Ha összejön egy nagyobb társaság akár az itt fórumozókból is, akik egy időben szeretnének hajózni, akkor meg tudom oldani, hogy csoportként foglalok nektek és akkor szignifikáns kedvezményt érünk el a publikus árakhoz képest. Sőt, akkor a repülőjegyből és a szállásból is komoly kedvezményt kapunk.
Szia!Mi most jöttünk haza tólük foglaltam nagyon jó áron én is itt olvastam róluk,kértem árajánlatot kártyával fizettem mivel 220 km-re vagyok tőlük.Egyik este elutaltam a pénz felét,gondoltam majd másnap 10 órafelé felhivom őket ,de már 9 után hivtak,hogy megérkezett a pénz megbeszéltük a további részleteket,mondták mikor küldik a beszállókártyát,úgy is volt,megjött idejében,tehát nagyon meg voltam elégedve biztos ,hogy legközelebb is őket keresem
napok óta figyelem az itt kialakult kis vitát, ami igazából nem is vita hanem a más nézőpontok megnyilvánulása.
A legkevésbé illetékes itt a témában és vagyok, aki még nem is hajózott.
Szerintem az a réteg aki a fő hajózó itthon a mostani 35-40 + kategória, akik most nőnek ebbe bele . Nem szabad bennünket összevetni az amerikaiakkal, csak majd max 1-2 generáció mulva. Mi még a szociban szocializálódtunk, amikor még külföldre se nagyon lehetett menni. gyerekkoromban uttörőtáborba mentem nyaralni, a családdal meg sátoroztunk. Nekünk az is nagy szám ma ha welnessszállóba megyünk itthon, vagy AI török nyaralásra. Nekem még a repülés is nagy szám, a gyerekeim már ebben nőnek fel. A gyerekem ugyanannyiszor repült mint én és most 8 éves. Az pedig hogy egyszer (remélem 2021-ben) elmenjünk akár az MSC-vel földközi tengerre vagy karibra, már a csúcsok csúcsa.
Persze az én gyerekeim mondjuk majd a saját családjukkal 20 év mulva lehet hogy azt mondják hogy az msc már kevés, menjünk egy picit drágábban royalra vagy másra,ami színvonalasabb- ők már inkább kipótolják még egy pár százezerrel. Azért mai itthoni viszonylatban még azoknak sem alap a karibi vagy földközi hajós utazás akiknek nagyon megy a szekér, mindenki apránként rakosgatja össze és ahogy itt látom 1-1,5 évre előre terveznek.
Elnézést hogy belekotyogtam.
Egyébként kétségtelen hogy az amerikai utazási iroda iszonyat felkészült, hiszen ott ez nagyon magas szinten megy, és a színvonal is nyilván amerikai rendkívül jól képzett saját tapasztalaton alapuló tanácsokkal.(mindig nevetek a magyar utazási irodákon amikor külföldi útról van szó és kérdezem hogy esetleg van e az irodában dolgozóknak valami tapasztalata de persze nincs:pl csendes - e vagy bulis, a válasz: szeretik a vendégek, nincs rá panasz) hehehe. Végül is aki jobban bele akar mélyülni a hajózásba itt rengeteg infót tud szerezni.
Én személy szerint köszönöm itt mindenkinek a sok tanácsot és segítséget, iszonyat ötletek vannak, a multkori kulacs-csipesz-starndtörölköző nagyon tetszett. Mert igenis, nekem is ezek járnak a fejemben, hogy mit iszunk ha kimegyünk mondjuk mexicoban strandolni. üdv mindenkinek!!! jó karácsonyi készülődést!
A "parasztvakitas" kifejezes arra vonatkozik amikor valami jo, erdekes, szep dolog mogott ennek az ellenkezoje van.
Én sem akarom folytatni a vitát, de mégis támadva érzem magam egy olyan megjegyzésért, mit pont segitségképpen tettem.
Tehát foglaltál egy hajós utat amiben benne volt az "easy package" italcsomag. Az én "problémám" csupán annyi volt, hogy egy korrekt, hozzáértő és profi iroda ilyenkor azt is összeveti, hogy mi van ha az italcsomag nélkül foglalja az utat és külön adja hozzá az italcsomagot, esetleg megkérdezi az ügyfelet, hogy egyáltalán meg fog-e inni 7 nap alatt 2OO ásványvizet vagy 185 üditőt, esetleg jobban megéri neki tételenként fizetni.
Az MSC kidobja, hogy óriási akció, ingyenes az italcsomag. Sokan ilyenkor rá is ugranak, hogy milyen jó vásárt csinált. Közben meg többet fizetett mintha külön tételként vásárolta volna meg. Ezt előzőleg már részletesen le is vezettem miért.
Az, hogy valakinek igy is jó és megfelel, az nem azt jelenti, hogy minden informáiót megkapott ahhoz, hogy a lehetőségeket összevesse és az alapján döntsön.
Az amerikai/kanadai irodáknak elküldik az aktuális itallapokat is, igy mi itt sokkal jobban rálátunk arra, hogy mi éri meg és mi nem.
A másik hozzászólónak abban van igaza, hogy nem egyforma kondiciokkal dolgoznak a magyar és az amerikai irodák. Másrészt, igen, tudnak az irodák kedvezményeket adni. Ha tudom, hogy egy utra több kabint is el tudok adni, akkor lefoglalok egy group booking block-ot és máris szobánként jóval olcsóbban kapom meg az utat, amit utána igy szintén olcsóbban adok tovább az ügyfeleknek.
De ebbe már tényleg ne menjünk bele. Kellemes ünnepeket és hajózást kivánok mindenkinek.
Làtom megy a vita ezerrel. Mi tavaly voltunk elöször hajòs ùton. Én konkrétan pl nem hajòt vàlasztottam, hanem idöpontot és ùticélt. Ìgy tavaly mi az MSC Armoniaval kezdtük tapasztalatainkat Kubàbôl. Mivel abban az idöpontban, arròl a helyröl ez indult nem variàltunk. Szerintem semmi baja nincsen. Baràtnömék is mondtàk anno, hogy biztos azért volt olcsò, mert MSC. Tök jò volt szerintem.
Jövö jùniusra megint startàllomàs is idöpont alapjàn adta ki a gép a Royal Caribbeant Puerto Ricobòl. Kivàncsi leszek!
De nekünk az MSC-vel semmi bajunk nem volt, pedig màr az sem a legmodernebb hajô volt. Két kabinunk volt, nem egymàs melett, de még ìgy is szupi ùt volt. Jamaikàt leszàmìtva bàrmikor visszamennék.
Tulajdonképpen teljesen igazad van! Véletlenül sem akartam okosabb lenni az utazásszervezőnél. Amin egyébként az egész elindult, hogy nen tartom helyesnek, hogy egy külföldi iroda "parasztvakításnak" titulálja az MSC rendszerét és fapados járatokhoz hasolnítsa. Mi ezt választottuk , mert ez volt számunkra a legideálisabb. Akár még parasztnak is érezhetem magam... És ha mi elégedettek voltunk az MSC-vel, igenis jogom van ahhoz, hogy megvédjemÉn egy szóval sem mondtam, hogy ez a legjobb és csakis velük kell utazni. De mégegyszer kihangsúlyozom, nem találom lehúzásnak amit fizettünk. Több irodától és társaságtól kértünk ajánlatot, de ezt már írtam. És abban is biztos vagyok (igaz még csak 3 féle társasággal utaztam), hogy ahol kirándulás, wifi, repjegy is benne van az árban, az sem olcsóbb. Nem, nem okoskodni jöttem ide, hanem egyetlen észrevétellel, amit szerintem elég kultúráltan jegyeztem meg. Az, hogy utána milyen érvek és ellenem érvek jöttek elő, ahhoz igazából semmi köze a véleményemnek.
Maradjunk annyiban, hogy most is úgy gondolom, ahogyan azt írtam.
Nincs ebben semmi különös. Te egy évben 1-2 utazást tervezel, szervezel meg. Egy utazási iroda meg naponta ötszázat.
Egyértelmű, hogy nem összehasonlitható a hozzáértés, ismeretek szintje. Ez is egy szakma amit meg kell tanulni.
Magyarországon amugyis divat, hogy ha valakinek EGY alkalmi tapasztalata van valamiben, akkor máris az adott terület nemzetközi szaktekintélyének érzi magát. Két alkalom után meg nincs olyan aki felérne a tudásával.
Ne vedd magadra ezt Ancsikancsesz, mert véletlenül se gondold azt, hogy bántani akarlak vagy kötekedni veled, de pl te is 2 MSC út tapasztalatait máris kivetitetted az összes hajóstársaság valamennyi hajójára.
Pedig az MSC-t csak igen nagy jóindulattal lehet a többi társasággal egy lapon emlegetni.
Ja, én is utaztam már Oceania hajón, a repülőjegy benne volt az árban, az összes ital fogyasztása korlátlanul (nem csak a kannás bor mint az MSC-nél), ingyen volt a WIFI és még 3 szabadon választott kirándulás is az árban volt (5 kikötési hely volt összesen).
Persze, itt nem is a mosdóban engedték a kulacsokba a vizet az utasok, meg nem kellett a reggelinél közelharcot vivni az asztalokért.
De gondolom nem az alapárban vannak az extrák. Vagy igen? A SPA-ba mi is mehettünk, konditerembe is. De a drótkõtélpályán a lecsúszásért már fizetnünk kellett. A mi kabinkategóriánkhoz és a nemtudom milyen szintű státuszunkhoz (2 utunk velük) ez járt.
Nyilván nem mindegy... De én, amikor az utat kerestem, minden iroda ugyanannyiért adta ugyanazt. Egyik sem titkolta el az italcsomagot sem. Mintha összebeszéltek volna. Akkor jöttem rá, hogy nem ők adják a kedvezményeket, hanem a hajótársaság.
Csak gratulálni tudok! Ez elképesztően magas szám. Nem gondoltam volna, hogy ennyien hajózunk mi magyarok. Azt meg ugye nem tudhatjuk, más irodáknál mennyien lehetünk...
Egyébként a lényeg nem a 6 vagy 8 dolláron van. Mi elégedettek voltunk, nem éreztük magunkat becsapva. Egyszer megnéztük az itallapot, utána már tudtuk, mit ihatunk és mit nem. Szerencsére nincsenek nagyobb igényeink. Az akciókat nem a magyar irodák, hanem a hajótársaság hirdeti. Az alap ellátásban igazából szállás, étel, ital és szórakoztatás nagyon sokféle van. A világ pénzét el lehet költeni egy ilyen hajón vagy úton, ha nem figyelünk oda. De ha nem mindegy minden, akkor plusz költségek nélkül is megúszhatjuk. Ez persze lemondásokkal járhat. Gondolok itt extra szolgáltatásokra, fogyasztásra, fakultatív kirándulásokra...
Más hajótársaságoknál is vagy szállodáknál is fizetős a fodrász a masszázs a szervezett kirándulások stb.
Azt gondolom, mindenki megtalálhatja a magának való társaságot, utazási irodát, útvonalat mert korlátlan a kínálat. Én mindenkinek élményekben gazdag hajózást kívánok!
A Hunameca Travelnek pedig további sok sikert és kitartást!
Az éttermi víz/ üdítő adagolókból higiéniai okokból nem szabad saját kulacsot megtölteni. Az AIDA hajókon a fitness-ben szokott lenni ivókút, ahonnan meg lehet tölteni saját kulacsot vízzel. (és szerencsére náluk már semmi extra költség nincs a hajóút árán felül)
Fapados osszehasonlitas : Nem konkretan a repulest hasonlitottam a hajozassal, hanem az uzleti modellt, mivel az MSC is hasonlo elveken mukodik. Az alap tarifaba nem sok minden van benne, mindenert kulon kell fizetni - ugyanugy mint az emlitett legitarsasagoknal.
A magyar irodakrol a tapasztalatot az evi 10,000 magyarorszagi ugyfeltol szereztem. Olyat senki nem ir, hogy nem kedvesek, ellenben azt altalanosan tapasztalom, hogy egyaltalan semmilyen ismeretuk nincs az ugyintezoknek a hajozasrol. Masreszt a kedvezmenyeket szinte soha (de biztos akadnak kivetelek) nem ervenyesitik az utasok fele. Ismereteik, tapasztalataik hianyaban nem tudnak segiteni pl olyan esetekben, hogy mi eri meg es mi nem (pl az emlitett italcsomagok), melyik tarsasagnal milyen elonyok vagy hatranyok vannak.
Az itteni irodak szemelyesen ismerik a hajok 90 szazalekat, mivel ha egy ceg forgalomba allit egy uj hajot, arra az elso idokben folyamatosan hivja az utazasi irodakat 2-3 napos demo utakra. De ugyanaz a tarsasag atlag 2-3 evente ujra es ujra szervez ilyen utakat, ahol bemutatjak, elmagyarazzak az idokozbeni valtozasokat.
Egy magyar iroda evente par tucat hajos utat ertekesit. Itt egy atlag iroda evente 100,000 felett. Ez mar eleve egy nagyobb "rutint", szelesebb ismereteket feltetelez, de az utasoktol torteno visszajelzesek szama is joval magasabb.
Nem csak az ar szamit ha osszehasonlitasz. Lehet, hogy az "otthon" kapott olcso ar a vegen dragabb lesz mintha itt vetted volna meg egy picit tobbert mint amennyiert a magyar iroda adta.
Az ugyfeleink 90%-a visszatero. Ahogy irtam, Magyarorszagrol evente atlagosan 10,000 utat ertekesitunk, de azoknak az ugyfeleknek is a 80-90 szazaleka evek ota visszajaro ugyfel.
AMikor valamit osszehasonlitok eszak amerika-Magyarorszag viszonylatban, azok altalban a toluk erkezo informaciokbol tortennek, nem magamtol talalom ki.
Az ar mellett (szerintem - es az emlitett allando ugyfelkor szerint is) meg fontosak azok az ismeretek is amiket meg adunk egy egyszeru foglalas-fizetes melle, amivel konnyebbe, egyszerubbe tehetunk egy eleg bonyolult, "kezdo" utazok szamara gyakran atlathatatlan kaotikusnak tuno nyaralast.
Egyaltalan nem mindegy, hogy $6 vagy $8 az italcsomagban szereplo ertekhatar. Pont azok a kepek mutatjak a lenyeget amit becsatoltam. A legtobb ital $6.25 - nem veletlenul. ($8 eseten nyilvan megerne, mert abba mar szinte minden kategoriabol belefer a legtobb ital, de eppen ezert nem $8 hanem $6).
Pontositsunk : a fedelzeten mar nem tesznek ra plusz borravalot. Mert elore kifizetted. Nem csak arra amit elfogyasztottal, hanem meg arra is, amit esetleg mar nem tudtal. Az az extra $130 amit elozoleg levezettem, az pontosan ez. Sot, meg igy is dragabb mint tetelenkent kifizetni.
Bocsánat! Én azért nem szerettem volna véletlenül sem vitatkozni, de a poszt amire ezt írtam az először is azzal kezdődik, hogy az MSC - t összehasonlítja a 2 fapados légitársasággal. Aztán meg a magyar irodákról amit írt... Nekem nem volt rossz tapasztalatom. Készséggel álltak a rendelkezésünkre telefonon és e-mailban is. Én személyesen mindent körbejártam, mindent megkérdeztem és utána olvastam. Tudtuk, hogy mire és mennyi pénzt adunk ki.
Ugyanakkor ajánlatot kértem külföldi irodától is ugyanarra az útra és nem volt jobb az ár, sőt drágább lett volna italcsomag nélkül. Ez az én véleményem. Önöket nem ismerem. Bizonyára sokkal több rálátásuk és hozzáértésük van az utazásokra, mint itt nekem vagy bárki másnak. Azért is vagyunk itt, hogy informálódjunk. Az hogy 6 vagy 8 usd az ital végül is mindegy. Valóban nincs benne minden. Viszont ahogy írtam pl. Heineken sört az alap. Ha van csomagunk, nem jön rá borravaló sem. Egyébként meg mindenkinek más az igénye...
Maradok tisztelettel!
Na csak, hogy lasd mennyire inkorrekt is vagyok, itt egy randomra kivalasztott aprilis utazas as MSC seaside-dal:
Ez a szuper akcios "Free drink" tarifa amiben az easy package van benne:
(mindket ar 2 felnott egy kabinban).
Ez pedig a "cruise only", italcsomag nelkul:
Amint latod, a kulombseg $620, a ket szemely reszere az easy package ara pedig 2x$245 = $490. Vagyis $130-cal dragabb az "ingyenes" italcsomag.
Egyebkent az elozo megjegyzesem (az utas azt hiszi, hogy a tengerbol kell innia) arra vonatkozott, hogy a topictars ugy gondolta (vagy ugy tajekoztattak), hogy ha nincs italcsomag nem jar neki egyaltalan semmi, maganak kell az innivalorol gondoskodnia.
Meg azt is hozzatennem az inkorrektseg jegyeben (es a tisztesseges magyar utazasi irodak vedelmeben), hogy amikor "benne volt" az easy package az arban, akkor megkerdeztetek az irodat (vagy ok, csak korrektseg keppen elmondtak-e), hogy mennyi az ar ha eppen ez nincs benne? Ugyanis mindket modon lehet foglalni. Amikor az MSC "akciosan" hirdeti, hogy benne van az arban az easy package, akkor altalaban $100-zal tobbet ker, mintha megvenned az italcsomag nelkuli "cruise only" tarifat PLUSZ kulon hozza az italcsomagot. Tudom, ez igy a korrekt, az meg nem, ha en erre felhivom a figyelmet. Bocsanat.
Itt pedig egy par pelda, hogy mennyire korrektul be van mindez love:
Minden ugy, hogy EPPENHOGY tobb legyen mint $6...
AKkor most az en kommentem az inkorrekt, vagy az, hogy felhivom erre az emberek figyelmet?
Nem csak a british airways-nel, hanem mar az OSSZES legitarsagnal van "light", "Basic" vagy hasonlo fantazianevvel ellatott tarifa ami nem tartalmazza a csomagot es az ulohelyvalasztast csak kulon dij elleneben.
Akkor megintcsak inkorrekt leszek, de sok legitarsasag eseteben itt is erdemes szamolni. A legtobb esetben ugyanis a csomagfelar tobb, mint annak a tarifanak a felara ami mar a csomagot, ulohelyet, stb tartalmazza. (Pl Air Canada : a "fapados" es a normal tarifa kozott $30-$35 a kulombseg. Egy feladott poggyasz meg $65.
A repulest es a hajozast ne hasonlitsuk ossze szerintem mert nem ugyanaz a kategoria.
Itt pedig egy par pelda, hogy mennyire korrektul be van mindez love:
Minden ugy, hogy EPPENHOGY tobb legyen mint $6...
AKkor most az en kommentem az inkorrekt, vagy az, hogy felhivom erre az emberek figyelmet?
Nem csak a british airways-nel, hanem mar az OSSZES legitarsagnal van "light", "Basic" vagy hasonlo fantazianevvel ellatott tarifa ami nem tartalmazza a csomagot es az ulohelyvalasztast csak kulon dij elleneben.
Akkor megintcsak inkorrekt leszek, de sok legitarsasag eseteben itt is erdemes szamolni. A legtobb esetben ugyanis a csomagfelar tobb, mint annak a tarifanak a felara ami mar a csomagot, ulohelyet, stb tartalmazza. (Pl Air Canada : a "fapados" es a normal tarifa kozott $30-$35 a kulombseg. Egy feladott poggyasz meg $65.
A repulest es a hajozast ne hasonlitsuk ossze szerintem mert nem ugyanaz a kategoria.
Még az is eszembe jutott, hogy British Airways - el utaztunk, londoni átszállással Miamiba. A bőröndök ára ugyanúgy nem volt at árban, mint ahogy a fapadosoknál sem. London-Budapest között pedig semmi ellátás nincs a jegy árában. Szóval nem kell feltétlenül Wizzel vagy Ryannal utazni, hogy legyen némi plusz költségünk.
Ez nem éppen korrekt komment egy utazási irodától!
Semmi nem kötelező, még elutazni sem. Ahogy már írtam, mi pl. nem fizettünk az italcsomagért, hanem a foglaláskor éppen ezt adták az úthoz. Persze ez nincs mindig, de figyelni kell, résen kell lenni. Az Easy csomagban nem 6 hanem 8 dollárig vannak az italok. Ezért pl Heineken sört ihattunk, vagy Aperolt is... Szóval azért nem kell lefikázni. Aki extrábbat akar, az persze már árban is extra. Ha meg kellett volna vennünk, akkor nem biztos, hogy megéri, még ezt sem. Nyilván attól függ, ki mennyit tud inni. De erről korábban már írtam...
És akkor sem haltunk volna szomjan, ha nincs csomagunk.
MSC Seaside :-)
Szia lapaz45! MSC hajóval voltunk tavasszal. Mi megvettük az italcsomagokat (Easy Package), amit le is ittunk kb. De azért ittunk minden nap legdrágább forró csokikat, hogy lefogyasszuk a pénzt. Szóval legközelebb nem fogunk venni és akkor kb feléből kijön az italfogyasztás. Viszont úgy láttuk, hogy víz automata elérhető napközben több helyen is. Műanyag poharak vannak kirakva az automaták mellé, illetve a reggelinél van még szénsavmentes üdítő és kávé automata is, illetve teázni is lehetett.
Az "italcsomag" az MSC parasztvakitása. Úgy működik az egész társaság mint a Ryanair és a Wizzair.
Van egy nagyon olcsó "hajójegy" aztán útközben elköltöd a dupláját úgyis. Ami máshol ingyenes, az MSC-nél az is fizetős, vagy ha máshol is fizetni kell azért a szolgáltatásért, az az MSC-nél kétszeres-háromszoros áron van. A magyar iroda persze hogy tolni fogja az italcsomagot, mert az "easy"- van 25, a legdrágábbon meg 75 dollár jutaléka utasonként. De arra már nem futja az erejükből a jutalékokért cserébe, hogy elmondják az utasnak, hogy ha nem vesz italcsomagot, attól még nem a tengerből kell innia, mert tételenként is kifizethető minden ital.