A függőleges kapcsolórúd egy hüvelyben mozog fel-le és jobbra-balra, az illesztve van és nincs tömítve. Kopott lehet akkor. De ahhoz szét kell szedni az egész váltót, hogy kicserélhesd. Mondjuk az egyébként se baj, mert le lehet tömíteni a házat mindenhol legalább. A napokban cseréltem olajat az enyémben, direkt néztem a váltót, sehol semmi, még olajpára sincs rajta.
Én elhiszem, hogy szilárd tömítőanyag használata indokolt a váltóban, csak nem működik...
Pár hete, mikor belenéztem a motortérbe, mert kifogyott az ablakmosó, sajnos én is szomorúan láttam, hogy a váltónál fent a kapcsolókaroknál minimális szivárgás van, ez is C510. Gondolom, két szimering lehet ott, ki lehet ezeket cserélni ott a helyén, vagy zűrösebb a javítás?
Visszanéztem és valóban, elnézést tehát (szokatlanul szükszavú voltál). Miféle Brava ez? A C510-es váltóból Fire-motoros autóra gondolnék, de persze én nem értek hozzá XD
Ja, jut eszembe hogy a GT-n is megritkult a hibajelenség, persze tegnap azért kicséltem a főtengely jeladót, biztos ami...
Múlt vasárnap első blikkre kapott 100-as benzint, pluszba még beadalékoltam, benne van a pakliban hogy a szar benzinek miatt is lehet. Majd kiderül.
Meg hát mivel diagolni kellett, látom hogy a bal irányjelzőre van benne fennáló hibakód, nem is működött az oldalvillogó. Egy izzócsere, gondolná az ember, aha...alig érek hozzá, törik, porlad szét a műanyag. De érzékelem, hogy nagyon feszül a kábel, nem is az izzó égett ki, hanem a feszülő kábel lepattintotta a biztosítást és kihúzódott a foglalatből a saru. Oszt miért? Mert van egy zajcsillapító szivacsbetét a sárvédő mögött egészen fent az A-oszlop tövében és az elszabadult!
Vettem egy pár villogót, autó felemel, kerék le, doblemez ki, agyalás hogy hová és hogyan az a szivacsos betét, megvan, vissza minden. Másik oldalon megmozdítom, természetesen törik a füle azonnal, csere, kész.
Vagy két hónapig a világon semmi vonzalmam nem volt semmilyen szereléshez, most két hete mást se csinálok és még hol a vége.
Én említettem itt két hónapja. A lányunk rádöbbent végre (vagy valami ilyesmi), hogy nem lehet teljesen mozgásképtelen, ha három faluval odébb járatja a gyereket óvodába, elkezdte a jogsit idén.
Persze hallgatólagosan mindenki tőlem várta a megoldást. :)
Már pont feladtam az egészet, mikor megláttam egy Brava hirdetést, megvolt az autó fénye kívülről, belül is jó. Írtam, hogy felüdítő állapotú, de ez csak a típustársaihoz képest értendő persze. Nem is nagyon nézegettem, az összkép volt a lényeg, ne legyen egy lekotlott szar, mint az összes. Aztán mivel november elején műszaki, eljött az ideje hogy végigmenjek rajta. Most már látom, hogy ez az autó az előző tulajnak volt igazán tuti vétel. Ismerőse súgta, hogy egy öreg beszámíttatja egy újba, hozta is mikor ő bevitte. Akkor 18 évesen volt benne 95 ezer km és mondta az ember, hogy az öreg még letakarva is tartotta a garázsban. Amúgy nem Fiatos, nem is célzottan kereste a típust, csak szembejött.
Aztán a második tulaj beltekert bő 100 ekm-t 3,5 év alatt. Mondta milyen jó kis kocsi volt, nem kellett szervizbe hordani. Persze, ami neki a napos oldal, az most nekem az árnyas. Szóval ez az autó még így is sokkal jobb állapotú, mint a még életben lévő társai, mert CSAK egy ilyen tulaja volt. Ha kettő-három ilyen tulaja is lett volna, akkor már mehetne a bontóba kb., mint a többi. Szintre tudom hozni sok melóval, vagy 200 rugóval megtoldva, néhány évre megbízható állapotra. A motor fasza, szivárgásmentes, jó erőben van. A váltó persze már nem hangtalan és nem porszáraz, de ilyen a C510. Már a GT-ben is szivárog. Ma észrevettem hogy a lengéscsillapítás már nem jó és a hátsó féket se láttam még belülről. Pótféklámpa, kilincsek, ennyi van még hátra.
Én nem is emlékszem, hogy mikor vettem magyar autót most a Brava előtt. De hogy mégegyszer magyar embertől nem veszek, az ezer százalék.
Új a fék, OK. Noname fékbetétek, mondom kidobom. És most veszem észre, hogy az első lengéscsillapító a bal oldalon van csak kicserélve, a jobbos a gyári, szivárog. A fillérbaszás megy, meg csak a legszükségesebbet, azt is mikor már nagyon muszáj.
Nem mondom, hogy az osztrák, német, svájci autókon nem láttam hibákat, de ilyen nincs az tuti.
Nyilván az első gondolatom az volt, csak nem tudtam elképzelni erről a 7.3.1-es Bosch Motrinic rendszerről, hogy nem képes egy ilyen alapvető jeladó hibáját "dokumentálni", elég fejlett volt a maga idejében.
Ellenpélda, anyósék Mareája csekkendzsin egy kis időre, kiolvasás és főtengely jeladó hiba. Megvettem már régen, 3 ezer Ft sincs egy ERA az 1.6-ba, csak még nem jutottam el a cseréig. De azóta is kutya baja... :D Végülis, talán egy próbát megér. Talán olyan rövid ideig tart a hibajelenség, hogy nagy zavarodottságában nem képes behatárolni, csak villan egyet a visszajelző.
Ugyan ezt produkálta a Marea anno Horvátország fel. Cserélj főtengely jeladót és jó lesz. néha nincs jel és ilyenkor kihagy a motor. Majd egyszer csak meg fog állni és nem fog indulni. Nekem kicsit sokba fájt ez a kis hiba:(
Tegnap pl. több mint egy órát járattam, rajta az órával, hogy az üa. nyomás összeomlik-e. Még véletlenül se produkálta a hibát...
Aztán nézem, a Body-ban van can hálózati hiba, így valóban sanszos a motorvezérlő kiesése az adott pillanatban, esetleg ECU belső hiba. Nem nézek vele túl jó kilátások elé.
Én ekkor valami ecu táphibára gondolnék, ha szó szerint egyik pillanatról a másikra megáll, esetleg gyújtás, de akkor csak beleírna valami égéskimaradás hibakódot.
Bosszantó, az ilyen időszakos hibákat a legnehezebb megtalálni.
Most a GT baszakszik, rendszeresen mintha egy pillanatra lekapcsolnák a motort, körülményektől függetlenül, ha épp alapjáraton, akkor le is áll, menet közben csak ránt egy nagyot.
Ismét tanácsot kérek. Egy "kisebb" lemezrohadás miatt kasztnishoz kellet vinnem a Brava-t (1.2 SX). Minden jól is alakult volna, de persze az egyik baj hozza a másikat. Amikor elhoztam a kocsit, még minden jól működött rajta. Mielőtt visszaépítettem volna a belső szőnyeget stb. áttakarítottam vizes szivaccsal a belsejét, ami nyilván azzal is járt, hogy kissé kellett mozgatnom a vezetékeket is. Nem tudom, van-e jelentősége, de a hátsó csomagtérben való mozgatásakor észrevettem, hogy elaludt az annak oldalán lévő kis izzó (igazság szerint egy kicsit hozzá is koccintottam az oldalsó lemezhez). Amikor elindultam a kocsival, akkor derült ki, hogy az óracsoporton lévő vízhőfok-, sebesség-, fordulatszámmérő semmit sem mutat, sőt a digitális részen sincs semmilyen jelzés. Továbbá nem működik egyik felső lámpám sem az utastérben. Nagyjából talán ennyi a mínusz, de érdekes, hogy pl. az óracsoport alsó részén a kijelzők (töltöttségjelző, "aladdin" lámpácska stb. jók). Még bízom az "öngyógyításban" és persze szerelőhöz is fordulok, ha kell, de már nagyon kellen használnom a kocsit, csak így ugyebár nem merem bele visszapakolni a cuccokat. Köszönöm előre is, ha van valakinek valamilyen jó meglátása, mit nézzek esetleg meg. A vezetékeken külsőre nem látok semmi különöset azon kívül, hogy eléggé öregecskék.
Még a gyári kuplung volt a Bravában 198 ezer km-nél! Kapott megint gyárit (AP). A kinyomó csapágya nem tetszett, lengyel gyártmány és nyitott lényegében, látni a résen a golyókat meg a zsírt. Na, abba a tárcsáról leváló por szépen bele is állna, úgyhogy inkább zárt csapágyas Valeo-t raktam be. Ezen is megcsinálok mindent előre és aztán hadd menjen...