Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

u.hu Creative Commons License 2014.06.13 0 0 967

javulgat?

Előzmény: niváskarcsi (957)
rev251 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 966

Injektornál is jó érték a 9l

porlasztósnál meg a 11 (de akkor 75-80-nal mégy)

Előzmény: R A S Z T A (960)
u.hu Creative Commons License 2014.06.13 0 0 965

Beregisztrálhatsz ide: http://www.niva4x4.hu/

   

itt mindenre hamarabb kapsz választ.

Előzmény: R A S Z T A (963)
Maz Creative Commons License 2014.06.13 0 0 964

Röviden:

 

-Első és hátsó tengely közötti kiegyenlítőművet zárja.

-Közvetlenül kapcsolod a működtető rudat.

-Körmös

 

Hosszan:

 

-Mivel a Niva állandó négykerékhajtású, ezért kell a tengelyek közé is kiegyenlítőmű. Viszont így egy kerék lediferálása esetén is megállhat a gép. Emiatt raknak a központiba zárat. Ezt bezárva UAZ bekapcsolt elsőkerékkel egyenérték a hajtáslánc. :-)

-Hosszas magyarázat helyett. A képen hosszabb kar kapcsolja a difizárat.

-Ez is látszik a képen.

Előzmény: R A S Z T A (963)
R A S Z T A Creative Commons License 2014.06.13 0 0 963

Sziasztok! :-)

Egy újabb kérdés merült fel...

A Nivákon a difizár az első kerekeket, a hátsó kerekeket, vagy az első és hátsó tengelyt zárja e össze? És hogy? Rudazat vagy bowden vezérli, és tárcsás vagy körmöskapcsoló zárja?

Vásárlásnál lehet e, kell e, érdemes e ellenőrízni a működését? És hogy lehet tesztelni? (dagonyázás nélkül...)

A segítséget előre is köszönöm!

R A S Z T A Creative Commons License 2014.06.11 0 0 962

Értem...

Köszönöm!

Jó éjt! :-)

Előzmény: u.hu (961)
u.hu Creative Commons License 2014.06.11 0 0 961

Jó normális sebességnél, nem kopott motornál, de inkább kicsivel többre számíts.

Előzmény: R A S Z T A (960)
R A S Z T A Creative Commons License 2014.06.11 0 0 960

A 9-10 liter az országúton, normál használatnál is jó, nagyon jó érték?

Előzmény: u.hu (959)
u.hu Creative Commons License 2014.06.11 0 0 959

1. NINCS

2. CSAK

3. JÓ ESETBEN ENNYI LITYI

4. A GÁZT BENNE HAGYNÁM

5. KASZNI, ALVÁZ, TELESZKÓPTORNYOK, FÜSTÖLÉS=MOTORÁLLAPOT

Előzmény: R A S Z T A (958)
R A S Z T A Creative Commons License 2014.06.11 0 0 958

Sziasztok!

1991-es 1.6-os Nivában ugye NINCS computer, felesleges elektronika, semmi sallang... Csak karbi, gyertya, kézi szivató... Ugye? Meg kb 9-10 literes fogyasztás...

A gáz minden macera, új műszakiztatás nélkül eltávolítható?

A segítséget előre is köszönöm!

 

Jha, mire érdemes figyelni vásárlásnál?

 

Sziasztok!

niváskarcsi Creative Commons License 2014.05.22 0 0 957

Sziasztok.Nagyon ül a topic.Végre van megint Nivám.1989 foschtalicska edition,majd megjavul.

Guminyúl-01 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 956

ugy 5-10 ezer magyar forintért kapsz hibakód olvasót,én is vettem,sőőt némelyik opel csatit is lehet vele olvasni ha megveszed a megfelelő átalakítót

 

niváskarcsi Creative Commons License 2014.04.19 0 0 955

Szia.Utána olvastam jó ez a Gamma cucc.Csak árat nem találtam.megközelítőleg mennyiért lehet beszerezni.Bár nekem nincs rá szükségem.Egyelőre nivátlan vagyok.

Előzmény: Maz (954)
Maz Creative Commons License 2014.04.18 0 0 954

Annyira azért nem kell elkeseredni. OBD II szabvány, ráadásul neked már a csatlakozó is az. (Némelyiknél még ALDL csatlakozó van az OBD-s rendszerhez... oroszok, na.)

Ha jól tudom az ELM327 tudja kezelni, ezt már kb egy kiolvasás árából meg lehet venni.

niva4x4.hu-n, ha jól emlékszem papplan mester leírta, hogy az övét mivel szokta, persze most nem találom.

De hengerenkéntisbe már Gamma fedélzeti számítógépet is be lehet tenni, az tud csoda dolgokat. Szokásos pillanatnyi fogyasztás, stb-stb. kényelmi funkciókon felül diagnosztikai műszernek is alkalmas.

Előzmény: taci11 (953)
taci11 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 953

Szia Maz.

 

Köszönöm a tájékoztatást. Eléggé elszomorító, mert egy halom pénzt kérnek el érte. Eddig még minden kocsimat ki tudtam viloogtatni, Opel Astra, Golf 3, Chrysler LHS, Jeep, a Kispolszkinál nincs ilyen gond, :-P de ez ki fog rajtam úgy látszik. Még egyszer köszi a hasznos infót

 

Üdvözlettel, Laci

Előzmény: Maz (952)
Maz Creative Commons License 2014.04.17 0 1 952

Szia!

 

Még véletlenül se köss össze semmit-semmivel.

Ha jól sejtem neked hengerenkénti befecskendezős Nivád van. (2000 utáni gyártás, szögletes légszűrő.) Ezt csak műszerrel kiolvastatni lehet.

 

A kivillogtatás csak az "őskövület" központi befecskendezéses (1982-től gyártott befecskendező rendszer ALDL szabványú diagnosztikával!) Nivánál működik. (Gyártva 1996 második félévtől 2000 első félévig.)

 

 

 

Előzmény: taci11 (951)
taci11 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 951

Szervusztok. Segítséget szeretnék kérni a Niva diagnosztikai hibakódok kivillogtattásában. Olvastam, hogy a diagnosztikai csatlakozó A és B pontját kell összekötni, majd gyujtás után kivillogja a Check engine lámpa. No de a leírásban 2x 6 pólusú csatlakozót mutatnak nekem pedig ott 2x 8 pines, alighanem OBD2 csatlakozó van. Nem tudom melyiket kell ezen összekötni, hogy kivillogja a hibakódokat. 

 

Köszönettel, Laci

 

gigabursch Creative Commons License 2014.04.16 0 0 950

Rükfercezve is érdemes egy kicsikét kitekerni a kormányt.

Utána előre, majd ismét hátra.

 

Aligahnem összefeszült.

 

Egyszer velem is volt ilyen.

 

 

Persze lehet, hogy nem ártana az olajokat utána lecserélni (mert már rég csereérett volt)

Előzmény: niváskarcsi (949)
niváskarcsi Creative Commons License 2014.04.15 0 0 949

Szia.Ne finomkodj,mert az lesz a vége,hogy szét kell szedni a váltót.Két kerékkel a padkán,kettővel az aszfalton.Egyes padlógáz,majd gázelvétel, folyamatosan,eközben  úgy rángasd a váltókart,előre hátra, mintha le akarnád törni,lehet le is törik.Ha ezzel a módszerrel nem megy,akkor annyira befeszült a difizárad,hogy csak szétszedéssel javítható. Difizárat csak laza talajon szabad használni.

Előzmény: urbi107 (948)
urbi107 Creative Commons License 2014.04.14 0 0 948

Úgyse mozdul.

Előzmény: faki (947)
faki Creative Commons License 2014.04.14 0 0 947

Mialatt kapcsolni próbálod kicsit mozdítsd meg az autót!

Előzmény: urbi107 (946)
urbi107 Creative Commons License 2014.04.14 0 0 946

Sziasztok!
A terepváltón a felező rendesen működik,de a difizár se előre se hátra nem mozdul.

Aszflton nqgyon ráz a váltó, de kavicsos úton semmi hangja nincs.

Micel lehet gond?

Vietnamiveteran Creative Commons License 2014.02.26 0 0 945

Üdv az enyém 1.6-os , a képen látható sok-sok lámpával , ha mind világít plussz a gyári  refik ,és megy a fűtés ventilátor maxon , + az ablaktörlő akkor is bírja , de ezek ritka esetek ,hogy ennyi minden menjen egyszerre . De azért várd meg mit mondanak a szakik innen mert én annyira nem vágom az autóvillamossági dolgokat csak felszereltem a lámpákat és eddig nem okoztak problémát .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: kgdh3h (944)
kgdh3h Creative Commons License 2014.02.24 0 0 944

Sziasztok!

 

Egy jóbarátom vásárolt egy 2000-es évjáratú 1.7i Nivát és szeretném őt meglepni pár extra cree ledes lámpával, hogy terepen is jól lásson.  :)

 

Az lenne  kérdésem, hogy Wattok tekintetében mennyi az összteljesítmény, amivel számolhatok, hogy a niva gyári elektromos kialakítása elbírja?

4 db 27 wattosat néztem ki, de 6 db még jobban mutatna a vason, valamint a "pót" tolatólámpa később szerelhetőségét sem szeretném kizárni, mert terepen nem árt, ha az ember látja is, hova tolat. :)

 

üdv.: kgdh3h

 

 

bigyus1 Creative Commons License 2014.02.24 0 0 943

Sziasztok!

 

Niva vásárlás előtt állok, és lenne egy konkrét észrevételem. Több Nivánál láttam, hogy az olajbeöntőnyílás tetejének belső felén fehér színű anyag van lerakódva. Az lenne a kérdésem, hogy ez azt jelenti, hogy víz van az olajban? Ha igen, ez mekkora baj, mit lehet vele tenni? Segítségeteket előre is köszönöm.

szabihunter Creative Commons License 2014.02.09 0 0 942

Köszönöm a segídséget!

Előzmény: Maz (941)
Maz Creative Commons License 2014.02.08 0 0 941

Ki kellene villogtatni, hogy mi a hibakódja. Ha jól emlékszem már leírtam valahol ebben a topikban, hogyan kell.

Látatlanban alapjárati léptetőmotor-fojtószelep helyzetjeladó páros gyanús.

Előzmény: szabihunter (940)
szabihunter Creative Commons License 2014.02.08 0 0 940

Üdv Mindenkinek,

 

Ismerősök irányítottak ide a Nivás fórumra, szeretnék a hozzáértőktől segítséget, javaslatot kérni Niva ügyben:

 

Több probléma is van, az autóm Niva 1.7i típusú, 1999-es gyártás. Az egyik az alapjárati fordulatszám. Teljesen véletlenszerűen hol így, hol úgy áll be egy-egy indítás után. Az érték 1000 alattitól 2000 környékéig változik. Ezzel kapcsolatosan ki lett cserélve valami jeladó 'gomba' (?, nem nagyon értek hozzá), a probléma maradt. A másik pedig, hogy kihagy a gyújtás (?), leáll pillanatokra a motor(?). Nem igazán tudom, mi történik az a lényeg, hogy ilyenkor rángat rendesen, kigyullad a 'check engine' lámpa, felkapcsolt világításnál pedig az is elmegy egy pillanatra a rángatással egyidejűleg. Teszi ezt mondjuk 10-15 km-en keresztül, utána elhagyja. Más alkalommal meg újra előjön. Szeretnék valami iránymutatást, hogy mit mondjak a szerelőnek, amikor odaviszem. (legutóbb valaki vmilyen vákuumcső esetleges hibájáról beszélt, sajnos ennyire nem értek az autókhoz.)

A segítő szándékot előre is köszönöm!

Garázsm Creative Commons License 2014.01.21 0 0 939

Most vettem egy nívát használtan. Nem tudja valaki milyen sorozatból származhat, 1.7 köbcentis, és porlasztós, azonkívül minden megtalálható rajta hátsó ablak fűtés, és lámpa törlő is.

Biri01 Creative Commons License 2014.01.08 0 0 938

Az mailom publikus.

 

Előzmény: Ferenc Takács (935)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!