Az egyik stekkerre kimegy az állandó 12V, de a másikra csak gyújtás esetén megy ki, ha indítózol.
Lehet még a gyújtáselosztóban lévő jeladó is... Ha nem tudja hol tart, nem tudja mikor kell jelet adnia és így nem megy ki a 12V, tahát nem is szikrít. Vagy...egy kontakthiba a vezérlő stekkerén...
Nekem is hasonló volt, berágtam és kicseréltem mindent!
Egy opel F Astra 1,6-os 92-es benzines masinám van, amin a következő hiba jött elő:
Hiába indítózok - az önindító teker - nem indul az autó. A gyertyák nem szikráznak. A trafó gyújtáson 12V-ot ad le folyamatosan, de ha indítózok akkor nem ad le feszt. A gyújtás vezérlő (fekete 7 lábú izé az elosztófedél alatt) első lábát (ahol 4 van, a legfelsőt) és az ide jövő 4 tűs csati legelső lába között mértem ötlet szerűen ellenállást hogy kimérjem melyik kábel hová van bekötve, ekkor vettem észre, hogy így mikor mérek szikrázik egyet a trafóra kötött teszt gyertya. Van valakinek ötlete mi lehet ez? A gyújtás vezérlőm ment volna tönkre?
Nagy segítségre lenne szükségem. Van egy 2005. évjáratú 105LE Astra H kombi típusú autóm Z16XEP motorkóddal, és kb. 1 hónapja a következő probléma jelentkezett.
Indításnál ráadom a gyújtást és tekerem tovább az indítókulcsot, de semmi nem történik, csak világít az összes lámpa a műszerfalon, mintha csak a gyújtás lenne ráadva. Ez a jelenség teljesen kiszámíthatatlan, de inkább meleg motornál jelentkezik, van amikor 5-10 indításból mindig beindul, van amikor 10-ből 10-szer nem. Az indító relék ki lettek cserélve, az önindító fel lett újítva, a CIM modul ki lett cserélve, de a probléma nem szűnt meg. Menet közben nem rángat semmi hibajelenség nincs, csak az indítással vannak problémák. Kérem segítsetek, mert több szerelőt kérdeztem már akinek fogalma sem volt mi lehet a gond, csak találgat mindenki, viszont a probléma rendkívül kellemetlen és bosszantó, a legváratlanabb helyzetekben jelentkezik.
Köszönöm gyors válaszod a csatlakozok mindent ellenőriztem az úgy néz ki hogy rendben,lehet akkor a másik verzió lesz reggel cseréltem de most délután már a töltés visszajelző ég és ki sem alszik!!
Segítségre lenne szükségem, az astra f 96-os cseréltem a műszerfalon a rizsszem izzókat minden rendben volt,viszont amikor visszaszereltem,üzemanyag visszajelző elfeküdve marad és meg sem mozdul!?
Amikor indítanám akkor teker mint egy hülye, de olyan mintha üzemanyagot nem kapna majd amikor beindul akkor meg olyan benzinszag van néha, hogy ihaj...
Kicseréltem az összes motyót, ami bele tud szólni a gyújtásba és jó lett!
Utólag átgondolva, 2 alkatrész csinálhatta, a gyújtáselosztóban lévő vezérlő és a jeladó. Vagy-vagy...
Ettől függetlenül ráfért a csere mindenre.
Azt próbáld ki, hogy amikor nem indul, kiveszed a gyertyákat és nézel szikrát. Ha nincs, nagy valószínűséggel ezek egyike lehet a rossz, vagy a gyújtótrafó!
Ha Bárdinál van kedvezményed, 35-40 ezer pénzből ki tudsz cserélni mindent!
1995/12 F Astrám van nem mai csirke. Az gondom vele, hogy reggel pöccre indul semmi baja sincs. Elmegyek munkába majd egész nap áll. Munka végén indulnék haza és nem indul.... Kb 3-4 óra állás után meg ha misem történt volna.
A másik kedvence, hogy menet közben képes leállni, de akkor max 30 perc múlva indul...
Szerintetek hol lehet a hunyó mert sajnos fiatalabbra nem telik, de ezt a járgányt még a hibái ellenére is imádom!
Válaszokat előre is köszönöm!
U.i: 3 különböző szerelő - amíg itt előttem nem csinálja a hibát addig nem tudok mit csinálni volt válasz...
Sziasztok! Mi lehet a gépsárkány hibája. X18xe1 motorkódú blokk van benne. Hibakép a következő: melegen csak gáz adásra indul, de nem minden esetben mert néha pöcre indul. Én a gyulytás modulra gondolok vagy hőfokjeladóra. A másik gond pedig hogy hidrotőkék cserélve, de ugyan úgy csattog. A hangot szívó oldalfelől hallani, viszont melegen nem halható annyira, de ha leálítom és ismét elindítom megint hallani elég hangosan. Mi lehet? Válaszokat köszönöm!
Ma mentem egy bontóba, de ott nem volt hófok jeladó, így vettem egy újat 3500ft-ért. Betettem a helyére, első indításnál ugyanúgy felugrott a mutató 1500as fordulatra, de kb 5-10 másodperc múlva leesett 1000-re. Aztán kb félperc és normális értékre esett vissza a fordulatszám mérő. Most nem rég újra megnéztem, hogy minden úgy van ahogy kell e lennie, de tökéletesen működik. Hőfok jeladóm volt rossz. Köszönöm a segítséget!
Normális is ha 1 perc után visszaveszi a fordulatot.Hidegen az enyém is ezt csinálja,de csak 1000 környékére emeli az alapjáratot.Automata szívató vagy mifene:)
Kivettem, megtakarítgattam, de ugyan az a helyzet. Nézek valami ismerőst, akinek ugyanilyen kocsija van+ motor benne. Hátha. Próbaként meg nem szeretnék venni egyet.:D
Elvileg okozhatja mert nem érzékeli megfelelően a hőfokot,és azt hiszi hogy hideg a motor,ezért megemeli az alapjáratot.Próbálj meg szerezni egyet kölcsönbe valakitől.Nem tudom lehet-e azt pucolni.
Esetleg ez okozhatná a problémát? Levettem a csatlakozót hogy megnézzem nincs eloxidálva, de szép tiszta. Vegyem ki a jeladót, nem e koszos vagy valami?
Üdv. Van egy 2003-as évjáratú 1.4-es opel astra g -m. Z14xe a motorkódja. Mostanában első indításnál illetve mikor le hűl a motor, akkor az indításnál a felbőg a motor, és 1500-as fordulaton áll meg. Kb. 7-8 perc után esik vissza a fordulat normál értékre. Egr szelep, folytószelep ház tisztítva, és ugyanaz a probléma áll fennt. Hibát nem ír ki a diagnosztika sem. Mi lehet a probléma?
Valakinek van ötlete, hogy az alábbi hibát mi okozhatja?
Opel Astra H
Az elülső és hátsó helyzetjelző lekpacsolt állapotban is ég, leszívta az aksit, be lett bikázva, járó motor mellett normalizálódik a működés, de ha leállítjuk a motort a lámpa megint égni kezd és sehogy nem lehet lekapcsolni.