Te meg nem gyengén szövegértési problémákkal küzdesz. Nem azt mondtam, hogy a többség használja úgy az autót, ahogy leírtam (értsd: csak hosszú utakat megy és hozza´jut olcsóbb üzemanyaghoz), hanem van olyan is. Még azt is mondtam, hogy ez tényleg kevés ember. De nekik megéri. Senki nem kérdö´´jelezte meg, hogy a rövidtávú használat kinyírja a kettö´´stömegü´´t. Írtam én, hogy napi rövidtávokra jó egy dízel, bárhol is? Firtattam volna, hogy a rövidtávoktól eltömö´´dika DPF? Nem emlékszem. Úgy hozod fel ezket a tényeket, mintha én ezekkel bárhol is szembe mentem volna. Te, figyi, én értem, hogy itt te tudsz a legtöbbet ezekrö´´l az autókról és ezt el is fogadom, de áruld már el, minek ez a szemellenzö´´? Mintha szándékosan nem akarnád megérteni, amit mondok. És emellé még hülyének is nézel. Az igaz, hogy nem volt annyi lacettim , mint neked, sö´´t, valóban nem is szerel(t)em /fogom szerelni magam, na de szerinted akkora kunszt az alkatrészárakat és az élettartamukat összenézni a neten, hogy erre ne lennék képes? Szerintem ezzel olyan durván lenézel engem, amit már nem engedhetnél meg magadnak, de engem mondjuk nem zavar, ezzel magadat égeted. Én ezen a ponton ezt a vitát befejezettnek tekintem veled.
Gázzal egy off 1.6-os benzinessel 17-18Ft-os kilométer költséggel el tudok járni. A Lacetti nem annyira fogyasztás bajnok. Most 8,26l/100km volt a fogyasztása. Igaz pályán 140km/h volt neki tartósan. Amúgy 30% város, 70% autópálya mellett.
Átlag évi 40.000 fölött megyek. A legtöbb az helyben pörgés. Értsd, lakhelyem körüli 30-40 km-es kör. A kisebb Lacettinek megvan minden ráköltött Ft- ja, így az a mai nap így néz ki: 134018 megtett km-re 7,45 fogyasztás, átlag 27,47 Ft/km. (Ebbe nyilván benne van a pár évvel ezelőtti 330-as benzin ár is). A szervizköltsége ez idő alatt 1.202.569 Ft volt. A kilométer költsége jelenleg mindennel, kivéve a kocsi vételára, 38,31 Ft/km.
Van viszonyítási alapom. Ha dízel sokkal több lesz, akkor majd cserélek benzinesre. ;)
minimális változtatás történt a futóművön más a lengőkar nagyobb szilentel,gázos a gátló nem olajos,rugó értelemszerint más és ennyi,fék ugyanaz mindben azokon változtattak ami egyszerű volt a váltó áttétele ezért maradt ki és ezért forog sokat mert egy az egyben az Epica váltója motor is adott volt az pedig a Captiva gyengébb motorja más programmal mert még attól is gyengébb,olajat pedig úgy jelzi ,hogy figyeli az indítások és a regenerációk számát.Mivel a motor még nem is létezett amikor a kocsit fejlesztették nem számoltak akkora teljesítménnyel mint amit ki lehet hozni belőle 180Le főlé is húzható de azt semmi sem szereti már de ahhoz már a fékbe és a futóműbe is belenyúltunk
A plusz 150kg biztos nem jó. Gyárilag gondolom más a futóműve, ha más nem erősebb rugói vannak. Ez tényleg nem jó.
De ahogy mondod, attól hogy erősebb az autó még nem kell észnélkül nyomni neki.
A Lacettin kívül nekem nagyjából az összes autóm tuningolva volt kicsit motorilag és sosem okozott gondot a plusz teljesítmény, pedig a fékek nagyjából gyárik maradtak, igaz azok rendben voltak tartva.
Ha hosszútávon gondolkozik valaki az autóval, akkor az LPG nagyon megéri. Ahogy írod, sokkal környezetkímélőbb. Ráadásul dízel alatti km költség érhető el vele, úgy hogy az autó fenntartása/karbantartása is olcsóbb, mint egy dízelnek. (persze az a szívó benzinmotorokra vonatkozik!)
Kössz a választ. A vezérlést kicseréltettem , meg a hűtő folyadékot is azóta kétszer. Most viszont fogy. megpróbálok utána nézni ha nem találom akkor szerelő. A szervó olajat le tudom cserélni vagy jobb ha szerelőhöz viszem?
Szerv ololaj dexron III dizel esetén dexron VI ennyi idősen nem árt a csere, fagyálló 2007 ig zöld volt bennük utána rózsaszín eleve 2 évente kellene cserélni de ha 4 éve használod akkor a vezérléscsere is ajánlott,szivárgás bárhol lehet hűtő vízpumpa,hengerfej alól termosztátnál csöveknél stb.. meg kell nézni.Egyszerű kideríteni mi a folyadék a fagyálló édeskés...
Te nagyon rosszul vagy bekötve!A többség nem külföldi ingázásra veszi és nem kint dolgozik hanem itthoni ingázásra pláne nem vállakozó aki más autójára elszámolja a gázolajat tehát maradjunk az itthoni felhasználásnál ahol alapból 20-25ft al drágább ilyenkor is a gázolaj literje nyáron ez mégtöbb!Ha valaki sokat használja rövidtávon akkor igenis fog többször kettőstömegűt cserélni!Az átlag felhasználónak nincs halvány elképzelés arról mennyi a fenntartási költsége jelenleg a dizel Lacetti olcsóbb mint a benzines ez sokakat megvezet.A többségnek arról sincs sajnos fogalma,hogy ezek az autók alkalmatlanok arra,hogy a gyereket iskolába hurcoljuk és bevásárolni járjunk csak vele rövidtávú napi ingázásra a részecskeszűrő ezt nem tolerálja ilyen használatnál már 3000km nél is elküldhet olajcserére! Amúgy tök jó ,hogy te mondod meg milyen költségek várhatóak egy ilyen autónál mikor sem a dizel benzines fenntartását sem a kettő szervizigényét sem az alkatrészáraikat nem ismered..
Sziasztok klubtársak! Ki tud segíteni milyen szervó olaj kell a gépbe. Piros színű van most benne,csökkent a szint után szeretném tölteni. Már 4 éve nálam van még nem kellett most aktuális. Estleg valaki tudja mit nézzek meg ha enyhén fogy a hűtőviz? A rács aljánál látok egy kevés folyadékot csak mosatás után néztem így nem tudom eldönteni a kocsiból folyik vagy mosáskor került oda(gépi mosó, alváz mosással). Köszönöm a válaszokat!
Mindegy, amúgy mennyit eszik, mert ugyanott a benzin 2 literrel többet fog. Mi több, a nyári üzemanyag árak még durvábbak. Amit kalkuláltam a külföldi árakkal, még alulbecsli a különbséget. Persze, ebből lejön, hogy drágább a köteleződ, a súlyadód, a szerviz. De azért a nagyon nagy tételeket egyszer kell csak kiköhögni. Értelmes ember nem cserél kétszer kettős tömegűt az autójában. Aki eleget megy, annak megéri. Meg aztán lehet sűrűn cserélgetni a kocsit, arra bazírozva, hogy nem nálad jön ki egy ilyen nagy gebasz. Ilyen embert is ismerek. Nem mondom, hogy egyetértek vele, sőt, szerintem ez már a dolgok túlgondolása, de ezzel is lehet hágni a fillért. Abban igazad van, hogy a legtöbb ember otthon tankolja az autóját, csak azt nem akarod még mindig tudomásul venni, vagy már csak azért is vitatkozol velem, hogy sokan pl. munkájukból adódóan is átlépik a határt, Győr-Moson-Sopron megyének szerintem a fele lakossága Ausztriában dolgozik, de valószínűleg Vasból is rengetegn, Komárom környékéről átugranak a hétvégén Szlovákiába, Észak-Kelet-Magyarországról Ukrajnába, stb. Vagy vannak a vállalkozók, akiknek meg adókedvezményes az üzemanyag. Szóval, aki hosszú távokon autózik, az dízelezik. Összegezve, nagyon is életszerű, amit mondok. Egyébként teljesen igazad van, hogy a nagy többségnek az autógáz a legjobb opció, mint mondtam, én magam amúgy kifejezetten támogatom, de hidd már el, hogy az a pár szerencsétlen, akinek itt mind elmondod, mekkora ökör, hogy dízeles Lacettit vett, nem feltétlenül hülye. Én mindösszesen ennyit írtam, hogy ne tudd már jobban, hogy a másiknak mi a jó. Ez egyszerűen lekezelő egy felnőtt emberrel szemben. Hogy nekem miről nincs tapasztalatom, jót nevettem. Tőlem azt hiszel, amit akarsz.
Nem fog 6 litert enni a dizel inkább 7-9 közt mert sokat forog 6 liter max 90es tempóval országúton és ne a külföldi üzemanyagárakkal gyere sajnos 95%unknak nem opció az autógáz sokkal elérhetőbb 200.000 a 30.000km alatt a különbség maximum amit ha hozzáadod a fenntartási/alap szervizköltség különbségét(km re lebontva) akkor inkább csak 150.000 de ha belerondít egy két drágább dolog akkor már minuszban vagy gázos autónál meg megmarad! Nagynomású részecskeszűrős dizelt ne hasonlíts egy adagolós olajkályhához mert teljesen más a fenntartási költsége minnél újabb annál komplikáltabb annál drágább a fenntartása amiről neked nincs tapasztalatod!
Ok, ettől azonban még mindig sokaknak nem opció sajnos. Anno én is gondolkodtam gázos autón, mert pl. a környezetvédelmi vonatkozása is nagyon szimpatikus. Mégsem mertem belevágni a végén. Nem annyira egyszerű ez mindenkinek, hiába jó egyébként az alapötlet.
Ember, ki mondta, hogy a fenntartást az üzemanyag költséggel azonosítom? Nyilván úgy értettem, hogy utóbbival ki lehet kompenzálni a fenntartás plusz költségét. Most számoltam egyet osztrák határmenti árakkal, 1,20 Eurós dízellel és 1,35-ös benzinnel, 6 és 8 literes fogyasztással, 30000 km-enként fogsz meg 1000 Eurót. Arról nem beszélve, hogy amiket te felsoroltál, még ha ki is kell cserélni, meddig lesz utána jó? Értsd már meg, én nem vitatom az igazadat, csak azt mondom, hogy próbáld már felfogni, hogy van, akinek ez jobb, mert ez élethelyzetfügggő. Főleg ha az illető csak pályázik. Arra még mindig a dízel a legjobb. Persze, ha városban, akkor nem, az tényleg benzinessel menjen, de ebben egyetértünk. De amúgy ha valaki dízelt akar, még akkor is, ha ez anyagilag nem racionális, hát vegyen. Mit érdekel ez téged? Én leszarom, ha bukik rajta. Az ő döntése. Te minek foglalkozol ezzel?
A tuningot illetően egyetértettem veled, hogy jobban terheli a futóművet és a fékre gaykorolt hatással is, bár hozzátettem, ez függ attól, hogy vezetsz. Emiatt javasoltam, hogy fogyasztásoptimalizálós céllal lehet tuningolni, de nem érdemes a lovakat utána kihasználni mert úgyis a kocsi bánja. Szerintem neked szövegértési problémáid vannak, ha neked nem ez jött át. Meg hogy a jobb fék hamarabb megfogja a kocsit? Na nem mondod? Ezt ki vitatta?
Az meg, hogy mennyit ér a kocsi, mit számít? 30000 kmenként tankolsz el bele 1 miliiót vagy 700 ezret. Ha csak 100000 km-t használod, már elenyésző a kétféle kocsi értékvesztésének különbsége.
Amúgy honnan tudod, mióta autózom és mióta dízelezem? Csak azért, mert ezt a kocsit még csak 3-ik hónapja birtoklom, lehet, hogy volt már pár autóm. És képzeld, volt is.
Te nagyon fordítva ülsz a lovon, a fenntartás az nem az üzemanyag fogyasztással egyenlő. Minden nemű javítás karbantartás többszörös összeget emészt fel a benzines ez képest. Leírtam, hogy más a turbó kényelmesen fel lehet húzni 160 LE ig is nekem volt 7 évig első évben túlhúztuk 180LE felé csak a gyári fék és futómű nem erre való még a 150 is sok neki! A féknek futómű ék az is számít hogy 150Kg val nagyobb súlyt cipel és azt kell megfogni és megnézem mikor megy 220at mint a húzott dízel és véletlenül van a nagyobb teljesítményű autókon gyárilag nagyobb fék. És egy újdonság neked a jobb fékkel hamarabb megáll egy autó. Fenntartásbeli különbség alap szerviz esetén olajcsere és vezérlés duplája, kuplung 6xosa,porlasztó felújítás cirka 200,gázolajszűrő ház ennyi idősen elrepedő 40.000,klimahűtő csak gyári 130.000,jobbos toldott féltengely szintén szétrádodik gyári van csak ezek mind többszörös költségek a benzineshez képest ez fogyasztásban sose hozza be a 2 liter különbséggel! Mellesleg használtan is kevesebbet ér a dízel és akkor a részecskeszűrő regenerációrólég nem is beszéltünk ha rövidtávon van használva! De te biztos sokat tudsz pár hónap használat után