Szerintem az engedményeken biztos lehet még finomítani ilyen tételnél, mert nekem a 2.0 Mondeomra alapból megadták a 9% -ot, igaz ezért le kellett mennem Gyöngyösre... De ugye én "csak"
egyet vettem. Szóval ingyen metálfény, vagy ilyesmi még beleférhet szerintem.
Más.
Most jártam Németeknél, és kifele, egy szép lejtőn, lefektettem a kilóméterórát. Azaz belecsúsztam a 240kmh ba óra szerint. Namost felmerüla a kérdés, hogy mennyit csalhat az óra.
Mert azt ugye senki nem hiszi, hogy a 2.0 -as gyári Mondeo elmegy 240-et.
Ha van valkinek infója erről, akkor szivesen venném.
Új vagyok, tanulom a topic-ot, ha hibázok, legyetek elnézőek.
Információkat keresek.
Kocsikat vennénk.
Variációk: vagy 2 Mondeo Ghia 5 ajtós (V6-os és 2.0-es benzinesek) illetve egy alap KA.
Benne van a pakliban a Renault Laguna is, de most a Ford-hoz kérek segítséget. (Renaultokban két 5 ajtós Laguna, ebből egy V6, egy kisebb mindkettő Dynamique meg egy fadpad Clio is gondolkodunk, de ez most nem érdekes.)
A három Ford kocsira a kereskedő a második tárgyaláson már kedvezményeket igért. A V6-os Ghia-ra 10%-ot, a 2.0-ásra 9%-ot, a fapados KA-ra 6%-ot ígérta katalógusárból. (Mindezt Pécsett.)
Tapasztalataitok szerint érdemes még szívóskodni ? Van valakinek infója vagy saját tapasztalata árengedmény ügyben?
Még egy kérdés A jelenlegi árengedmények egy két plussz vásárlását megengedik. (GHIA-nal nem sok ilyen van.) Mit tanácsoltok, mit vegyünk a GHIA-kba? Mire érdemes ügyelni a vásárlás, a kocsik átvétele során?
Köszi a segítséget. FFU
Szerintem nem eszik sokat a v6, pláne nem a 2litereshez képest. Amúgy elég sántító példa folyamatos 190-es tempó! Tényleg, bírná a turbó sok 100 kilóméteren keresztül? Utána, ha megállnál tankolni, nem olvadna le?
Amúgy más, sokkal életszerűbb közlekedési helyzet egy előzés a 6os úton...
Néztem a v6 nyomatékgörbéjét. 2500 nál leadja majdnem a maximumot, után visszaesik valamelyest, majd 4000nél kicsúcsosodik. Így már értem, hogy 30ról miért gyorsít simán 4esben! :o)
Figyelmmel olvasom a TDCI hozzászólásokat ( a többit is). Hó elején rendeltem TDCI kombit. 2hónap míg megjön. Tűkön ülök. Kívánom a testét :))
Ha meglesz nyomatom a fogyi adatokat. A végéről azt hallottam (a kereskedő mondta) h 220 felett van mert az óra csakk addig bírt mutatni. Mondjuk ha leveszem belőle a kereskedői elfogultsági+rábeszélő szorzót a 200 reális lehet.
Nekem a tdci abszolút meggyőző volt. Próbáltam a 125 pacis 1,8 at, utána beültem a tdci be és azonnal döntöttem. Iszonyatosan jó az a hatalmas nyomaték. szerintem a 6. fokozat abszolút hiányzik belőle. Ennyire erős motor simán elbírná a 6.at. Most Focus 1,8 d-m van ahol pont ugyanez a váltó kiosztása mint mondeoban. 3000 ford-nál 145km/h. Ezt simán bírja. Fölötte már szerintem kissé bántó. Érdemes kipróbálni állóhelyben pörgetni finoman a motort. 3000-ig teljesen sima.
Ha lenne egy 6.fokozat 160-170 körül lehetne lazázni 3000-fordulattal. (mint laguna 1,9-2,2 dci)
Ezzel egyetértek, viszont én még nem mértem tartósan a V6-nak, de szerintem 190-es átlagnál megenne vagy 14 litert 100-on. Igazából mégha nem is a saját pénzedből tankolsz, akkor is bántó a magas fogyasztás a menetteljesítményhez képest.
Alex, megvette a Dávid a Prelude-öt (2.2Vti), az azért ott van a szeren. Le is gyalázott tegnap rendesen... :-)
Az automata váltót kifelejtettem (annyira feleslegesnek tartom egy nagy motorhoz, így sem sokat váltok, ha nem sietek), "természetesen" az enyémben sincs!
P.S.: Ha erről valakinek más a véleménye, gondolom, van rá topic, ha nincs, az origo-n tudom, hogy van... A Mondeo automata váltója egyszerűen elavult, majd ha jön az 5 fokozatú, kézzel is kapcsolható DuraShift, akkor lehet gondolkodni, addig szerintem mindenképpen felejtős!
Megkérdeztem egy német ismerősömet, 180-200 körüli autópálya-tempónál 9, vagy még egy picit több is a TDCi fogyasztása. 7 litert 160-nál eszik, ha nem kell gyakran gyorsítani.
st185,
senki nem vitatta, hogy a TDCi sokkal kevesebbet eszik.
A mienkben is minden benne van az automata váltót, a bőrülést + a tempomatot kivéve.
TDCi ügy:
190nél 7 litert eszik? Kételkedő vagyok. Néztem a nyomatékgörbét, és 2500 után egyszerűen zuhan, tehát taposni kell 190nél. Tapasztalati adat?
Én is a 194 (vagy még több) lóerőt választanám az adó ellenére is, de engem nem kérdeztek meg (legalábbis nem időben, mert most kaptam a Fordtól egy 8 oldalas kérdőívet) :-))
Az autóm tömege a forgalmi szerint 1431 kg, pedig a tetőablak, a vonóhorog és a multimédia rendszer kivételével minden benne és rajta van, amit a gyár kínált. Ezek szerint mégsem hízott meg túl durván, bár a 81 kiló sem kevés.
zetecR,
Igen, ha jól számolom, az éppen 55kW...
Abban viszont (már csak a saját preferenciáim alapján is) igaza van minimalnak, hogy míg egy V6 Mondeo-t vásárlónál ez talán kevésbé számít, az 1.4-es Fikusz vásárlóinál fontos tényező lehet. Persze lehet, hogy a betonfejű sóher fritzeknél számít a v6-nál is, hiszen náluk a Mondeo családi autó, míg nálunk (legalábbis az újak esetében) a cégautók aránya 75-80% körül van.
Igazad van, a Jaguar X-type-ban (ami szintén "Ford-termék") ugyanez a blokk 194 LE-t teljesít erőlködés nélkül.
De nem véletlen az sem, hogy a Mondeo csak 170 LE, ugyanis az éppen 125 kW. Vannak olyan országok, ahol az ezt meghaladó teljesítményű autók eggyel magasabb adókategóriába csúsznak át, ami jelentős többletköltség a fenntartás évei során.
Annyit azért változott a helyzet, hogy az új Mondeo-ba épített V6-os teljesítmény- és nyomatékmaximuma egyaránt alacsonyabb fordulaton jelentkezik, mint a 2000 nov. előtti motoroké és valamivel jobb lett a nyomatékgörbéje is. Ennek ellenére ugyanúgy simán elpörög 7000-ig, ha egy TDCi szívóskodik a közelben:-))
Minimal, hány kiló a farkas V6-os? Csak azért kérdezem, mert a 100 kilóra azért kíváncsi lennék, hogy tényleg 100 kiló-e (lehet, hogy még több is, mert az autóm hosszabb, szélesebb és magasabb, egyszóval jóval nagyobb, mint a "fater").
Az igazság az, hogy a v6 mostmár megérett a teljesítménynövelésre. Jó konstrukció, simán lehetne 180 LE (talán több is) úgy hogy az alacsony fordulaton jelentkező nyomaték megmaradna. Kicsi a hézag a 2.0-eshez képest, és túl nagy az SThez képest. Mindkettőnek nagyobb a fajlagos teljesítménye... ráadásul az autó is hízott legalább 100 kilót!
Én azt nem is állítottam, hogy nem szorítja meg, csak azt, hogy azért nincs olyan. Az igaz, hogy nagyjából 80-160 között rugalmasabb, mint a V6, HA NEM VÁLTASZ. Ha a V6-ot pörgeted, akkor azért ott lehet hagyni a TDCi-t.
Egy német ismerősömnek TDCi-je van, és tettünk egy (pontosabban két) próbát: párhuzamosan indultunk két sávban, egyenlő feltételekkel (mindkét autóban ketten ültünk, csomagok nélkül és mindezt sofőrcserével is megismételtük). A 160 km/h fölötti tartományban (az utaim felét teszem meg így) a tádét vezető ember mindkét esetben megnézhette a V6 távolodó hátsó fertályát, már csak a nagyobb teljesítményből következő magasabb végsebesség miatt is:-) Egyébként ebben szerintünk nagyobb a különbség, mint amit a katalógusban írnak.
Az egy más kérdés, hogy normál használatra a tádé tökéletes, és csak 6,5 litert evett, míg a V6 9,4-et. Tehát nem vagyok a tádé ellen, csak szerintem sokkal élvezetesebb a benzinest vezetni.
Különben meglepően csendes a TDCi, de az azért marhaság, amivel reklámozzák, hogy a hangja, akár a V6-é... a két autó hangja között körülbelül akkora különbség van, mint egy IFA és egy modern teherautóé között, vagyis ég és föld.
Összefoglalva: a TDCi nagyon klassz, de azért nem cserélném el rá a V6-ot, még a józan gazdasági megfontolások ellenére sem.
Balu, akkor a te V6-od nagyon tud...mert nekem az a sanda gyanúm, hogy 100km/h fölött nagyon megszorítana a tádé. Az a 330 Nm túl sok a mi 220-unkhoz képest...
A Ford Focus topikban mindenki azt javasolta, irjak inkabb "a" Ford topikba. Ilyet nem találtam, de ebben volt a legtöbb hozzászólás. Kérdezhetek a t. hozzáértőktől Focusról is?
Ja, láttam. Kicsit olyan merkúros (ki kell halászni a telepen a legjobb Trabantot:-))
Szóval van 17 ezret futott, lejárdázott dísztárcsás karcos lökhárítós, meg van gyönyörű, teljesen hibátlan 12 ezret futott is. Ki lehet szépet halászni.
Sportivo,
Lattad a Hertz-es Mondeok valamelyiket? Mi a velemenyed az ilyen multtal rendelkezo autokrol? A 16% ilyen aru kocsinal mar jelentos, a futott km (10 -15 ekm) egyaltalan nem sok, csak hat az eloelet: tortek-e vagy hasonlo.
Udv.
pete
Egyébként kedden vettem egy 3-ajtós focust:-)
A mondeo is tetszik, de a 3-ajtós kis focus is.
Megnéztem egy 1999-es C180-as Mercedest a hétvégén. 45 e.km., oldallégzsákok, tetőablak, stb. - 4.4 mio volt a "vége". Akkor azon szüttyögtem, hogy a Mercedes egy villantósabb autó a Fordnál, de egy új Mondeo azért egy láthatóan korszerűbb autó a régi C-nél. Ja meg 4.4 milláért kapnék egy pár hónapos párezret futott mondeo-t.
Aztán a Ford szalonban megtetszett a focus...
Ja és megmaradt 2 millám az autóra szánt összegből:-)
Az az igazság, hogy magamat ismerve egy évre veszem az autóimat. Most kipróbáljuk ezt..:-)
Ja meg még valami: A bérautó mondeokra adnak listaárhoz képest 16% kedvezményt, a csavarúj focusra akcióban listaárhoz képest 15%-ot.