-Első és hátsó tengely közötti kiegyenlítőművet zárja.
-Közvetlenül kapcsolod a működtető rudat.
-Körmös
Hosszan:
-Mivel a Niva állandó négykerékhajtású, ezért kell a tengelyek közé is kiegyenlítőmű. Viszont így egy kerék lediferálása esetén is megállhat a gép. Emiatt raknak a központiba zárat. Ezt bezárva UAZ bekapcsolt elsőkerékkel egyenérték a hajtáslánc. :-)
-Hosszas magyarázat helyett. A képen hosszabb kar kapcsolja a difizárat.
A Nivákon a difizár az első kerekeket, a hátsó kerekeket, vagy az első és hátsó tengelyt zárja e össze? És hogy? Rudazat vagy bowden vezérli, és tárcsás vagy körmöskapcsoló zárja?
Vásárlásnál lehet e, kell e, érdemes e ellenőrízni a működését? És hogy lehet tesztelni? (dagonyázás nélkül...)
Szia.Utána olvastam jó ez a Gamma cucc.Csak árat nem találtam.megközelítőleg mennyiért lehet beszerezni.Bár nekem nincs rá szükségem.Egyelőre nivátlan vagyok.
Annyira azért nem kell elkeseredni. OBD II szabvány, ráadásul neked már a csatlakozó is az. (Némelyiknél még ALDL csatlakozó van az OBD-s rendszerhez... oroszok, na.)
Ha jól tudom az ELM327 tudja kezelni, ezt már kb egy kiolvasás árából meg lehet venni.
niva4x4.hu-n, ha jól emlékszem papplan mester leírta, hogy az övét mivel szokta, persze most nem találom.
De hengerenkéntisbe már Gamma fedélzeti számítógépet is be lehet tenni, az tud csoda dolgokat. Szokásos pillanatnyi fogyasztás, stb-stb. kényelmi funkciókon felül diagnosztikai műszernek is alkalmas.
Köszönöm a tájékoztatást. Eléggé elszomorító, mert egy halom pénzt kérnek el érte. Eddig még minden kocsimat ki tudtam viloogtatni, Opel Astra, Golf 3, Chrysler LHS, Jeep, a Kispolszkinál nincs ilyen gond, :-P de ez ki fog rajtam úgy látszik. Még egyszer köszi a hasznos infót
Ha jól sejtem neked hengerenkénti befecskendezős Nivád van. (2000 utáni gyártás, szögletes légszűrő.) Ezt csak műszerrel kiolvastatni lehet.
A kivillogtatás csak az "őskövület" központi befecskendezéses (1982-től gyártott befecskendező rendszer ALDL szabványú diagnosztikával!) Nivánál működik. (Gyártva 1996 második félévtől 2000 első félévig.)
Szervusztok. Segítséget szeretnék kérni a Niva diagnosztikai hibakódok kivillogtattásában. Olvastam, hogy a diagnosztikai csatlakozó A és B pontját kell összekötni, majd gyujtás után kivillogja a Check engine lámpa. No de a leírásban 2x 6 pólusú csatlakozót mutatnak nekem pedig ott 2x 8 pines, alighanem OBD2 csatlakozó van. Nem tudom melyiket kell ezen összekötni, hogy kivillogja a hibakódokat.
Szia.Ne finomkodj,mert az lesz a vége,hogy szét kell szedni a váltót.Két kerékkel a padkán,kettővel az aszfalton.Egyes padlógáz,majd gázelvétel, folyamatosan,eközben úgy rángasd a váltókart,előre hátra, mintha le akarnád törni,lehet le is törik.Ha ezzel a módszerrel nem megy,akkor annyira befeszült a difizárad,hogy csak szétszedéssel javítható. Difizárat csak laza talajon szabad használni.
Üdv az enyém 1.6-os , a képen látható sok-sok lámpával , ha mind világít plussz a gyári refik ,és megy a fűtés ventilátor maxon , + az ablaktörlő akkor is bírja , de ezek ritka esetek ,hogy ennyi minden menjen egyszerre . De azért várd meg mit mondanak a szakik innen mert én annyira nem vágom az autóvillamossági dolgokat csak felszereltem a lámpákat és eddig nem okoztak problémát .
Egy jóbarátom vásárolt egy 2000-es évjáratú 1.7i Nivát és szeretném őt meglepni pár extra cree ledes lámpával, hogy terepen is jól lásson. :)
Az lenne kérdésem, hogy Wattok tekintetében mennyi az összteljesítmény, amivel számolhatok, hogy a niva gyári elektromos kialakítása elbírja?
4 db 27 wattosat néztem ki, de 6 db még jobban mutatna a vason, valamint a "pót" tolatólámpa később szerelhetőségét sem szeretném kizárni, mert terepen nem árt, ha az ember látja is, hova tolat. :)
Niva vásárlás előtt állok, és lenne egy konkrét észrevételem. Több Nivánál láttam, hogy az olajbeöntőnyílás tetejének belső felén fehér színű anyag van lerakódva. Az lenne a kérdésem, hogy ez azt jelenti, hogy víz van az olajban? Ha igen, ez mekkora baj, mit lehet vele tenni? Segítségeteket előre is köszönöm.
Ismerősök irányítottak ide a Nivás fórumra, szeretnék a hozzáértőktől segítséget, javaslatot kérni Niva ügyben:
Több probléma is van, az autóm Niva 1.7i típusú, 1999-es gyártás. Az egyik az alapjárati fordulatszám. Teljesen véletlenszerűen hol így, hol úgy áll be egy-egy indítás után. Az érték 1000 alattitól 2000 környékéig változik. Ezzel kapcsolatosan ki lett cserélve valami jeladó 'gomba' (?, nem nagyon értek hozzá), a probléma maradt. A másik pedig, hogy kihagy a gyújtás (?), leáll pillanatokra a motor(?). Nem igazán tudom, mi történik az a lényeg, hogy ilyenkor rángat rendesen, kigyullad a 'check engine' lámpa, felkapcsolt világításnál pedig az is elmegy egy pillanatra a rángatással egyidejűleg. Teszi ezt mondjuk 10-15 km-en keresztül, utána elhagyja. Más alkalommal meg újra előjön. Szeretnék valami iránymutatást, hogy mit mondjak a szerelőnek, amikor odaviszem. (legutóbb valaki vmilyen vákuumcső esetleges hibájáról beszélt, sajnos ennyire nem értek az autókhoz.)
Most vettem egy nívát használtan. Nem tudja valaki milyen sorozatból származhat, 1.7 köbcentis, és porlasztós, azonkívül minden megtalálható rajta hátsó ablak fűtés, és lámpa törlő is.