Ha valóban az kopott meg akkor az már csak papírnahezéknek lesz jó. Annak viszont príma, mert marha nehéz.
Szerintem előbb be kell azonosítani a hibát, mert 7500 km alatt nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy kinyírja. Kerék le, majd fékbetét lazít, majd kotyogás vizsgál. Rögtön kiderül.
Nem vagyok egy műszaki zseni, ezért megkérdezem: ha most kilazítja és a szükséges nyomatékkal újra meghúzza az segít vagy lekukázott két kerékcsapágyat ? :(
nem vacakoltam... több honapja nezem az autokat, sokat megneztem, egy ideig befuto volt az explorer, aztan sok szar utan elment a kedvem, neztem ujabb dizel majdnem terepkjarokat, de abban 3m alatt nem talaltam jot es visszatertem a fordhoz... a kinalat nem tul nagy, ami szoba jöhetett lefutottam, ez volt amitöl nem hanytam el magam elsö ranezesre. ekkor hivtam berneppert, hogy gusztalja meg, azt mondta szte rendben, nem volt mit agyalnom tovabb. 150-nel olcsobb lett a vege, ebben is benne van bernepper keze. ket valasztas autovasarlaskor (nem tipusfüggö): vagy olcso szar vagy dragabb de jonak tünö... ezt valasztottam, nem akarok szivni, kell az auto naponta. azert van uj rendszam mert ftc... volt az eredeti, elözö 1 tulaj ragaszkodott hozza igy az explorer kapott ujat az uj gazdahoz, akitöl en veszem.
bernepper! simogasd, baratkozz vele, hamarosan megy hozzad. üdvözöld, mint ismeröst, szepen kijavitani a hianyossagait, aztan jöhet az 'elgazositas'....
Decemberben cseréltettem a két első kerékcsapágyat meg az első lengőkarokat, szilenteket, féktárcsákat, betéteket stb. Azóta elmentem 7 500 km.-t és kb. egy hónapja elkezdett először hallásra jobb elöl morogni, de most már az egész elejének olyan régi Ikaruszos hangja van, főleg 90 km/ó sebességnél. Visszavittem a szerelőhöz, felemelte az autót, az első kerekeket megforgatta, megrángatta és nem lóg semmi. A kerekeket megforgatni nem nagyon lehetett, mert a fék kissé fogta, de nem hallatszott semmi. Az első difiben megnézte az olajat, nem csöpög, nem hiányzik belőle és tiszta. Azt mondta, hogy a kerékcsapágyakat rendesen meghúzta, de szerinte itt semmi jelentősége a nyomatékkulcsnak csak rendesen meg kell húzni és nem lehet gond. Valakinek valami ötlete ? Előre is köszi.
Pontosan mit értesz az alatt hogy a műszerfal nem világít? Ha gyújtást adsz akkor a piktogramok sem világítanak (check engine,stb) vagy azokkal nincs baj hanem a háttérfény nem látszik?
A legegyszerűbb egy másik autót venni, amiben hibátlanul világítanak a pici izzók, de ha erre nincs mód, elég kicserélni a kiégetteket is a meglévőben. :-)
Ha vissza olvasol pár hónapot mutantattila közkincsé tett egy másolt magyar leírást. Én magam is letöltöttem /köszönet mutantattila/ néha ha nincs kedvem kimenni az autóhoz az eredeti leírásért én is azt olvasgatom.
Ha a műszerfalban az égők kiégtek csak a csere segít. Szerintem a te esetedben is ez lesz.
Bocsi, hogy csak így ismeretlenül... csak most leltem rá erre a fórumra, és meglepődtem hogy ez ÉL- ritka az ilyen...!
Gyorsan végigolvastam, gratulálok hozzá nektek...
Egy 98'-as Explorerem van, szegénykém nem túl kímélt - leginkább terep a feladata...
Többen írtátok, illetve részletek vannak is a fórumon, magyar leírásból - el tudná ezt valaki küldeni, ha nem túl nagy pofátlanság?
+ egy gyors kérdés, tudná valaki fejből hogy hol melyik biztosíték a műszerfal világításé? Egyszercsak úgy gondolta nem világít többet, pedig pl a rádiónál és a gombokon világít - vagy akkor lehet nem is a biztosíték a gond??