Keresés

Részletes keresés

motorkami Creative Commons License 2004.09.13 0 0 172
 

A jövő évtől motorkerékpárok után is kellene regisztrációs adót fizetni - legalábbis, ha a kormány és a parlament támogatja a pénzügyi tárca tervezetét. A miniszterek előreláthatólag szerdán tárgyalnak a javaslatról.

A Pénzügyminisztérium (PM) előzetes tervezete szerint 2005. január elsejétől a regisztrációs adó a kereskedők számára áfa-köteles lenne, hatályát kiterjesztenék a motorkerékpárokra, az adó mértékét 7-8 százalékkal emelnék meg. A PM előterjesztését a kormány várhatóan szerdai ülésén tárgyalja.

Az előterjesztés a regisztrációs adó újrakodifikálására tesz javaslatot. Erre a tervezet indoklása szerint azért van szükség, hogy megszűnhessen a gépjármű-forgalmazók által bonyolultnak tartott adóelőleg-fizetési rendszer, és a regisztrációs adó kötelezettség a lehető legszorosabban együtt mozogjon az áfa-kötelezettséggel. Az adóelőleg fizetésére vonatkozó szabályozási kényszer megszűnését az is indokolja, hogy az Európai Unió 2005 őszére az autóárak egységesítésére szólította fel a gyártókat.

Kilencszáz köbcenti felett 110 ezer forint

Az új törvénytervezet kiterjeszti az adóztatható kört a motorkerékpárokra. Ennek mértéke 80 köbcentiméterig 10 ezer forint, 125-ig 50 ezer forint, 500-ig 70 ezer, 900-ig 90 ezer, míg e felett 110 ezer forint lenne motorkerékpáronként.

A jelenleg hatályban lévő fix összegű adótételek valorizálására a szakmával egyeztetett módon került sor. Így egy benzinmotoros autó után 1 100 köbcentiméterig illetve egy dízelmotoros után 1 300 köbcentiméterig  130 ezer forintot kellene fizetni, ha az 5-ös vagy annál jobb környezetvédelmi besorolású, míg ha 5-nél rosszabb környezetvédelmi osztályú, akkor 195 ezer forintot kellene jövőre fizetni. Mindkettő 8,3 százalékos emelkedés, ami figyelembe véve a jövőre tervezett 4-5 százalékos inflációt, 3-4 százalékos reálérték-emelést jelent.

Ami változik, és ami marad a régiben

Új elem ugyanakkor, hogy a nagy összegű gépjárművek esetén, a mellékletben meghatározott adó összege felett, személygépkocsiknál a 6 millió forint, motorkerékpároknál pedig a 3 millió forint feletti rész további 5 százalékát kell fizetni.

Nem változik ugyanakkor az eljáró adóhatóság, azaz marad a Vám és Pénzügyőrség, és ugyancsak érintetlen az adóigazolás rendszere, vagyis a forgalomba helyezésnek változatlanul feltétele a regisztrációs adó megfizetésének igazolása. 

Az előterjesztés szerint a szabályozás nem titkolt célja, hogy a regisztrációs adó áfa-alapot képezzen. Ezáltal a költségvetés áfa-bevételei 8-15 milliárd forinttal nőhetnek, bár kétségtelen, hogy ugyanilyen összegben az autós társadalom rosszul járhat.

Az új törvénytervezet sem tartalmaz avultatást, vagyis a használt autókra, az új autókhoz viszonyított alacsonyabb adómértéket. A tervezet szerint ennek oka az, hogy az unióból származó használt autók nem áfa-alanyok által történő behozatala esetén a költségvetés csak a regisztrációs adóra tarthat igényt, így az avultatás túlzott preferenciaként is értékelhető volna.

voks02 Creative Commons License 2004.09.12 0 0 171
Ez nem fog menni:

1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről

23. § (6) A belföldön üzemeltetni kívánt, külföldi rendszámmal ellátott jármű forgalomba helyezését a jármű belföldi üzemben tartója a tulajdonszerzést, illetőleg a jármű behozatalát követő legfeljebb 30 napon belül köteles kezdeményezni.

Üdvözlettel,

Péter
Előzmény: Maszi (157)
Dro0pY Creative Commons License 2004.09.12 0 0 170

"HOGY LEHET EGY ADÓ ÁFA KÖTELES?????!!!!!!!"

 

Nagyon sokféleképpen. A benzinben, dohánytermékeken pl. a jövedéki adóra jön az áfa. De az autónál is így volt a reg. díjig, a fogyasztási adóval és vámmal növelt vételár képezte az ÁFA alapot.

Előzmény: erie232323 (169)
erie232323 Creative Commons License 2004.09.12 0 0 169

Hát nekem ez elvont...

HOGY LEHET EGY ADÓ ÁFA KÖTELES?????!!!!!!!

Egyébként is elegem van az egész gabázsból. Azt se tudják már hányadik bőrt húzzák le rólunk!

A módosításaik meg nem megszorítások- merthogy az a kiadások csökkentésével kéne, hogy járjon- hanem újabb "bőrnyúzások".

Csak fizetjük bele a milliárdokat a nagy kalapba, ők meg röhögnek a markukba!

Legszívesebben egy szept 11-et néznék a Parlamentünkről! Persze csak ha teltház van!

vomit Creative Commons License 2004.09.09 0 0 168
a GKM mar tavaly azt mondta, hogy nem volt konzultacio veluk, es egyek meg amit foztek
Előzmény: Törölt nick (165)
Mgn Creative Commons License 2004.09.06 0 0 167

Örömmel olvasunk ilyen irásokat.

 

Igazságtalan magasabb adót kivetni más tagországban beszerzett gépjárművekre, pláne ha az a gépjármű egyetlen évet sem futott más országban max ott gyártották, ugyanis a jármű átalakítások (pl 2 személyesből 4 személyes tgk-t szeretne valaki vagy 4 személyes szgk-t.) is reg adó kötelesek amit ezidáig néhány tiz ezerből megoldható volt most annak a költsége a reg adó mértékével megugrott.

Előzmény: armagnac (162)
Daikini Creative Commons License 2004.08.10 0 0 166
igy van
Előzmény: Törölt nick (165)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.10 0 0 165

A politikusokat kell fizetni, nem a "pazarló államot". Egy laza mozdulattal idecsapnak minden közalkalmazottat és köztisztviselőt, akik -a híreszteléssel ellentétben- egyáltalán nincsenek jól megfizetve. Munka, feladat meg van dögivel.

A regisztrációs adót pedig ráadásul úgy csinálták meg a PMben, hogy a közlekedési szakterület véleményét szinte ki sem kérték.

Előzmény: Kevin (163)
FFH Creative Commons License 2004.08.10 0 0 164

Nem értem hogy az ettásak mért gondolják azt hogy nekünk ebben az országban feltétlenül jól kell élni.

Én már annak is örülök hogy nem b@szogatnak a határon.

Vajat,bútort, gázolajat Ausztriában kell venni.

Kevin Creative Commons License 2004.08.10 0 0 163
Egy valami biztos: ha megszunik a regado, akkor a nagytudasu penzugyminiszteriumi csinovnyikok ugyis kitalalnak valamit, csak mas lesz a neve. Az adot be kell szedni mindenaron. Ezt a pazarlo allamot finanszirozni kell. Es ez akkor is igy lesz, ha esetleg kormanyvaltas lesz. Innentol kezdve ne nagyon legyenek remenyeink.
Előzmény: armagnac (162)
armagnac Creative Commons License 2004.08.10 0 0 162
A portfólió írja: [b]Megszűnik az autók regisztrációs adója?[/b] 2004.08.09 08:48 Az Európai Bizottság javaslatot kíván tenni arra vonatkozóan, hogy fokozatosan megszűnjön a személygépkocsik regisztrációs adója az EU-ban. A bizottság nemrég széles körű konzultációkat kezdeményezett erről az érdekelt felekkel, és ennek alapján az ősszel kívánja előterjeszteni az erre vonatkozó jogszabály-alkotási javaslatot. Az idei bővítés óta ugyanis Lengyelországból számos panasz érkezett a brüsszeli bizottsághoz a regisztrációs adóval kapcsolatos problémák miatt. A lengyelek azt kifogásolják, hogy a más tagállamokban vásárolt használt gépkocsik után magasabb regisztrációs adót kell fizetniük, mint ha ugyanazt az autót otthon szerezték volna be. Mindamellett, hogy az EU alapszerződése a hátrányos megkülönböztetés tilalmára vonatkozó rendelkezést is tartalmaz, és ennek alapján a tagállamok nem vethetnek ki magasabb adót más tagországban beszerzett gépjárművekre, mint a hazai piacon vásároltakra. A gyakorlatban azonban a helyzet bonyolultabb, mert a hátrányos megkülönböztetés tilalma nem jelenti azt, hogy a másik tagországban vásárolt gépkocsik után ott fizetett adókat a behozatal után automatikusan beszámítják vagy levonják. Ilyen esetekben meglehetősen bonyolult számításokkal határozzák meg a végül fizetendő adó összeget, emellett a regisztrációs adót nem is alkalmazzák minden tagországban. A regisztrációs adót a tervek szerint fokozatosan - részben vagy teljes egészében - felszámolnák, és olyan adófajtákká alakítanák át, amelyek nem a gépkocsi tulajdonlásán, hanem a használatán és környezetvédelmi szempontokon alapulnának. Ilyen lehetne például az éves útadó vagy a jármű széndioxid- kibocsátásának függvényében meghatározandó adó. Amíg a majdani jogszabály életbe lép, a bizottság átmeneti intézkedésként javasolni kívánja, hogy térítsék vissza a regisztrációs adót azoknak az uniós polgároknak, akik gépkocsijukat végleg egy másik tagországba viszik.
Kevin Creative Commons License 2004.08.10 0 0 161
Tudjak is ezek, hogy mi az a wankel motor ...
Előzmény: Aksi (160)
Aksi Creative Commons License 2004.08.09 0 0 160

Ez azt jelenti, hogy a wankel motoros auto az egyeb szemelygepkocsi kategoriaba tartozik es csak 108000Ft a regadoja?

:)

Előzmény: Kevin (150)
Daikini Creative Commons License 2004.07.07 0 0 159

mekkora hernyok...

 

le akarjuk cserelni a citroen BX-unket valami hasonlora, es eddig ugy gondoltam, hogy Nemetorszag megoldas... ugy tunik, hogy ami ott 150.000-be kerul vagy egy kicsit tobbe, arra 540.000 Ft ado megy ra, plusz meg ezek a seggarcuak azt is mondhatjak, hogy a kocsi er vagy 600-at, ugyhogy az AFA is az ovek. Miert nem allnak az ember ele ferfiasan pisztollyal, hogy ide a penzt! Ennyi erovel siman megtehetnek, es erkolcsileg is elfogadhatobb eljaras lenne.

Előzmény: Kevin (150)
zolemunich Creative Commons License 2004.06.27 0 0 158
nos, az utolso hozzaszolashoz annyit, hogy nem tudom tisztaban vagy e a nemet biztositasi arakkal! En mar hetek ota azon ragodom, hogy oldjam meg olcson a biztositast, hogy megtudjam venni a kollegam III golfjat! A nemet nenikem nevere akartam iratni..... nem lesz olcsobb csak ha sajat szüleid neven lenne, akkor kapnad a bonusz pontokat. Mondjuk nekem ez az elsö sajat autom, ezert lesz draga, de azert otthon fizetnek 70000-ftot itt meg 300000-et. Azert nem mindegy. Ha neked mar sok a bonuszod lehet megeri, bar kitudja itt mennyire fogadjak el! Egy dologra viszont kivancsi lennek, hogy lehetseges e a kocsit nemetben bejelenteni es otthon biztositani?! Na ez kurva jo lenne!!!!!
Maszi Creative Commons License 2004.06.07 0 0 157
Sziasztok!

Én arra gondoltam, hogy mint EU-polgár bejelentkezem egy berlini lakcímre, és Deutschland-ban veszem meg az autót.
Nem vagyok ugyan jogász, de ha jól emlékszem mostantól a rendőr sem puffog azért, ha magyar létemre német rendszámú autót hajtok.
Ha az autóra minden díjat a lakóhely szerint (Berlin) fizetek, akkor úgy gondolom, hogy máris kijátszottam a regisztrációs hadisarcot.
Persze ettől kezdve csak Németországban tudom az autót vizsgáztatni (vagy talán az EU-ban ez is változik majd), de egy Magyarországon 6 millióra felértékelt (amúgy valójában 3-4000 Euróba került) autóért egy zsák pénzt kéne fizetnem a tintanyalásért.
Mi a véleményetek?

Ludovicus Creative Commons License 2004.06.02 0 0 156
Ja és persze az sem mind1, h. mi után fizeted az áfát:

"Viszont hiába vesz valaki új autót az uniós piacon a belföldi árnál jóval olcsóbban, a belföldi általános forgalmi adót (áfa) adott esetben a jármű feltételezett itthoni értéke alapján is kivethetik. Erre az áfatörvény "aránytalan értékkülönbségre" vonatkozó passzusai adnak lehetőséget.

A példa és a kerek számok kedvéért: ha az új autó eredeti számlája a nettó regisztrációs adóval megtoldva mondjuk kétmillió forintot tesz ki, de a VPOP szerint a belföldi forgalmi érték az áfa felszámítása előtt 2,4 millió forint, az ügyfél könnyen azt tapasztalhatja, hogy a hibátlan számlájára 500 ezer forint helyett 600 ezer forintos áfát kell kifizetnie."

Komolyan mondom, az agyam eldobom...

Csimbió Creative Commons License 2004.05.21 0 0 155
Regisztrációs adó a becsületes neve.
Amíg a regisztrációs díj, csak a regisztráció költségeit tartalmazza nagyságrendileg, (pl más országokban), addig a regisztrációs adó a regisztráció költségein felül, még egyúttal meg is adóztatja a jónépet. :-)
Előzmény: Derek (154)
Derek Creative Commons License 2004.05.19 0 0 154
Ja, 5 liter es 8 henger alatt nem is auto az auto:-)
namost ennel pimaszabb fejes ,mint ez a regisztracios dij nincs.
Előzmény: biohazard (152)
Kevin Creative Commons License 2004.05.19 0 0 153
Sajnos ilyen vicces fiuk ulnek manapsag a PM-ben :(((
Előzmény: biohazard (152)
biohazard Creative Commons License 2004.05.19 0 0 152
"Otto-motoros 3000 cm3 felett, dízel-motoros 3500 cm3 felett 1 800 000 Ft/db 2 700 000 Ft/db"

Ez valami rossz vicc? Ha nem, elbúcsúzhatok az autóterveimtől...

Előzmény: Kevin (150)
dez1 Creative Commons License 2004.05.13 0 0 151
Ne felejtsük el hogy: +25%ÁFA!
Előzmény: Kevin (150)
Kevin Creative Commons License 2004.05.13 0 0 150
Műszaki tulajdonság Környezetvédelmi besorolás 5 vagy annál jobb Környezetvédelmi besorolás 5-nél rosszabb
Otto-motoros 1100 cm3-ig, dízel-motoros 1300 cm3-ig 120 000 Ft/db 180 000 Ft/db
Otto-motoros 1101-1400 cm3-ig, dízel-motoros 1301-1500 cm3-ig 180 000 Ft/db 270 000 Ft/db
Otto-motoros 1101-1400 cm3-ig, dízel-motoros 1301-1500 cm3-ig 180 000 Ft/db 270 000 Ft/db
Otto-motoros 1401-1600 cm3-ig, dízel-motoros 1501-1700 cm3-ig 240 000 Ft/db 360 000 Ft/db
Otto-motoros 1601-1800 cm3-ig, dízel-motoros 1701-2000 cm3-ig 390 000 Ft/db 585 000 Ft/db
Otto-motoros 1801-2000 cm3-ig, dízel-motoros 2001-2500 cm3-ig 540 000 Ft/db 810 000 Ft/db
Otto-motoros 2001-2500 cm3-ig, dízel-motoros 2501-3000 cm3-ig 780 000 Ft/db 1 170 000 Ft/db
Otto-motoros 2501-3000 cm3-ig, dízel-motoros 3001-3500 cm3-ig 1 200 000 Ft/db 1 800 000 Ft/db
Otto-motoros 3000 cm3 felett, dízel-motoros 3500 cm3 felett 1 800 000 Ft/db 2 700 000 Ft/db
Egyéb személygépkocsi 108 000 Ft/db 108 000 Ft/db
Muzeális jellegű személygépkocsi 240 000 Ft/db 240 000 Ft/db
Előzmény: Galba (149)
Galba Creative Commons License 2004.05.05 0 0 149
Hali! Tudtok egy kicsit segíteni? Vadul keresgélem, hogy hol lehet elolvasni a regisztrációs adó táblázatot mindenféle kategória alapján de jól eldugták. Ha valaki tudja hova rejtették kérem ossza meg velem.
Köszönöm!
Törölt nick Creative Commons License 2004.05.04 0 0 148
Szerintem a regisztrációs adó ellenkezik az Európai Közösség Alapító Szerződésével (Római szerződés).

23. cikk
(1) A Közösség vámunión alapul, amely a teljes árukereskedelemre kiterjed, és amely magában foglalja a behozatali és kiviteli vámok, valamint az azokkal azonos hatású díjak tilalmát a tagállamok között, valamint egységes vámtarifa elfogadását a harmadik országokkal szemben.

25. cikk
A behozatali vagy kiviteli vámok, illetve az azokkal azonos hatású díjak alkalmazása tilos a tagállamok között. Ez a tilalom a pénzügyi jellegű vámokra egyaránt vonatkozik.

Szerintem az általam vastagon szedett rendelkezéseknek ellentmond a reg. adó.
Nincs valakinek kedve az Euzrópai Bizottsághoz, vagy az Európai Bírósághoz fordulni?

HAME Creative Commons License 2004.05.04 0 0 147
Bocs. 2 félreértés.
Itt 19 % az áfa és új autókról lenne szó.
Olyasmit magyaráztak nekem ma ebédnél, hogy itt (SK) cca. 10-20 %-kal olcsóbb az autó.
Megjegyzem a topicban emlegetett milliós regadók érdekesek.
Nálunk használt kocsira (Ft ~ x6,30):
0-3 év 10.000
3-4 év 20.000
4-5 év 30.000
5-6 év 40.000
+6 év 50.000

ehhez jön még 6.700 mindenféle egyébb költség oszt annyi.

Előzmény: Törölt nick (145)
dez1 Creative Commons License 2004.05.04 0 0 146
Meglássuk. Ne feljsd el ahog a regadó asszem ÁFA köteles is....

És azért fél milla nem kevés, arra szerintem pont elég hogy ne érje meg kimenni.....

Előzmény: Törölt nick (145)
Törölt nick Creative Commons License 2004.05.04 0 0 145
Nemtom mi lehet az oka, de az szerintem lehetséges, hogy ott az 1-2 éves autók ára sokkal nagyobbat esik mint itthon, és a regisztrációs adó egészen alacsony lett végül is az A4-A6 alapmotorméretekben. Fél milla körül? 4-600E? Az ÁFA ott csak 16%.
Én is körülnézek nyáron.
:-)
Előzmény: HAME (144)
HAME Creative Commons License 2004.05.04 0 0 144
Nem tudom mi a helyzet ezekkel az adókkal az új autóknál, de állítólag nálunk az autókereskedőknél sorban állnak a magyarok.
Előzmény: Törölt nick (141)
dez1 Creative Commons License 2004.05.04 0 0 143
Megvenni nem nagyon lesz érdemes, max. az alacsonyabb ÁFA miatt.
Előzmény: Törölt nick (141)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!