Egy leon szerintem sokkal nehezebb mint egy VTi, es igy "ott" az elony termeszetesen (hacsak eme ominozus autoban nem ultek 4-en :).
Zarojelben, es tudom nem tartozik az osszehasonlitashoz, de megis gondoljunk bele abba hogy mi tortenik ha leforog a 3-as. A VTi-nek kapcsolnia kell egyet (+ido), majd neki kezdodik elolrol a teljesitmenygorbe, amig az 1.8T-n folytatodik minden tovabb.
3250 en az 1.8T teljesitmenye 160LE
4250 en az 1.8T teljesitmenye 196LE
1.8T Atlag teljesitmenye = 178LE
VTI Atlag teljesitmeny (ua. mint elobb) = 129LE
Viszont ha mar a sulynal tartunk, az en Ibizam csak 1119 kilo, talan meg konnyebb is mint egy VTi (vagy kb ugyanolyan nehez).
A két autó között persze, hogy hatalmas rugalmasságbeli különbségek vannak. Ez nem is kérdés.
A számításodban megint van egy hiba. Hiába, nem akar ez összejönni. Most az a gond, hogy a Leon 2500-3250 között pörgött, azaz 1.3-szorosára növelte a sebességét, míg a VTi 1.52.szeresére. Ha feltesszük (és ez kb. reális feltevés), hogy a VTI ott szabályoz le, ahol a Leon 3250-et forog, és a gyorsítást a Leon 2500-as fordulatától számítjuk, akkor az a VTi-nél 6100-tól 8000-ig történő gyorsításnak felel meg. Ez persze 120 és 160 lóerőnek felel meg, így az átlag 140 ló, szemben a Leon 132 lóerejével. Persze kezdhetjük a gyorsítást alacsonyabb fordulatról (mondjuk 2000-ről) is, de akkor is a VTi nyerne.
A peace meg részemről nem volt kérdés, én nem hőztam fel magam a vitánk közben, mivel ez csak érvelés volt. Te egy kicsit ideges lettél közben, de én nem. :-)))
Ami nálunk pörgött 1000 órát stiften (ez elméletileg 250000km padlógáz), szintén nem volt "jelentős mértékben" átalakítva (pl. hengerfej nem volt leszerelve, mozgó alkatrészek a csigát kivéve mind széria cuccok voltak). Kérdés, hogy mit építesz be. Egy motort már egy 100 eurós tuninggal is ki tudsz nyírni, de ha esetleg 5000 Eurót fordítasz rá, akkor tartós is lehet.
Termeszetesen a 350NM-essel szamoltam, de lehet kesobb, erdekesseg keppen kiszamolom a 380NM-essel is. Monjduk a 380-at mar en sokallom (latszik is a hatalmas heatsoak), es ott a kupplung hamar meg fogja magat adni :). (A motor nem.)
Rendben, meggyoztel. Neked elhiszem hogy azon a sebessegen ahol ez a ket auto egymas mellett halad, es ezekben a valtofokozatokban van, a Leonnak lagyon lassan kell hogy porogjon a motorja. Amugy csak megjegyzem hogy a 6 sebesseges leon (VW/Audi) valto nagyon rovid(!), szoval oszinten szolva en elkepzelhetonek tartok ennel magasabb fordulatot is.
Ettol fuggetlenul remelem azt elfogadod (es elfogadjatok), hogy a tablazat helyes (azt leszamitva hogy nem szamoltam hajtaslanci veszteseget, viszont azt egyik esetben sem), amely tablazat a ket auto kozotti rugalmassagbeli HATALMAS kulonbsegeket mutatja.
"Ha mondjuk 2500-as és 3250-es fordulat között számolsz, akkor kb. 280-as átlaggal számolhatsz (kis jóindulattal), a VTi-nél meg kb. 240-essel. És akkor a VTi nyer. Ennek persze semmi, de semmi jelentősége az égegyadta világon. De ha már vita, akkor legyünk korrektek. :-))"
Legyunk. Szamolok, viszont nem 280-as atlaggal, hanem pontos adatokkal (Nezd meg a lennti linken azt a 1.8T dynot). Van ott mondjuk egy 380NM-es is, amelyik pont ebben a tartomanyban sokkal izmosabb!!!
2500 on az 1.8T teljesitmenye 104LE
3250 en az 1.8T teljesitmenye 160LE
Atlag teljesitmeny = 132LE
5000 en a VTi teljesitmenye 98LE
7600 on a VTi teljesitmenye 160LE (ezt az adatot tudjuk es tetelezzuk fel hogy ugyes a vezeto, es eddig is porgeti a motortt)
Atlag teljesitmeny = 129LE
Azert itt mar annyira nem egyertelmu az a NEM, de ettol fuggetlenul elfogadom hogy NEM. :)
A blokk bírna 300-nál többet is, DE a 250-le hez relative minimális módosítások kellenek amik gyakorlatilag a 225-les 1.8T dolgait jelentik, amiket olcsón lehet beszerezni magyarhonban. Ezzel szemben a 300-hoz a K04 már kevés, és a többi turbó + hozzávalók már jóval drágábban megkeríthetők.....
Írtam már, hogy nincs igazad, elszámoltad, nem jelenik meg nagyobb nyomaték a kerekeken. Ha a VTi 3-asban volt és a Leon 6-osban, akkor ez szinte kizárt. Számolj utánna. De ha lehet ne 310-es nyomatéki átlaggal számolj (mert azt 3250-nél éri el), mivel a VTi ott már 4-esben kell, hogy menjen. Ha mondjuk 2500-as és 3250-es fordulat között számolsz, akkor kb. 280-as átlaggal számolhatsz (kis jóindulattal), a VTi-nél meg kb. 240-essel. És akkor a VTi nyer. Ennek persze semmi, de semmi jelentősége az égegyadta világon. De ha már vita, akkor legyünk korrektek. :-))
igazad van, abbahagytam! Sot megertem "oket" is, mivel nekem is nehezen hiheto, ahogy IRTAM is, sot! Konkluziokent nem azt hoztam ki hogy gyorsabb, hanem hogy nagyobb nyomatek jelenik meg a kerekein, ami meg nem biztos hogy nagyobb gyorsulast is eredmenyez. Persze az erre erzekeny emberek egybul ugranak is :).
Valoban igaz amit Vuk mond, de addig ameddig nem ismerjuk a pontos sebessegeket felesleges is ezen "vitatkozni". Szerintem nem altalanos eset az hogy kifejezetten ez a ket auto ebben a ket sebessegi fokozatban meretessen meg, ugyhogy teljesen felejtos a tema reszemrol, viszont azt, hogy ha hazugnak neveznek nem nagyon turom es meg veletlenul olyat is leirok amit amugy nem irnek ;).
Én nem értettem félre semmit. Csak rossz konstanst használtam. :-)))
A rajt nem megy, mert megtörtem autópályán az autót. Emlékszel, még tavasszal írtam róla. Azóta meg eladtam. Viszont tavaly a Kaposvári találkozón már elég jól ment. :-)))
En 7090.2-vel szamoltam, mert en az eredeti labfontos kepletet alakitottam at, ahol az NM es labfont kozotti 1.3558182082648862 szorzobol csak 1.35-ot hasznaltam. Ha vettem volna a faradtsagot es vegig beirtam (atmasoltam) volna a kalkulatorba akkor 7120 jott volna ki nekem is, de ez az eredmeny szempontjabol mindegy. +-1 LE nem szamit ;)
A szöveget kell elolvasnod még egyszer, akkor rájössz, hogy nem valószínű ennyire magas sebesség. Legalábbis nekem nagyon így tűnik az ott írtak alapján.
A CTR-nél tudom, hogy 6000-et forog 3-asban 90-nél és kb. 120-125-ig pörög ott.
Nah ezért nem írtam semmit Bali.... Van aki félreérti, van aki nem érti és van aki direkt félremagyarázza amit mondasz...... Kell ez neked? :) Mondjuk most is visszatöröltem vagy 30 sort, mire észbekaptam. :)))
Vuk: Megy már a rajt? :))
ZolikA: Leon 1.8T 4x4, 224ps (tavasszal ha minden jól megy, a jelenlegi gazdinál meg lesz a 250)
hulyeneknezes: "Te itt miről beszélsz?"... holott mar egyszer erre valaszoltam.
hazugnaknezes: "nos ez messze nem igaz" ... SZVSZ hazudsz.
Akinek nem inge ne vegye magara ;)
A Le szamitas keplet, es TT225 adatok termeszetesen nem problemak!
Valoban nem tudhatjuk hogy mennyivel mentek. Ha 80-al, valoban gyengebb a leon, ha kicsit (nem kell sokkal) gyorsabban, ahogy mar irtam mas a helyzet. Szerintem itt es most hagyjuk a temat. Biztos vagyok benne, hogy be lehet allitani ugy a parametereket, hogy mindket autot ki lehessen hozni gyozteskent. Termeszetesen KI az a hulye aki 6-osban gyorsul varosban?
Na, először az értelmes témára reagálnék! A kocsonya jó dolog. :-)))
Baliszoft, őszinten nem értelek. Én sehol nem hülyéztelek le, ezt tudom, mert emlékeztem volna rá. Kivéve persze, ha szenilis vagyok. :-)))
Az 1056-os hozzászólásodban nem intézted el, arra ugyanis reagáltam. A legnagyobb hibád az volt benne, hogy feltetted, hogy a Leon 3000-et pörög, márpedig ha 3000-et pörög, akkor 120-al mentek volna, az meg nem valószínű a szövegösszefüggést figyelve. Ha pedig - mint ahogy feltételezhető - kb. 80-nal mennek, akkor a tuning Leonnak nincs 310 Nm-e, csak kevesebb. Ha meg tényleg kb. 120-ról mentek, akkor a VTi-nek nem átlag 135Nm-e van, hanem legalább 145. (A te általad belinkelt nyomatékgörbe szerint 200 Nm-e van, azaz nagyon kikap ott a VTi-től)
Azért számoltam a gyári 225 lovassal, mert a te általad írt autóról nem sok adatom volt. A VW honlapján viszont volt infó a Leonról. Ráadásul azt nem értem, hogy a Leon max. teljesítményhelye a tuning után miért kerül lejjebb, mint a gyári, lehet, hogy így van, mindenesetre furcsa. A te általad belinkelt nyomatékgörbe nagyon furcsa, elhiszem, hogy ilyen, de egy szériaautónak sincs ilyen vagy hasonló görbéje.
Hazugnak sehol nem neveztelek. Ezt nem tudom honnan vetted.
Őszintén szólva nem tudom, hogy konstans 1/7450 vagy pedig 1/7090, a fontlábat én is tudtam és azt olvastam, hogy a kW és Nm esetén a konstans 1/9980, ebből jött ki nekem a 7450-es érték. Majd utánnanézek, hogy melyik helyes.
Harmasban mi a max (sebesseg) amit egy VTi tud? Egybol kiderulne a turpissag (hogy mennyivel is mentek). Vuk azt mondja hogy harmasban 5000-nel 80-al megy egy VTi. Honnan tudod hogy 5000-re esett a fordulat? Lehegy hogy a gyerek latta hogy 4ben semmi eselye es "szurt"-egy harmat feleslegesen (mivel 5-os utan, nagy esellyel feltetelezhetjuk, hogy (probalt) kapcsolt egy 4-est is elobb). A 2 kapcsolas alatt a leon csak a padlot nyomta es progette a turbojat!!! Szerintem ezek sem elhanyagolando dolgok.
"De az eredeti sztoriban ugye úgy történt, hogy a VTI visszaváltott és húzta ahogy bírta... Szóval a Leon 91 LE-jéhez akkor a VTI majdnem 160 LE-je viszonyul... Így meg már nincsenek egy súlycsoportban sem. Vagy én gondolom rosszul?"
Visszavaltott 2-t, tehat az is 5-osben volt. Ki tudja akkor hogy mennyivel mentek? Lehet tenyleg 80, ahol a leon valoban gyengebb, de lehet mondjuk 100 felett is, ahol mar akkoa a nyomateka (addigra megjon neki) hogy borul Vuk elmelete.
Az a baj hogy mindenki kenye kedvere formalja a valtozokat, holott en igyekeztem mindig is a kis VTi-nek kedvezobb korulmenyeket biztositani. Ez is szinten rosszul esik. Mindegy.
A Vuk fele "Te itt miről beszélsz? Nem arról volt szó, hogy a Leon 6-osban van, a VTi meg 3-asban? ", re pedig az a reakciom, hogy ez az osszehasonlitas amit ott probaltam levezetni, az a ket auto kozotti rugalmassagi kulonbsegeket mutatja be, es mar semmi koze a 6os vs 3as temahoz (itt is total felre lettem ertve),
MIVEL,
A Leon 6os vs Vti 3as kerekeken megjeleno nyomatekai kozotti kulonbseget mar egy elozo 1056-os hozzaszolasban letudtam.
Az 1059-es hozzászólásra gondolsz? De abban nem a 2000-ren 6-osban "dünnyögő" Leont hasonlítod az üvegelt VTI-hez, hanem csak 1.5x akkora fordulatot "engedélyezel":
Ha kicsit tovabb engedjuk a tuningolt leon turbojat porogni, tehat nem a 2000-es fordulatot vizsgaljuk, hanem mondjuk a 2500-at ahol mar legyen erosebb (a "betolto" turbo miatt) 260NM, nagyjabol 91LE lesz (es ez meg csak 2500!, van olyan auto ami orul ha uveghangon kipresel magabol ennyit). Nezzuk a VTi-t 3750-en (2500*1.5) legyen szinten 120Nm, ami 63LE, mar majdnem 45%-al kevesebb.
De az eredeti sztoriban ugye úgy történt, hogy a VTI visszaváltott és húzta ahogy bírta... Szóval a Leon 91 LE-jéhez akkor a VTI majdnem 160 LE-je viszonyul... Így meg már nincsenek egy súlycsoportban sem. Vagy én gondolom rosszul?