2016. május 2-tól 5-ig, valamint május 9-től 12-ig ismét geológiai méréseket végeznek a Budapesti Fogaskerekű Vasút vonalán – ezúttal már nem csak este, hanem a reggeli csúcsidőtől kezdődően a másnapi üzemkezdetig. Az utolsó járat Városmajorból 7:57-kor, Széchenyi-hegyről 8:18-kor indul. Ezt követően a BKK csak a felső szakaszon gondoskodik pótlásról, Svábhegy és Széchenyi-hegy között. Tehát reggel 8 órától üzemzárásig Orgonás, Esze Tamás Iskola és Erdei Iskola megállóhelyek (kényelmesen, akadálymentesen megközelíthető) ellátás nélkül maradnak. A 2014 őszi monstre vágányzár idején bevezett 60A és 60B pótlóbuszok nem közlekednek.
2016. március 12-től a hétvégi, 16-tól a munkanapi menetrend módosul!
Munkanapi menetrend: Kis mértékben változott: kora reggel, 5 és 6 óra között ritkult, 20 helyett 30 percenként közlekedik, azaz egy fordulóval kevesebb. Hétvégi menetrend: Életbe lép a hagyományos jellegű nyári, hétvégi menetrend, azaz 9 és 19 óra között 12 percenként, sűrűn közlekedik. Este 20 és 21 óra között viszont ritkult: az eddigi 20 helyett 30 percenként közlekedik.
Két fenti megállóra pótlót betenni, miközben az alsó részeket ignorálják? Továbbra is pazarlás. Legyen egy midibusz Szépkilátás cuki és és Kőbüfé között oszt jónapot. Akinek ez bejön az se utazik ott sokat...
Inkább örülni kéne, hogy nem a 90-es évek minimalista pótlási filozófiája vezérli a közlekedési társaságot. Egyébként, ha belegondolsz, a 60(V) pótlóbusz akár már előhírnökeként is aposztrófálható a jövő 60-asának.
Már javában folyik a Budapesti Fogaskerekű Vasút teljes rekonstrukciójának előkészítése. Ennek egyik mozzanata a pálya alépítményének és közvetlen környezetének geológiai vizsgálata. Ezt a vonatforgalom fenntartása mellett nem lehet elvégezni, ezért: ***************** 2015. augusztus 3-tól 16-ig a Fogaskerekű Vasút esténként nem közlekedik. Az utolsó járatok: Városmajor: munkanap: 19:23, hétvégén: 19:16 Széchenyi-hegy: 19:42. Ezt követően Széll Kálmán tér és Széchenyi-hegy között 60-as jelzésű pótlóbuszok közlekednek, hellyel-közzel a Fogaskerekű Vasút menetrendje szerint. A pótlóbuszok nem érintik a Városmajor - Adonis utca szakaszt, tehát: Orgonás, Esze Tamás Iskola, Erdei Iskola mindkét irányban, valamint Művész út völgyirányban ellátatlan marad ezen időszakban. A tavalyi, gigászira nyúlt hídfelújítás idejének végefelé beindított 60A és 60B kisbuszok ezúttal nem fognak közlekedni.
A héten láttam közlekedni a 6-oskát. Ő is megkapta a többi felújított kocsival azonos felszereltséget, így már minden kocsi rendelkezik egyedi nyitással, belső kijelzőkkel, és elektronikus jegykezelőkkel.
Alig több mint egy éve írtam a Schneebergbahn ról ; azok a képek (és élmények) 2007-ből származnak, nemrég viszont megint ott jártam, és mivel megint jól éreztem magam, úgy döntöttem, megint itt az ideje egy kis szalamandrázásnak.
A " Szalamandra " ugyebár a vonalon a[...] Bővebben!Tovább »
Tegnap már mondta a géphang az egyeskén. Azért az igazi az volna, ha ezzel az információval nem itt találkozna először az utas, hanem mondjuk a Kalefen. A 61-es Hüvi felé is csak Városmajor után mondta be.
Most már felkerült a tájékoztatás, de valahogy az Erdei Iskola megálló pótlásával nem igazán erőltetik meg magukat. Pedig még az se indok, hogy a rokiktól veszik el, hisz Cinkotának is van egy tartalék Sprintere.
1993-ban a kerékpárszállítást ott kezdték meg. majd a kedves bringások hamar leamortizálták azt a kis szakaszt (nem is voltak szem előtt), gyakran inzultálták a vezetőt, ezért helyezték át a páholyukat a vezérlőkocsi B-végébe.
Tegnap bár csak az Esze Tamásig merészkedtek fel a vonatok, erről sem egy hevenyészett A4-es tájékoztató, sem a belső kijelző, sem a hangos nem szólt semmit a heteskén (a matricával fixen felnyalt iránytábla ugye ilyen apróságok jelzésére helyből alkalmatlan). Gondolom úgy vannak vele, hogy a Fogassal úgyis csak néhány hegyvidéki bennszülött utazik, azok meg álmukból felkeltve is reflexből tudják az aktuális közlekedési rendet és a fogasléc rezgésének frekvenciájából másodperc pontossággal kiszámolják a következő vonat érkezését, fejben. Az a néhány kósza turista meg ha már semmiképp sem tartható távol a Fogastól, okostelefon meg telepített BKK-s alkalmazás-biszbaszok nélkül magára vessen...
A kereszteknél nem törvényszerű, mondhatnám egyáltalán nincs jelentőssége annak, hogy a völgy- vagy a hegymeneti vonat várakozik. Kábé ennyit a biztonságra való törekvésről...
Elnézést a profán kérdésért: mi van az SGP motorkocsik vezetőfülkéje és utastere közötti, egy ablaknyi hosszúságú térben?
Másrészt: egy hete felvetettem egy gondolatmenetet a Síndöc. topikban (ld. itt), de nem jött rá reakció. Röviden az érdekelne, hogy a jelenlegi hétvégi menetben miért van ennyire előnyben részesítve a hegymeneti járat a völgymeneti ellenében, amelyik mindkét keresztre elég sokat vár. De akár indulhatna 4-5 perccel később is föntről, hogy pontosan érkezzen a Svábhegyi kereszthez. Van bármilyen (pl. biztonsági) oka, hogy nem optimális a völgymeneti menetrend? Előre is köszönöm az esetleges válaszokat :-)
Hát barátaim, amit a Fogas az "új" hídjain művel az gyalázat. Hangosabb és lassabb, mint volt előtte éveken át. Engem nem érdekel ki miatt-mi miatt került szar a palacsintába, de ha 1 hónapot lehetett nulla kommunikációval késni vele, akkor még egy hét ide vagy oda nem számított volna, hogy az egyszeri utas is érezze, itt valóban felújítás zajlott és nem csak a pénzt kellett elkölteni valamilyen címszóva... A János hídja legalább látszatra új, de a másik kettőn még a korlátokat se cserélték ki, vagy festették át. Képzelhető ezek alapján, hogy a pályával mit (nem) csináltak.