Keresés

Részletes keresés

Inner Circle Creative Commons License 2000.11.11 0 0 35
"A fötengely csak a motorblokkon belül van. A legtöbb autónál ehhez csatlakozik a lendkerék, majd a kupplung szerkezet, aztán a váltó."

Nahát, fastcar, ezen nagyon csodálkozom. Hogyhogy nem azt írtad hogy "a fontosabb és jobb autóknál ehhez csatlakozik a lendkerék, a főtengely, majd a kuplung és a differenciálművel egybeépített sebességváltó"??? :)))

Valamint létezik farmotor-elsőkerékhajtás is, igaz, ilyen hülyeségről csak sínautónál hallottam. :)))

Ui: fellőttem a scannert!

Előzmény: fastcar (32)
fastcar Creative Commons License 2000.11.11 0 0 34
Ypszi!

Nem figyelsz! :)) A 23-as hozzászólásomban próbáltam elmagyarázni a középmotort.

Amikor a fötengelyt, mint tengelyt, és nem csak a kiálló végét láthatod, akkor már elég nagy baj van :))

Mint az elöbb próbáltam érzékeltetni, helyük függ a meghajtástól és a motor tjolásától is az autóban. Ugyanis a motort lehet hosszában és keresztben is beépíteni

Előzmény: Ypszi (33)
Ypszi Creative Commons License 2000.11.11 0 0 33
áh.. ez nem ér.. akkor nem is láthatom? akkor én összekevertem a tengelyeket :))
középmotor?? hol van az? az utastérben? ;)
A differenciálmű és a váltó hol található? van fix helyük, vagy a meghajtástól függ??

Előzmény: fastcar (32)
fastcar Creative Commons License 2000.11.11 0 0 32
Szia Ypszi!

A fötengely csak a motorblokkon belül van. A legtöbb autónál ehhez csatlakozik a lendkerék, majd a kupplung szerkezet, aztán a váltó. Innentöl két lehetöség van:
1. Ha a kocsi elsökerék meghajtású, akkor a differenciálmü következik, ami szét osztja a két kerék között a motor által létrehozott forgó mozgást. A difi és a kerekek között van a két féltengely.
2. Ha a kocsi hátsókerékhajtású (ez a jobbik eset :))) ), akkor jön az a "hosszú vacak", aminek a neve kardántengely, ami hátra viszi a meghajtott kereknél lévö differenciálmühöz a forgó mozgást. Innentöl lásd feljebb.

A fenti két példa a legáltalánosabb elrendezéseket (orrmotor-elsökerékhajtás, orrmotor-hátsókerékhajtás) mutatja be, de van még néhány lehetöség:

orrmotor-összkerékhajtás
orrmotor hátsókerékhajtás hátra helyezett váltómüvel
középmotor-hátsókerékhajtás
középmotor-összkerékhajtás
farmotor-hátsókerékhajtás
farmotor-összkerékhajtás

Előzmény: Ypszi (30)
Ypszi Creative Commons License 2000.11.11 0 0 31
fastcar!
Erre gondoltál??

2 ütem? és melyik kettő?

Előzmény: fastcar (28)
Ypszi Creative Commons License 2000.11.11 0 0 30
IC!
Köszííííííííííííííí :)
A meglehetősen slampos leírást jelentem megértettem, és ennek annyira örülök :))) Végre mond már nekem is valamit a szív, sűrít... :)))

A dugattyú tengelye, amit a motor forgat, a főtengely. Erre van felfűzve az összes dugattyú (bár ezeknél a hipermodern jövőmotoroknál a fene tudja, hogy ez igaz-e még). A főtengely vezet a kuplunghoz, a sebességváltóhoz, végül a kereken át kerül az erő az útra
Na ezzel már támadtak gondjaim, de csak azért, mert nem tudom magam elé képzelni magát ezt a tengely-főtengely dolgot... a főtengely az a hosszú vacak, ami végigmegy az autó "alatt", elejétől a végéig? (bocsi, ha butaság)

A lökettérfogat is kipipálva :)

Fordulatszám: az már oké, hogy többször fordul, nagyobb teljesitmény, de ha jól értelmezem az is lényeg, hogy hány henger van..mert ha 1 fordulat alatt több henger van, akkor több a munkaütem, mármint 1, csak többször.. öö.. márcsak fogalmaznom kéne tudni :) de remélem nem mondtam nagy marhaságot... :)

Gang is kipipálva :)

Előzmény: Inner Circle (27)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.11 0 0 29
"Ezen túl vannak még mind akettöböl 2-ütemüek, illetve a Wankel-által készített bolygódugattyús eröforrás..."

...valamint a motortérbe szerelt kis Marx- vagy Lenin-szobor által szellemi energiával hajtott modellek (amelyek az utóbbi 10-15 évben nagyrészt lerobbantak és az Istennek sem indulnak újra), sőt, én rengeteget vezettem imádság, illetve megfeszített akaraterő által mozgásban tartott járműveket is. :)))

Előzmény: fastcar (28)
fastcar Creative Commons License 2000.11.11 0 0 28
"A sebességváltót majd valaki más, késő van... :)))"

És még Te mondod, hogy nekem van szükségem a pihenésre :))

Egyébként az IC által leírtakhoz csak annyit, hogy ez a két legelterjedtebb motor-fajta, a 4-ütemü Ottó, illetve Diesel motor müködési elve. Ezen túl vannak még mind akettöböl 2-ütemüek, illetve a Wankel-által készített bolygódugattyús eröforrás, ami a fenti höerögépek közül a legjobb hatásfokú!

Előzmény: Inner Circle (27)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.11 0 0 27
fastcar alszik, mert az ő korában a pihenéssel már nem lehet viccelni. :)))))) Majd én helyettesítem.

A hengerek mibenlétéről és a motor működéséről lásd a következő, meglehetősen slampos leírást. Ez csak alapvető elmélet, majd a fiúk biztos elkezdik csócsálni a turbót, a GDI-t meg a többit. :)))

A hengerek termelik a motorban a teljesítményt. A motor voltaképpen a hengerekből, és azok kiszolgáló egységeiből áll. A vízpumpa, befecskendező, hűtő stb. azért vannak, hogy a hengerek mehessenek.
A henger egy üreg, melyben egy (a hengerbe szorosan passzoló) dugattyú mozog fel-le. Fel-le mozgásait ütemeknek hívjuk.
A dugattyú fölött van az égéstér. Mikor a dugattyú lefelé mozog, beszívja ide a szívószelep(ek)en át a benzin-levegő keveréket (1. ütem), amit felfelé mozogva összesűrít (2. ütem). A keverék ekkor szikrát kap és felrobban (dízelnél nincs szikra, öngyulladással robban), és lefelé löki a dugattyút (3. ütem). (Voltaképpen itt van csak hasznos munka, a többi ütem csak az előkészítés meg a takarítás.) A dugattyú miközben visszatér a felső helyzetbe, a keverék eltávozik a kipufogószelep(ek) en át (4. ütem).
A dugattyú tengelye, amit a motor forgat, a főtengely. Erre van felfűzve az összes dugattyú (bár ezeknél a hipermodern jövőmotoroknál a fene tudja, hogy ez igaz-e még). A főtengely vezet a kuplunghoz, a sebességváltóhoz, végül a kereken át kerül az erő az útra.

Az összes henger égéstereinek összegét lökettérfogatnak hívjuk (amit a magyar Vector-adatlapon 7000 köbcentiben adnak meg).

Természetesen minél többet fordul a főtengely, azaz minél több munkaütem zajlik le, annál több erőt tud a motor leadni. Az egy perc alatti főtengelyfordulatok számát méri a műszerfalon a fordulatszámmérő.

Elméletben minél több ilyen henger van, annál erősebb az autó. Persze kérdés, hogy egy-egy hengerből hány lóerőt képesek kitermelni a mérnökök. Pl. az 1,4-es Seat Leon ("Olyan erős, mint amilyennek látszik!") 75 lóerős, az ugyanennyi lökettérfogatú Alfa Romeo 145 ugyanakkor 103. A teljesítmény és a lökettérfogat arányát, ami láthatóan sokféle lehet, literteljesítménynek nevezzük.

Viszonylag könnyen az egekbe lehet növelni a literteljesítményt, de mégsem teszik, a fenti Alfa-motoré már magasnak számít.
Ennek bővebb kifejtését, majd cáfolását rábízom a VTEC-hívő Honda-tulajokra. :)))

Ja és gang=sebességfokozat. A sebességváltót majd valaki más, késő van... :)))

Előzmény: Ypszi (26)
Ypszi Creative Commons License 2000.11.11 0 0 26
Műláb!
Ahamm.. és ez függ valamitől? Lehet befolyásolni?

Fastcar!
Amit az adatlapról írsz, azt nem teljesen értem... mármint érteni értem, csak azt nemtom, hogy is jött ez ide... arra már rájöttem, hogy pl. a V8 az 8 henger... de hol is van az a henger? :) és mija funkcója? Én valahogy úgy értelmezem, minél több henger van, annál erősebb a kotsi.. vagy nem így van? hm?
Ahamm.. tehát az a lényeg, hogy maga motor hol helyezkedik el?
3 gangos automata? gang? magyarul? :)

IC!
Én nemtom mi van ezzel, de én beleszerelmetesedtem.. bár a W8 és W2 nem teccik belőle..brrrr....

A visszakérdezések azért vannak, hogy biztos legyek abban, hogy jól értelmezem-e, amit mondtok nekem... a türelmeteket előre is köszönöm... lesz rá szükség :))

fastcar Creative Commons License 2000.11.10 0 0 25
Egyébként szerintem az a gyorsulás, a 3-gangos automata és a megadott végsebesség ütik egymást.

Gondolj bele a Diablo GTR 590 LE-vel, hosszú váltóval 340-et megy 3,85-ös gyorsulás mellett, 1400 kg-os önsúllyal

Előzmény: Inner Circle (24)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.10 0 0 24
"Center meghajtás" tényleg nem akármi, legalább olyan jó mint a "Végsebesség" rovatban szereplő bejegyzés. Jákob szextánsa... :)
Most mi van ezzel az autóval? Legutóbb valami indonéz hatalomátvételről hallottam, de az már több éve volt. Sanyarú idők járnak a szupersportautókra. :(((
Előzmény: fastcar (23)
fastcar Creative Commons License 2000.11.10 0 0 23
Szia Ypszi!

Ez a Vector M12 adatlapja majd 20 évi fejlesztgetés után. Rájöttek, hogy nem az amerikai V8 blokkot fogják használni, amit a korábbi (magyar) adatlap tartalmazott, hanem a Lamborghini Diablo V12-es eröforrását (ez egy 60° szöget bezáró 12 hengeres motor)

A korábbi kérdésednél szereplö "center meghajtás" feltehetöleg a középmotort akarja jelenteni (a motor a kocsi középsö részében a két tengely között, az utastér mögött helyezkedik el), de valami autókhoz nem értö ember fordította tükörfordítással

Előzmény: Ypszi (14)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 22
Y!
Nyomaték: Ha jól emléxek rá, az erő(Newton) és az erőkar(Méter) szorzata(NM)
Az erő jele F, mértékegysége a Newton
Minnél nagyobb ez a szám, a gép annál jobban gyorsul, Alacsony fordulatról is húz, és kevesebbet kell váltani.
Csak így konyhanyelven.

( Tényleg, mi is az?)

:-)

Ypszi Creative Commons License 2000.11.10 0 0 21
ööö.. mé kéne neki állnia? hm?
nade offok vagyunk, ha cseverészni szeretnél, akkor szivesen látlak az Ypszi fun topic-ban:)

Előzmény: műláb (19)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 20
Y!
Nem ugy értettem, ezt még az előző rekcióra szántam.(Mármint hogy ki bírja ezt anyagilag)
Ha félreérthető, Sorry
Előzmény: műláb (19)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 19
Talán Blindie?
(csak tipp)
Előzmény: Ypszi (17)
Ypszi Creative Commons License 2000.11.10 0 0 18
Egyébként meg tanítgatott... amit eddig tudok, azt mind tőle.. szal nem leszólni :)
Előzmény: műláb (16)
Ypszi Creative Commons License 2000.11.10 0 0 17
Áh.. nem szekálhatom Őt folyton, idegbajt is kapna.. :) Na azért nem csak azért jártam, olvasgattam én, csak nem nagyon értettem belőle semmit.. pedig olyan jóóó lenne... vennék én könyvet is, hogy megtudjak mindent, de hát ki bírja azt anyagilag??
Előzmény: műláb (16)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 16
Ypszi!
Na ne mondd, hogy Egerecskéd nem tanított meg eddig semmire ami kocsival kapcsolatos!

Ugye, mer a bmw topicba csak guppykat linkelgetni jártál!
:-)

Előzmény: Ypszi (15)
Ypszi Creative Commons License 2000.11.10 0 0 15
Nnnna ezt aztán lehet mazsolázni.. 640*480-ban azért már olvasható.. :)

Várom a válaszokat..

Előzmény: Ypszi (14)
Ypszi Creative Commons License 2000.11.10 0 0 14
Nnnna ez az...
Előzmény: Ypszi (13)
Ypszi Creative Commons License 2000.11.10 0 0 13
Ahamm... de akkor azért jóra gondoltam, hogy mégis mi lehet, csak arra nem jöttem rá, hogy állás közben nem hül..oké, ez kipipálva :)

Rear.. no angol szótár beficcen... :)

Van másik oldalról is adatom, de az teljesen angol.. én meg aztat nem értem.. de berakom azt is mennyá, ha meglelem...

Előzmény: Blindmouse (11)
Blindmouse Creative Commons License 2000.11.10 0 0 12
RWD -> Rear Wheel Drive
FWD -> Front Wheel Drive
AWD -> All Wheel Drive

ennek az oldalnak ahonnan van a kép a fele sem igaz.. megmondták az Eclipse-ről hogy az hátsókerékhajtású :))))

Előzmény: Ypszi (10)
Blindmouse Creative Commons License 2000.11.10 0 0 11
Dehogyisnem volt.. csak ha állnak akkor nem hűl a cuccos.. ezért kellett menniük még egy egy plusz kört miután 210ről csak úgy hipphopp megálltak :))
Előzmény: Ypszi (10)
Ypszi Creative Commons License 2000.11.10 0 0 10
Nnnna ez itt az én szerelmem...

A kérdések pedig a következőek, hogy valami konkréttal kezdjük:

1.) Mi az a center meghajtás? (Az RWD-t már meg sem merem kérdezni :)
2.) A motor adatai: szelep meg V8..mijisaz? (V8-at eccer már megmondták, de elfelejtettem)
3.) Hűtött tárcsák...ööö.. Blindie! a vasárnapi BMW-knek nem ilyen volt ugye?.. jól értelmezem? :)
4.) Mi a fittyfene az a nyomaték??

Lehet, hogy elsőre kissé erős kérdések, de meg fogom érteni.....:)

Adm Creative Commons License 2000.11.10 0 0 9

Szerintem ez nem is autó.... ;o)
Előzmény: Blindmouse (5)
Ypszi Creative Commons License 2000.11.10 0 0 8
Jaja.. nemistom milyen autó lehet ez így hirtelen... :) Hiába, minden szentnek maga felé hajlik a keze... csak épp elfelejtetted felsorolni, hogy mi micsoda :)
Node sebaj... majd kérdezek én.. csak még be akarok rakni vmit, amit neked is elküldtem..
Előzmény: Blindmouse (7)
Blindmouse Creative Commons License 2000.11.10 0 0 7
Lótüdőt... különben meg Ypszi melóhelyén kicsit kábelen megy a net ha jóltévedek :)
Előzmény: JAMES (6)
JAMES Creative Commons License 2000.11.10 0 0 6
Mér rax ekkora képeket? Fél óra míg letölti.. :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!