseréljek izzót, még melyik lámpa mit jelent a müszerfalon, hanem egy kicsit komolyabbat? Köszi előre is.

Előzmény: pH03N1xM (2887)
FeZ_ Creative Commons License 2020.10.21 0 0 2890

Ez pl. Volvo S40

 

volvo s40

 

Előzmény: a.k. (2888)
FeZ_ Creative Commons License 2020.10.21 0 0 2889

Ne izgulj, egy csomó más gyártmányban is ki kell venni a műszerfalat a radiátor cseréjéhez.

 

Előzmény: a.k. (2888)
a.k. Creative Commons License 2020.10.21 0 0 2888

Az tuti nem volt százas aki azt kitalálta. :D Fél autót szét kell szedni egy ilyenért...

Én is mikor az izzókat cseréltem benne megemlegettem a mérnök urat több sorjával... :D 

Most lassan ismét műszerfal izzó csere lesz kezdenek kimenni. Na az is egy finom mutatvány... :D 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!