Hat éve hajtok egy 80 lovas Opel Vivarot, nagyobb gondog nélkül müködik.
Mostanság elkezdett bohóckodni, melegen beindul, de csak alapjárat van nem vesszi a fordulatot, újraindítás, elindul, előző hozzászólásokban már olvastam másnak is ilyen hibát, de a megoldást megtalálta valaki?
Volt cserélve légtömegmérő, meg más dolgog is, de nem segit. A szerelök nem tudják a megoldást.
Végre kész vagyok a Vivarom szerelésével.
Komplett alváz- és üregvédelmet kapott. Ezért le lett szedve az üza tank, minden hőterelőlemez, váltószerelés miatt pedig az első bölcső. Felbakolás közben a jobb első emelőhely összerogyott, annyira el volt rozsdásodva. Az és a bal oldali is ki lett javítva. A tankot fogó két pánt is lekerült, mert nagyon rozsdásak voltak, persze azok is kilyukadtak. A bal hátsó sárvédőív hátsó sarka is átlyukadt. A hátsó rugótányérok is nagyon rozsdásak voltak, de szerencsére csak felületi tisztítás kellett nekik. Az alvázon viszont rengeteg felületi rozsda volt. Majdnem az összes ponthegesztés hólyagosodott. A legrosszabb a hátsó rugótányérok körül volt. A bal első fellépőt is javítani kellett, mert az egyik vízelvezető furatnál nagyon elvékonyodott a lemez.
A váltó felújítást Pécsváradon csináltattam. Üllőn szerettem volna, de majdnem 10e forintot kért a futárcég, hogy oda vigye a váltót, mert 55 kilogramm. Széthúzás után kiderült, hogy az összes csapágy ki lett már cserélve. Mivel 1 és 2 fokozatban gyorsításkor volt már hangja, ezért annak a csapágyai cserére kerültek a komplett kapcsolótengellyel együtt, mert az meg nagyon lötyögött. Ez 90e forintba került. Szerencsére a 2006-os 2.5 dci-ben nincs kettőstömegű lendkerék, ezért 74ezerből megúsztam a kuplung cserét. Mindjárt kinyomócsapágy is lett cserélve munkahengerrel együtt. Nem tudom milyen fajta volt benne, de műanyag volt a háza, és nem védte gumi harmónika sem. Most Valeo került bele fém házzal. Ha már jól hozzáférhető volt, mindjárt turbót is cseréltem, mert nagyon hordta az olajat. Wizardnál rendeltem felújítottat tömítéskészlettel együtt.. Mikor fel szerettem volna tenni, tűnt fel, hogy hiányzik 2 tőcsavar. Erre azt mondták, hogy van mimor az összes hiányzik, vegyek bele a csavarboltban. Na ja, csakhogy én az összeset benne hagytam. A beszerelési útmutató szerint olajat kell cserélni a felújított turbó felszerelésekor, ezért a hatezer kilométert futott olajat is ledobtam.
És végre meglett, mi zörgött az első futóműben. A keresztstabilizátor gumiszilentjei voltak kikopva. Ezekből is újat kapott egy külső kormánygömbfej kíséretében.
Remélem mostanában nem kell már költeni az autóra a kötelezőeken kívül.
Eladtam a trafikom, maradt néhány alkatrész! 5 db acélfelni nemtúl jó téligumikkal. Jó pár porlasztó (van köztük jó is), egypár szélterelő, még van pár dolog, hirtelen nem jut eszembe! Ha valakit érdekel írjon itt, vagy: 30/5551353!
A relé 85-ös lábára menjen a gyújtás pozitívja, a 86-os lábra pedig a helyzetjelző pozitívja menjen. Ha le van kapcsolva a lámpa, akkor a helyzetjelző izzón keresztül kap testet a relé, ezért behúz. Amint felkapcsolod a lámpát, a relé mindkét lábán pozitív lesz, ezért kiold.
Hát ez nem normálismenetfény szerintem. Bár még nem próbáltam ki. Igen, marad a relés megoldás. Én úgy gondoltam, hogy amikor ráadom a gyujtást, a relé meghúz, indítja a menetfényeket, amikor a helyzetjelzőt kapcsolom, a relé kiejt, és minden megy mint régen.
"A kapcsoló plusz a gyújtás pozitívja lesz, a kapcsoló negatív pedig a helyzetjelző pozítvja."Ezt nem értem.
Sziasztok most vasaroltam egy 2012 Traficot 2.o dci. Az a kerdesem hogy Nyiregyhaza kornyeken nincs valami szaki hozaerto? Egyenlore nincs gond vele csak jo lenne tudni.
Milyen olajat ajanlotok es mennyi kell bele? 130ezerkm van benne elf 5-30 volt benne papiron. Gyari szuroket hol kapok ami tuti gyari?
Novemberben vásároltam egy Vivarot. 2013-as 2.0 CDTI (M9RF 692). Eddig nincs vele különösebb probléma, azon kívül, hogy kétszer vittem szervizbe a részecskeszűrő regenerálása miatt.
A gépkönyv szerint jelezni kellene a műszerfalon a részecskeszűrő hiba lámpának, ami egy hosszabb út alkalmával a regeneráció után elalszik. Csakhogy az én autómban ez valamiért nem működik.
Ha megtelt a szűrő, egyből a motorhiba, és a szervízlámpa világít. Szerintetek rá lehet valahogy bírni, hogy figyelmeztessen, ha ki kell égetni?
Egy másik kérdés: Szeretnék egy kapaszkodót a jobb oldali A oszlopra. A márkaszerviz nem vállalja. van valami javaslatotok, hogy kivel csináltathatnám meg?
2005 1,9 DI Vivaro gyujtáskapcsoló cserére mit tudtok javasolni?
(eltört a visszahúzó rugó ami indítózás után visszafordítja a kulcsot és egyszer már be is feszült)
Eddig találtam a Cromaxos kódost 52 e körül, tehát jó lesz a zárhoz is a kulcs, van az ebay-es 8-10 ezerért meg egyebek 30 ezer körül. Ezeknél az olcsóbbaknál nem lesz jó a kulcs a zárba (amit eddig még soha nem használtam) Azt szeretném kérdezni, hogy a távirányító és az immobilizer hogyan fog működni a nem kódos verzióknál?
A normális utólagos menetfények tudják, csak a helyzetjelző pozitívját kell rákötni. Ha pedig nem tudja, akkor egy relével meg tudod oldani. A kapcsoló plusz a gyújtás pozitívja lesz, a kapcsoló negatív pedig a helyzetjelző pozítvja.
Azért kell a világítás reléje, mert amikor felkapcsolom a helyzetjelzőt, akkor a nappali menetfénynek vagy el kell halványodnia, vagy le kell kapcsolódnia.
Sziasztok! Kitaláltam, hogy a 2010 es traficomba szerelek nappali menetfényt. A kapcsolási rajzom megvan, csak ott akadtam meg, hogy melyik relére kössem? Mert bármelyiket is veszem ki, a világítás akkor is működik.
Belevágtam a Vivaronk felújításába. Másfél éve lassú balra kanyarodáskor hangos lett a váltó. Sajnos mára már egyenesben induláskor 1 és 2 fokozatokban is lehetett hallani. Közben még induláskor a kuplung is rángatni kezdett. Így hát váltó és kuplung le. Gyári leírás szerint csinálta: az első futóművet tartó bölcsőt is leszedtem. Ezzel meg lett a rossz úton hallható kopogás forrása is, a keresztstabilizátor gumiszilentjei kikoptak. Váltó elég nehéz ezért ketten szedtük le. Mivel nem jött konkrét válasz, hova érdemes küldeni, így Ürömre megy majd, ha ideér a futár. Szerencsére a 2006-os 2.5 dti-n sima kuplung van, így az nem fog annyira fájni. Bár azt hittem, hogy még a gyári kuplung van benne, de cserélve lehetett, mert belenyomva Valeo és festékkel rányomtatva Sachs felirat volt. A munkahenger pedig 2011-es gyártású. Mivel a Valeo a gyári beszállítója a Renaultnak, így az lesz beletéve. Sajnos a Luk-kal nagyon sok gond van mostanában. Ha már a turbóhoz is szépen hozzá lehetett férni azt is rendeltem. A felhasználói vélemények alapján a Wizard turbo lett a befutó. Az eredeti turbónak nem lógott a tengelye) de már hordta az olajat. Remélem egyik cégben sem csalódom.
Mivel úgyis bakon van az autó, mindjárt alváz- és üregvédelmet is csinálok rajta. De előbb a jobb első emelőbakot ki kell hegesztenem, mert annyira elrohadt, hogy emelés közben berogyott. A bal oldali még ép, de sztem azt is felújítom. Komolyabb rozsdát még a jobb hátsó kerékjáratban találtam: a dobbetétet tartó két felső csavar körül, illetve a dob első felén a tömítőmassza alatt. Ja, még a motorháztető alsó élénél indult meg elég rendesen, de abból lehet, hogy keresek inkább egy rozsdamenteset.
Szintén ugyan ez van az autóval illetve a kuplunggal remeg pattog leginkább ha bemelegedett 1-esben és tolatva is!
Kérdés az lenne, hogy milyen márkát javasoltok a kuplung szettből?
Valeo? LUK? Vagy más?
Illetve szeretném lecserélni a váltóban ( 5 sebességes) is az olajat, az olvastam csak valami ELF jó bele és talán 2.7 liter helyett 3 literrel kell tölteni?!
És ha már itt tartunk szoktatok ilyenkor biztonsági okokból hátső főtengelyszimeringet cserélni?