Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
A lányok megleptek egy ilyen automata szarral. Alaphelyzetben folyik orrán-száján a víz, random főzi le az előre megdarált kávét meg ilyenek. Amikor megláttam hogy műszaki cikket vettek (egy férfinak a nő sose tegyen ilyet), már akkor befeszültem. Mindegy. Valószínűleg azt hitték meghalok és még utoljára akartak valami meglepit. Szerintem az a düh hozott vissza sírból. :D
Az öltözetemre nem lehet panasz, mert három rétegű direkt téli szabadtéri munkákra fejleszett komplett öltözetet* hordok hozzávaló jóféle bakanccsal, de ez is sajnos kevés volt. Meg különben is. Minek ellenségek amikor ilyen remek barátok vannak? :D
*Szarok én a BKV-s cuccokra, az Engelbert Strauss ruházatát hordom.
Lehet nem flip-flopban kellene munkába járni, hanem valami cipőben :-D
"...milyen jó meleg van fent a buszon. Mondtam is nekik önzetlenül, hogy Kelet-Európa legjobbja vezeti a vasat csak azé'!"
Azt nem mondták, hogy csak le ne szállj akkor, hogy maradjon a meleg a buszon? :-DDD
Bocsi, ez egy ilyen nap.
Most menyek oszt dobolok egyet. Megjött a szomszéd "befűteni", gondoskodunk a szórakozásáról.
Bonyek, ez a pali minden nap idejön 50 kilométerről, begyújt a sparheltbe meg a cserépkályhába, felmelegíti a házukat 8 fokról 10 fokra, oszt sötétedéskor hazamegy. Bisztosss azért jár ide, hogy "befűtse a házat", s nem azért mert otthon elviselhetetlen a zasszony :-D
Tegnap kitolta a fűnyíró trakeszt oszt ment vele egy kört.
Hatféle típusra van vizsgám, és ezek közül (most már hogy megszoktam az elbaszott logika mentén működő féket és jó lett a fűtés) a Merci jön be leginkább. De ne gondoljátok ám, hogy a Modulók (leánykori neve Ikarus) rosszak lettek volna. Sőt! A sofőrök 4/5 ezekre esküszik még mindig és szerintem sem rosszak. Csak hát a Modulókhoz már alkatrészeket szerezni nagy macera vagy szinte lehetetlen és ezért sajnos végzetesen lepusztultak. Van olyan vas amelyiknek a főtengelyében már több mint egymilliárd fordulat van. :) Mondjuk azt nem is engedik csak a pesti oldalra, mert hegyet mászni vele nem lehet. :D
A BKV korábban olyan Mercedes buszokat lízingelt, amelyket Törökországban gyártottak. Azt tudni kell hogy a Németországban v. Franciaországaban gyártott merci egy lénygesen jobb minőségi osztály, mint a Török. Ezzel még igazából sok baj nem is lett volna, de a török szarban nem alakítottak ki például a sofőr számára lábfűtést(???). Egy ekkora vasban hiába fúvatom hajszárító módjára ezer fokon a felső testemre meg az arcodba a meleget, ha a lábaim a műszak végére teljesen elhülnek. Mivel a BKV Kelenföldi Diviziója egyben buszgyár is, ezért a szakember gárda elkezdte vizsgálgatni, hogy mit lehetne tenni a probléma ellen. Kb. 3 perc után rá is jöttek, hogy azon a dobozon (legyen ez funkciója szerint levegő elosztó doboz - legalábbis az elmondottak alapján én ezt vélem elképzelni) van egy oylan kiálló csatlakozási pont (lyuk), amely elszellőzteti a semmibe(???) a meleglevegőt és erre kevés munkával és költséggel lehetne húzni egy gégecsövet, amit aztán egy a vezetőfülke lábterébe történő lyuk kifúrásával így a sofőr lábához lehetne jutattni a ki tudja hogy mi célból amúgy is szabadba eleregetett meleg levegőt. Persze amig tart a lizing addig kötelező egyeztetni az efféle típusosan magyarokra jellemző ötleteket a gyártóval és a lízing céggel is. Mindkét helyról az jött vissza, hogy ha ezt megteszi a cég az szerződésszegő magatartás vagyis tilos. Így zehát a pilóták fagyoskodtak még két évig és még én is 2024. novemberében és decemberében is ezt tettem. Viszont december 31-én lejárt a lízing és tegnap, ezért már szinte elolvadtam a fülkében. De nem csak én voltam így vele, hanem szerencsére az utasok is. Kb. hárman jegyezték meg, hogy milyen jó meleg van fent a buszon. Mondtam is nekik önzetlenül, hogy Kelet-Európa legjobbja vezeti a vasat csak azé'! :D
Ez itt ugyanazon a napon ugyanazzal a busszal. Éppen készültem beírni Őrmezőn 8 perccel az indulás előtt a könyvbe, hogy elhúz jobbra kicsit a kormány és ezért kérem a Műszakot nézze meg a futóművet, amikor kopog egy utas és kérdezi tudom-e hogy lyukas a gumim. :D
Az érzés semmihez sem fogható amikor a műszaki diszpécser erre azt mondja: - "Nehogy leállítsd! Küldöm a műszakot."
Hozzáteszem arról egy szót nem váltottunk, hogy a víz nem forrt fel, de akkor is. Piros lámpa van a műszerfalon akkor nekem az a parancs fut 40 éve, hogy le kell állítani a motort. Legalábbis ezt eddig így tudtam. :D ...és már nem először hallom ezt a mondatot. Múltkor a Lánchídon húztam Buda irányába, amikor kigyulladt a piros olajszint jelző lámpa. Akkor azt az utasítást kaptam, hogy "a Szél Kálmánon van a gyorsszolgálat odáig a rendes menetrend szerint kell közlekedni". :D
Jöttek azért távolabbról is, de a látogatók kétharmada gyerek volt, szóval családok hozták el a kölköket dideregni egy kicsit. Én jó fél órát kvaterkáztam két volt kolleganővel. Tele volt a parókia kertje meg az utca autóval. Rendszeresen van ilyen nyílt nap, valami helybéli amatőr csillagász viszi a helyet, és mindig valami érdekeset mutat. Most a Szaturnusz bújt be a Hold mögé ippeg... Szerintem bekapta a nagyobbik csillag a kisebbiket, de ezt nem akarták elhinni... :-D
Látom, mindkettőtöknek kombi van. Ha elölről biztos nem jön, akkor érdemes hátul is körülnézni:
Belinkelni nem tudom, mert az alma legújabb frissítésének hála, nem lehet kimásolni a linket.
kipufogo-szerviz.hu
Elsőként leginkább a kipufogó rendszer tömítetlenségét feltételezik ügyfeleink.
Ha sehol nem szelel el a kipufogó, akkor általában a kocsiszekrény hátsó, tömítetlen részein keresztül bejutó kipufogó gáz okozza a problémát. Ez az úgynevezett csapotthátú vagy kombi, hátsó ablaktörlővel felszerelt modellekre méginkább jellemző, mert ezeknél a típusoknál olyan erős légörvény keletkezik a gépjármű mögött, hogy az behúzza a kipufogó gázokat egy rosszul tömítő hátsó ajtón vagy nem megfelelően szigetelt lámpán keresztül.
Ami az ügyfeleket leginkább megtéveszti ebben az esetben, hogy az ablak lehúzásakor vagy a fűtés bekapcsolásánál érződik leginkább a kipufogógáz szaga és ebből mindenki előről szelelő kipufogórendszert feltételez, azonban a valóságban gyakran a bekapcsolt fűtés vagy lehúzott ablak által beérkező légáram keringteti előre a hátsó térben összegyűlt kipufogó gázokat.
Más egyéb gépjármű műszaki hibákból is lehet büdös, kellemetlen szag az utastérben, ezért az átlag gépjármű használók számára összefoglaltuk a lehetséges hiba okait. A könnyebb hibafeltárás érdekében kipufogó szervízünkben megforduló gépjárműveknél tapasztaltak alapján lehetséges okok:
A kipufogó rendszer kifúj, vagy a kocsiszekrény hátsó részein tömítetlenség van.
A motor kartergáz gumicsövét megeszi az olaj és kilyukad, vagy az autószerelő elfelejti visszatenni szereléskor. Ez általában a fűtésrendszeren keresztül jut be az utastérbe, és elég erőteljes, szúrós, szinte könnyfakasztó szaga van.
Szivárog a fűtőradiátoron kereszül a fagyállóval kevert hűtővíz. Ennek édeskés szaga van és jellemzően az első szélvédő belülről erőteljesen párásodik.
A generátor túltölti az akkumulátort. Erőteljes, kifejezetten büdös, úgymond záptojás szaga van, és a fűtésrendszeren keresztül jut az utastérbe.
Szivárog az üzemanyag tartály vagy az üzemanyag rendszer. Adott esetben a kipufogóról vagy a forró motor alkatrészekről még intenzívebben párolog, általában ez is a fűtésrendszeren keresztül jut az utastérbe, és természetesen a tankolt üzemanyag fajtától függően változik a szaga. Ezt a hibát soron kívül javítani kell, mert a szivárgó üzemanyagtól akár a gépjármű is kigyulladhat!
Szivárog az olaj a motorból, a hajtóműből vagy a szervóból, és ráfolyik, majd ráég a leömlőre vagy a kipufogócsőre. Ez a szag általában akkor jelentkezik intenzívebben, amikor kicsit meghajtják az autót – például autópályán -, majd kisebb tempónál illetve megállásnál a fűtésrendszeren keresztül bejut az utastérbe. A felsoroltak közül a szervó, automata váltó olaj ég a legkisebb hőfokon, ezért az különösen veszélyes.
Az üzemanyag tartály szellőzőjéből párolgó benzin származékokat aktívszén szűrővel kötik meg. Ez általában a motortérben van elhelyezve, és ennek rendszernek a tömítetlensége is okozhat kellemetlen üzemanyag szagot az utastérben.
Lehet valaki jobban képben van: az uzsoki kórháznál hétvégén kell parkolási díjat fizetni? Csak hétköznapról írnak, de találkoztam már ellentmondással más helyeken
Koncentrálj a "költségoptimalizáció" kifejezésre. Nálunk alacsonyabbak a foglalkoztatás közterhei mint Ausztriában. Akkor mit szeretnének optimalizálni? Amikor erre meg lesz a válasz érted majd meg, hogy nem valami jó készül.