Keresés

Részletes keresés

malazs Creative Commons License 2019.07.03 0 0 12927

Egy ideig gondolkoztam rajta,de csak egy féle módon jöhet ki a matek.

 

Nyaralójárat, lehet múlt héten utaztak ki, indulásnál nem volt lehetőség köszönteni+sajtó az idő miatt, így a visszaérkezésükre tették a köszöntést, csak ezt a sajtó már nem publikálta. Nagyjából úgy még stimmel is az utasszám különbség 1 hét intervallumra

Előzmény: AT(p)L-411 (12926)
AT(p)L-411 Creative Commons License 2019.07.02 0 0 12926

https://airportal.hu/otvenot-szazalekkal-nott-a-debrecen-airport-forgalma-az-elso-felevben/

 

Szép számok!

 

Csak a matek olyan furcsán adja ki: hogyan lehetett az első félévben 261825 utas, ha a 250000. "csak" július elsején repült?

malazs Creative Commons License 2019.07.01 0 0 12925

Majd az UB kidobatta a tortát mert folyadék?! :-D

Előzmény: lübra19jtd (12924)
lübra19jtd Creative Commons License 2019.07.01 0 0 12924
lübra19jtd Creative Commons License 2019.06.29 0 1 12923
martinaxe7 Creative Commons License 2019.06.23 -5 1 12922
Előzmény: martinaxe7 (12877)
lübra19jtd Creative Commons License 2019.06.19 0 1 12921
Előzmény: lübra19jtd (12920)
lübra19jtd Creative Commons License 2019.06.17 -1 1 12920

A máltai gép engem is érdekelne. A bázeli miért dovertált? A vihar miatt?

 

A fejlesztéseknek meg nagyon örülök, kár hogy évszámokat már írni sem nagyon mernek.

Előzmény: Debreceniutazo (12917)
Debreceniutazo Creative Commons License 2019.06.17 -1 0 12919

http://www.dehir.hu/debrecen/vadonatuj-kifutopalya-epulhet-hamarosan-a-debreceni-repuloteren/2019/06/17/

- Új kifutópálya a használaton kívüli helyén. 

- Bővítés elvileg minden fronton, de teljesen új terminálépületről nincs szó

- Új parkolóautomaták,

- Pannon transfer

- Pilóta és mérnökképzés az egyetem

. (gép a walesi meccsre Debrecenből.)

 

MZ/Y Creative Commons License 2019.06.17 0 0 12918

Már eljöttünk, de azért kösz!

 

Azt tapasztaltam én is, amit írtál.

Előzmény: Debreceniutazo (12917)
Debreceniutazo Creative Commons License 2019.06.17 0 0 12917

Foliazni lehet. Kinyitni a feladottat nem kell. 

Általában ki kell venni, de majd mondják.

Flakont vihetsz. Csap jó.

 

Elment végül valahogy (Pestről?) a maltai gép tegnap? 

Ahogy láttam a londoni elment de jó nagyot került Szeged felé a vihar.miatt. 

Előzmény: MZ/Y (12916)
MZ/Y Creative Commons License 2019.06.15 -1 0 12916

Itt kérdezném, ha már debreceni indulás, itteni szekura kihegyezve. Ezer éve nem repültem, teljesen szőke vagyok.

 

Feladott csomagot érdemes otthon lefóliázni? Kölcsön bőrönd, egyszerű sérüléstől védeném, nem tudom, mennyire jellemző, hogy ki kell nyitni.

Fedélzetiből folyados zacskót ki kell tenni. Töltőket, kábeleket, pót akkukat szintén?

Pót akku: ajánlják az eredeti csomagolást, de az már odavan. Jó, ha akkunként külön zacskóba rakom?

 

Ha egy üres flakont viszek magammal, a szeku után van mód megtölteni vízzel? Befér a csap alá? Vagy egy poharat is vigyek?

szaunas Creative Commons License 2019.06.12 -1 1 12914

Inkább ne támogasd!

Lapozz vissza itt a fórumban vagy 10 évet, és onnan indítsál...

Előzmény: Hajra magyarok1 (12913)
stavvy85 Creative Commons License 2019.06.11 0 0 12910

Ez azért nem teljesen van így. Lufthansa törzsutasként itt Németországban olyan helyeken is voltam már business váróban, ahol elég minimális átszállóforgalom van (Bréma, Drezda). De jogos, Debrecenben ennek nulla értelme lenne...

Előzmény: Hajra magyarok1 (12906)
flyfundeb Creative Commons License 2019.06.11 -1 1 12909

Mindeközben... a Wizz honlapon "téliesítik" a menetrendet.

Lárnaka meg Málta például heti 1-gyel (ünnepi időszakban heti 2-vel) marad. Mallorca nincs.

Dortmund annak ellenére, hogy elvileg nem teljesít valami jól, mégis heti 3-mal lett feltöltve.

Doncaster szerda-vasárnap este 19:55-tel van írva.

London heti 8-nak tűnik (csütörtök a dupla).

A többi stabilan még napra pontosan is ugyanaz, +5-15 perces indulással.

Malpensa meg Dortmund továbbra is W-t repül a honlap alapján. 

 

Nem tudom, fogják-e még szerkeszteni, jelenleg ez látszik. 

lübra19jtd Creative Commons License 2019.06.11 0 0 12907

Én ezt nem igazi business lounge-ként képzelem, hanem hogy ha még tovább bővül a magángépes forgalom (mondjuk a BMW okán) azoknak legyen hova érkezniük.

cassano71 Creative Commons License 2019.06.11 0 0 12904

A business váró nagy kérdőjel számomra is. "Normális vendéglátó egység" nem tudom ennyi utasnál mennyire lenne életképes. Kérdéses, valószínűleg az illetékeseknek is vannak fenntartásai, azért nincs még ilyen ott.

Most ha egyrészt megnézem az utazóközönség összetételét, másrészt hogy mennyien repülnek DEB-ről, hát nem tudom eltartaná-e ez az utasszám, de lehet igen és én gondolom rosszul, érdekes kérdés. Csak mondjuk nagyon időszakos jellegű lenne ez, lehet mikor indul mondjuk három járat egyszerre és abból egyik nyaralójárat ott lenne elég potenciális vevő.

Egy reggel 6 órás DEB - LTN esetében egyrészt az időpontot másrészt az utasokat elnézve kizárt, hogy tömegesen sorban állnának jó drága pizzaszeletért, hamburgerért stb. 

Előzmény: Hajra magyarok1 (12903)
stavvy85 Creative Commons License 2019.06.11 -1 0 12902

A business váróban ki fog ülni? A WizzAir utasai, ahol az emberek 90%-a azért utazik, mert ilyen olcsón más nem viszi el (ez nem kritika, én is ezt teszem - ugyanakkor nem hiszem, h plusz 5-10ezer forintot kiadna bárki is a Lounge-ért)? Vagy a napi 1 LH-járat Business Class közönsége (ami 4 fönél még soha nem volt több)?

Előzmény: Debreceniutazo (12901)
Debreceniutazo Creative Commons License 2019.06.10 0 0 12901

https://civishir.hu/helyben-jaro/2019/05/elegansabba-valhat-a-debreceni-repuloter

Ez alapján az új terminál még nagyon messze van. Todozzuk-fodozzuk ezt a már így sem túl igényes épületet.

malazs Creative Commons License 2019.06.05 -1 1 12900
Előzmény: AT(p)L-411 (12899)
AT(p)L-411 Creative Commons License 2019.06.05 -1 1 12899

A félreértések elkerülése végett: Debrecennek szüksége van a reptérre, még akkor is, ha önmagában veszteséges. Egy lehetőség. Ettől függetlenül lehet pozitív a mérlege a város és régió számára. A veszteség nagysága a nem mindegy. Nem vagyok róla meggyőződve, hogy egy fapados(ok) által felpörgetett utasszám valaha is visszahozná azt a több 10 milliárdot, amit az új pálya és terminál megépítésére bele kellene fektetni.

Ígérve már sok minden lett, CAT2-es ILS szinte minden évben.

Az új debreceni repülőtér építéséről meg egy Bödőcs Tibor idézet jutott az eszembe:

 

"...akarunk rendezni, meg Olimpiát, hát egy sima hétköznapot kéne valahogy."

 

Adnék egy házi feladatot is: május 1. óta van a debreceni repülőtérnek "kizárólagos transzferszolgáltatója". Keressétek meg a repülőtér honlapján, higy melyik cég ez. Majd az adott cég honlapján keressétek meg a nem magyar menüt! ;)

malazs Creative Commons License 2019.06.03 0 0 12898

Maximálisan egyetértek.

 

Viszont teljesen logikus jelen helyzetben hogy osztalékként kivették a teljes nyereséget, mikor is arra megy a játék hogy miként is lehet ellehetetleníteni és újra állami kézbe venni BUD-ot

Előzmény: altset (12897)
altset Creative Commons License 2019.06.03 0 0 12897

A repülés és a repülőtér nagy pálya (nem csak a futópálya) és főleg hosszú távon. Minden betett 100 millió vagy x milliárd csak évtizedes befektetés lehet. Nem mellesleg, a ferihegyi repülőtérnek is komoly kötelezettségei vannak csekély 441,037 milliárd forint értékben, és ezeket csak minimálisan sikerült csökkenteni az előző évhez képest. Bankhitelből (tehát mínusz 441 milliárdból) nyomják a hurrá jelentéseiket, miközben a tavalyi nyereséget felvették a részvényesek. A tulajdonosok döntése alapján a cég a 2018-as adózott eredményt, 24,65 milliárd forintot, egy az egyben kifizeti osztalékként.

jan12345 Creative Commons License 2019.06.02 0 0 12895

Igen, az nagy szívás az ingyenes 10-15 perces parkolás megszűntetésével, hogy lehet kínlódni a sorbanállással a  parkolóautomatánál.

Viszont erre megoldás a Rollet alkalmazás, ahova be tudod regelni az autód rendszámát, így a be- ás kihajtásnál automatikusan nyílik a sorompó és a parkolási díjat pedig  beterhelik az alkalmazásba regisztrált bankkártyádra. Több debreceni parkolóházban is használható az alkalmazás nem csak a reptéri parkolásra.

Múlt héten ki is akartam próbálni, de pont nem működött a rendszer áramszünet(??) miatt...

Előzmény: Debreceniutazo (12892)
szaunas Creative Commons License 2019.06.02 0 0 12893

Én nagyon nagy szónak (és eredménynek) tartom a debreceni reptér forgalmi felfutását, mert szinte hihetetlen hogy ez így növekszik, miközben Európa legnagyobb édesvízi tava + Hévíz (stb) nem képes üzemeltetni, eltartani egy hasonló repülőteret. Ha valakitől 2011-ben megkérdezted volna, hogy 10 év múlva melyik lesz a sikeresebb, akkor a 99% a Fly Balatonra szavazott volna!

Nem akarom fényezni a debrecenit, mert irtó messze áll a "tökéletestől", de ha már az irány jó, akkor annak is örülni kell (lehet).

Arról nem is beszélve, hogy a vidéki repterek milyen ellenszélben működnek (már amelyik működik)!

Ezek a "polgárok adóforintjáért aggódó cikkek"-ből nem minden esetben a jóindulat sugárzik... Pont azt fikázzák a legjobban, amelyik legalább működik, és fejlődik - miközben a nem működők is százmilliókat nyelnek be - pusztán a létükkel...

De fenn kell tartani őket (is), mert egyszer csak jobbra fordulnak a dolgok...

A debreceni várható kiadásai közül ez a 426 millió lesz a legkisebb tétel: vagy beleölnek a futópályák felújításába és egy új terminálba, vagy állandó veszteséggel kell ezen a szinten tengődni... ami persz aztán visszavezet a hajdani hibernált állapotba.

Persze nem ez fog történni: a már betelepült és a betelepülés előtt álló cégek (van ilyen is egy jó-pár) elvárása a működő reptér, ezért biztos meg fognak épülni a fenti fejlesztések!

Ezek bejelentése majd jól lesz időzítve: tudod, jönnek a helyhatósági választások...:)

Előzmény: Debreceniutazo (12892)
Debreceniutazo Creative Commons License 2019.06.02 0 1 12892

Szerintem is muszáj belerakni pénzt, amíg rentábilis nem lesz. Ha jól sejtem akkor a kölcsön forma arra utal, hogy elvileg utána vissza lehet majd kérni. A kérdés ugyanakkor az hogy nyugat vagy kelet európai bérek és fogyasztási lehetőségek mellett jon-e ki a nullszaldó milliós forgalom mellett. A kolozsvári reptéren meg többmilliós forgalom mellett sem tömeges a reptéri éttermek kihasználtsága. Nyugaton meg mindenki megengedhet magának 6-10 Euró fogyasztást a reptéren. Kívánom hogy így legyen, ne értsük félre, de azért szerintem még jó néhány évig komoly pénzt kell beletolni. Az idei évnek már sokkal jobbnak kéne lennie hiszen a fix költségek nem nőnek annyival mint az utasforgalom. 

 

Addig legalábbis amíg normális terminál nem lesz, mert anélkül a fogyasztás sem fog felfutni komolyan. Az még néhány 10 milliárd és néhány év. Remélem hogy a háttérben már készülnek a tervek. 

 

(A 10 perces ki és beszallasert 200Ft az fillereskedes és ráadásul 2 nyomorult autamataval alig férsz bele a sor miatt. Ez agybaj! Teljes kretenseg. Több mint 100 reptéren jártam már, de sehol nem láttam ilyet) 

Előzmény: szaunas (12891)
szaunas Creative Commons License 2019.06.02 0 0 12891

Nem öröm és nem érv, csak mérjünk azonos mércével:

 

"Minden egyes utas 25 ezer forintjába kerül az adófizetőknek a Hévíz-Balaton nemzetközi repülőtéren – számolta ki a G7. Ennek ellenére újabb közpénzmilliárdokból fejlesztenék a repteret, pedig nem látszik, hogyan lehetne fellendíteni a több mint tíz éve hanyatló utasforgalmat.

https://index.hu/gazdasag/2018/05/15/allami_tamogatassal_repulnek_hevizre_a_turistak/

 

Ezzel szemben Debrecenben dinamikusan nő az utasforgalom, és a járulékos hozadékok is csúcsokat döngetnek! Persze sok pénz az a 426 millió, amibe most ez kerül, de valahol el kell kezdeni...

 

Előzmény: AT(p)L-411 (12890)
AT(p)L-411 Creative Commons License 2019.05.31 0 1 12890

Szerintem, bár nem vagyok sem közgazdász, sem könyvelő, nem teljesen ugyanaz. Ugyanis a dehir cikkéből hiányzik egy fontos adat: az pedig a ~20% utasszám növekedés ellenére kb. 15%-kal (989 millióról 856,6 millióra) csökkenő bevétel! Tényezők, amiket a cikk említ (belső átalakítás, létszámnövelés, auditra készülés, bár a 2017-es auditra készülés nem tudom, hogyan befolyásolja a 2018-as üzleti évet) indokolják a kiadások növekedését (1.2 milliárdról (2017: 989m+211m) 1.285 milliárdra), de a bevételek csökkenését nem.

Még egy érdekes számadat: a 856.6 milliós bevétel 50.9%-a a bolt. 49.1% származik egyéb bevételből (parkolás, utaskiszolgálás, földi kiszolgálás, tankolás?), azaz utasonként kb. 1100 Ft. Ezek alapján szerintem jó közelítéssel meg tudod válaszolni a kérdésedet: "Mennyit fizet akkor a Wizz?"

Előzmény: lübra19jtd (12889)
lübra19jtd Creative Commons License 2019.05.30 -1 0 12889

Igazából ez ugyanaz csak közgazdász / könyvelő nyelven és kevésbé pozitívistán, kormánybarátan.

Az azért érdekes hogy a bolti értékesítés a fő jövedelem. Mennyit fizet akkor a Wizz?

Azért szerintem abban igaza van Papp Lacinak hogy a városnak a multik és a turizmus kapcsán visszajön a betett pénz.

Előzmény: AT(p)L-411 (12888)
AT(p)L-411 Creative Commons License 2019.05.30 0 1 12888

"Már pont be akartam írni, hogy jó nagy a csend most a reptér körül"

 

Gondolom, ezt nem akarták kitenni az ablakba:

 

https://mfor.hu/cikkek/vallalatok/oriasi-veszteseget-termelt-es-elfogyott-a-tokeje-a-debreceni-repuloternek.html

Előzmény: lübra19jtd (12887)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!